abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:22:43 #1
291089 Gourmetschotel
Doe je vlees er maar op !
pi_78071754
quote:
HOOFDDORP - De slachtoffers van de vliegramp met een toestel van Turkish Airlines bij Schiphol krijgen bij de plek van de crash een gedenksteen.
© ANP

Een woordvoerder van de gemeente Haarlemmermeer heeft dinsdag een bericht daarover van RTV Noord-Holland bevestigd.

Op 25 februari is het precies een jaar geleden dat het vliegtuig van Turkish Airlines in een weiland neerstortte. Er kwamen negen mensen om het leven. Ongeveer tachtig inzittenden raakten gewond. De poldercrash wordt volgend week donderdag herdacht.

Voor deze herdenkingsbijeenkomst zijn zo'n tweehonderd mensen uitgenodigd, onder wie nabestaanden, slachtoffers die de ramp hebben overleefd, hulpverleners en andere betrokkenen. Tijdens deze bijeenkomst wordt de gedenksteen onthuld.

Op de steen komt de tekst 'Uw leed is ons leed' in het Nederlands, Turks en Engels. Dat zijn woorden die burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer vorig jaar kort na de crash uitsprak.
© ANP
http://www.nu.nl/binnenla(...)ers-poldercrash.html
Zou er nog wel plek zijn voor gedenkmonumenten in Nederland ?
pi_78072401
Opgerot met die rotzooi. Gedenken is een privé aangelegenheid en behoort niet in het openbaar te gebeuren ter laste van anderen.

Daarbij is het nutteloos en gegeven genoeg tijd kan uiteindelijk op iedere vierkante meter wel 1 of ander ding liggen of staan dat gerelateerd is aan een of meer dode mensen.
Alsof mensen zo speciaal zijn dat ze herdacht moeten worden. We zijn met 7 miljard onderhand.
Als je 1 katje in je appartement hebt is ie leuk en speciaal, als heel je appartement vol katten zit trap je ze ook de deur uit omdat ze dan geen reet meer waard zijn.
Kappen met die onzin, stoeten, gedenkstenen, bossen bloemen voor iedere 17 jarige Darwin award winnaar in iedere flauwe bocht van de weg.
Daarbij, als je zoiets doet doe het dan goed. Er zijn miljoenen mensen overleden in het verleden waar niks voor te vinden is. Maargoed, dan zou je net zo goed de wegen met gedenkstenen aan kunnen leggen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:06:08 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78074207
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:33 schreef RichardDawkins het volgende:
Er zijn miljoenen mensen overleden in het verleden waar niks voor te vinden is. Maargoed, dan zou je net zo goed de wegen met gedenkstenen aan kunnen leggen.
worden ook wel begraafplaatsen genoemd geloof ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78074262
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:06 schreef Re het volgende:

[..]

pi_78074330
quote:
Opgerot met die rotzooi. Gedenken is een privé aangelegenheid en behoort niet in het openbaar te gebeuren ter laste van anderen.

Daarbij is het nutteloos en gegeven genoeg tijd kan uiteindelijk op iedere vierkante meter wel 1 of ander ding liggen of staan dat gerelateerd is aan een of meer dode mensen.
Alsof mensen zo speciaal zijn dat ze herdacht moeten worden. We zijn met 7 miljard onderhand.
Als je 1 katje in je appartement hebt is ie leuk en speciaal, als heel je appartement vol katten zit trap je ze ook de deur uit omdat ze dan geen reet meer waard zijn.
Kappen met die onzin, stoeten, gedenkstenen, bossen bloemen voor iedere 17 jarige Darwin award winnaar in iedere flauwe bocht van de weg.
Daarbij, als je zoiets doet doe het dan goed. Er zijn miljoenen mensen overleden in het verleden waar niks voor te vinden is. Maargoed, dan zou je net zo goed de wegen met gedenkstenen aan kunnen leggen.
Precies!

Alle kerkhoven per direct ontruimen!
Auswitch monument, weg ermee!
4 mei, afschaffen!

Wat voor last ondervind je er precies van?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_78074443
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:06 schreef Re het volgende:

[..]

Dan heb je het alleen over de al overleden mensen die nog een herkenbaar graf hebben. Dat zijn er tegenover alle overledenen bar weinig. Er zijn al een hele tijd mensen weet je.
pi_78074584
quote:

Zulk gedrag maak ik me echt zorgen om, dit zal alleen maar erger worden in de toekomst. Mensenlevens worden steeds minder waard.
pi_78074639
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Precies!

Alle kerkhoven per direct ontruimen!
Auswitch monument, weg ermee!
4 mei, afschaffen!

Wat voor last ondervind je er precies van?
Ik irriteer me aan de mentaliteit en vaak ook de nepheid ervan. Daarbij vind ik het nutteloos om stil te staan bij de dood. Wat schiet je er nou eigenljk mee op? En niet aankomen met troost want daar zijn miljoenen alternatieven voor.

Enne, in plaats van te proberen me belachelijk te maken kun je ook gewoon inhoudelijk reageren en je mening onderbouwen zoals ik probeer.
pi_78074695
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:13 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Zulk gedrag maak ik me echt zorgen om, dit zal alleen maar erger worden in de toekomst. Mensenlevens worden steeds minder waard.
Ze zijn over het algemeen al geen flikker waard in deze getale met dit gedrag.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:16:34 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78074766
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:15 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

wie ben jij dan wel om iemand een gedenkteken te misgunnen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78074796
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:15 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Depressief ventje
pi_78074851
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:16 schreef Re het volgende:

[..]

wie ben jij dan wel om iemand een gedenkteken te misgunnen?
Een dude met een mening ergens over.
Je kunt lezen neem ik aan? Dan lees mijn argumenten in plaats van dom geblaat als een post te camoufleren.
pi_78074899
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:17 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Depressief ventje
Haha totaal niet. Maar zeg nou zelf. 7 miljard dieren die een giga chaos, rotzooi en onheil veroorzaken voor zichzelf en de wereld om zich heen. Objectief gezien is dat gewoon een waardeloos fiasco.
pi_78075045
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:14 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ik irriteer me aan de mentaliteit en vaak ook de nepheid ervan. Daarbij vind ik het nutteloos om stil te staan bij de dood. Wat schiet je er nou eigenljk mee op? En niet aankomen met troost want daar zijn miljoenen alternatieven voor.

Enne, in plaats van te proberen me belachelijk te maken kun je ook gewoon inhoudelijk reageren en je mening onderbouwen zoals ik probeer.
Je levert louter meningen en mededelingen van jouw persoonlijk gevoel rondom deze zaken en het ontgaat mij compleet waarom je denkt dat er argumenten nodig zijn om te onderbouwen dat jij je anders zou moeten voelen danwel iedereen het met jou eens zou moeten zijn.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_78075177
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:21 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Je levert louter meningen en mededelingen van jouw persoonlijk gevoel rondom deze zaken en het ontgaat mij compleet waarom je denkt dat er argumenten nodig zijn om te onderbouwen dat jij je anders zou moeten voelen danwel iedereen het met jou eens zou moeten zijn.
Simpelweg niet waar. Je kunt zien dat ik onderbouw waarom ik iets vind. Liegebeest dat je me daar bent!

En volgens mij spot ik verder in je post al de fout die mensen maken. Ze laten zich lijden door hun gevoel in plaats van hun verstand. Analyseer je gevoel eens, bedenk eens waarom je je exact zo voelt en wat het eerlijkst en beste zou zijn in het grote plaatje om ermee te doen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:48:03 #16
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_78076600
Deal voor de Turken, Wij zetten een gedenksteen neer voor een neergestort vliegtuig,
zetten jullie dan een gedenksteen op voor de armeniers
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_78077708
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:23 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Simpelweg niet waar. Je kunt zien dat ik onderbouw waarom ik iets vind. Liegebeest dat je me daar bent!
...
Vooruit dan maar:
quote:

[..]

...
Je ergert je dus moet het afgeschaft worden, jij vindt het nutteloos dus moet het afgeschaft worden, er zijn immers alternatieven waarvan jij vindt dat ze net zo 'nuttig' zijn.

Ik zie geen logische argumenten. Het is louter een kwestie van wat mensen willen, en daar probeer je aan te tornen. Dat gaat niet lukken, mensen hebben nu eenmaal verschillende wensen. En zoals eerder gezegd, wie ben jij om mensen te ontzeggen wat zij willen?
quote:
En volgens mij spot ik verder in je post al de fout die mensen maken. Ze laten zich lijden door hun gevoel in plaats van hun verstand. Analyseer je gevoel eens, bedenk eens waarom je je exact zo voelt en wat het eerlijkst en beste zou zijn in het grote plaatje om ermee te doen.
Dit vind ik je reinste onzin. De individuele wensen van mensen zijn op het elementairste niveau, m.i. totaal niet rationeel. Mensen hebben inherent andere wensen, andere prioriteiten, ander gevoel. Dit leidt tot conflict, of algemener, de vraag welk van de meningen 'juist' is en het is pas daar dat rationalisering (het 'analyseren van gevoelens') om de hoek komt kijken. Logica is om te bepalen wat juist is binnen een al geaccepteerd raamwerk. Logica dient de mens. Niet andersom.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_78082349
quote:

[..]

Ik irriteer me????
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78083047
de frustratie van een aantal mensen hier heeft volgens mij te maken met dat het een Turkse vliegtuigmaatschappij is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')