abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77581436
quote:
Noodweer teistert Canarische Eilanden

Hevige onweersbuien hebben op de Canarische Eilanden vele huizenrijen onder water gezet. Vooral de hoofdstad Santa Cruz op Tenerife werd volgens de Spaanse autoriteiten getroffen. Hele stadswijken werden overstroomd, de straten bedolven onder de modder, die door de regen van de bergen naar beneden was gespoeld. Ruim 30.000 bewoners zaten zonder stroom.

De deelregering op de Canarische Eilanden liet dinsdag alle scholen de deuren sluiten. Aan de universiteit van Las Palmas op Gran Canaria werden de lessen afgelast. Vele wegen op de Canarische Eilanden zijn onberijdbaar, omdat ze onder water staan of na grondverschuivingen door puin waren geblokkeerd.
Hevige stormen hinderden ook het scheepvaartverkeer. Op het eiland La Palma sleurden metershoge golven geparkeerde voertuigen de Atlantische Oceaan in. Dertig mensen moesten uit hun woningen geëvacueerd worden, omdat het hoge water hun huizen aan de kust bedreigde.

Denk je ook ff de warmte op te zoeken
pi_77584608
Onvoorstelbaar, wat een water stroomt daar door de straten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2010 11:34:06 ]
pi_77600511
quote:
De Canarische Eilanden zijn de winterzon-bestemming voor miljoenen Europeanen. Helaas hebben de vakantiegangers te maken gekregen met veel slechter weer dan waarmee ze weg waren gegaan. Het was de afgelopen dagen namelijk noodweer op vooral Tenerife waar overvloedige regenval en modderstromen in o.m. Santa Cruz (de hoofdplaats van het eiland) voor grote gaten in het wegdek zorgden waardoor auto's door de straten dreven. Scholen op heel het eiland zijn gesloten en 25.000 mensen hebben de nacht zonder stroom doorgebracht. Het noordelijk deel van het eiland (Vliegveld Los Rodeos) kreeg maar liefst 180.4 mm aan regen te verwerken! In Santa Cruz viel 88.9 mm. Opvallend is dat zelfs het droge zuiden van het eiland in 3 dagen tijd 58.4 mm regen te verwerken kreeg terwijl daar normaal zo`n 160 mm over een heel jaar valt. Het ernaast gelegen eiland Cran Canaria kreeg in Las Palmas 66.9 mm. Veel droger was het op de oostelijke eilanden met op Fueterventura 10 mm en Lanzarote slechts 4 mm.

jan visser
pi_77625128
en dan te bedenken dat mijn wijfie en ik daar heen wilde gaan om wat bij te kleuren na al die kou.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_77915842
Ik ga eind juni naar Tenerife.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')