Je slaat de spijker op zijn politieke kop. Was het een feest voor al het tuig uit Gouda geweest (quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn, anders valt dit niet te begrijpen.
Maar de vraag is waarom juist aan Marokkanen? En omdát ze zich goed gedragen hebben kregen 5 Marokkaanse jongeren ook nog een boekenbon. Ik vind het zo krom.
Laat Gouda dan een groot oudejaarsfeest organiseren voor iedereen, dan is het in Gouda-Oost-West-Zuid en Noord rustig.
Dat is het punt inderdaad. Nu ze geld gekregen hebben zullen ze als een hongerige aap terug blijven komen. En inderdaad herrie schoppen wanneer ze het niet krijgen. Pavlof reactie pur sang.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Wat nou niet geven? Vorig jaar deden jullie het ook. Moet ik jullie ruiten komen ingooien ofzo? Geef me dat geld, wethoudertje, anders zoeken we je op!
Dat gebeurde dus echt? Dacht altijd dat dat een sprookje was.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:07 schreef Hukkie het volgende:
Zal vast wel eerder gemeld zijn, maar vroeger -toen ik nog jong en onbezonnen was- werd het tuig preventief opgepakt en in de cel gezet.
Ja hoor. Niet iedereen natuurlijk, maar de harde kern van 'zware jongens' mocht zich melden op het bureau en anders werden ze opgehaald.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat gebeurde dus echt? Dacht altijd dat dat een sprookje was.
Prima maatregel danquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja hoor. Niet iedereen natuurlijk, maar de harde kern van 'zware jongens' mocht zich melden op het bureau en anders werden ze opgehaald.
Ik denk dat mensen zich niet eens zozeer boos maken om het geld, maar meer om de beweegredenen waarom dat geld gegeven is. Angst lijkt het wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:26 schreef Dwersdriever het volgende:
Met de miljarden die de Nederlandse overheid weggooid moet ik me druk gaan maken over 1750 euro voor een nieuwjaarsfeestje voor Marokkaanse jongeren? Op de lijst van subsidies die geschrapt moeten worden, staat die bij mij nog niet eens zo hoog.
En dat allemaal met ons belasting geldquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef StarGazer het volgende:
En dan denk je dat het niet nog bizarder kan..... lees je dit...
Ongelofelijk
Mwah. Dit is Fok. Dit is Nederland anno 2010. Mensen maken zich boos omdat het over Marokkanen gaat. En ze maken zich druk over de beweegredenen die een lokale politieke partij en De Telegraaf toeschrijven aan een subsidie die zelfs voor een gemeente als Gouda niet meer dan een fooi is.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich niet eens zozeer boos maken om het geld, maar meer om de beweegredenen waarom dat geld gegeven is. Angst lijkt het wel.
Als je wat ouder wordt, dan ontgroei je dat soort dingen en ga je leuke dingen doen met oud en nieuw. Deze aanpak is ergens tussen nu en twintig jaar geleden gestopt, maar waarom weet ik niet. Zal wel iets met politieke correctheid te maken hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima maatregel dan![]()
Waarom zijn ze daarmee gestopt eigenlijk?
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat is misschien wel een beter idee, ten minste, als je bezig bent onderbuikgevoelens te masseren. Want als je ze in de cel gooit kost het de samenleving nog vele malen meer.²
Mja, ik kan mij toch voorstellen dat ook als het blanke hangjongeren waren geweest, men evengoed behoorlijk geïrriteerd zou zijn. Het is wel erg kort door de bocht om dit slechts als xenofobie af te stempelen. Het gaat ook wel om een sterke maatschappelijke onvrede en de kloof tussen hoe de overheid e politie menen dingen het beste op te kunnen lossen en hoe de gemiddelde burgen dat denkt te doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:03 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Mwah. Dit is Fok. Dit is Nederland anno 2010. Mensen maken zich boos omdat het over Marokkanen gaat. En ze maken zich druk over de beweegredenen die een lokale politieke partij en De Telegraaf toeschrijven aan een subsidie die zelfs voor een gemeente als Gouda niet meer dan een fooi is.
Het was vanmorgen nota bene de opening van De Telegraaf. Ik vermoed dat deze centen nuttiger besteed waren dan talloze andere subsidies die het Nederlandse ambtenarenapparaat onder het gebrekkige toezicht van de politiek uitgeeft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rimineeltjes___.htmlquote:'Feest niet voor crimineeltjes'
GOUDA - De vijf jongens die op kosten van de gemeente Gouda tijdens de jaarwisseling een feest mochten geven, waren niet betrokken bij ongeregeldheden eerder die maand.
Dat zegt de gemeente volgens Omroep West in reactie op uitspraken van de VVD. Bij de ongeregeldheden werden mensen met sneeuwballen bekogeld, beroofd en mishandeld.
Jaarwisseling
De VVD in Gouda beweerde dat de jonge Marokkanen die daarbij betrokken waren, 2250 euro kregen voor een feest dat hen tijdens de jaarwisseling van de straat zou houden. Volgens de gemeente was het feest voor jongens die zich juist hebben ingezet om de boel in toom te houden.
past immerrs veel beter in de huidige gemoedstoestand, toch? Het gekanker moet toch een juiste voedingsbodem hebbenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)rimineeltjes___.html
Ik zou het haast geloven...
Als de kinderen in mijn buurt zich gedragen krijgen ze geen geld voor een feestje. Dat is nog nooit voorgekomen, en er lopen hier ook straatschoffies zat, die het voor de aardigen verpesten...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)rimineeltjes___.html
Ik zou het haast geloven...
Ja, Racisme ook. Maar als het in het voordeel is van marokkanen of andere niet-westerse allochtonen dan is het ineens legaal en geaccepteerd.quote:
Eigenlijk zou iedereen die in Gouda woont en zich netjes gedraagt een mail naar de gemeente moeten sturen dat ze ook geld willen voor een feestje.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als de kinderen in mijn buurt zich gedragen krijgen ze geen geld voor een feestje. Dat is nog nooit voorgekomen, en er lopen hier ook straatschoffies zat, die het voor de aardigen verpesten...
Heb dan ballen als gemeente en zeg gewoon eerlijk hoe/wat. Dat je te laf bent om echt hard in te grijpen (of misschien is het wettelijk niet mogelijk?) maar kom dan niet ineens met dit smoesje op de proppen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:28 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Ja, Racisme ook. Maar als het in het voordeel is van marokkanen of andere niet-westerse allochtonen dan is het ineens legaal en geaccepteerd.
Maar als we de gedachtegang van de gemeente doortrekken, betekent dat dat er maar 5 Marokkaanse jongeren waren die zich goed gedragen hadden?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou iedereen die in Gouda woont en zich netjes gedraagt een mail naar de gemeente moeten sturen dat ze ook geld willen voor een feestje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |