abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78057418
quote:
Geen vliegverkeer Canarische eilanden door storm

MADRID - Door hevige stormen is er geen vliegverkeer van en naar de Canarische eilanden mogelijk. Alle vluchten zijn dinsdagochtend geannuleerd. Dat meldde de Spaanse luchtvaartdienst AENA. Door de annuleringen strandden negenduizend reizigers.

Vooral de eilanden La Palma, El Hierro en La Gomera zijn getroffen. Op deze eilanden was sinds zondag alleen nog zeer beperkt vliegverkeer mogelijk.

De regering heeft een weeralarm afgegeven voor alle Canarische eilanden. Meteorologen meldden windstoten tot 120 kilometer per uur.

Reizigers vanuit Nederland hebben vooralsnog geen last van de problemen. Er zijn dinsdag geen vluchten meer naar de Canarische eilanden, aldus een woordvoerster van Schiphol.

De eerstvolgende vluchten vanuit Nederland richting de eilandengroep vertrekken woensdagochtend.
Alweer?
Twee weken geleden was het ook al mis
Noodweer treft Canarische Eilanden

Zeg je begin februari:"Whehe, ben ik blij dat ik daar nu niet zit, maar pas over twee weken "
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:05:32 #2
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_78057900
wel zonde.
zo berschadigt veel ongerept natuurschoon

idd wel opvallend relatief veel slecht weer daar. ergens eind vorig jaar ook al.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_78057929
Ik wilde net een weekje Fuerte Ventura doen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:34:52 #4
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_78059190
was idd wel een dikke lijn daar onderop

[ Bericht 5% gewijzigd door marcel-o op 16-02-2010 15:48:20 ]
pi_78109348
Je zou vrijdag maar vertrekken richting tenerife, hopen dat de vluht doorgaat en je kan landen daar.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:44:40 #6
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_78109434
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:42 schreef CD-J het volgende:
Je zou vrijdag maar vertrekken richting tenerife, hopen dat de vluht doorgaat en je kan landen daar.
dit bijhouden:
http://sat24.com/ce

ziet er nu niet al te best uit daar
pi_78157637
quote:
Tenerife zonder stroom na zware storm
Zwaar stormweer heeft de stroomvoorziening op het Spaanse vakantie-eiland Tenerife onderbroken. Volgens de autoriteiten zaten een miljoen inwoners van het Canarische eiland vandaag tijdelijk zonder elektriciteit. De belangrijkste krachtcentrale was na een onbekende oorzaak uitgevallen. De voorziene reserve-installaties verdwenen later ook van het net.

Tot nog toe was er op Tenerife slechts een keer een algemene stroompanne geweest. Dat was in maart vorig jaar toen een onweer de belangrijkste krachtcentrale had lamgelegd.

150 km/u
Vandaag raasden over de Canarische eilanden stormen met windsnelheden tot 150 kilometer per uur. Volgens de autoriteiten raakte daarbij niemand gewond. Ook op de eilanden El Hierro en La Gomera viel in honderden huishoudens de stroomvoorziening uit.

De storm belemmerde ook het luchtvaartverkeer. Op het eiland La Palma werden 13 vluchten afgelast. Een aantal toestellen moest naar Tenerife afgeleid worden. In de loop van de namiddag nam de stormkracht wat af
pi_78400851
Is het straks 1 grote teringbende als ik daar aankom over 17 weken :S.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 28 februari 2010 @ 21:26:18 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_78568006
Grappig, ik was dus op Gran Canaria toen dit bericht in de nederlandse media verscheen en meteen kregen we allerlei telefoontjes om te vragen of alles wel goed was.
Nou, weinig van gemerkt. Woensdagavond (ruim een dag na dit bericht dus) heeft het aardig gewaaid ja. En we hadden 2x een bui en wat bewolking. Verder niks. Heerlijk zonnig (lente-)weer gehad, echt waar.

Door de ligging en de vorm van de eilanden e.d. zijn er altijd hele grote verschillen in het weer op diverse plekken op de Canarische eilanden. Tussen de eilanden, maar ook al tussen verschillende plekken op hetzelfde eiland. Ik vroeg een vriend van me daar naar het noodweer begin februari en hij zei dat ze daar in het zuiden van Gran Canaria echt niets van gemerkt hadden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')