Ja zoiets kan zeker een optie zijn. Maar ik las ergens dat die Intel Atom dingen niet zo heel goed zijn? Iemand ervaring?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:21 schreef Bowlingbal het volgende:
Zoiets?
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=QUObl5lSRQQ3lSqJ
Niet zo goed voor Quake 12 nee, maar voor tekstverwerken, internetten en youtube gaat het prima. Videobewerken of HD-films afspelen moet je dan volgens mij niet willen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja zoiets kan zeker een optie zijn. Maar ik las ergens dat die Intel Atom dingen niet zo heel goed zijn? Iemand ervaring?
Ach die laatste dingen wil ik toch al niet en een potje CIV gaat er vast beter op dan op mijn huidige apparaatquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Niet zo goed voor Quake 12 nee, maar voor tekstverwerken, internetten en youtube gaat het prima. Videobewerken of HD-films afspelen moet je dan volgens mij niet willen.
Wat ik wel fijn vind is als zo'n computer lekker snel opstart en reageert. En als het even kan dat over pakweg 2 jaar ook nog doetquote:Ik heb zelf een netbook met een Atom, en dat doet prima datgene waarvoor het gemaakt is.
En volgens mij kost het rond de 250 euro. Het staat vast wel ergens bij de Mediamarkt ofzo, dan kun je het daar uitproberen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach die laatste dingen wil ik toch al niet en een potje CIV gaat er vast beter op dan op mijn huidige apparaat. Zeker wel een goede optie als ik het zo bekijk.
Voor mij zijn dit op computergebied al aardig wat vragen. Wat is handig? Wat is verstandig? Wat werkt lekker handig? Wat werkt lekker stil? Heb er echt de ballen verstand van en volg de ontwikkelingen sinds de introductie van de eerste pentium al amper meerquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zie alleen in de 2e alinea 2 vragen???
De antwoorden daarop: Nee, nee.
Ja zal een keer bij zo'n toko gaan kijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
En volgens mij kost het rond de 250 euro. Het staat vast wel ergens bij de Mediamarkt ofzo, dan kun je het daar uitproberen.
Ik zie wel dat er nieuwere types uitgekomen zijn, misschien kun je beter even op de site van Asus verder kijken
Daar ben ik dus niet zo'n ster in. Opschonen van een PC zie ik mezelf niet zo snel doen dus hij moet aardig wat aankunnen voor hij langzaam wordtquote:M'n netbook is trouwens snel in zijn opstarttijd. Komt ook wel omdat ik er bijna niets op zet.
Als dat ding zo snel is als een eee-netbook dan wordt het nog traag van surfen. Je kan beter in iets beters investeren dan zo'n retetraag ding gebruiken voor dagelijks gebruik.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:21 schreef Bowlingbal het volgende:
Zoiets?
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=QUObl5lSRQQ3lSqJ
Ziet er ook wel prima uitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:40 schreef LuieDonder het volgende:
Ik zou een Atom voor een desktop-pc ten zeerste afraden, zeker als je je huidige computer al langzaam vindt, want er is een grote kans dat die sneller is dan een Atom.
Als je dan toch iets kleins wilt, neem dan bijv. http://www.informatique.n(...)-l410-x2-5400b-.html (deze serie heeft nog een groot aantal andere configuraties). Andere merken hebben vergelijkbare machines, maar de Atom-nettops zou ik echt overslaan.
Haha nee dat zit er inderdaad niet in. Dat ding moet het een paar jaar goed doen en dan haal ik wel weer wat anders. Dat ding wat ik nu heb is samengesteld uit nieuwe spullen en wat oude (een harde schijf en de DVD speler e.d.) nu wil ik gewoon iets nieuws dat gewoon goed werkt.quote:Compact maar praktisch geen compromissen qua prestaties. Het enige nadeel van zo'n machine is dat ie slecht uitbreidbaar is, maar daar lijk je me niet het type voor
Valt iets voor te zeggen maar veel spellen doe ik toch niet. Dat houdt met de nieuwste versie van civilization wel op (en dat ik dat gespeeld heb is ook al weer tijden geleden)quote:Maar mocht je toevallig 3D-spellen spelen dan kun je beter iets nemen waarbij je de videokaart kunt vervangen/upgraden.
Ja goed plan, ben er ook nog niet zo uit. Maar het idee van zo'n mac mini spreekt me wel aan. Lekker simpel alles in een maar wel overal goed mee te combineren. Maar ook met windows moet dat kunnen.quote:Macs irriteren mij persoonlijk nogal en het is allemaal net wat anders dan Windows, als je dat wilt zou ik je aanraden om eens een middagje in een Macstore te vertoeven of een kennis op te zoeken die er 1 heeft. Ook zijn ze niet echt supersnel. Maar misschien bevalt het je wel prima.
Als het een goed ding is wil ik er best voor betalen dat hoeft het probleem niet te zijn. Al ga ik ook geen 1000 euro uitgeven voor een PC. Dacht meer richting de max 500-600 maar goed dat is allemaal erg afhankelijk van wat er beschikbaar is en hoe goed mij dat lijktquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:41 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als dat ding zo snel is als een eee-netbook dan wordt het nog traag van surfen. Je kan beter in iets beters investeren dan zo'n retetraag ding gebruiken voor dagelijks gebruik.
Je bedoelt: ja, ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zie alleen in de 2e alinea 2 vragen???
De antwoorden daarop: Nee, nee.
Omdat? Een ASROCK ION systeempje van 250,- compleet kun je prima op werken. Speelt Full HD probleemloos af dankzij de videokaart. Er zit een HDMI uitgang op dus aansluiten op je tv gaat makkelijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zou alles met een atom CPU negeren.
Je gaat toch niet iets kopen wat qua rekenkracht overeenkomt met een pc van 3 jaar geleden?quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:02 schreef MrData het volgende:
[..]
Omdat? Een ASROCK ION systeempje van 250,- compleet kun je prima op werken. Speelt Full HD probleemloos af dankzij de videokaart. Er zit een HDMI uitgang op dus aansluiten op je tv gaat makkelijk.
Games gaat wat minder, maar met een Mac Mini heb je dat probleem helemaal.
TS geeft aan voornamelijk te gaan internetten en tekstverwerken. Daarnaast is aansluiting op een TV belangrijk en het moet klein, zuinig en simpel zijn. De ASROCK ION voldoet daar prima aan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je gaat toch niet iets kopen wat qua rekenkracht overeenkomt met een pc van 3 jaar geleden?
Hoezo niet? Als de dingen die je nu doet ook overeenkomen met 3 jaar geleden?quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je gaat toch niet iets kopen wat qua rekenkracht overeenkomt met een pc van 3 jaar geleden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |