abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78079068
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:33 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Maar als we de gedachtegang van de gemeente doortrekken, betekent dat dat er maar 5 Marokkaanse jongeren waren die zich goed gedragen hadden? Zo laten ze het nu over komen. Want zij hebben een feestje verdiend wegens goed gedrag. De rest niet.
Ja en daarbij wie hebben ze uitgenodigd? Want een feesje met zn vijfen is natuurlijk triest.
pi_78079152
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja en daarbij wie hebben ze uitgenodigd? Want een feesje met zn vijfen is natuurlijk triest.
Gelukkig hebben we de foto's bonnetjes nog. Aldus de jongens/gemeente.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:40:47 #128
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78079368
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:28 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

Ja, Racisme ook. Maar als het in het voordeel is van marokkanen of andere niet-westerse allochtonen dan is het ineens legaal en geaccepteerd.
Ja dat; dit zijn veelal jongeren die geboren zijn in de jaren '80 tot "00. Dat was de tijd dat er hard geroepen werd dat het aanpakken van ongewenst gedrag van allochtonen discriminatie was. Het gevolg hiervan was dat er helemaal niets aan dit gedrag werd gedaan want dan discrimineerde je. En zie hier het resultaat; werd ook nog met een mooi woord "positieve discriminatie" genoemd. Nou, dit zijn dus de gevolgen van die positieve discriminatie
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:41:15 #129
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_78079384
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:58 schreef Marouska het volgende:

[..]

Mja, ik kan mij toch voorstellen dat ook als het blanke hangjongeren waren geweest, men evengoed behoorlijk geïrriteerd zou zijn. Het is wel erg kort door de bocht om dit slechts als xenofobie af te stempelen. Het gaat ook wel om een sterke maatschappelijke onvrede en de kloof tussen hoe de overheid e politie menen dingen het beste op te kunnen lossen en hoe de gemiddelde burgen dat denkt te doen.

Niks nieuws trouwens, zo'n kloof.
Ik denk dat als het blanke hangjongeren waren geweest in een willekeurige gemeente had het bericht de landelijke media niet had gehaald. Zie bijvoorbeeld de gemeente Hellendoorn die een feestje organiseerde voor hangjeugd, waardoor er aanzienlijk minder schade was in de gemeente rond de jaarwisseling.

http://hellendoorn.christ(...)dan-jaar-eerder.html

De Telegraaf blaast iets kleins op tot een schandaal omdat het past in de eigen berichtgeving waaruit zou moeten blijken dat Gouda een stad is waar Marokkaanse straatjeugd het voor het zeggen heeft. En de massa blaat vrolijk mee omdat het in hun vooroordelen over overheid en het voortrekken van allochtonen past.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:44:16 #130
79262 Dwersdriever
pi_78079528
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:28 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

Ja, Racisme ook. Maar als het in het voordeel is van marokkanen of andere niet-westerse allochtonen dan is het ineens legaal en geaccepteerd.
Ga de subsidiestromen in je eigen gemeente eens na. Er worden met belastinggeld talloze projecten voor een breed pallet aan doelgroepen georganiseerd. Deze eruitpikken en in de hoek zetten als 'omkoping' is een simplificering van de werkelijkheid. Dit soort vooroordeel bevestigende verhalen, waarin amper sprake is van hoor- en wederhoor en een nuchtere weergave van de feiten, speelt leuk in op dit soort vooroordelen.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:45:49 #131
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78079612
Tsja, als nederlanders met oud en nieuw uit de bol gaan dan worden ze door de ME in elkaar geknuppeld. Marokkanen krijgen geld voor en feestje, lijtk me niet onterecht om daar over te berichten, Telegraaf of niet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_78079696
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:45 schreef Hukkie het volgende:
Tsja, als nederlanders met oud en nieuw uit de bol gaan dan worden ze door de ME in elkaar geknuppeld. Marokkanen krijgen geld voor en feestje, lijtk me niet onterecht om daar over te berichten, Telegraaf of niet.
Dank u.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:47:57 #133
79262 Dwersdriever
pi_78079716
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou iedereen die in Gouda woont en zich netjes gedraagt een mail naar de gemeente moeten sturen dat ze ook geld willen voor een feestje.
Ook daar gaan gewoon bakken met geld naartoe.

http://www.goudaontmoet.nl/page/32/over-gouda-ontmoet.html
We Came A Long Time Ago
pi_78079820
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:47 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

quote:
Multiculturele avond
En als je daar geen behoefte aan hebt, heb je mooi pech.
pi_78079947
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:47 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dan moet je wel aan deze voorwaarden voldoen:
quote:
Heeft u, als Goudse inwoner of organisatie, een leuk idee voor een activiteit? Dien dan een aanvraag bij Gouda Ontmoet in. Per bewoner of activiteit kunt u financiële ondersteuning aanvragen. Voor grote projecten kan dat oplopen tot maximaal ¤ 1200. De gemeente let erop dat de subsidies evenredig worden verdeeld over de verschillende buurten en wijken.

Voorwaarden
De activiteit die u organiseert moet aan een aantal voorwaarden voldoen:
1. De activiteit is gericht op inwoners van Gouda, zorgt ervoor dat mensen elkaar ontmoeten en leren kennen, en draagt bij aan een goede leefsfeer in de wijken, buurten en straten van Gouda.
2. De activiteit bereikt minstens vijftien personen.
3. U levert binnen twee weken na afloop een (digitale) foto aan voor deze website.
4. In alle berichten over de activiteit vermeldt u dat u een bijdrage vanuit Gouda Ontmoet heeft gekregen.

De gemeente vindt vooral activiteiten waarbij verschillende groepen – jong en oud, allochtoon en autochtoon - elkaar ontmoeten heel belangrijk. Deze aanvragen krijgen daarom voorrang. Verder verdeelt de gemeente de subsidies over de verschillende buurten en wijken.

Geen subsidie
De gemeente geeft geen subsidie aan activiteiten die:

buiten de gemeente Gouda plaatsvinden
overlappen met andere activiteiten in de wijk, buurt of straat
door andere organisaties aangeboden worden
in strijd zijn met het beleid van de gemeente of algemeen aanvaarde normen

een winstoogmerk hebben
een politiek en/of religieuze doelstelling hebben(uitzondering: interreligieus debat vanuit maatschappelijk belang)
al een andere gemeentelijke subsidie krijgen
in de privésfeer plaatsvinden, zoals familiefeesten
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:11:51 #136
79262 Dwersdriever
pi_78081021
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:45 schreef Hukkie het volgende:
Als dat jouw werkelijkheid is, past het bericht uit de Telegraaf daar mooi bij.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:12:25 #137
79262 Dwersdriever
pi_78081056
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:49 schreef Amos_ het volgende:

[..]

[..]

En als je daar geen behoefte aan hebt, heb je mooi pech.
Typisch dat je dat voorbeeld eruit pikt. De Telegraaf weet in ieder geval voor welk publiek ze dit soort berichten opblazen.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:18:43 #138
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78081348
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:11 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Als dat jouw werkelijkheid is, past het bericht uit de Telegraaf daar mooi bij.
Mwa, dat was hier -als ik het goed heb- met Oud en Nieuw 2008, kan ook 2007 geweest zijn, weldegelijk de werkelijkheid.
DeviantArt
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:27:21 #139
79262 Dwersdriever
pi_78081730
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:18 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mwa, dat was hier -als ik het goed heb- met Oud en Nieuw 2008, kan ook 2007 geweest zijn, weldegelijk de werkelijkheid.
Jij woont in Gouda en werd weggeknuppeld terwijl je leeftijdsgenoten van Marokkaanse afkomst op kosten van de lokale overheid feest aan het vieren waren?
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:29:28 #140
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78081810
Nee, ik kom uit Leiden waar de ME grootschalig aanwezig was in een volksbuurt om rellen hardhandig de kop in te drukken. Maar je hebt gelijk, de tijden zijn veranderd, tegenwoordig krijgen ze geld om braaf te zijn.
DeviantArt
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:36:05 #141
79262 Dwersdriever
pi_78082043
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:29 schreef Hukkie het volgende:
Nee, ik kom uit Leiden waar de ME grootschalig aanwezig was in een volksbuurt om rellen hardhandig de kop in te drukken.
Dus dat is volgens jou de standaard? Autochtone jeugd krijgt klappen, allochtone jeugd subsidie? Of zouden dit soort feestjes om de schade te beperken in veel meer gemeenten beleid zijn en zich niet alleen op Marokkanen richten? En zou de Telegraaf dit bericht alleen maar tot opening hebben gebombardeerd omdat het over Marokkanen in Gouda gaat?

Dat allemaal gezegd hebbende....ik heb hier ook wel mijn gedachten bij. Maar in de oceaan van uitgaven van landelijke, provinciale, lokale en overige overheden vind ik dit op de keper beschouwd minder dan een druppel. Vandaar dat ik oorspronkelijk in dit topic reageerde.
quote:
Maar je hebt gelijk, de tijden zijn veranderd, tegenwoordig krijgen ze geld om braaf te zijn.
Zijn er in die volkswijk ook subsidiefeestjes?
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:48:37 #142
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78082530
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:36 schreef Dwersdriever het volgende:
Dus dat is volgens jou de standaard? Autochtone jeugd krijgt klappen, allochtone jeugd subsidie? Of zouden dit soort feestjes om de schade te beperken in veel meer gemeenten beleid zijn en zich niet alleen op Marokkanen richten? En zou de Telegraaf dit bericht alleen maar tot opening hebben gebombardeerd omdat het over Marokkanen in Gouda gaat?

Dat allemaal gezegd hebbende....ik heb hier ook wel mijn gedachten bij. Maar in de oceaan van uitgaven van landelijke, provinciale, lokale en overige overheden vind ik dit op de keper beschouwd minder dan een druppel. Vandaar dat ik oorspronkelijk in dit topic reageerde.
Standaard, welke standaard? Ik spreek uit ervaring.
Het enige wat ik wil aangeven is dat er nogal een verschil is tussen het uit elkaar slaan van de ene menigte en het pamperen van de andere menigte door subsidie om problemen te voorkomen.
DeviantArt
pi_78082657
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou iedereen die in Gouda woont en zich netjes gedraagt een mail naar de gemeente moeten sturen dat ze ook geld willen voor een feestje.
En van mij mogen ze het hebben ook.
  woensdag 17 februari 2010 @ 00:09:16 #144
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_78083367
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:33 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Maar als we de gedachtegang van de gemeente doortrekken, betekent dat dat er maar 5 Marokkaanse jongeren waren die zich goed gedragen hadden? Zo laten ze het nu over komen. Want zij hebben een feestje verdiend wegens goed gedrag. De rest niet.
Hoezo? Ik neem aan dat zij de organisatie en budgettering voor hun rekening hebben genomen. Ik zie niet echt in wat het probleem nou is. Nogmaals: wat is er mis met een feest voor 1750 euro, georganiseerd door goedwillende jongeren die zich níet hebben beziggehouden met 'sneeuwballenterreur' of wat dan ook, maar die gewoon keurig een feest hebben georganiseerd en bij hebben gedragen aan een (relatief) rustig verlopen jaarwisseling?

Net zoals het ergerlijk is dat als het werkelijke verhaal naar boven komt, de reacties op de website van de Telegraaf weer uitgaan van draaikonterij en verdraaiing van de feiten.
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 17 februari 2010 @ 07:31:18 #145
79262 Dwersdriever
pi_78087936
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:48 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Standaard, welke standaard? Ik spreek uit ervaring.
Het enige wat ik wil aangeven is dat er nogal een verschil is tussen het uit elkaar slaan van de ene menigte en het pamperen van de andere menigte door subsidie om problemen te voorkomen.
Maar de cruciale vraag is: Komt dat omdat de ene groep allochtoon en de andere groep autochtoon is, zoals jij in een post suggereerde, of heeft dat te maken met het verschil van aanpak in Leiden en Gouda of voortschrijdend inzicht welke aanpak de beste resultaten oplevert.

Ik denk een van de laatste twee, maar dan is het geen opening van de Telegraaf meer en zouden veel minder mensen in dit topic zijn bevestigd in hun vooroordelen.
We Came A Long Time Ago
pi_78087990
Dat er dat soort feestje gehouden moeten worden zodat jonge knullen zich enigzins normaal gedragen blijft van de zotte.

Wangedrag gewoon beboeten; levert de gemeente geld op in plaats van dat het het kwijtraakt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:34:25 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78088500
quote:
dat is idd wel een beetje de essentie hier geloof ik... hoeveel posts had dat topic?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78088899
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 00:09 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Hoezo? Ik neem aan dat zij de organisatie en budgettering voor hun rekening hebben genomen. Ik zie niet echt in wat het probleem nou is. Nogmaals: wat is er mis met een feest voor 1750 euro, georganiseerd door goedwillende jongeren die zich níet hebben beziggehouden met 'sneeuwballenterreur' of wat dan ook, maar die gewoon keurig een feest hebben georganiseerd en bij hebben gedragen aan een (relatief) rustig verlopen jaarwisseling?

Net zoals het ergerlijk is dat als het werkelijke verhaal naar boven komt, de reacties op de website van de Telegraaf weer uitgaan van draaikonterij en verdraaiing van de feiten.
Je tekst zou enigszins bestaansrecht hebben als je gelijk zou hebben over de jongeren in kwestie. Het betreft hier wel de reljeugd.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:29:36 #149
79262 Dwersdriever
pi_78090911
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:34 schreef Re het volgende:

[..]

dat is idd wel een beetje de essentie hier geloof ik... hoeveel posts had dat topic?
0,0. Het is pas nieuwswaardig als het Marokkanen zijn.
We Came A Long Time Ago
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:30:29 #150
79262 Dwersdriever
pi_78090929
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:02 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je tekst zou enigszins bestaansrecht hebben als je gelijk zou hebben over de jongeren in kwestie. Het betreft hier wel de reljeugd.
Onzin
quote:
GOUDA - De gemeente Gouda komt met de volgende verklaring naar aanleiding van de consternatie rond de vergoeding voor een feestje in de kerstvakantie in Gouda Oost.

'Net zoals vele andere gemeentes in Nederland organiseert Gouda activiteiten voor jongeren in vakantieperiodes. Ook in de periode rond Kerst en oud en nieuw. Gouda is een van de gemeenten waar deze periode relatief rustig verloopt.

Helaas was er in de afgelopen kerstperiode in Gouda sprake van tientallen gevallen van overlast en criminaliteit. Gebruikmakend van sneeuw- en ijsballen én van de gladheid vielen jongeren mensen lastig of overvielen ze. De politie heeft hier snel en doeltreffend op gereageerd. Er zijn tientallen aanhoudingen verricht en de relschoppers zijn voor de rechter gebracht. De politie heeft stevig opgetreden en het is de rest van de Kerstperiode en Oud en Nieuw redelijk rustig gebleven in Gouda.

In de wijk Oost heeft, met hulp van een gerespecteerd lid van het wijkteam, een groep van vijf jongens zich opgeworpen om activiteiten in de wijk te organiseren. Deze vijf jongens waren niet betrokken bij de sneeuwoverlast. Met het wijkteam Oost, de Vereniging RenM, de politie en de gemeente is overleg gevoerd.

In dat overleg is ondermeer besloten om de initiatiefnemende jongens activiteiten tijdens de kerstperiode én oud en nieuw te laten organiseren. Daarvoor heeft de gemeente 1750 euro ter beschikking gesteld op basis van bestaande regelingen. Over dat bedrag hebben de ontvangers zich achteraf, met bonnetjes, verantwoord. De vijf jongens zijn vervolgens, tijdens de vakantieperiode, actief in de buurt opgetreden om de situatie beheersbaar te houden. Voor hun inspanningen hebben de vijf jongens achteraf een cadeaubon gekregen. Mede dankzij hun initiatief is de periode tussen Kerst en Oud en Nieuw in Oost zeer rustig verlopen.
We Came A Long Time Ago
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')