Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zegquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:
[..]
Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
En gewoon even praten met je huisbaas is dus geen optie?
Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.
Ik denk dat je per ongeluk de advocaat van de huisbaas aan de lijn hebt gekregen. Of iemand van Zwarte Kip Advocaten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:03 schreef Pikachu21 het volgende:
hmmm
net met mijn advocaat gesproken over de telefoon.
Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.
Het is zijn woordt tegen de mijne.
Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag
2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
Festool cirkelzagen, festool schuurmachines
lampen.
en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.
kortom ik heb weinig kans
Hoewel de weg om je schade te vorderen in het civiele recht ligt, zou ik altijd aangifte gaan doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
Afhankelijk van de reputatie van de verhuurder zou dat best kunnen. Ik zou in ieder geval verwachten dat de politie de volledige aangifte opneemt en vervolgens de verhuurder vraagt voor een gesprekje.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Dan heb jij met de afschriften, waarop aangegeven staat dat de huursom is overgemaakt, bewijs van een huurovereenkomst.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Is via een rekening overgemaakt.
en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Een huisbaas die op zo'n manier iemand uit z'n huis zet en spullen verduistert? Denk je nou ECHT dat daar mee te praten valt? Het is natuurlijk te proberen en zou het ook zeker doen, maar huisbaas klinkt als een crimineel en niet als een beschaafd iemand met wie je kan onderhandelen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
En gewoon even praten met je huisbaas is dus geen optie?
Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:23 schreef Piles het volgende:
Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
Dat zei ik ook:quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg
De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
Je weet ook niet zijn naam zodat je zelf de gegevens van hem erbij kunt zoeken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?
- ALLE administratie lag boven! dus ook gegevens van mijn verhuurder!
Ze zijn verplicht een aangifte op te nemen. Wat ze er verder mee doen zijn ze vrij in, maar wanneer jij stelt aangifte te willen doen, moeten zij die aangifte opnemen.quote:- Politie doet NIKS!
Ik zou zelf een (goede) advocaat zoeken. Rechtsbijstandwinkel zou ik niet teveel van verwachten.quote:- ik kan morgen avond pas naar de rechtsbijstand winkel!
En wat gaat die "advocaat" intussen doen?quote:- volgens advocaat moet ik bewijs gaan verzamelen!
Die zijn ook geen partij lijkt me.quote:- sociale dienst geeft aan niks voor mij te kunnen doen!
Je zou alvast nieuwe aan kunnen vragen, maar het is ook iets wat pas later nodig is.quote:- mijn boekingen kan ik dus ook niet nakijken want mijn pinpasse ligge boven!
idem.quote:- ik heb geen CONTRACT meer want mijn contract lag bij mijn administratie!
idem.quote:- ik heb geen bonnetjes meer van mijn spullen behalve van wat kleren!
Bewijs is pas van een veel latere orde. Dat is nu allemaal niet nodig om actie te ondernemen.quote:en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:29 schreef JCC het volgende:
[..]
Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.
Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
Kan wel zijn, maar nog steeds is dat de eerste stap die je moet nemen bij een dergelijke situatie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
- Ik heb het al gezegd: de politie is verplicht je aangifte in ieder geval op te nemen. Zie artikel 163 lid 5 van het Wetboek van Strafvordering.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?
- ALLE administratie lag boven! dus ook gegevens van mijn verhuurder!
- Politie doet NIKS!
- ik kan morgen avond pas naar de rechtsbijstand winkel!
- volgens advocaat moet ik bewijs gaan verzamelen!
- sociale dienst geeft aan niks voor mij te kunnen doen!
- mijn boekingen kan ik dus ook niet nakijken want mijn pinpasse ligge boven!
- ik heb geen CONTRACT meer want mijn contract lag bij mijn administratie!
- ik heb geen bonnetjes meer van mijn spullen behalve van wat kleren!
en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |