abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:41:24 #101
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78089676
Als je 15k per jaar (of 12x 1500 per maand=18k, either way) verdient hoef je je over je advocaat iig geen zorgen te maken, da's wel fijn. Daarvoor krijg je gewoon financiele toevoeging (rechtsbijstand), een advocaat kan die aanvraag voor je indienen. Hier kan je de hoogte van de eigen bijdrage vinden, bedragen vallen reuze mee!

Prioriteit nummer 1 is nu zorgen dat je huis niet wordt verhuurd, zodra dat gebeurt is het een stuk lastiger je huis terug te krijgen, een nieuwe huurder bouwt dan ook huurrechten op. Dit is eventueel door kraken te bewerkstelligen, overleg dit met je advocaat (mijne kwam er zelf mee en dat heeft me gered!). Rechtswinkel en advocaat dus ook meteen doen, aangifte doen komt daarna wel. Politie hoort je hierbij trouwens wel te helpen, heb je goed benadrukt dat e.e.a. buitengerechtelijk is gebeurd? Ze mengen zich inderdaad niet in civiele zaken (deden niks toen in m'n huis kraakte en huisbaas aangifte deed, haha) maar als je huisbaas strafbare feiten pleegt (en dat doet-ie) dan is dat wel degelijk hun zaak.

Hou je ons op de hoogte?

Zoek btw. nog een stucadoor om m'n eigen herwonnen huisje op te leuken, interesse als dit allemaal achter de rug is? Geintje focus je eerst hierop, go get 'em!
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
pi_78089781
Wow dat ze dit zomaar doen (tvp).
pi_78090306
Tvp, succes.
pi_78090344
Inderdaad aangifte doen. Laat je niet wijsmaken dat het geen nut heeft; ze zijn verplicht je aangifte op te nemen.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_78090399
Lullig, is hier in de straat ook gebeurd en het erge is dat ze ook het huurcontract hadden, dus dan kan je niks meer doen...
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:16:09 #106
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78090556
*tvp*
4 jaar geleden in soort gelijke situatie gezeten in Delft. Echter ik heb wel alles verloren en mijn spullen nimmer terug gezien.
Situatie, leuk appartementje 1 maand achter met de betaling (met afspraak dit de maand erop maximaal al ingelopen te hebben), weekendje logeren geweest bij een goede vriend en Maandag was mijn appartement compleet leeg en ook een briefje zoals TS dit had.
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen. Ondanks alle inspanningen zijn tot op de dag van vandaag de spullen nog steeds niet terug en de verhuurder en zijn advocaat reageren al niet eens meer op oproepen en verzoeken van mijn advocaat. Kortom Succes.

OT: Voor wat betreft het huurrecht opbouw snappen we natuurlijk allemaal wel dat als de verhuurder en het bedrijf wat er onderzit samen erg goed door de deur kunnen dat een "nieuw" huurcontract zo gemaakt is met wat uitgebreidere ruimte bedeling en datums. Zou erg flauw zijn, maar weinig wat de TS er tegen kan doen, aangezien ik vermoed dat zijn huurcontract zich in de woning bevond en hij dus wat dat betreft zelf geen bewijs daarvan meer heeft.
Daarbij is het natuurlijk van belang of er sprake is geweest van een schriftelijk huurcontract of mondeling, hoe werden de betalingen gedaan (huisjesmelkers hebben bv graag dat je contant betaald) Als je het netjes overschrijft kun je via je bankafschriften aantonen hoe de betalingen verlopen en hoeveel maanden je huur betaald hebt.
TS schrijft verder dat zijn post nog steeds bij zijn ouders komt, stond TS wel ingeschreven op zijn woonadres, of wellicht nog bij zijn ouders ? Lijkt onbelangrijk, maar is het echter niet als dit allemaal gaat uitmonden in een rechtszaak aangezien hij daarmee kan aantonen dat hij daar woonde met goedkeuring van de woningeigenaar (deze heeft moeten tekenen, of ts heeft een kopie van het huurcontract in moeten leveren bij de gemeente waar hij zich in had moeten schrijven op het woonadres)
Ik blijf dit topic zeker even volgen, succes TS !
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78090743
tvp
pi_78090899
Oke ik ben net terug van de gemeente, juridisch loket zat 1 straatje verderop ben daar dus naar toe gegaan en het blijkt dat ik eerst een afspraak moet maken. Dan doe ik dat toch zou je denken?
Niet dus! juridisch loket
'ja maar wij kunnen geen nieuw huis voor je regelen...'
'dat wil ik ook niet! ik wil hulp om mijn spullen terug te krijgen! & advies'
Ja sorry maar dat doen wij niet, je moet maar naar de politie gaan of rechtsbijstand winkel

Lekker overigens dat die nu gesloten is en pas donderdag avond open is :S

En de politie maakt er weer leuk van dat dit iets tussen 2 burgers is.

Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Of wel?
pi_78090927
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
*tvp*
4 jaar geleden in soort gelijke situatie gezeten in Delft. Echter ik heb wel alles verloren en mijn spullen nimmer terug gezien.
Situatie, leuk appartementje 1 maand achter met de betaling (met afspraak dit de maand erop maximaal al ingelopen te hebben), weekendje logeren geweest bij een goede vriend en Maandag was mijn appartement compleet leeg en ook een briefje zoals TS dit had.
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen. Ondanks alle inspanningen zijn tot op de dag van vandaag de spullen nog steeds niet terug en de verhuurder en zijn advocaat reageren al niet eens meer op oproepen en verzoeken van mijn advocaat. Kortom Succes.

OT: Voor wat betreft het huurrecht opbouw snappen we natuurlijk allemaal wel dat als de verhuurder en het bedrijf wat er onderzit samen erg goed door de deur kunnen dat een "nieuw" huurcontract zo gemaakt is met wat uitgebreidere ruimte bedeling en datums. Zou erg flauw zijn, maar weinig wat de TS er tegen kan doen, aangezien ik vermoed dat zijn huurcontract zich in de woning bevond en hij dus wat dat betreft zelf geen bewijs daarvan meer heeft.
Daarbij is het natuurlijk van belang of er sprake is geweest van een schriftelijk huurcontract of mondeling, hoe werden de betalingen gedaan (huisjesmelkers hebben bv graag dat je contant betaald) Als je het netjes overschrijft kun je via je bankafschriften aantonen hoe de betalingen verlopen en hoeveel maanden je huur betaald hebt.
TS schrijft verder dat zijn post nog steeds bij zijn ouders komt, stond TS wel ingeschreven op zijn woonadres, of wellicht nog bij zijn ouders ? Lijkt onbelangrijk, maar is het echter niet als dit allemaal gaat uitmonden in een rechtszaak aangezien hij daarmee kan aantonen dat hij daar woonde met goedkeuring van de woningeigenaar (deze heeft moeten tekenen, of ts heeft een kopie van het huurcontract in moeten leveren bij de gemeente waar hij zich in had moeten schrijven op het woonadres)
Ik blijf dit topic zeker even volgen, succes TS !
Alles lag in mijn huis mn complete administratie dus ook het huur contract, ik ben ook niet van plan om terug het huis in te gaan omdat dit alleen maar voor narigheden gaat opleveren. denk aan pesterijtjes etc
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:32 #110
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78090999
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen.
Absoluut niet waar!! Verhuurder moet zich ook gewoon aan de wet houden! Weet niet wie je dit verteld heeft maar het is echt driedubbeldwars huisvredebreuk!

Verder heb je gelijk wat betreft het huurcontract, als dat pleite is wordt het wel moeilijker, maar aangezien het diefstal blijft, moet hier wel wat aan te doen zijn. Huisbaas die een huurcontract steelt en vervolgens beweert dat je er niet woonde moet niet kunnen natuurlijk.

Hoop inderdaad ook dat TS er ingeschreven stond en de huur liet overmaken!

Neem een goede advocaat! Als ik het verhaal van maffemuts zo lees (en weet het ook uit ervaring) maakt dat een wereld van verschil... Je krijgt 'm toch van de RVR dus voor het geld hoef je het niet te laten.
JCC's Gallery
pi_78091074
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:

Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Politie moet sowieso je aangifte opnemen.

En verder, laat jezelf niet zo simpel van het kastje naar de muur sturen door de instanties.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_78091112
heb je al contact gehad met de huisbaas? (heb het topic niet helemaal doorgelezen)
Als je huisbaas moeilijk doet over je eigendommen, kun je (lijkt me) alvast aangifte doen van diefstal
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:41:09 #113
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78091242
...en inbraak en huisvredebreuk.
Maakt geen ene fcuk uit dat het je huisbaas is. Snap niet dat de politie zo makkelijk zegt dat je het zelf maar moet uitzoeken, leg ze goed uit dat er nooit een advocaat/rechter/deurwaarder in het spel is geweest en je huisbaas eigen rechtertje speelt!

En vraag je huisbaas maar waar je spullen zijn. Gewoon vragen, niet dreigen, geen info geven maar zeggen dat je het terug wil! Staat vast ergens in een busje.... Hij moet het toch ergens laten...

Wees trouwens niet al te bang om (evt.) terug het huis in te gaan. Je pleegt hooguit braak en zaalvredebreuk, zolang er niemand woont is het geen huisvredebreuk, en als je het kraakt ben je zelfs meteen weer beschermd kan ook de politie niks. In dat geval wel bed tafel en stoel (kraaksetje) zsm binnen zetten, en natuurlijk eerst met je advocaat bespreken.
Heb je trouwens de achterdeur al geprobeerd? Hij schreef dat dat slot ook was vervangen maar dat kan bluf zijn. Bij mij was het slot van de balkondeur (2hg) nog hetzelfde en zo heb ik (zonder braak!) m'n eigen huis gekraakt

[ Bericht 41% gewijzigd door JCC op 17-02-2010 10:47:07 ]
JCC's Gallery
pi_78091383
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:
Oke ik ben net terug van de gemeente, juridisch loket zat 1 straatje verderop ben daar dus naar toe gegaan en het blijkt dat ik eerst een afspraak moet maken. Dan doe ik dat toch zou je denken?
Niet dus! juridisch loket
'ja maar wij kunnen geen nieuw huis voor je regelen...'
'dat wil ik ook niet! ik wil hulp om mijn spullen terug te krijgen! & advies'
Ja sorry maar dat doen wij niet, je moet maar naar de politie gaan of rechtsbijstand winkel

Lekker overigens dat die nu gesloten is en pas donderdag avond open is :S

En de politie maakt er weer leuk van dat dit iets tussen 2 burgers is.

Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgers Als de TS aan kan tonen dan hij de huurder is van het pand ( ingeschreven bij de gemeente en/of bewijzen van huurbetaling) wat houdt hem dan tegen om een slotenmaker te bellen en weer even nieuwe sloten op het pand te zetten? Vervolgens met het briefje waar opstaat wie het huis leeggehaald heeft naar de politie en aangifte doen van huisvredebreuk en diefstal.

En vergeet niet netjes de huur over te blijven maken
eten!!!
pi_78091410
Zo, over n uurtje heb ik een afspraak met n advocaat.
In die tussentijd ga ik toch weer naar de politie toe & de gemeente ik laat me dit keer niet zomaar wegsturen.

Me paps gaat nog eventueel kijken om langs de winkelier te gaan voor mij om alleen even voor mij te vragen waar de spullen zijn.
Ik ken mezelf tegoed daarvoor want dan breekt de hel los. & heb ik weer tijd om we op andere dingen te richten.
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:49:26 #116
83951 rashudo
project 2501
pi_78091451
Het is in elk geval duidelijk dat je niet bij de politie moet zijn voor juridisch advies.
Their eyes opaque.
pi_78091458
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:41 schreef JCC het volgende:
...en inbraak en huisvredebreuk.
Maakt geen ene fcuk uit dat het je huisbaas is. Snap niet dat de politie zo makkelijk zegt dat je het zelf maar moet uitzoeken, leg ze goed uit dat er nooit een advocaat/rechter/deurwaarder in het spel is geweest en je huisbaas eigen rechtertje speelt!

En vraag je huisbaas maar waar je spullen zijn. Gewoon vragen, niet dreigen, geen info geven maar zeggen dat je het terug wil! Staat vast ergens in een busje.... Hij moet het toch ergens laten...

Wees trouwens niet al te bang om (evt.) terug het huis in te gaan. Je pleegt hooguit braak en zaalvredebreuk, zolang er niemand woont is het geen huisvredebreuk, en als je het kraakt ben je zelfs meteen weer beschermd kan ook de politie niks. In dat geval wel bed tafel en stoel (kraaksetje) zsm binnen zetten, en natuurlijk eerst met je advocaat bespreken.
Heb je trouwens de achterdeur al geprobeerd? Hij schreef dat dat slot ook was vervangen maar dat kan bluf zijn. Bij mij was het slot van de balkondeur (2hg) nog hetzelfde en zo heb ik (zonder braak!) m'n eigen huis gekraakt
Zolang het huurcontract niet is ontbonden is de TS nog gewoon huurder. Of hij de sleutel van zijn huis heeft doet daar weinig aan af.
eten!!!
pi_78091473
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:47 schreef janatwork het volgende:

[..]

Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgers Als de TS aan kan tonen dan hij de huurder is van het pand ( ingeschreven bij de gemeente en/of bewijzen van huurbetaling) wat houdt hem dan tegen om een slotenmaker te bellen en weer even nieuwe sloten op het pand te zetten? Vervolgens met het briefje waar opstaat wie het huis leeggehaald heeft naar de politie en aangifte doen van huisvredebreuk en diefstal.

En vergeet niet netjes de huur over te blijven maken
Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.
Of wel?
pi_78091483
Wat wil je bij de gemeente gaan doen dan
pi_78091495
Wat een rotsituatie TS. Sterkte!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_78091558
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.
Het niet meer terug willen in het huis staat los van de diefstal van je spullen en de huisvrede breuk. Als jij het huis niet meer hoeft dan zou ik netjes mijn huurcontract opzeggen en de verschuldigde huur overmaken. Dat de huisbaas zich niet aan de regels houdt is voor jou geen vrijbrief om dat ook niet te doen.
eten!!!
pi_78091659
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat wil je bij de gemeente gaan doen dan
Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.
Of wel?
pi_78091719
Wat een trieste houding van de politie. Je spullen zijn vervreemd, dat is louter diefstal. Verder heeft je huisbaas of zijn vriendjes jouw woonruimte betreden, hetgeen louter huisvredebreuk is. Allemaal strafrechtelijke delicten. Trieste politie .
pi_78091937
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:56 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.
Herrie schoppen bij de gemeente daar schiet je niks mee op.
pi_78091953
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:58 schreef Afvoerput het volgende:
Wat een trieste houding van de politie. Je spullen zijn vervreemd, dat is louter diefstal. Verder heeft je huisbaas of zijn vriendjes jouw woonruimte betreden, hetgeen louter huisvredebreuk is. Allemaal strafrechtelijke delicten. Trieste politie .
Als TS niet heeft aangegeven aangifte te willen doen wat moet de politie dan met zijn verhaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')