abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78157000
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:07 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Welke site?
Heb ik weer iets gemist?
Het was toch geen kloon van jou toch? Hij kwam wel ergens uit die contreien vandaan..
pi_78157448
Klein vraagje: Ik volg een deeltijdstudie (dus zonder studiefinanciering/OV kaart) en ben in sept 2009 begonnen. Het collegegeld betaal ik eens per 2 maanden ongeveer over het collegejaar verspreid, moet ik dan 4/10 (4 maanden in 2009 en collegejaar is 10 maanden) van 1400 euro nemen? Of het daadwerkelijk betaalde bedrag in 2009?
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:28:47 #53
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78157730
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het was toch geen kloon van jou toch? Hij kwam wel ergens uit die contreien vandaan..
Echt niet. Als ik de post van Nizno moet geloven, schortte er nogal wat aan de site.
Kan dus geen kloon van mij zijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:29:28 #54
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78157761
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:22 schreef Sport_Life het volgende:
Klein vraagje: Ik volg een deeltijdstudie (dus zonder studiefinanciering/OV kaart) en ben in sept 2009 begonnen. Het collegegeld betaal ik eens per 2 maanden ongeveer over het collegejaar verspreid, moet ik dan 4/10 (4 maanden in 2009 en collegejaar is 10 maanden) van 1400 euro nemen? Of het daadwerkelijk betaalde bedrag in 2009?
Het daadwerkelijk betaalde bedrag.
Aftrek in het jaar van betaling.
pi_78157803
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:22 schreef Sport_Life het volgende:
Misschien ten overvloede, maar let er even op dat je daadwerkelijk geen recht hebt op studiefinanciering. Als je dus kunt lenen bij de IBG, heb je recht op studiefinanciering.
pi_78159004
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Misschien ten overvloede, maar let er even op dat je daadwerkelijk geen recht hebt op studiefinanciering. Als je dus kunt lenen bij de IBG, heb je recht op studiefinanciering.
Kan niet lenen. Is ook niet nodig trouwens
pi_78159586
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Kan niet lenen. Is ook niet nodig trouwens
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:06:42 #58
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_78159994
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:33 schreef KillGhost het volgende:
Dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat het de algemene heffingskorting is die hij via zijn partner krijgt. Of hij moet meer inkomen opgegeven hebben ergens, maar daar heeft hij nog geen antwoord op gegeven.
Mijn partner had idd veel meer inkomen en ik heb behalve dat bedrag alleen nog maar iets van 1000 euro opgegeven aan loon (geen loonheffing, etc.).
pi_78163148
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:44 schreef ManAtWork het volgende:
Een werkgever is verplicht een JOG te verstrekken.
Als je hem niet ontvangt, kun je hem daar altijd nog op wijzen. De ervaring leert dat niet op alle loonstroken alle cumulatieven staan vermeld die je in zou moeten vullen.
En als een bedrijf inmiddels failliet is? (nov. 2009). Heb nog wel ergens loonstrookjes liggen, maar nooit een JOG ontvangen. Heb wel prive gegevens van het hoofd PZ, maar die zal ook nergens meer bijkunnen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 18 februari 2010 @ 22:59:18 #60
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_78163355
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

En als een bedrijf inmiddels failliet is? (nov. 2009). Heb nog wel ergens loonstrookjes liggen, maar nooit een JOG ontvangen. Heb wel prive gegevens van het hoofd PZ, maar die zal ook nergens meer bijkunnen?
JOG behoor je te krijgen van Curator of UWV die de zaken behandeld rondom de medewerkers. Die sluiten ook gewoon het jaar af middels een JOG.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_78173404
Goed topic, zal binnenkort ook eens mee stoeien.
pi_78176198
mmm, ik krijg sinds de helft van vorig jaar wezenpensioen.. Moet ik dit nu gewoon bij loon invullen?

En ik heb een nieuwbouwwoning gekocht die nog in aanbouw is. Ik heb uiteraard al een hypotheek en betaal nu een jaar bouwrente.. Ik kom er ook nog niet helemaal uit waar ik dit kwijt moet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 19 februari 2010 @ 11:17:10 #63
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_78176650
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:06 schreef inXs het volgende:
mmm, ik krijg sinds de helft van vorig jaar wezenpensioen.. Moet ik dit nu gewoon bij loon invullen?
In het aangifteprogramma krijg je bij de eerste vraag over Box1... Kies de onderwerpen die van toepassing zijn.
Loon en uitkeringen..
AOW pensioenen....

Als je ook loon krijgt selecteer je ze beiden.

Dan krijg je op de volgende pagina.. boven in.. Inkomsten uit loondienst.

En er onder... Uitkeringen...
quote:
En ik heb een nieuwbouwwoning gekocht die nog in aanbouw is. Ik heb uiteraard al een hypotheek en betaal nu een jaar bouwrente.. Ik kom er ook nog niet helemaal uit waar ik dit kwijt moet.
deze mag MAW of DJ doen Of een ander die zich geroepen voelt
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_78176726
Ah stom, dank je! ik wacht dan nog even het nieuwbouwverhaal af. Het is namelijk niet mijn hoofdverblijf (is ook lastig als alleen de begane grond er nog staat), dus daar kan ik niets invullen. Eigenwoningforfait in bijzondere situaties is het volgens mij ook niet

edit: het was toch wel diegene in bijzondere situaties, met de kanttekening dat ik dus de data in moest vullen dat de woning 'niet' mijn hoofdverblijf is!
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

In het aangifteprogramma krijg je bij de eerste vraag over Box1... Kies de onderwerpen die van toepassing zijn.
Loon en uitkeringen..
AOW pensioenen....

Als je ook loon krijgt selecteer je ze beiden.

Dan krijg je op de volgende pagina.. boven in.. Inkomsten uit loondienst.

En er onder... Uitkeringen...
[..]

deze mag MAW of DJ doen Of een ander die zich geroepen voelt
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 19 februari 2010 @ 11:28:08 #65
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_78177112
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:19 schreef inXs het volgende:
Ah stom, dank je! ik wacht dan nog even het nieuwbouwverhaal af. Het is namelijk niet mijn hoofdverblijf (is ook lastig als alleen de begane grond er nog staat), dus daar kan ik niets invullen. Eigenwoningforfait in bijzondere situaties is het volgens mij ook niet

edit: het was toch wel diegene in bijzondere situaties, met de kanttekening dat ik dus de data in moest vullen dat de woning 'niet' mijn hoofdverblijf is!
[..]
ik kan zelf sneller... de vraag is namelijk al eens voorbij gekomen:

Aangifte Inkomstenbelasting 2009 - #3
pi_78177652
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee.
Dat dacht ik al. . Jammer.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:14:01 #67
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78179301
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

ik kan zelf sneller... de vraag is namelijk al eens voorbij gekomen:

Aangifte Inkomstenbelasting 2009 - #3
Exact.

Eindelijk iemand die de moeite neemt om de vorige topics eens door te lezen.
pi_78180294
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:59 schreef Nizno het volgende:

[..]

JOG behoor je te krijgen van Curator of UWV die de zaken behandeld rondom de medewerkers. Die sluiten ook gewoon het jaar af middels een JOG.
Heb de curator maar een mailtje verstuurd met het verzoek om de JOG op te sturen. Dan hoor ik verder wel hoe het afloopt..
pi_78189067
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:19 schreef inXs het volgende:

[..]

Misschien heb je hier nog wat aan als je er nog mee zit.
http://www.belastingdiens(...)nwoningkoopt-29.html

Kan dus als EW kwalificeren onder de voorwaarden die hier staan en dan kan je de rente dus aftrekken (als je een hypotheek bent aangegaan voor de nieuwe woning)
pi_78189451
Ik heb een vraagje over voorlopige teruggaaf, hoop dat ik in dit topic een beetje goed zit

Vorig jaar november heb ik een huis gekocht, en daar voor een hypotheek afgesloten. Voor dit jaar heb ik met de gegevens van mijn jaaropgaaf van het werk en de hypotheekgegevens een voorlopige teruggaaf 2010 ingevuld voor de belastingdienst. Met name voor de hypotheekrenteaftrek.

Nu vond ik het bedrag dat ik per maand terug krijg van de belastingdienst wel erg hoog (ongeveer de helft van de rente die ik betaal), maar ik kan niet vinden wat ik eventueel verkeerd ingevuld heb in het programma.

Voor zo ver ik kan zien zijn van belang voor de berekening:

- inkomen van mij in 2010 (staat op jaaropgaaf 2009 indien er niets veranderd)
- inkomen van mijn partner 2010 (idem)
- WOZ waarde gekochte woning
- rente betaald in 2010

Al met al niet zo lastig om achter die bedragen te komen, ik ga er dan ook van uit dat ik die goed ingevuld heb. Kan ik iets anders over het hoofd gezien hebben?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_78190374
Helft van de rente zou kunnen als je in de hoogste schijf zit is de rente namelijk tegen 52% aftrekbaar...
Iemand nog aanvulling?
pi_78190581
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:56 schreef v0lt026 het volgende:
Helft van de rente zou kunnen als je in de hoogste schijf zit is de rente namelijk tegen 52% aftrekbaar...
Iemand nog aanvulling?
Helaas is mijn salaris niet zo royaal Nou ja misschien als je het salaris van mij en mn partner bij elkaar telt wel...
pi_78190772
Is het niet gewoon zo dat je in het jaar van de aankoop van je huis meer kosten kunt aftrekken? Zoals notariskosten, taxatiekosten, afsluitkosten en kosten voor NHG.

Meer info: http://www.hypotheekoffer(...)ng/aftrekbare_kosten
sig verwijderd door FA
pi_78191469
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:08 schreef Ambrosius het volgende:
Is het niet gewoon zo dat je in het jaar van de aankoop van je huis meer kosten kunt aftrekken? Zoals notariskosten, taxatiekosten, afsluitkosten en kosten voor NHG.

Meer info: http://www.hypotheekoffer(...)ng/aftrekbare_kosten
Ja dat klopt, maar dat heb ik met de inkomstenbelasting aangifte 2009 al gedaan, die zit hier niet bij. Dit gaat puur om de hypotheekrenteaftrek.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:25:40 #75
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78193395
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:32 schreef Cid het volgende:
Nu vond ik het bedrag dat ik per maand terug krijg van de belastingdienst wel erg hoog (ongeveer de helft van de rente die ik betaal), maar ik kan niet vinden wat ik eventueel verkeerd ingevuld heb in het programma.
Wij dus ook niet.
quote:
Al met al niet zo lastig om achter die bedragen te komen, ik ga er dan ook van uit dat ik die goed ingevuld heb. Kan ik iets anders over het hoofd gezien hebben?
Ja, dat kan. Maar zoals gezegd: ook voor ons is het gokken wat je waar hebt ingevuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')