mja het is ook een dure hobby. Ik heb zelf een board van 100 euro. (uit verkoop) Leek mij wel goed voor mijn eerste board. Als het straks goed gaat op wintersport (eerste keer) ga ik ook een andere halen. Maar om te proberen hoefde het voor mij niet veel duurder.. Stel nou dat ik er geen ruk aan zou vindenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:08 schreef KneusTeun het volgende:
Ik vind burnside ook wel chill, herm en die lui weten wel veel en zijn niet de beroerdsten om je een korting te geven.
Ook snappen ze dat het een dure hobby is
Maar dat is wel ergenrnis nummer 1 geweest van mij. toen ik verkoper was:
Studenten die wel willen boarden maar geen geld hebben.
Ze willen alles van burton en het liefst voor 50 euro.
Als je zo'n iemand dan zei dat je beter wat meer kon neerleggen dan een cheap board te nemen wat te kort is of te lang of iets.(natuurlijk niet luisteren)
Ik kotste echt op die lui, ga dan gewoon dammen ofzo als je geen geld hebt.
thx voor je reactie, zal eens gaan kijkenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:03 schreef Salatrel het volgende:
ik weet wel wat een maatje van me die altijd de camera meeneemt er al heel wat heeft gedeclareerd bij zijn verzekering.
welke camera geschikt is voor wintersport zou ik niet kunnen zeggen. misschien dat die foto fappers uit het fotografie subforum er wat zinnigs over kunnen roepen?
Ja zo zit ik ook een beetje te kijken, misschien gewoon zo'n goedkoop cameratje die meestal betere foto's maakt dan die zéér dure waterproof camera's die nog slechte foto's maken...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:08 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb nu 3 jaar een Sony W170 camera welke ik eigenlijk overal voor gebruik. Strand, sneeuw feestjes overal voor dus.
Heb hem ontelbare keren in sneeuw en op harde ondergrond laten vallen en bleef het altijd doen. Totdat ik van de winter blijkbaar verkeerd ben gevallen of er iets hards van de lift tegen aangekomen is (zit altijd in me broek in zijvak) en nu doet het lcd scherm het niet meer.
Maar de rest van de camera doet het nog steeds en aangezien er nog gewoon een zoeker opzit kan ik nog steeds foto's maken (oldschool manier).
Voordeel van die waterdichte camera's is dat je je niet zorgen hoef te maken over vocht en ook niet als je hem laat vallen, tegen kou maakt niet zoveel uit daar zullen ze niet zo snel kapot van gaan alleen als de batterij koud blijft houdt deze het minder lang vol.
Die camera's zijn gewoon goed om op korte afstand foto's te maken inzoomen moet je gewoon niet doen.
Welke je moet kiezen ligt gewoon aan wat jou wil van olympus, panasonic, sony, pentax weet ik dat ze waterproof camera's maken.
Ja tuurlijk moet je in het begin kijken wat je wil.quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:04 schreef Blackviper het volgende:
[..]
mja het is ook een dure hobby. Ik heb zelf een board van 100 euro. (uit verkoop) Leek mij wel goed voor mijn eerste board. Als het straks goed gaat op wintersport (eerste keer) ga ik ook een andere halen. Maar om te proberen hoefde het voor mij niet veel duurder.. Stel nou dat ik er geen ruk aan zou vinden![]()
Verder komt daar dan nog eens bij je kleding, evt helm en goggles. (die ik ook nog moet halen) Al met al tikt het lekker aan. Nu houd ik daar rekening mee en weet ook dat je voor kwaliteit iets meer moet betalen. Maar om te beginnen kan ik mij best voorstellen dat je goedkoop board wilt dus.
Tja volhouden dat je er verstand van hebt is ook niet echt handig terwijl je er niets van weet.quote:Op woensdag 24 februari 2010 02:05 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja tuurlijk moet je in het begin kijken wat je wil.
Maar veel studenten die boarden, doen alsof ze pro zijn, maar ondertussen 0,0 techniek en compleet verkeerde materialen etc
En dan komen ze in de shop zeiken dat het allemaal zo duur is..... sorry maar dan wordt je daar wel moe van als je dat 5x per dag aan je kop krijgt.
Als je dan vervolgens een leuke tweedehands board hebt, gaan ze zeggen ja ik wil eigenlijk een burton, en als je vraagt waarom vol overtuiging zeggen dat dat de beste boards zijn.
Als je dan gaat uitleggen waarom dat niet perse zo is blijven ze stug zeggen dat het "HET" merk is wat je moet hebben, en dat ze wel eentje hadden gezien bij wimpie op marktplaast en die koste maar 85 euro..
Maar goed, is niet altijd zo bij iedereen, maar je komt het wel vaak tegen.
En volgens mij zijn dat ook de meest irritante lui op de piste, die liggen achter de kicker of gaan picknicken op de box....
en toch hebben ze gelijk want shaun white heeft ook een burtonquote:Op woensdag 24 februari 2010 02:05 schreef KneusTeun het volgende:
Als je dan vervolgens een leuke tweedehands board hebt, gaan ze zeggen ja ik wil eigenlijk een burton, en als je vraagt waarom vol overtuiging zeggen dat dat de beste boards zijn.
Als je dan gaat uitleggen waarom dat niet perse zo is blijven ze stug zeggen dat het "HET" merk is wat je moet hebben, en dat ze wel eentje hadden gezien bij wimpie op marktplaast en die koste maar 85 euro..
Haha das inderdaad e manier van denken geloof ikquote:Op woensdag 24 februari 2010 08:07 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en toch hebben ze gelijk want shaun white heeft ook een burton
Dit is vaak ook de reden dat 'verkopertjes' in dit soort toko's arrogante bastards zijn. Ik ben blij dat ik nauwelijks vragen hoef te stellen aan die gasten.. en verkopen, basic no 1 van het vak imho, kunnen ze vaak niet eens... zie trouwens ook: autoverkopers.... om duidelijk te zijn, echt niet alle verkopers in een wintersporttoko zijn crap... maar ook andersom even de werkelijkheid... veel verkopers kweken zo vooroordelen over de looks van hun klanten >> studenten die boarden... (als ik in mijn casual kloffie een autozaak binnenloop wordt ik nauwelijks geholpen, terwijl ik momenteel een 2e auto zoek van zo'n 15k...)quote:Op woensdag 24 februari 2010 02:05 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja tuurlijk moet je in het begin kijken wat je wil.
Maar veel studenten die boarden, doen alsof ze pro zijn, maar ondertussen 0,0 techniek en compleet verkeerde materialen etc
En dan komen ze in de shop zeiken dat het allemaal zo duur is..... sorry maar dan wordt je daar wel moe van als je dat 5x per dag aan je kop krijgt.
Maar goed, is niet altijd zo bij iedereen, maar je komt het wel vaak tegen.
En volgens mij zijn dat ook de meest irritante lui op de piste, die liggen achter de kicker of gaan picknicken op de box....
De vekopers van core zaken die ook zelf boarden, proberen je oprecht goed te helpen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:17 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Dit is vaak ook de reden dat 'verkopertjes' in dit soort toko's arrogante bastards zijn. Ik ben blij dat ik nauwelijks vragen hoef te stellen aan die gasten.. en verkopen, basic no 1 van het vak imho, kunnen ze vaak niet eens... zie trouwens ook: autoverkopers.... om duidelijk te zijn, echt niet alle verkopers in een wintersporttoko zijn crap... maar ook andersom even de werkelijkheid... veel verkopers kweken zo vooroordelen over de looks van hun klanten >> studenten die boarden... (als ik in mijn casual kloffie een autozaak binnenloop wordt ik nauwelijks geholpen, terwijl ik momenteel een 2e auto zoek van zo'n 15k...)
een kruisje posten?quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:54 schreef BasjeB5 het volgende:
Wat doe je als je brond pakt?
[ afbeelding ]
even de link van kruisje pakkenquote:
Ik ben in december in Kaltenbach geweest, een dorpje 25minuten rijden voor Mayrnhofen. Daar was het best relaxed tijdens kerst (!!), ik heb veel ergere wachttijden meegemaakt... je kon van daaruit zo even naar Mayrnhofen, de Hintertuxer en andere dichtbij gelegen gebieden... en cheapocheapo....quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:22 schreef BettyWeter het volgende:
Zijn hier mensen bekend met wispo in Mayrhofen? Ik lees namelijk overal dat de Penkenbahn in het dorp altijd stervensdruk is en dat je erg lang moet wachten voor je boven bent. Ik kan uit de 'recensies' niet opmaken of dit nu alleen in het hoogseizoen is, of ook midden / eind maart.
En, heb je inmiddels een slijper gekocht?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:58 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
cool tnx, ik probeer morgen een setje te scoren en dan ga ik aan de slag.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |