abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:22:28 #201
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094289
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:

[..]

Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg

De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:23:20 #202
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78094312
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
En gewoon even praten met je huisbaas is dus geen optie?
pi_78094326
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.
Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
pi_78094347
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:03 schreef Pikachu21 het volgende:
hmmm
net met mijn advocaat gesproken over de telefoon.

Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.
Het is zijn woordt tegen de mijne.

Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag

2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
Festool cirkelzagen, festool schuurmachines
lampen.

en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.

kortom ik heb weinig kans
Ik denk dat je per ongeluk de advocaat van de huisbaas aan de lijn hebt gekregen. Of iemand van Zwarte Kip Advocaten.

Al die dingen die je noemt komen pas aan de orde bij het bepalen van de hoogte van de schade die je geleden hebt nadat is vastgesteld dat de huisbaas aansprakelijk is.

Het zou ook mooi zijn als het anders is: dan zou iedere huisbaas bij een huurachterstand van een dag hetzelfde doen als wat jouw huisbaas gedaan heeft en alle spullen van de huurder waarvan geen bonnetje is lekker mogen houden.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
Hoewel de weg om je schade te vorderen in het civiele recht ligt, zou ik altijd aangifte gaan doen.
Dat jouw extreme fantasie over gillende sirenes niet in vervulling gaat, wil niet zeggen dat het geen nut heeft.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:24:29 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094361
quote:

[..]

Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Afhankelijk van de reputatie van de verhuurder zou dat best kunnen. Ik zou in ieder geval verwachten dat de politie de volledige aangifte opneemt en vervolgens de verhuurder vraagt voor een gesprekje.
pi_78094396
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Is via een rekening overgemaakt.

en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Dan heb jij met de afschriften, waarop aangegeven staat dat de huursom is overgemaakt, bewijs van een huurovereenkomst.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:25:28 #207
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094399
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
En gewoon even praten met je huisbaas is dus geen optie?
Een huisbaas die op zo'n manier iemand uit z'n huis zet en spullen verduistert? Denk je nou ECHT dat daar mee te praten valt? Het is natuurlijk te proberen en zou het ook zeker doen, maar huisbaas klinkt als een crimineel en niet als een beschaafd iemand met wie je kan onderhandelen.

En hoezo verliest het verhaal geloofwaardigheid? Omdat het ingewikkeld is? Kan je nog veel ongeloofwaardiger shit vertellen, maar waar is het wel... Have a little faith....
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:26:58 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094428
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:23 schreef Piles het volgende:

Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
pi_78094434
wat begrijp je niet?

- ALLE administratie lag boven! dus ook gegevens van mijn verhuurder!
- Politie doet NIKS!
- ik kan morgen avond pas naar de rechtsbijstand winkel!
- volgens advocaat moet ik bewijs gaan verzamelen!
- sociale dienst geeft aan niks voor mij te kunnen doen!
- mijn boekingen kan ik dus ook niet nakijken want mijn pinpasse ligge boven!
- ik heb geen CONTRACT meer want mijn contract lag bij mijn administratie!
- ik heb geen bonnetjes meer van mijn spullen behalve van wat kleren!

en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:28:20 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78094471
Kun je via die winkel en gedeelde keuken niet naar binnen komen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_78094506
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
Dat zei ik ook:
quote:
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:29:16 #212
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094511
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg

De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:30:38 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094555
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?

Je weet ook niet zijn naam zodat je zelf de gegevens van hem erbij kunt zoeken?
quote:
- Politie doet NIKS!
Ze zijn verplicht een aangifte op te nemen. Wat ze er verder mee doen zijn ze vrij in, maar wanneer jij stelt aangifte te willen doen, moeten zij die aangifte opnemen.
quote:
Ik zou zelf een (goede) advocaat zoeken. Rechtsbijstandwinkel zou ik niet teveel van verwachten.
quote:
En wat gaat die "advocaat" intussen doen?
quote:
Die zijn ook geen partij lijkt me.
quote:
Je zou alvast nieuwe aan kunnen vragen, maar het is ook iets wat pas later nodig is.
quote:
idem.
quote:
idem.
quote:
en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Bewijs is pas van een veel latere orde. Dat is nu allemaal niet nodig om actie te ondernemen.
pi_78094575
Zou op zich wel een goeie actie zijn van een inbreker Het huis leeghalen, zeggen dat de sloten vervangen zijn en briefje achter de ruit met dat je eruit gezet bent.
pi_78094593
Als de huurbaas een redelijke man is! laat ie ook even op een briefje schrijven wat er met mijn spullen is gebeurt! en niet van

Het pand is ontruimd, je kan de sleutels inleveren door het door je brievenbus te gooien, ojah en je kan er achter niet meer in omdat het slot is vervangen.

THAT"S IT!
Of wel?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:34:51 #216
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094699
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:29 schreef JCC het volgende:

[..]

Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.

Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
pi_78094730
maargoed ik hoor het strakjes maybe wel of het er staat & als het niet zo is dan moet ik vnvnd maar de ladder op.

overigens ga ik wel vnvnd even wat foto's maken van de winkel zn spulletjes achter ( staan een aantal flatscreen TV's, hopelijk voorkomt dat strakjes nog verder eventuele schade als ze ermee aan komen kakke dat ik die strakjes gejat heb

je weet maar nooit
Of wel?
pi_78094786
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.

Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
Of wel?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:38:09 #219
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094807
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
Kan wel zijn, maar nog steeds is dat de eerste stap die je moet nemen bij een dergelijke situatie.
pi_78094834
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?

- Politie doet NIKS!

- Ik heb het al gezegd: de politie is verplicht je aangifte in ieder geval op te nemen. Zie artikel 163 lid 5 van het Wetboek van Strafvordering.
- Wat moet je van de rechtsbijstand als je al een advocaat hebt?
- Wat moet je met al die bewijzen? Je moet op dit moment alleen kunnen bewijzen dat je huurder bent. En als je huurder bent dan zie ik niet in hoe dat bewijs veel problemen kan geven.

Je schreeuwt hier van alles, maar denk er eens rustig over na. Denk je echt dat het zo makkelijk is om rechtmatige huurders uit hun huis te flikkeren? Er zijn zoveel mogelijkheden om je recht te halen, dus schakel een goede advocaat in en laat die het voor je oplossen.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:39:39 #221
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094843
@Jtitzzz:
Met de politie en/of een advocaat erbij zal de huisbaas wellicht luisteren. Maar ik denk dat je het type mens dat dit soort dingen doet verkeerd inschat. Zelf het via de huisbaas proberen is leuk als het werkt (kleine kans) maar verder een enorme tijdverspilling. En als TS hier met z'n huis en/of spullen uit wil komen is redelijk snel handelen toch wel aanbevolen...
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:40:24 #222
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78094867
Vraag anders jcc om het nr van haar/zijn advocaat
pi_78094923
Ik zou terug naar de politie gaan, en vragen om een leidinggevende. Desnoods met je advocaat, of je advocaat laten bellen o.i.d.

Anders een klacht indienen bij de ombudsman.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:43:36 #224
3542 Gia
User under construction
pi_78094988
Neem aan dat je de meeste spullen met je pas betaald hebt. Dat staat dus op je afschriften, ook de datum van aanschaf, dus. Bankafschriften kun je gewoon opnieuw bij de bank opvragen. Daar staan ook de gegevens op van het overmaken van de huur, waarmee je kan aantonen dat je echt wel regelmatig betaalde en slechts één maand achterstand had.

Vraag die afschriften op en ga daarmee langs het bureau voor rechtshulp. Zij kunnen je sowieso adviseren.

En hoezo kun je niet langer bij je ouders terecht dan maar één nacht???
pi_78095071
Mooi verhaal wordt het zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')