Alles lag in mijn huis mn complete administratie dus ook het huur contract, ik ben ook niet van plan om terug het huis in te gaan omdat dit alleen maar voor narigheden gaat opleveren. denk aan pesterijtjes etcquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
*tvp*
4 jaar geleden in soort gelijke situatie gezeten in Delft. Echter ik heb wel alles verloren en mijn spullen nimmer terug gezien.
Situatie, leuk appartementje 1 maand achter met de betaling (met afspraak dit de maand erop maximaal al ingelopen te hebben), weekendje logeren geweest bij een goede vriend en Maandag was mijn appartement compleet leeg en ook een briefje zoals TS dit had.
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen. Ondanks alle inspanningen zijn tot op de dag van vandaag de spullen nog steeds niet terug en de verhuurder en zijn advocaat reageren al niet eens meer op oproepen en verzoeken van mijn advocaat. Kortom Succes.
OT: Voor wat betreft het huurrecht opbouw snappen we natuurlijk allemaal wel dat als de verhuurder en het bedrijf wat er onderzit samen erg goed door de deur kunnen dat een "nieuw" huurcontract zo gemaakt is met wat uitgebreidere ruimte bedeling en datums. Zou erg flauw zijn, maar weinig wat de TS er tegen kan doen, aangezien ik vermoed dat zijn huurcontract zich in de woning bevond en hij dus wat dat betreft zelf geen bewijs daarvan meer heeft.
Daarbij is het natuurlijk van belang of er sprake is geweest van een schriftelijk huurcontract of mondeling, hoe werden de betalingen gedaan (huisjesmelkers hebben bv graag dat je contant betaald) Als je het netjes overschrijft kun je via je bankafschriften aantonen hoe de betalingen verlopen en hoeveel maanden je huur betaald hebt.
TS schrijft verder dat zijn post nog steeds bij zijn ouders komt, stond TS wel ingeschreven op zijn woonadres, of wellicht nog bij zijn ouders ? Lijkt onbelangrijk, maar is het echter niet als dit allemaal gaat uitmonden in een rechtszaak aangezien hij daarmee kan aantonen dat hij daar woonde met goedkeuring van de woningeigenaar (deze heeft moeten tekenen, of ts heeft een kopie van het huurcontract in moeten leveren bij de gemeente waar hij zich in had moeten schrijven op het woonadres)
Ik blijf dit topic zeker even volgen, succes TS !
Absoluut niet waar!! Verhuurder moet zich ook gewoon aan de wet houden! Weet niet wie je dit verteld heeft maar het is echt driedubbeldwars huisvredebreuk!quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:16 schreef maffemuts het volgende:
Politie kon toen niets betekenen omdat de woning juridisch eigendom is van de verhuurder en deze ten alle tijden binnen mag komen en dit dus geen huisvredebreuk is, hooguit schending in privacy (legde men mij destijds uit) Een aangifte had dus weinig zin en moest via een civiele procedure maar proberen mijn eigendommen terug te krijgen.
Politie moet sowieso je aangifte opnemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:
Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgersquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:29 schreef Pikachu21 het volgende:
Oke ik ben net terug van de gemeente, juridisch loket zat 1 straatje verderop ben daar dus naar toe gegaan en het blijkt dat ik eerst een afspraak moet maken. Dan doe ik dat toch zou je denken?
Niet dus! juridisch loket
'ja maar wij kunnen geen nieuw huis voor je regelen...'
'dat wil ik ook niet! ik wil hulp om mijn spullen terug te krijgen! & advies'
Ja sorry maar dat doen wij niet, je moet maar naar de politie gaan of rechtsbijstand winkel
Lekker overigens dat die nu gesloten is en pas donderdag avond open is :S
En de politie maakt er weer leuk van dat dit iets tussen 2 burgers is.
Anyway ik ga nog maar n keertje naar het politie bureau sowieso kijken of ik aangifte kan doen, en even naar een advocaten kantoor.
Zolang het huurcontract niet is ontbonden is de TS nog gewoon huurder. Of hij de sleutel van zijn huis heeft doet daar weinig aan af.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:41 schreef JCC het volgende:
...en inbraak en huisvredebreuk.
Maakt geen ene fcuk uit dat het je huisbaas is. Snap niet dat de politie zo makkelijk zegt dat je het zelf maar moet uitzoeken, leg ze goed uit dat er nooit een advocaat/rechter/deurwaarder in het spel is geweest en je huisbaas eigen rechtertje speelt!
En vraag je huisbaas maar waar je spullen zijn. Gewoon vragen, niet dreigen, geen info geven maar zeggen dat je het terug wil! Staat vast ergens in een busje.... Hij moet het toch ergens laten...
Wees trouwens niet al te bang om (evt.) terug het huis in te gaan. Je pleegt hooguit braak en zaalvredebreuk, zolang er niemand woont is het geen huisvredebreuk, en als je het kraakt ben je zelfs meteen weer beschermd kan ook de politie niks. In dat geval wel bed tafel en stoel (kraaksetje) zsm binnen zetten, en natuurlijk eerst met je advocaat bespreken.
Heb je trouwens de achterdeur al geprobeerd? Hij schreef dat dat slot ook was vervangen maar dat kan bluf zijn. Bij mij was het slot van de balkondeur (2hg) nog hetzelfde en zo heb ik (zonder braak!) m'n eigen huis gekraakt![]()
Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:47 schreef janatwork het volgende:
[..]
Diefstal is toch zo goed als altijd tussen 2 burgersAls de TS aan kan tonen dan hij de huurder is van het pand ( ingeschreven bij de gemeente en/of bewijzen van huurbetaling) wat houdt hem dan tegen om een slotenmaker te bellen en weer even nieuwe sloten op het pand te zetten? Vervolgens met het briefje waar opstaat wie het huis leeggehaald heeft naar de politie en aangifte doen van huisvredebreuk en diefstal.
En vergeet niet netjes de huur over te blijven maken
Het niet meer terug willen in het huis staat los van de diefstal van je spullen en de huisvrede breuk. Als jij het huis niet meer hoeft dan zou ik netjes mijn huurcontract opzeggen en de verschuldigde huur overmaken. Dat de huisbaas zich niet aan de regels houdt is voor jou geen vrijbrief om dat ook niet te doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Ik wil er niet meer terug.. ik was al van plan om uit het huis weg te gaan dus terug gaan hoef ik niet. het gaat me alleen puur om mn kleren, foto's & mn administratie denk dan aan loonstrookjes, jaaropgaves die ik nodig heb.
Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat wil je bij de gemeente gaan doen dan
Herrie schoppen bij de gemeente daar schiet je niks mee op.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:56 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
Herrie schoppe, en dat ga ik ook doen bij het politie bureau, kan heel rustig blijven de praktijk heeft nu bewezen dat ze je dan toch maar van hot naar her sturen.
Als TS niet heeft aangegeven aangifte te willen doen wat moet de politie dan met zijn verhaal?quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:58 schreef Afvoerput het volgende:
Wat een trieste houding van de politie. Je spullen zijn vervreemd, dat is louter diefstal. Verder heeft je huisbaas of zijn vriendjes jouw woonruimte betreden, hetgeen louter huisvredebreuk is. Allemaal strafrechtelijke delicten. Trieste politie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |