abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78159864
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagen .
pi_78160035
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Je zou overigens met die noodoplossing voor de eurostar via antwerpen en lille maar een aansluiting missen.
Gewoon 2 uur wachten op antwerpen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78160147
de trein nam van de gelegenheid gebruik om 1 minuut stilte te houden.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78160541
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel.

Verder is de informatie op Belgische stations veel beter en eerlijker dan hier. Vertragingen gewoon in minuten en zodra het bekend is, daar komen ze niet met vage "ongeveer" onzin aan wanneer de trein al een kwartier weg had moeten zijn. Tevens geen omroepen op het station wanneer er een trein passeert, maar juist wel omroepen om te melden dat er een trein zal passeren.

Tenslotte is het gewoon toeslagloos met 200km/h over een HSL rijden ook een behoorlijk pluspunt voor de zuiderburen .
pi_78160802
De dienstregeling in Nederland is een stuk beter. En ik vind het materieel in Nederland juist superieur.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78161055
de trein van Noorderkempen naar Antwerpen is gewoon

nu hoef ik niet meer naar Heide (ligt in Kalmthout)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78161059
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
Facts don't care about your feelings
pi_78161325
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
de tafeltjes zitten verstopt hihi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:29:33 #134
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78161437
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78161665
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Eix het volgende:
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78161899
Wat ik wel jammer vind is dat onze treinen allemaal nog zo traag gaan. Het moet toch echt veel sneller kunnen.... Tuurlijk zijn daar wat aanpassingen voor nodig. Maar als er een verdubbeling van snelheid plaats kan vinden, kan het materieel gehalveerd worden
Facts don't care about your feelings
pi_78162214
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
pi_78162460
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Lieve Belg donderdag 18 februari 2010 @ 22:48:18 #139
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78162672
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen

Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_78162881
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Jump het volgende:

[..]


Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
met dank. nu snap ik het.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:52:17 #141
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78162914
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78163129
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
pi_78163659
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78163788

Wordt het nieuwe eindpunt voor de Erasmuslijn boven het busdek boven Den Haag Centraal. ( NS wil in 2012 de perrons 11 en 12 terug) Bron
dag
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:08:36 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78163898
Ik heb een vraag over het 'geplande' station Zwijndrecht Bakenstein.

Na een zoektocht over informatie van station Zwijndrecht (1) en Zwijndrecht (2, het huidige), kwam ik ook op een gepland station, Zwijndrecht Bakenstein.
Toen ik me informatie had, bleef de vraag nog steeds hangen: Waar, wanneer, hoe, waarom is er een 'gepland' station Zwijndrecht Bakenstein.

Hierop ben ik dus gaan Googlen, en kwam ik op een topic op OHIH.
Stationsweb kent verder ook geen verdere informatie, en op het internet is er weinig over te vinden.

Nu inmiddels alweer 12 uur later, zit ik nog steeds met dezelfde vraag in me buik.
Omdat ik er weinig over kan vinden, kan het ook zijn dat het al niet meer doorgaat?
Ook al een stel vrienden gevraagd die veel actief zijn met treinen, maar die konden me niet verder helpen.

Mijn vraag voor hier is dus: Weet iemand hier mij meer informatie over dit 'geplande' station te geven?

Alvast enorm bedankt!

Groeten uit Zwijndrecht!

[ook op OHIH gepost]
pi_78164304
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
pi_78164432
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinen

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 23:18:58 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78164628
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef sararaats het volgende:

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Het favoriete materieel van Fles dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78164743
kennen jullie station Antwerpen Dam?

zo ja, heb je de sporen al eens goed bekeken?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78164789
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in.
Daarnaast is de laatste virm serie imo zeer goed. En wat heeft de NMBS nu nog meer voor moderns behalve de I11. Dan is het Nederlandse IC mat toch een stuk prettiger. De ICRm en de ICMm kunnen nog lang mee en zijn goed aangepast. En daarnaast is het Nederlandse mat mooier
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')