They see me trollin', they hatin'....quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:54 schreef wise het volgende:
[..]
nee, mijn porto moeten ze gewoon terug geven met inhoud. Beetje mijn geld meenemen
Anders som denk ik daar anders over. Maar goed, mensen verschillen.
ik heb geen idee eigenlijk...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:30 schreef wonderer het volgende:
Als zo'n geldbedrag niet binnen een bepaalde tijd wordt opgehaald, krijg je het toch alsnog?
nee ( of eigenlijk wel) want ze had een vriendquote:Op vrijdag 19 februari 2010 03:15 schreef DrDentz het volgende:
Tja je wilde natuurlijk sjans met die chick.
Ja, na een jaar, behalve als de vondst minder dan ¤ 450 waard was en je hem bij de politie (of gemeente) afgegeven hebt. Daarmee zou je namelijk afstand hebben gedaan van je rechten als vinder, en de politie mag de vondst dan na drie maanden verkopen of weggeven.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:30 schreef wonderer het volgende:
Als zo'n geldbedrag niet binnen een bepaalde tijd wordt opgehaald, krijg je het toch alsnog?
Tijdstip opnemen, afgifte. daarbij is een bankrekeningafschrift die je haast op elk moment bij je bank kan opvragen ook weleens handigquote:Op vrijdag 19 februari 2010 05:41 schreef L-IS het volgende:
Wat ik mij altijd af vraag (misschien al behandeld in het topic maar hoe kan je nou aantonen dat een bepaald bedrag van jou is? Pinbonnetje is geen bewijs lijkt mij.... en zeggen dat je 40.000 euro hebt verloren ook niet want dat nieuwtje gaat snel rond. Eigenlijk alleen videobeelden ofzo?
Nee hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 18:40 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
They see me trollin', they hatin'....
ik denk dat ik het bij nader inzien lekker in mijn matras zou verstoppenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 04:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Ja, na een jaar, behalve als de vondst minder dan ¤ 450 waard was en je hem bij de politie (of gemeente) afgegeven hebt. Daarmee zou je namelijk afstand hebben gedaan van je rechten als vinder, en de politie mag de vondst dan na drie maanden verkopen of weggeven.
Let op het verschil tussen aangeven en afgeven van een vondst. Aangeven (d.w.z. de vondst melden) is verplicht, maar afgeven meestal niet. Afgifte is alleen verplicht als dat in de Algemene Plaatselijke Verordening staat, of als het om identiteitspapieren of militaire artikelen (d.w.z. staatseigendommen) gaat. In andere gevallen kun je de vondst gewoon thuis houden, en dat is dus vooral verstandig als hem om een gevonden voorwerp ter waarde van minder dan 450 euro gaat. Als je een duurder voorwerp afgeeft en niemand claimt het, krijg je na een jaar een brief thuisgestuurd of jij eigenaar wilt worden.
Misschien had de dief er spijt van en wilde hij jou een andere fiets brengen als troost.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:36 schreef Marco001 het volgende:
Heb ooit eens een vrij nieuwe fiets gevonden in de bosjes achter ons huis.. Heb hem er eerst een dag laten liggen, om te zien of iemand hem op kwam halen. Dat gebeurde echter niet, dus mee naar huis genomen en online aangifte ervan gedaan.
Politie is langsgeweest om hem op te halen zodat ze konden controleren of die gestolen was. maar een paar dagen later belden ze me op dat hij nog niet aangegeven was als gestolen, en of ik hem dan wou of dat zij hem mochten houden.
Toevallig was mijn fiets wel net gestolen, dus ik heb ervoor gekozen om de gevonden fiets weer naar mij toe te laten brengen door hun.
Slot doorgeslepen, nieuw slot erop gezet en ik had weer een nieuwe fiets.![]()
Ik heb tweemaal een gouden ring afgegeven en niks meer gehoord, zonde als je nu de goudprijs zietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:19 schreef FANN het volgende:
de helft van de politie is corrupt dus dat geld zie je noooooooooooit meer terug
Had ie me beter mijn eigen fiets kunnen brengen.. Datr was een luxe "crosshybrid" van Gazelle.. Ik vond een of ander goedkope budgetfiets..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Misschien had de dief er spijt van en wilde hij jou een andere fiets brengen als troost.
mwah, als hij er binnen een dag niet weg was gehaald had ik hem gewoon zelf meegenomen en dat even gemeld bij de politie..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Sheriam het volgende:
Re: fiets gevonden
Heb ook eens een nog best goeie fiets in de bosjes zien liggen tussen station & huis, over een hek gesmeten. Even opgebeld naar het politiebureau, gemeld, iemand zou 'm op gaan pikken... volgende dag lag 'ie er nog. De dag daarop ook nog. Een week later ook nog. Elke dag zag 'ie er minder goed uit, was er weer wat af gesloopt (hij lag vanaf de weg waar ik over rij over een hek, maar je kan aan de andere kant wel komen). Uiteindelijk tien dagen later ofzo is 'ie weggehaald, en krijg ik nog een mededeling van de politie 'Bedankt, maar het was gewoon een wrak'. Ja, toen wel ja...
dan lopen er nu twee politievrouwen met een gouden ring van jou rondquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik heb tweemaal een gouden ring afgegeven en niks meer gehoord, zonde als je nu de goudprijs ziet
Ik kon 'm zelf niet gebruiken (groot model herenfiets), bovendien had ik vanaf mijn weg een flink stuk om moeten rijden & dan met twee fietsen naar huis. Had geen zin die moeite te doen om 'm te redden voor een vreemde, vond 't al netjes dat ik 'm gemeld had.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, als hij er binnen een dag niet weg was gehaald had ik hem gewoon zelf meegenomen en dat even gemeld bij de politie..
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Waardevolle spullen moet je ook altijd in eigen beheer houden na aangifte. Anders is de kans latijd klein dat je ze terugziet als het niet opgehaald wordt.
Ik heb tweemaal een gouden ring afgegeven en niks meer gehoord, zonde als je nu de goudprijs ziet
*hapt* Nee, sorry.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:02 schreef zoalshetis het volgende:
iedereen heeft wel eens iets gejat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |