Met die doelstelling zul niet veel kans maken, maar er zijn tal van initiatieven voor de jeugd die worden gesubsidieerd. Waarschijnlijk ook in jouw gemeente.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat ik een paar duizend euro krijg als ik zeg dat ik een vet zuipfeest wil organiseren voor de jeugd?
Aha, maar de doelstelling om criminele jongeren van de straat te houden tijdens oud en nieuw, dat is wel een doelstelling die gerechtvaardigd is?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:23 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Met die doelstelling zul niet veel kans maken, maar er zijn tal van initiatieven voor de jeugd die worden gesubsidieerd. Waarschijnlijk ook in jouw gemeente.
Het is echt praten tegen een muur. Als het over Marokkanen gaat, krijgt een deel van dit forum een waas voor de ogen en blijft dezelfde onzin opschrijven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dóen veel hollanders ook hoor.
Buurthuizen, gerund door vrijwilligers.
Buurtfeestjes, georganiseerd door vrijwilligers.
Met zijn allen de buurt schoonmaken af en toe, georganiseerd en uitgevoerd door vrijwilligers.
Maar jeugd die geld krijgt van de gemeente voor een feestje, bovendien alleen Marokkaanse jeugd, belonen met een jeugdlintje? Het moet niet gekker worden hier. Alhoewel, het wórdt steeds gekker.
Als je je een beetje in de materie zou verdiepen, zou je weten dat in tal van gemeenten feestjes en activiteiten worden georganiseerd om de jeugd bezig te houden. Ik gaf hierboven al een willekeurig voorbeeld in een andere gemeente waar geen haan naar gekraaid heeft, maar waar door de investering van een paar duizend euro wel voor tienduizenden euro's aan schade is voorkomen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:26 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Aha, maar de doelstelling om criminele jongeren van de straat te houden tijdens oud en nieuw, dat is wel een doelstelling die gerechtvaardigd is?
Aha, dus jij leeft dus het liefst in een samenleving waar niet gekeken wordt naar goed of fout, maar naar datgene wat het minste geld kost?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Als je je een beetje in de materie zou verdiepen, zou je weten dat in tal van gemeenten feestjes en activiteiten worden georganiseerd om de jeugd bezig te houden. Ik gaf hierboven al een willekeurig voorbeeld in een andere gemeente waar geen haan naar gekraaid heeft, maar waar door de investering van een paar duizend euro wel voor tienduizenden euro's aan schade is voorkomen.
Ik had het niet over marokkaanse jochies, ik had het over criminele jochies.quote:Maar dat waren geen Marokkaanse jochies en dus maakt Snapcount zich er niet druk over.
Al organiseren ze iedere dag iets, het is pleisters pakken en dweilen met de kraan open, dat zie je hopelijk zelf ook wel in. In principe heb je op die ene dag een bedrag aan schade voorkomen, maar je hebt ook een precedent gezet. Als het nu in de verstoorde hoofden van dat tuig opkomt dat ze weer een straatfeest willen, hoeven ze maar een paar ruitjes in te slaan en bij de gemeente aan te kloppen. En dan? Wanneer ga je ze het dan wel weigeren, en op welke grond? Hoe kun je, als gemeente, nu nog consequent blijven? Op welke gronde ga je nu andere subsidies nog afwijzen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Als je je een beetje in de materie zou verdiepen, zou je weten dat in tal van gemeenten feestjes en activiteiten worden georganiseerd om de jeugd bezig te houden. Ik gaf hierboven al een willekeurig voorbeeld in een andere gemeente waar geen haan naar gekraaid heeft, maar waar door de investering van een paar duizend euro wel voor tienduizenden euro's aan schade is voorkomen.
Maar dat waren geen Marokkaanse jochies en dus maakt Snapcount zich er niet druk over.
weet ik niet... probeer het zou ik zeggen, ik denk dat weinigen hier dit ooit gedaan hebbenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat ik een paar duizend euro krijg als ik zeg dat ik een vet zuipfeest wil organiseren voor de jeugd?
Het is een beetje jammer dat de mensen de precedentwerking niet zien van het belonen van crimineel gedrag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Al organiseren ze iedere dag iets, het is pleisters pakken en dweilen met de kraan open, dat zie je hopelijk zelf ook wel in. In principe heb je op die ene dag een bedrag aan schade voorkomen, maar je hebt ook een precedent gezet. Als het nu in de verstoorde hoofden van dat tuig opkomt dat ze weer een straatfeest willen, hoeven ze maar een paar ruitjes in te slaan en bij de gemeente aan te kloppen. En dan? Wanneer ga je ze het dan wel weigeren, en op welke grond? Hoe kun je, als gemeente, nu nog consequent blijven? Op welke gronde ga je nu andere subsidies nog afwijzen?
Dat is een kwestie van perspectief. Is het bezighouden van de jeugd met activiteiten 'het belonen van crimineel gedrag' of is het preventie om een avond waarop door heel Nederland voor miljoenen aan schade wordt aangericht ordelijker te laten lopen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het is een beetje jammer dat de mensen de precedentwerking niet zien van het belonen van crimineel gedrag.
Er wordt alleen maar gekeken naar 'wat is het goedkoopste?'.
De meeste mensen vieren oud en nieuw thuis met een gezellig feestje met andere mensen en kloppen daarvoor niet aan bij de gemeente om een bijdrage. Ze zien je aankomen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
weet ik niet... probeer het zou ik zeggen, ik denk dat weinigen hier dit ooit gedaan hebben
Dat van die precedentwerking leg ik hierboven al uit. Het is onzin. Het organiseren van activiteiten om de jeugd bezig te houden is in heel veel gemeenten de normaalste zaak van de wereld. In dit geval wordt het ook nog door de buurt zelf georganiseerd. Niks mis mee. Door voortdurend de nadruk te leggen op 'criminele jongeren' en 'precedent', zou je bijna denken dat in Gouda iets uitzonderlijks gebeurd is. Dat is niet zo. Alleen gaat het over Marokkanen en dus wordt het topic vele pagina's lang.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Al organiseren ze iedere dag iets, het is pleisters pakken en dweilen met de kraan open, dat zie je hopelijk zelf ook wel in. In principe heb je op die ene dag een bedrag aan schade voorkomen, maar je hebt ook een precedent gezet.
Even rondkijken op de site van de gemeente en je ziet al snel:quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef Pinterman het volgende:
Voor iedereen die slim denkt te kunnen beweren dat subsidies van gemeentes voor dit soort zaken normaal zijn: ¤2250 subsidie voor een straatfeest is achterlijk hoog en absoluut niet gebruikelijk. Bedragen voor zaken als congressen en exposities liggen zelden boven de ¤1000, en zijn nooit kostendekkend maar alleen een bijdrage. Dwz, de subsidie gaat ook omlaag als de begroting omlaag gaat want je moet altijd een deel uit andere bronnen halen.
Dit straatfeest is volledig gesubsidieerd en daarnaast voor een achterlijk hoog bedrag. Dat kan alleen omdat het zo'n misselijkmakende 'kansengroep' betreft.
http://www.gouda.nl/digit(...)/I/Initiatievenfondsquote:Beschrijving
Vanaf 1 april 2006 kunnen Gouwenaars subsidie aanvragen voor activiteiten die bevorderen dat mensen meer bij elkaar betrokken raken. Het kan daarbij bijvoorbeeld gaan om een sport- en spelactiviteit, het kennismaken met leef- en eetgewoonten van mensen uit een andere cultuur of om een activiteit waarbij jong en oud elkaar ontmoet. De activiteit hoeft niet gebonden te zijn aan een wijk of buurt. De subsidie bedraagt maximaal ¤ 1200 per initiatief of per initiatiefnemer.
In welke gemeente woon jij dan? Hier is Oudjaarsavond een van de drukste avonden van het jaar in het centrum. Geen jongere tussen de vijftien en 25 die thuis aan de oliebollen zit. En onderweg naar de stad laten al die jongeren met hun vuurwerk natuurlijk een spoor van vernieling achter. Ik vermoed dat jij weinig meer weet van de materie dan de feitelijk onjuiste stukjes in de Telegraafquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De meeste mensen vieren oud en nieuw thuis met een gezellig feestje met andere mensen en kloppen daarvoor niet aan bij de gemeente om een bijdrage. Ze zien je aankomen.
Misschien een ideetje voor deze aankomende ridders, een keertje thuis oud en nieuw vieren.
Dat is wel een ontzettend vage regel, denk je niet? Hoeveel initiatiefnemers zijn er nodig voor een willekeurig evenement? Als jij er twintig weet te verzamelen krijg je 20 x ¤1200? Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Even rondkijken op de site van de gemeente en je ziet al snel:
[..]
Beschrijving
Vanaf 1 april 2006 kunnen Gouwenaars subsidie aanvragen voor activiteiten die bevorderen dat mensen meer bij elkaar betrokken raken. Het kan daarbij bijvoorbeeld gaan om een sport- en spelactiviteit, het kennismaken met leef- en eetgewoonten van mensen uit een andere cultuur of om een activiteit waarbij jong en oud elkaar ontmoet. De activiteit hoeft niet gebonden te zijn aan een wijk of buurt. De subsidie bedraagt maximaal ¤ 1200 per initiatief of per initiatiefnemer.
Er wordt helemaal geen crimineel gedrag beloond. Er is géén verband tussen de sneeuwbalterreur en dit feest. De 'sneeuwbalterroristen' zijn niet afgekocht, zij zijn niet de mensen die vijf dagen hebben gezorgd voor een relatief rustige jaarwisseling en zij zijn ook niet degenen die een boekenbon hebben gekregen en kans maken op een lintje. Natuurlijk is de vermoedelijke reden achter (de subsidiëring) dit feest wel dat de jongeren bezig worden gehouden en niet uit verveling vandalisme gaan plegen, maar daar is niets bijzonders aan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het is een beetje jammer dat de mensen de precedentwerking niet zien van het belonen van crimineel gedrag.
Er wordt alleen maar gekeken naar 'wat is het goedkoopste?'.
Ik woon in een gemeente die met Luilaknacht een groot feest organiseert voor de jeugd . Dat is een succes. En daar is iedereen welkom.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:44 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
In welke gemeente woon jij dan? Hier is Oudjaarsavond een van de drukste avonden van het jaar in het centrum. Geen jongere tussen de vijftien en 25 die thuis aan de oliebollen zit. En onderweg naar de stad laten al die jongeren met hun vuurwerk natuurlijk een spoor van vernieling achter. Ik vermoed dat jij weinig meer weet van de materie dan de feitelijk onjuiste stukjes in de Telegraaf
Nee, niet echt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:38 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van perspectief.
Er is geld gegeven om een feest te organiseren voor jongeren die zich eerder crimineel hebben gedragen, omdat anders de angst bestond dat ze zich tijdens oud en nieuw weer crimineel zouden gedragen. Criminaliteit hoor je te bestrijden door het bestraffen van crimineel gedrag. Een feest organiseren omdat men bang is dat een groep zich crimineel gaat gedragen kan je preventief noemen, maar daarmee lok je crimineel gedrag uit op het moment dat jongeren weer een feest willen.quote:Is het bezighouden van de jeugd met activiteiten 'het belonen van crimineel gedrag' of is het preventie om een avond waarop door heel Nederland voor miljoenen aan schade wordt aangericht ordelijker te laten lopen.
En de telegraaf is het enige medium dat over deze zaak bericht heeft.quote:Als je de berichtgeving van de Telegraaf gelooft, is het eerste waar. In werkelijkheid het tweede.
Omdat de gemeente geen geld geeft voor zuipfeesten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
weet ik niet... probeer het zou ik zeggen, ik denk dat weinigen hier dit ooit gedaan hebben
Nee, als je deze Telegraafonzin nog steeds gelooft, wordt het alvast een heel lastige discussie, want dan gaat het niet meer over feiten, maar over makkelijk te verkopen Telegraafpraat.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:51 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Er is geld gegeven om een feest te organiseren voor jongeren die zich eerder crimineel hebben gedragen, omdat anders de angst bestond dat ze zich tijdens oud en nieuw weer crimineel zouden gedragen. Criminaliteit hoor je te bestrijden door het bestraffen van crimineel gedrag. Een feest organiseren omdat men bang is dat een groep zich crimineel gaat gedragen kan je preventief noemen, maar daarmee lok je crimineel gedrag uit op het moment dat jongeren weer een feest willen.
Op het moment dat iemand iets van jou steelt, dat goedkoper is dan de kosten van een rechtszaak en eventuele gevangenisstraf die desbetreffende persoon moet ondergaan, ben je het er dan ook mee eens dat deze persoon vrijuit moet gaan?
Ja, wat wil je daar nou mee zeggen? Jouw ervaringen zijn 0,0 waard als je van een andere regeling gebruik maakt. En wellicht heeft de stad Gouda een groter subsidiepotje, maakt ze hier anders gebruik van of worden er andere prioriteiten gesteld.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat is wel een ontzettend vage regel, denk je niet? Hoeveel initiatiefnemers zijn er nodig voor een willekeurig evenement? Als jij er twintig weet te verzamelen krijg je 20 x ¤1200? Natuurlijk niet.
Dat er een maximum zit aan een subsidieregel wil niet zeggen dat die ook gebruikelijk is, of dat je er naar moet streven die te halen. Ik heb zelf veel subsidieaanvragen gedaan en dat is allemaal, zoals ik al eerder zei, met als streven een deel van de begroting te zijn, of feitelijk: om gaten in een begroting te dichten. Daarnaast krijg je voor de meest nobele activiteiten en evenementen vaak niet eens het maximum.
Het is praten tegen een muur. De Telegraaf is hun Bijbel omdat ze daar precies in lezen waar ze in geloven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:52 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Nee, als je deze Telegraafonzin nog steeds gelooft, wordt het alvast een heel lastige discussie, want dan gaat het niet meer over feiten, maar over makkelijk te verkopen Telegraafpraat.
Natuurlijk is de reden wel om de jongeren bezig te houden, maar dat heeft niets te maken met afkopen: het zijn niet de jongeren die zich met Kerst hebben misdragen.
Je hebt gelijk. Maar als Gouwenaar is het ontzettend frustrerend dit soort onzin te lezen. De Telegraaf is daarbij toch wel het meest anti-Gouda, al dragen op zetels beluste Goudse partijen daar ook wel aan bij.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is praten tegen een muur. De Telegraaf is hun Bijbel omdat ze daar precies in lezen waar ze in geloven.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is praten tegen een muur. De Telegraaf is hun Bijbel omdat ze daar precies in lezen waar ze in geloven.
De letterlijke woorden van de woordvoerster van de gemeente Gouda. Volgens mij is dit toch gewoon het afkopen van crimineel gedrag.quote:De gemeente wilde zo voorkomen dat de boel verder uit de hand zou lopen, aldus een woordvoerster van de gemeente. "De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |