abonnement Unibet Coolblue
pi_78093800
Ik heb op les niet leren vallen .

Overigens klopt dat stukje van die knieën wel. Heeft niet te maken met het opvangen, maar met de vaste voeten op een snowboard. Doordat je voeten op skis onafhankelijk van elkaar allerlei kanten op kunnen schieten, verdraai je eerder je knie dan op een snowboard, waar je redelijk in positie vaststaat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_78094030
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Inmiddels gedaan. Hopelijk leest iemand het
Het koste even wat ctrl-F5,
maar dan kan je het stukje ook lezen.

kleine opmerking,
springen met hardboots gaat best,
maar dat komt meer omdat ik met hoge snelheid op heuvels afkom en dan lijkt een sprong vanzelf goed als je beheerst door de lucht kan vliegen
pi_78094054
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb op les niet leren vallen .

Overigens klopt dat stukje van die knieën wel. Heeft niet te maken met het opvangen, maar met de vaste voeten op een snowboard. Doordat je voeten op skis onafhankelijk van elkaar allerlei kanten op kunnen schieten, verdraai je eerder je knie dan op een snowboard, waar je redelijk in positie vaststaat.
Dan heb jij geen goede beginles gehad.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:33:55 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78094660
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb op les niet leren vallen .

Overigens klopt dat stukje van die knieën wel. Heeft niet te maken met het opvangen, maar met de vaste voeten op een snowboard. Doordat je voeten op skis onafhankelijk van elkaar allerlei kanten op kunnen schieten, verdraai je eerder je knie dan op een snowboard, waar je redelijk in positie vaststaat.
Ze hebben het over belasting niet over verdraaiing. Dat komt vaker voor bij skiën dan bij snowboarden. Maar belasting hoeft bij skiën niet meer te zijn.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_78094760
Je hebt gelijk, dat zeggen ze ook verkeerd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:37:58 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78094803
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Soohr het volgende:

[..]

Het koste even wat ctrl-F5,
maar dan kan je het stukje ook lezen.

kleine opmerking,
springen met hardboots gaat best,
maar dat komt meer omdat ik met hoge snelheid op heuvels afkom en dan lijkt een sprong vanzelf goed als je beheerst door de lucht kan vliegen
crtl-F5 Wat doet je pc dan. Lijkt alsof hij gewoon refresh doet, maar daar heb je gewone F5 ook voor...

Maar wat jij bedoelt is wat anders dan wat ik bedoel. Jij bedoelt gewoon met snelheid ergens overheen gaan waardoor je zo goed als vooruit springt. Ik heb het over een kicker met een lekkere pop. Daarnaast is het met hardboots echt onmogelijk om een sprong te tweaker. Probeer maar eens een nosebone met hardboots. Ik daag je bij deze uit
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_78094905
quote:
Bij ctrl+f5 wordt alles wat je computer heeft opgeslagen over die site weggegooid. Bij f5 niet, daar worden alleen zaken zoals plaatjes ed niet opnieuw opgehaald.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_78095857
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

crtl-F5 Wat doet je pc dan. Lijkt alsof hij gewoon refresh doet, maar daar heb je gewone F5 ook voor...

Maar wat jij bedoelt is wat anders dan wat ik bedoel. Jij bedoelt gewoon met snelheid ergens overheen gaan waardoor je zo goed als vooruit springt. Ik heb het over een kicker met een lekkere pop. Daarnaast is het met hardboots echt onmogelijk om een sprong te tweaker. Probeer maar eens een nosebone met hardboots. Ik daag je bij deze uit
wat ik nu even op youtube zie van een nosebone (eerst allemaal vieze filmpjes van mensen die een bot in hun neus douwen) pak je tijdens de sprong de zijkant van de punt van je board vast.

Heel subtiel gaat het niet, maar ik kan bij mijn punt tijdens de sprong,
mijn board is maar 1m.56cm lang, gewoon een kwestie van armen strekken.
pi_78096577
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Inmiddels gedaan. Hopelijk leest iemand het
bij deze gelezen


gisteren bij boardercross heeft die jacobellis het trouwens weer mooi verprutst
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:53:46 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78100155
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:07 schreef Soohr het volgende:

[..]

wat ik nu even op youtube zie van een nosebone (eerst allemaal vieze filmpjes van mensen die een bot in hun neus douwen) pak je tijdens de sprong de zijkant van de punt van je board vast.

Heel subtiel gaat het niet, maar ik kan bij mijn punt tijdens de sprong,
mijn board is maar 1m.56cm lang, gewoon een kwestie van armen strekken.


Het gaat hierbij even over de tweak die je eruit gooit. Dus niet alleen het vastpakken, maar ook nog even je board "naar voren" of "opzij" schuiven. Daar heb je de flex van je schoen wel voor nodig. Die krijg je nooit voor elkaar met hardboots.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_78103944
Ik heb idd zelf ook al een paar youtube how-to-was videos gezien en ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe het werkt, zal alleen nog moeten oefenen in praktijk voordat ik het echt goed kan.

Voor sharpening the edges ben ik er alleen nog niet helemaal uit.. Moet ik het onder een bepaalde hoek doen en wat voor slijper is nou handigst? (easy to use, duurzaam)


eur 13,90


eur 16,99


eur 19,99


eur 75

Is zo een duur ding moeite waard of niet?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_78104095
waar je even naar moet kijken is of jouw kanten onder een hoek zijn geslepen,
zoja, dan moet je slijper ook die hoek aankunnen,
meestal een verstelling van je slijper van 90 graden naar 87graden,
veel meer hoeft het echt niet te zijn.
de slijpers van 20 euro zijn daar goed voor, wel zou ik dan mijn board eens in de zoveel jaar (ligt eraan hoe vaak je hem gebruikt) langs een prof slijper brengen
pi_78104541
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef Soohr het volgende:
waar je even naar moet kijken is of jouw kanten onder een hoek zijn geslepen,
zoja, dan moet je slijper ook die hoek aankunnen,
meestal een verstelling van je slijper van 90 graden naar 87graden,
veel meer hoeft het echt niet te zijn.
de slijpers van 20 euro zijn daar goed voor, wel zou ik dan mijn board eens in de zoveel jaar (ligt eraan hoe vaak je hem gebruikt) langs een prof slijper brengen
Zover ik met mn blote oog kan zien is het gewoon 90 graden, ik kan ook nergens iets vinden op internet dat het onder een hoek zou moeten zijn. Zo een cheap slijper wordt het dus.. ben alleen benieuwd hoe lang ik moet slijpen tot het goed genoeg is, ik hoef er geen vlees mee te kunnen snijden toch

Enne dat eerste rode ding, werkt dat makkelijker of juist niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door spooky1234 op 17-02-2010 16:46:48 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_78105008
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:36 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Zover ik met mn blote oog kan zien is het gewoon 90 graden, ik kan ook nergens iets vinden op internet dat het onder een hoek zou moeten zijn. Zo een cheap slijper wordt het dus.. ben alleen benieuwd hoe lang ik moet slijpen tot het goed genoeg is, ik hoef er geen vlees mee te kunnen snijden toch
als je met je nagel overdwars op de kant heen gaat en er blijft een beetje nagel achter op de kant is ie scherp genoeg,
als je met je duim in de lengte van de staalkant gaat en je voelt geen (grote) oneffenheden, dan is ie goed

Dat rode ding lijkt mij voldoende,
let op, je hebt niet zoveel houvast aan zo'n slijper, pas op je vingers

en in welke hoek je staalkant staat zou je bij de maker van het board kunnen zoeken op internet,
vaak is het wel gewoon 90 graden
pi_78105528
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:47 schreef Soohr het volgende:

[..]

als je met je nagel overdwars op de kant heen gaat en er blijft een beetje nagel achter op de kant is ie scherp genoeg,
als je met je duim in de lengte van de staalkant gaat en je voelt geen (grote) oneffenheden, dan is ie goed

Dat rode ding lijkt mij voldoende,
let op, je hebt niet zoveel houvast aan zo'n slijper, pas op je vingers

en in welke hoek je staalkant staat zou je bij de maker van het board kunnen zoeken op internet,
vaak is het wel gewoon 90 graden
cool tnx, ik probeer morgen een setje te scoren en dan ga ik aan de slag.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:47:48 #66
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_78118267
Helaas via internet kijken maar toch.

Hopelijk haalt A. Autti het podium. Is hem gegunt na 4 jaar terug
Smile! It's snowboarding!!!
B is for Bataleon
Op 30 juni 2010 15:51 schreef JRCRUZ het volgende: geen verlies is ook winst
pi_78118800
zo te zien hebben ze iig mooi weer vandaag
  FOK!fotograaf woensdag 17 februari 2010 @ 21:59:02 #68
159915 -Menn0-
MNO
pi_78118853
Vrijdag weer richting Frankrijk voor 10 dagen
,,/
pi_78118896
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:59 schreef -Menn0- het volgende:
Vrijdag weer richting Frankrijk voor 10 dagen
* Salatrel jaloers is
  FOK!fotograaf woensdag 17 februari 2010 @ 22:07:59 #71
159915 -Menn0-
MNO
pi_78119294
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:59 schreef Salatrel het volgende:

[..]

* Salatrel jaloers is
Ik zal een afdaling maken speciaal voor jou

Hoop deze vakantie eens flink te gaan jumpen! Eind Januari met les al het een en ander gedaan maar nu ff flink wat airtime kunnen pakken zou wel vet zijn
,,/
pi_78119504
Die vito heeft ook wel slicke stijl!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_78119692
Tering. Das best stoer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_78119830
Niemand toevallig een stream met duidelijk commentaar erbij?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_78119930
Mathieu viel beetje tegen, wel humor met die snor XD
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')