abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78022481
Cemeteryslut sloot het vorige topic ( [Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen #11 ) met:
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:06 schreef cemeteryslut het volgende:
ik meld me ook maar weer eens in het topic

na mijn cyste (en alle nasleep daarvan) in augustus eigenlijk geen gekkigheid meer! een paar keer, gisteren nog overigens, steken/krampen in mijn linkeronderbuik, waar die cyste heeft gezeten, misschien dus nog wat vocht in de buikholte. maarja, letterlijk niets aan te doen.

verder ben ik al twee maanden niet ongesteld, wat heerlijk is! maar ook een beetje gek, als je gewend bent erop te letten dat je na 3/4 weken ongesteld moet worden is het toch ergens een beetje vreemd dat je dat niet wordt

ik heb hem in april een jaar.

verder geen last van haaruitval of verlaagd libido, wel van puitjes op borst/bovenrug, heel jammer (zeker voor my line of business ) maargoed, ik ben nu druk in de weer met allerlei scrubjes en cremetjes die het wel min of meer onder controle houden.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_78022898
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:53 schreef DevilsWhore het volgende:
Het valt me allemaal mee, ik heb vandaag minder last van menstruatiekrampen dan normaal. Ik had me voorbereid op het ergste, dat ik als zielig hoopje mens op de bank zou liggen van de pijn, maar er is eigenlijk niks aan het handje!
Nu heb ik dus gewoon constant pijn en ik krijg opeens last van PMS Inclusief huilbuien om niks.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 15 februari 2010 @ 17:12:27 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_78023355
Men wat een horrorverhalen zijn er hier soms geplaatst. Ik heb hem nu ongeveer een half jaar en het plaatsen deed opzich wel beetje pijn, en de dagen erna voelde ik het wel prikken. Nog een maand een beetje gebloed, maar daarna was het ook totaal over en sindsdien nergens meer last van gehad
Kan ook niet zeggen dat ik qua hormonen/gedrag/uiterlijke zaakjes veranderd ben
pi_78028016
ik lees dat veel meiden last hebben van puistjes door de mirena, en ik zelf dus ook
maar ik las ergens dat dat na 3-6 maanden over zou moeten zijn.. is dat inderdaad zo bij jullie?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 15 februari 2010 @ 19:51:34 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_78028521
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:40 schreef Njosnavelin het volgende:
ik lees dat veel meiden last hebben van puistjes door de mirena, en ik zelf dus ook
maar ik las ergens dat dat na 3-6 maanden over zou moeten zijn.. is dat inderdaad zo bij jullie?
Ik heb geen extra puistjes gekregen
pi_78041666
heb in 2002 mirena spiraal gekregen ,inzetten geen pijn ,alleen zelfde dag een beetje
nooit meer ongesteld geweest, na twee jaar kwam ik erachter dat ik zwanger was!!!!!!!

meteen spiraal eruit laten halen en andere anticonceptie gezocht

Nu veel jaren later en en al drie jaar geen anticonceptie meer nodig,willen ze alsnog spiraal plaatsen voor vleesboom en pso syndroom.
Had ook een ander gezwel ,schijnbaar gewoon een cyste zitten maar die pakken ze anders aan.
Binnenkort nieuwe onderzoeken ,zal me benienuwen
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_78052052
tvp
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 februari 2010 @ 12:25:16 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78052222
* Rewimo weer meeleest
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78060568
Ik heb ook een vraag, tijdens het zetten van mijn Mirena ben ik out gegaan. Mijn lichaam trok het niet. Verder geen last er van gehad. Ik heb Endometriose en de arts zei dat ik daardoor flink pijn had bij het zetten. Nu volgend jaar moet het spiraal eruit. Doet dat eruit halen net zo een zeer als het erin zetten?
Ik ga volgend jaar trouwen en net om die tijd moet het ding eruit. Ik kan het er vast wel eerder uit laten halen toch?
Haters gonna hate.
pi_78093362
* Vicky ook weer meeleest
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78096022
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook een vraag, tijdens het zetten van mijn Mirena ben ik out gegaan. Mijn lichaam trok het niet. Verder geen last er van gehad. Ik heb Endometriose en de arts zei dat ik daardoor flink pijn had bij het zetten. Nu volgend jaar moet het spiraal eruit. Doet dat eruit halen net zo een zeer als het erin zetten?
Ik ga volgend jaar trouwen en net om die tijd moet het ding eruit. Ik kan het er vast wel eerder uit laten halen toch?
Het eruit halen doet echt veel minder pijn.
Ik heb zelf ook endometriose.
En natuurlijk kun je hem eerder eruit laten halen.'Gewoon dit even vermelden.
pi_78096281
HIer geen mirena maar een koperspiraal. Het zetten vond ik echt verschrikkelijk, maar ik heb dan ook nog geen kinderen gekregen, dus dat kan daardoor komen. Ik heb de eerste 3 keer veel pijn gehad bij de menstruatie, maar de laatste (4de) keer bijna geen last. Alleen wel ongeveer 5 dagen bloedverlies. Tijdens de controle (na 6/7 weken na het plaatsen) bleek inderdaad dat ik een cyste heb met een doorsnee van 5/6 cm. Volgende week moet ik terug om te kijken of hij weg is of gegroeid is. Dus ik ben benieuwd! Ik trouwens geen last van de cyste.
Ondanks dat het zetten voor mij echt pijnlijk was heb ik er echt geen spijt van. Ik hoop dat, net als bij sommige vrouwen, de menstruatie helemaal uitblijft. Dat lijkt mij heerlijk zeg! Aan de andere kant, ga ik mij dan altijd weer afvragen of ik dan toch niet stiekem zwanger ben
pi_78116266
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef Taiga het volgende:
HIer geen mirena maar een koperspiraal. Het zetten vond ik echt verschrikkelijk, maar ik heb dan ook nog geen kinderen gekregen, dus dat kan daardoor komen. Ik heb de eerste 3 keer veel pijn gehad bij de menstruatie, maar de laatste (4de) keer bijna geen last. Alleen wel ongeveer 5 dagen bloedverlies. Tijdens de controle (na 6/7 weken na het plaatsen) bleek inderdaad dat ik een cyste heb met een doorsnee van 5/6 cm. Volgende week moet ik terug om te kijken of hij weg is of gegroeid is. Dus ik ben benieuwd! Ik trouwens geen last van de cyste.
Ondanks dat het zetten voor mij echt pijnlijk was heb ik er echt geen spijt van. Ik hoop dat, net als bij sommige vrouwen, de menstruatie helemaal uitblijft. Dat lijkt mij heerlijk zeg! Aan de andere kant, ga ik mij dan altijd weer afvragen of ik dan toch niet stiekem zwanger ben
Er is toch een apart topic voor het koperspiraaltje?

7 dagen later, en ik ben niet meer ongesteld.
pi_78118478
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_78129016
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:51 schreef Adolecens het volgende:
[TVT] Koperspiraaltje
Thanks Ik had die niet gezien...
  zondag 21 februari 2010 @ 16:21:55 #16
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_78267334
Nou ja zeg!
Ik heb sinds 3 jaar een mirena en ben sinds die tijd niet meer ongesteld geweest, maar ik ben al sinds gisteravond niet erg lekker. Misselijk, hoofdpijn, last van mijn rug, hangerig... Ik dacht dat ik wat verkeerds gegeten had, maar toen ik net naar het toilet ging, bleek ik ongesteld geworden te zijn
Best vreemd na 3 jaar!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_78268208
Ik ben ook weer eens ongesteld. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 21 februari 2010 @ 17:14:39 #18
112545 Muck
pi_78269180
Das wel klote Vicky
pi_78269508
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:14 schreef Muck het volgende:
Das wel klote Vicky
Behoorlijk. Ik had op z'n minst gehoopt dat het minder zou worden. Heb al tegen mijn man gezegd: als het weer zo lang duurt laat ik m eruit halen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 21 februari 2010 @ 17:50:44 #20
112545 Muck
pi_78270377
Kan ik me goed voorstellen ja!
Ik denk er hard over om morgen de huisarts even te bellen eigenlijk. Na drie jaar geen druppeltje bloed verloren te hebben, ben ik nu ineens ontzettend ongesteld Misschien is hij uitgewerkt of is er iets anders mis ofzo?
pi_78271444
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:50 schreef Muck het volgende:
Kan ik me goed voorstellen ja!
Ik denk er hard over om morgen de huisarts even te bellen eigenlijk. Na drie jaar geen druppeltje bloed verloren te hebben, ben ik nu ineens ontzettend ongesteld Misschien is hij uitgewerkt of is er iets anders mis ofzo?
als je het niet vertrouwd gewoon bellen.
Die van mij zit er nu bijna een half jaar in en ik word flauw van dat ongesteld zijn...tis elke keer meer dan een week. Met de pil was ik maar een dag of 4 ongesteld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 21 februari 2010 @ 20:16:01 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_78275010
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

als je het niet vertrouwd gewoon bellen.
Die van mij zit er nu bijna een half jaar in en ik word flauw van dat ongesteld zijn...tis elke keer meer dan een week. Met de pil was ik maar een dag of 4 ongesteld.
Zal dat niet minder worden in de loop der tijd?
Ik was de eerste maand voortdurend ongesteld, maar dat hield na de tweede maand gelukkig op.
pi_78279132
ik heb gelukkig het geluk de eerste 5 jaar van mijn eerste spiraaltje en de afgelopen 1,5 jaar nergens last van te hebben gehad (afgezien van de helse pijn bij het laten zetten en vervangen)

Het kan wel eens zo zijn dat je spiraaltje niet meer fatsoenlijk werkt. Dan kan je weer gaan vloeien.
Huisarts benaderen om te vragen welke actie vereist is.

(het is echter niet bij iedereen hetzelfde.. want sommige vrouwen blijven gewoon ongesteld worden ondanks de mirena)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 21 februari 2010 @ 22:22:19 #24
112545 Muck
pi_78281916
En juist omdat het niet bij iedereen hetzelfde is, bel ik morgen mijn huisarts gewoon even op. Al is het maar om me gerust te stellen
  maandag 22 februari 2010 @ 14:15:15 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78303128
Precies, daar moet je je huisarts ook voor kunnen bellen toch?

Ik heb gisteren besloten dat mijn spiraaltje er in juni uitgaat (tht 12 september, maar ik wil hem er eerder uithebben dan de uiterste datum!) Ik krijg nog steeds elke keer weer een kwaaltje uit de begintijd terug; nu krijg ik gemene krampjes als ik mn blaas te vol laat. Dat heb ik het eerste jaar ook gehad en was daarna weg.

Bloedverlies is al wel weer een tijd geleden, maar daar zal ook wel weer wat meer regelmaat in gaan komen gok ik zo.
pi_78309378
Hier ook even een positief verhaal over de Mirena als tegenhanger van sommige horror-verhalen

Ik heb die van mij sinds december 2008 en ben er echt ontzettend blij mee! Het zetten was wel echt pijnlijk, maar achteraf bezien meer dan waard. De dag erna voelde ik me al stukken beter en het bloeden/afscheiding was ook na een weekje weg.

Sinds ik mijn Mirena heb ben ik niet meer ongesteld geworden (heeerlijk!) en ben ik permanent zo'n 5 kilo kwijtgeraakt, al zal dat niet 100% aan de Mirena te wijten zijn want ik heb ook mijn levensstijl aangepast, ik ben er echter van overtuigd dat het wel heeft geholpen! Ik voel me stukken beter bij de gedachte dat ik niet meer zoveel hormonen binnenkrijg dan als bij de pil.

Dan ook nog even een vraagje, ik moet binnenkort voor controle voor baarmoederhalskanker, maar kan dat wel als je een Mirena hebt? En zoja, doet het dan ook meer pijn? *denkt terug aan plaatsing*
That's what happens when you play catch without arms
pi_78318510
Alison ik denk dat dat niks uitmaakt, of je een spiraaltje hebt of niet
ze gaan alleen met een dingetje langs je baarmoederhals, je voelt daar normaal niks van (alleen eendenbek is natuurlijk vervelend, althans dat vind ik)
pi_78427551
Ook hier alleen maar lof voor de Mirena! Ik heb hem nu een jaar. Het eerste halfjaar was ik heel onregelmatig ongesteld maar het was nooit erg. Ik had er geen last van terwijl ik vroeger echt heel veel buikkrampen had. Verder had ik de eerste 9 maanden ook meer last van puistjes maar dat is nu ook vrijwel voorbij en ik ben helemaal niet meer ongesteld. Het was het voor mij echt dubbel en dwars waard! Alleen het zetten was even vervelend maar liever een paar seconden heel veel pijn dan elke maand een dag of 4.
pi_78451276
nog iemand hier die zwanger is geraakt ondanks spiraaltje?
pi_78477982
Ik heb een vraag, ik heb mijn mirena nu een jaar of 3 maar de laatste tijd kom ik om van de buikpijn. Ik ga een afspraak met de arts maken want volgens mij gaat het niet helemaal goed. Zijn er dames die dit ook gehad hebben en wat was toen het euvel bij jullie?
Haters gonna hate.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:47:39 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78483476
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb een vraag, ik heb mijn mirena nu een jaar of 3 maar de laatste tijd kom ik om van de buikpijn. Ik ga een afspraak met de arts maken want volgens mij gaat het niet helemaal goed. Zijn er dames die dit ook gehad hebben en wat was toen het euvel bij jullie?
Nee maar dat klinkt niet goed
Ben erg benieuwd wat je arts ervan zegt, laat je dat hier nog weten?

Sterkte in elk geval!
pi_78487148
sterkte.. klinkt niet goed in ieder geval!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_78549810
ik ben dus gewoon nog steeds ongesteld, al weer een week!! Ik heb ook steeds kleine stolseltjes erbij zitten..
Morgen ga ik de gyn bellen, ik ben er helemaal klaar mee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 februari 2010 @ 13:32:48 #34
13151 crew  Rewimo
pi_78550026
Dat is niks gedaan inderdaad, Vicky, wat vervelend zeg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78582620
Arts op vakantie maar goed paar daagjes wachten, de pijn is wel al wat gezakt.
Haters gonna hate.
pi_78582746
Ik heb vanmorgen gebeld. Volgens de verpleegkundige kan het met een mirena 6 maanden duren voordat ie 'gesetteld' is. Als ik bij de volgende cyclus weer zo lang ongesteld ben moet ik ff bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 1 maart 2010 @ 11:24:12 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78583623
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:49 schreef CyclingGirl het volgende:
Arts op vakantie maar goed paar daagjes wachten, de pijn is wel al wat gezakt.
Kun je met acute buikpijn niet bij een vervangende arts terecht dan?? Als het echt veel minder is ok, maar als je nog steeds pijn hebt zou ik een vervanger vragen
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:54 schreef Vicky het volgende:
Ik heb vanmorgen gebeld. Volgens de verpleegkundige kan het met een mirena 6 maanden duren voordat ie 'gesetteld' is. Als ik bij de volgende cyclus weer zo lang ongesteld ben moet ik ff bellen.
Je zit dan precies op de 6 maanden? Tja, het kan, maar wel lullig dat je er dan zo lang nog hevig ongesteld van bent
pi_78584010
krijg waarschijnlijk weer een spiraal voor hevige bleodingen te voorkomen
maar ik weet het niet meer vsn de eerste keer, maar kun je door het mirena spriaaltje ook bijkomen in gewicht?
pi_78589292
meestal hoor je dat vrouwen juist afvallen als ze van de pil naar de Mirena gaan..
Ik ben zelf ook flink afgevallen, maar dit heeft ook te maken met een maagslijmvlies ontsteking die ik rond die tijd had!
pi_78589723
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:58 schreef Duizendpootje het volgende:
meestal hoor je dat vrouwen juist afvallen als ze van de pil naar de Mirena gaan..
Ik ben zelf ook flink afgevallen, maar dit heeft ook te maken met een maagslijmvlies ontsteking die ik rond die tijd had!
Komt dat dan niet meer door de pil dan door de mirena?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:42:09 #41
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_78924256
TVP. Ik "mag" over 3,5 week en ik schijnt nu al peuken.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_78949734
ik heb de mirena nu bijna 4 maanden, ben er heel tevreden over, ik heb alleen wel af en toe nog steeds steken in mijn onderbuik
opeens hele erge steken, een paar seconden, en dan helemaal niks meer

ik dacht eerst dat het kwam door mijn ovulatie, maar ik heb het de hele maand door (niet dagelijks hoor, ik denk 1 keer per week ongeveer)
weet iemand of dat erg is? ik heb verder geen bloedverlies of andere klachten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 maart 2010 @ 09:36:10 #43
13151 crew  Rewimo
pi_78960194
Ik heb ook af en toe even een steekje. Maar dat is dan ook alles wat ik ervan merk. Zal er wel bijhoren dus.
pi_78960750
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:42 schreef Maria2.0 het volgende:
TVP. Ik "mag" over 3,5 week en ik schijnt nu al peuken.
Tis even vervelend, maar misschien kan je wat ibuprofen innemen voordat je erheen gaat. (Ongeveer een uur van te voren ofzo). Het is wel de moeite waard om even pijn te hebben en daarna 5 jaar lang er niet meer aan anticonceptie te hoeven denken! Sterkte.
pi_78973070
Vandaag heb ik de Mirena precies een maand, en ik heb nergens last van eigenlijk. Geen steken of buikpijn ofzo. Wel word ik puisterig Ik ben alleen nog niet ongesteld, kan het zijn dat het gelijk ophoudt of niet? Ik had alleen een paar dagen nadat hij gezet was mijn menstruatie, die wat langer duurde, maar dan alleen met heel weinig bloedverlies. Voor de rest helemaal niks.
pi_78982478
DevilsWhore, ik ben ook niet meer ongesteld geworden na het plaatsen.. hoop dat het niet meer komt haha
en ik heb trouwens ook last van pukkeltjes, hopelijk wordt dat minder

fijn om te horen dat ik niet de enige ben met steken af en toe, dan zal dat inderdaad 'normaal' zijn misschien
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:07:09 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79049493
Wat je voelt is waarschijnlijk je baarmoeder die het spiraaltje eruit probeert te werken en dat voelt als steekjes ja... zou na een halfjaar weg moeten zijn.

Menstruatie was bij mij ook direct weg nu 4,5 jaar geleden dus, ik denk dat ik echt baal de eerste keer dat ik weer moet klooien met maandverband en tampons
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 maart 2010 @ 10:43:48 #48
13151 crew  Rewimo
pi_79050789
Ik heb de laatste tijd ook niks meer, zelfs geen prut Is ook de bedoeling, mijn lijf moet doorkrijgen dat het in de overgang is
pi_79052654
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:46 schreef Njosnavelin het volgende:
DevilsWhore, ik ben ook niet meer ongesteld geworden na het plaatsen.. hoop dat het niet meer komt haha
en ik heb trouwens ook last van pukkeltjes, hopelijk wordt dat minder

fijn om te horen dat ik niet de enige ben met steken af en toe, dan zal dat inderdaad 'normaal' zijn misschien
Oke gelukig, ik ben dus niet raar.
pi_79223228
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook heel veel buikpijn erdoor, ik heb hem nu ook 3 jaar. Dat ding gaat er volgende week eindelijk uit!!!!

Ik had nooit iemand verteld dat ik het had, totdat ik veel pijn kreeg en het aan een vriendin vertelde. Haar zus heeft ook een mirena gehad die operatief verwijderd moest worden1 Ik schrok hier wel van. Ik vertelde het die avond aan mijn zus, bleek dat zij ook mirena heeft gehad! Bij haar zat hij niet goed en elke keer bij de eisprong bleef het eitje hangen ofzo, dus toen ze het spiraal weg gingen halen moest ze daarna nog 2 keer terug komen omdat ze alle eitjes en rotzooi ook gingen verwijderen

ik ben zoooo blij als ik er vanaf ben!
pi_79226577
Wat een nare verhalen Mehehelzs! Hopelijk voel jij je een stuk beter als de spiraal eruit is, sterkte ermee!!

Ik was vanmorgen ineens ongesteld! dat was echt heel gek, zo na 4 maanden helemaal niks.. Heb mini steekjes maar verwacht eigenlijk dat het morgen alweer over is
pi_79264905
Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag een spiraaltje laten plaatsen wat ongelooflijk pijn deed.
Ik las op internet dat de napijn na een dag weg is.
Maar nu na 5 dagen heb ik nog hele hevige pijn in mijn onderbuik en in mijn lies.
De pijn is niet de houden ik kan niet eens lopen, staan of zitten.
Ook slik ik veel pijnstillers maar die helpen niets.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit normaal?
Want ik weet echt niet meer hoe ik dit kan uithouden!
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:03:43 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_79264947
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:02 schreef x__Cheryl het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag een spiraaltje laten plaatsen wat ongelooflijk pijn deed.
Ik las op internet dat de napijn na een dag weg is.
Maar nu na 5 dagen heb ik nog hele hevige pijn in mijn onderbuik en in mijn lies.
De pijn is niet de houden ik kan niet eens lopen, staan of zitten.
Ook slik ik veel pijnstillers maar die helpen niets.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit normaal?
Want ik weet echt niet meer hoe ik dit kan uithouden!
Ga naar je huisarts! of dus naar het ziekenhuis.
pi_79265056
Das het probleem heb net het ziekenhuis gebeld, en die zeggen dat ik nog meer paracetamol moet slikken, maar het lijkt mij dat 5 dagen hevige pijn niet goed is..
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:08:16 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_79265153
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:06 schreef x__Cheryl het volgende:
Das het probleem heb net het ziekenhuis gebeld, en die zeggen dat ik nog meer paracetamol moet slikken, maar het lijkt mij dat 5 dagen hevige pijn niet goed is..
Je hebt toch nog de huisarts dan?
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:08:33 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79265165
Nee klinkt zeker niet goed!! Wat een raar ziekenhuis

Terugbellen en zeggen dat je een echo wilt
pi_79265171
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je hebt toch nog de huisarts dan?
Die is er in de avond niet niet.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:09:19 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_79265201
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:08 schreef x__Cheryl het volgende:

[..]

Die is er in de avond niet niet.
Eerste ding morgenvroeg dus
pi_79265238
Heb het liever nu, lig al een paar nachten wakker, en nu is het heel hevig..
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:12:21 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79265310
Dan bel je de vervangende huisarts, er is er altijd één die dienst heeft.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:12:34 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_79265315
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:10 schreef x__Cheryl het volgende:
Heb het liever nu, lig al een paar nachten wakker, en nu is het heel hevig..
Ziekenhuis nog een keer bellen of gewoon langsgaan.. huisartsenpost ofzoiets?
pi_79265750
Gewoon gaat en niet bellen.. Als je het echt niet meer trekt.. Of je moet een erg lage pijngrens hebben.. Maar goed..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_79266229
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:23 schreef J0ycie88 het volgende:
Gewoon gaat en niet bellen.. Als je het echt niet meer trekt.. Of je moet een erg lage pijngrens hebben.. Maar goed..

Lage pijngrens heb ik totaal niet, daarom als ik veel pijn heb is er echt iets aan de hand
pi_79266322
Huisartsenpost bellen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:56:30 #65
112545 Muck
pi_79267287
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:36 schreef Vicky het volgende:
Huisartsenpost bellen!
Dat dus!
5 dagen pijn is echt niet normaal, zeker niet als het zo heftig is. Hup bellen of naar het ziekenhuis!
pi_79269459
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een spiraaltje wil.

Ik gebruik nu ongeveer 10 jaar de pil. Heb al veel verschillende gehad, maar omdat ik steeds doorbraakbloedingen kreeg gebruik ik nu al een tijdje Marvelon en dat gaat wel goed.
Ik kan alleen nooit een maand doorslikken, want dan krijg ik weer doorbraakbloedingen. (kreeg ik ook met die andere pillen, ik slikte altijd 3-4 maanden door).

Verder heb ik weinig te klagen, ben ongeveer 4 dagen ongesteld, en dan vooral 's ochtends.

Waarom dan een spiraaltje; Het lijkt me heerlijk om nergens meer aan te hoeven denken, en ik zou dan heeeeel erg hopen dat ik helemaal niet meer ongesteld word.

Waarom twijfel; Ik ben bang dat ik alleen maar meer en langer ongesteld word, en ik zit ook niet te wachten op puistjes, onregelmatige bloedingen, en alle andere enge dingen die hier voorbij komen.

Helaas is elk lijf anders en is het niet te voorspellen, en kan ik het ook niet zo makkelijk eventjes proberen...

Heeft iemand hier dezelfde ervaring?? Dus met de pil eigenlijk weinig klachten en door het spiraaltje opeens meer ongesteld?
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:39:50 #67
112545 Muck
pi_79269570
Hmm, ik had met de pil al weinig klachten en nu met mijn spiraaltje nog minder, haha.
Ik ben sinds ie erin zit helemaal niet meer ongesteld geweest en dat bevalt me prima. Een moeilijke huid had ik al, dus veel verschil merk ik daar niet in geloof ik
Ik zie tot nu toe alleen maar voordelen eigenlijk
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:49:04 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79270081
Blossom86, je kunt natuurlijk hopen dat je iemand bent die niet meer ongesteld wordt van het spiraaltje, maar als je opzich tevreden bent met je pil weet ik niet of ik het zou laten doen De pil doorslikken is toch sowieso niet goed voor je?

Mirena kan ervoor zorgen dat je het eerste halfjaar onregelmatig (en sommigen ook heftig) ongesteld wordt, of het kan meteen weg zijn ja. Maar je weet het niet, en alleen voor 'relaxed, nooit meer ongesteld' zou ik het niet doen
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:15:46 #69
112545 Muck
pi_79274930
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef LadyBlack het volgende:
De pil doorslikken is toch sowieso niet goed voor je?
Dat maakt helemaal niets uit hoor
pi_79293207
Ik ben gister naar de spoedeisende hulp geweest.. Omdat ik gewoon duizelig werd van de pijn en helemaal aan het shaken was.
het spiraaltje zat goed maar was iets naar beneden gezakt.
ik reageer er blijkbaar heel heftig op.
Ze hebben mijn bloed geprikt en een uitstrijkje gemaakt voor de zekerheid. Misschien zit er een ontsteking.
Voor de pijn hebben ze me een spuit in me been gegeven en andere pijnstillers. Want Paracetamol helpt niet en ibuprofen ook niet. WAT EEN HEL! voor mij over 5 jaar geen nieuwe. trouwens het inzetten was ook drama!
Heb het hele ziekenhuis bij mekaar geschreeuwd. Ik hoop dat het verder wel goed gaat, want bijna niet meer ongesteld is wel prettig.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:40:39 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79293304
Goed dat je naar de spoedeisende hulp bent gegaan

Wat naar dat je zo heftig reageert erop, er is dus niet echt iets mis met het spiraaltje? Duimen dat het gauw over is!
pi_79293555
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:38 schreef x__Cheryl het volgende:
Ik ben gister naar de spoedeisende hulp geweest.. Omdat ik gewoon duizelig werd van de pijn en helemaal aan het shaken was.
het spiraaltje zat goed maar was iets naar beneden gezakt.
ik reageer er blijkbaar heel heftig op.
Ze hebben mijn bloed geprikt en een uitstrijkje gemaakt voor de zekerheid. Misschien zit er een ontsteking.
Voor de pijn hebben ze me een spuit in me been gegeven en andere pijnstillers. Want Paracetamol helpt niet en ibuprofen ook niet. WAT EEN HEL! voor mij over 5 jaar geen nieuwe. trouwens het inzetten was ook drama!
Heb het hele ziekenhuis bij mekaar geschreeuwd. Ik hoop dat het verder wel goed gaat, want bijna niet meer ongesteld is wel prettig.
Goed dat je bent gegaan! Ik heb 2 a 3 dagen last gehad maar daarna was het over.
Ik hoop voor je dat de pijn snel weg is!
pi_79293578
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:57 schreef Duizendpootje het volgende:
Wat een nare verhalen Mehehelzs! Hopelijk voel jij je een stuk beter als de spiraal eruit is, sterkte ermee!!

Ik was vanmorgen ineens ongesteld! dat was echt heel gek, zo na 4 maanden helemaal niks.. Heb mini steekjes maar verwacht eigenlijk dat het morgen alweer over is
Ik heb maandag afspraak bij de husiarts, gelijk doorverwijzing vragen om dat stuk koekblik eruit te laten halen
pi_79307577
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:40 schreef LadyBlack het volgende:
Goed dat je naar de spoedeisende hulp bent gegaan

Wat naar dat je zo heftig reageert erop, er is dus niet echt iets mis met het spiraaltje? Duimen dat het gauw over is!
Nee ze hebben gekeken met de 'tarzan' De echo dus.
En hij zat gewoon goed, waarschijnlijk is mijn baarmoeder heel gevoelig.
Want heb soms ook wel pijn bij het vrijen
pi_79316551
Mijn vriend had opeens een wondje aan zijn eikel na de seks, kan dit komen door die draadjes? Hij voelt ze sowieso.. Ervaring anyone?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:43:52 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79330315
Gelukkig niet! maar het lijkt me dat het wel van de draadjes kan komen!

Lichtpuntje: je hebt m nog niet zo lang he, waarschijnlijk krullen de draadjes binnenkort om je baarmoedermond heen en hebben jullie er geen last meer van
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 maart 2010 @ 13:35:12 #77
13151 crew  Rewimo
pi_79334581
En als dat niet gebeurt even teruggaan, dan kunnen ze de draadjes wat korter maken.
pi_79343427
Hm ik heb hier ook nooit klachten over het draadje gehoord..
Heb wel soms het gevoel dat IK hem voel zitten tijdens de seks haha!
En dan ook alleen als ik bovenop zit..
Nouja zal wel aan mij liggen
pi_79449646
Ik voel de draadjes sowieso niet, ben wel opzoek gegaan, maar toen voelde ik ze ook niet.
pi_79494898
Mijn vriendin krijgt a.s. donderdag een nieuwe. Nu vraag ik (en zij) me een paar dingen af:

1. Doet het plaatsen de tweede keer evenveel pijn als de 1e? Of eigenlijk bedoel ik niet het plaatsen, maar het 'after-effect'. Ze dacht zelf, omdat het puur om 'vervanging' gaat, dat ze na het plaatsen er geen last van zou moeten hebben. Ikzelf kan me dan weer voorstellen dat de ingreep an sich ook achteraf nog pijnlijk kan zijn, en dat dat ding misschien niet gelijk helemaal goed op z'n plek zit en dus nog ff pijn kan doen? n.b.: de eerste keer heeft ze niet veel last gehad van het plaatsen.
2. Is het verstandig een tijdje condooms te gebruiken net na het laten zetten? Heb hier en daar wel eens gelezen dat het niet gelijk na het zetten gegarandeerd veilig is (voor zover het ooit gegarandeerd is natuurlijk). Hoe lang zouden we dit dan weer moeten doen? (voor de trage mensen: we gebruiken nu dus geen condooms).
3. Hoe lang na het zetten zou het voor haar nog niet fijn zijn om seks te hebben? Reden dat ik (we) me(/ons) dit afvroegen is dat we gelijk de nacht erop al een nacht in een hotel doorbrengen samen, en er is redelijke kans dat de setting zo is dat we in de verleiding komen (nog buiten het feit dat dat gewoon zo hoort als je in een hotel overnacht ). Is het realistisch dat dit gelijk al weer mogelijk is, of kunnen we er ons beter op instellen dat dat toch niet gaat zodat we ook niet in de verleiding komen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:49:52 #81
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_79496566
@sandoval.. op vraag 3. Dat is uitproberen en gewoon afwachten hoeveel last je vriendin er van heeft. Daar kan niemand iets op antwoorden natuurlijk, afhankelijk hoe haar lichaam erop reageert.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:53:00 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79496691
Geen ervaring hier met een tweede keer zetten, maar ik zou maar rekening houden met wat napijn hoor. Het blijft een vreemd object in je lijf en je baarmoeder zal in eerste instantie proberen er mee af te werken! Dus kramp.

Wbt condooms; de meningen verschillen maar als je met een gerust hart bezig wilt zou ik een week condooms gebruiken Als ze de eerste week al bezig wil, that is want dat kun je je inderdaad afvragen!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:05:06 #83
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79504659
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:06 schreef DevilsWhore het volgende:
Vandaag heb ik de Mirena precies een maand, en ik heb nergens last van eigenlijk. Geen steken of buikpijn ofzo. Wel word ik puisterig Ik ben alleen nog niet ongesteld, kan het zijn dat het gelijk ophoudt of niet? Ik had alleen een paar dagen nadat hij gezet was mijn menstruatie, die wat langer duurde, maar dan alleen met heel weinig bloedverlies. Voor de rest helemaal niks.
Dat had ik ook! Alleen ben ik nu ineens al anderhalve week ongesteld, met puisten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_79504928
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat had ik ook! Alleen ben ik nu ineens al anderhalve week ongesteld, met puisten .
Balen
Ik ben wel puisteriger ja Maar ik ben maar 1 dag ongesteld geweest, en dat was echt zo;n laatste-dag-bloeding, dus zo goed als niks
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:17:52 #85
14746 k_i_m
pi_79505211
Ik heb de huisarts nog gebeld omdat ik niet verder ongesteld werd nadat hij erin gezet was . Maar ik heb de schade ingehaald inmiddels .
In my life
Why do I smile
pi_79533461
pieps everyone,

Ik ben nieuw op het forum, maar lees al een tijdje de topics over de mirena. Het is al jaren aan een stuk dat ik er enorm over twijfel om er zelf ééntje te nemen. Dan zeg ik weer ja, dan weer nee en blablabla.
Uiteindelijk was het altijd uit schrik voor de pijn dat ik het niet liet zetten.

Ik ben nu enkele maanden gestopt met de pil. Ik ben echt pilmoe. Totaal niets nemen vertrouw ik toch niet zo echt, ookal gebruiken we condoom, bij elk symptoompje ren ik bij wijze van spreken om een zwangerschapstest. Niet zo ideaal.

Dussee... nu heb ik na gemaild te hebben met m'n gyn besloten om toch voor de mirena te gaan.
Als het zover is, moet ik van die bruistabletjes ( ja, zo noem ik het *lol*) gaan ophalen om m'n baarmoedermond te verweken. Dit omdat ik nog nooit natuurlijk ben bevallen (2 keer met keizersnede), ik heb nooit echte ontsluiting gehad namelijk. Dan gaat het inbrengen met die tabletjes heel makkelijk volgens mijn gyn.

Verdovingsprikje is ook mogelijk, maar ik vraag me eigenlijk af of dat nog nut heeft omdat m'n baarmoedermond dan toch al week is van die tabletten??

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, ik wacht nog op antwoord van m'n gyn ofdat het door die bruistabletten wel nodig is om de mirena tijdens de maandstonden in te brengen. En of ik eerst op controle moet en dan een tweede afspraak moet maken voor *the moment* ofdat hij ineens wordt ingebracht. Want dat verschilt precies nogal als ik dat zo lees. En weet ik toch effe graag op voorhand om de afspraak beter te kunnen plannen.

Met die bruistabletten en eventuele verdoving ben ik er toch een pak geruster op!! Als ik kon, sprong ik nu in de auto en liet ik het zetten. Al denk ik wel dat ik, als het zover is, GIGA zenuwachtig ga zijn en als ik in de wachtzaal zit, liever wegloop dan dat ik naar binnen ga. Maar ik ga wel blij zijn als hij zit. Lijkt me echt super.

Het is in ieder geval super om deze topics te kunnen lezen!!
pi_79537621
hoi Girlzy,
ik heb ook zo'n tabletje in moeten brengen, terwijl ik de Mirena ook tijdens mijn menstruatie liet plaatsen.

En ben je eigenlijk al op controle geweest bij de gynaecoloog? of heeft hij/zij je die informatie over de tabletjes enzo over de telefoon gegeven?
Ik had namelijk eerst een 1e afspraak, waarin ik uitleg kreeg en een voorschrift voor de Mirena, en daarna moest ik een afspraak maken tijdens de menstruatie om hem te laten plaatsen. Ik denk dat dat voor jou hetzelfde zal zijn, of heb je de Mirena al voorgeschreven gekregen en kan je hem dus al ophalen bij de apotheek?
pi_79537705
oja, als je zo zenuwachtig bent om hem te laten plaatsen, is het misschien fijn als er iemand mee gaat

mijn vriend kon niet mee en ik was dus alleen, dat was echt heel stom, ik had graag gewild dat hij erbij was (vooral het naar huis gaan was nogal moeilijk, bus en metro met enorme buikpijn )
pi_79558072
hoihoi,

Het is gewoon via mail gegaan. Ik ben nog niet zo lang geleden op nacontrole van de bevalling geweest, maar toen zat ik in die periode dat ik er niets van wilde weten.
Hij heeft al laten weten dat alles gewoon op 1 afspraak gebeurt en dat de mirena gewoon in het ziekenhuis in voorraad is. Dat is natuurlijk erg handig. Alleen heeft hij niet geantwoord of het nodig was om het tijdens de menstruatie te doen. Maar dat zal ik dan wel horen als ik de afspraak maak. Volgens mij is dat niet perse nodig omdat als je je mirena laat verwisselen je 9 kansen op 10 ook niet menstrueert.

Jee, met zo'n pijnen de bus/ metro op... lijkt me inderdaad niet zo leuk. Mijn man gaat zowiezo mee. Daar ben ik wel blij om. Maar vaak is het bij mij zo dat ik enorm zenuwachtig ben op voorhand totdat ik er lig, dan word er bij mij een knop omgedraaid en kan ik toch wel heel wat hebben.

Eerst overeen komen met m'n baas op welke dagen ik allemaal gemist kan worden op het werk en dan de afspraak maken.
pi_79562515
Fyi: mijn vriendin zei gisteren dat ze de afspraak nu had gemaakt omdat ze nog in de menstruatie zat, en dat dat fijner is dan als die helemaal over is.

Just the messenger, ik weet er verder niks van
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 maart 2010 @ 19:27:46 #91
13151 crew  Rewimo
pi_79581352
Girlzy, ik ben ook met KS bevallen en had niet meer dan 6 cm ontsluiting tijdens mijn bevalling. Plaatsen ging prima, maak je niet te zenuwachtig hoor. En bij mij zonder tabletjes of verdoving, alleen een pijnstiller genomen vantevoren.
pi_79596872
Rewimo, ik had amper 1 cm en dat ondanks het inleiden, het inleiden had bij mij geen effect. Bleek dat ik te nauw was. Misschien dat mn gyn het daardoor liever met die tabletjes doet.

Ik ben al rustiger hierover, ik heb besloten om naar de privé praktijk te gaan ipv naar ziekenhuis want in het zh is er veel kans dat je stagairs erbij hebt of één van zn assistentes die het komt zetten. De sfeer in zijn privé is gewoon veel rustiger.

Als mn maandstonden er zijn, mag ik bellen en dan kan ik die week nog langskomen. Volgende week verwacht ik ze!! Spannend!!

Die geruststellingen van jullie vind ik heel lief!!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:56:06 #93
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79619350
Ik zit er ook over te denken om een spiraaltje te nemen.
Al die pillen ben ik zat. Ze werken toch niet behoorlijk.
Nou ben ik alleen bang dat ik tussendoor nog best heftig zal vloeien.
Dat is namelijk de hele rede dat ik ooit aan de pil ben begonnen. Ik werd maar eens in de 3 maanden ongesteld, maar als ik dan ongesteld was, was het ook voor 3 maanden tegelijk.
En dan bedoel ik alles: hoeveelheid, duur van de periode (ik was 2 weken ongesteld), ik was ziek voor 1,5 week, ik had pijn, ging bijna van mn stokje etc (ik wou zeggen je kent het wel, maar ik hoop dat jullie het niet kennen)

Maar is het vreemd om daarvoor een doorverwijzing te vragen? Want ik vind mijn huisarts niet zo n prettige man. Hij geeft me altijd het gevoel dat ik me aanstel en dat zie ik met zo'n "ingreep" echt niet zitten.
pi_79636812
De mirena staat erom bekend de menstruatie te verbeteren na 6 maand. Dus denk wel dat dit een oplossing voor je kan zijn.

Als je je niet goed voelt bij je huisarts dan zou ik ook die doorverwijzing proberen te krijgen. Gewoon vragen zou ik zeggen. Misschien ziet hij dat zelf wel niet zitten.

Ik woon in belgie en hier is dat automatisch bij een gyn. Ik moet er niet aan denken om dat bij de huisarts te laten doen, ookal kom ik er mee overeen.
pi_79667212
Hee dames!

Ik heb even een vraagje wat misschien met mijn spiraal te maken heeft..
Ik ben vorige week dus 1 dag ongesteld geweest en sindsdien heb ik behoorlijke buikpijn..
Heel laag onderin mn buik, bij mijn baarmoeder dus.
Als ik na de wc ga doet plassen behoorlijk pijn, vooral het laatste beetje :s
krijg dan flinke steken onder in mijn buik!
Ook heb ik het gevoel dat er iets in zit wat eruit wil, de mirena??
Alsof hij gezakt is ofzo??
Dit gevoel heb je ook wel als een tampon niet helemaal goed zit..
Gewoon overdag doet het geen pijn, maar zodra er een beetje druk op mijn blaas komt te staan is de pijn terug :s
Ik heb ook al zitten denken aan een blaasontsteking, zou dit mogelijk kunnen zijn?
Nou alvast bedankt voor jullie reactie, als het niet minder wordt misschien maar naar de dokter..
pi_79667279
Klinkt ook wel als een blaasontsteking idd!
Ik heb dan ook pijn bij het plassen en daarna het gevoel dat mijn hele blaas er ook uit wil ofzo.

Maar ik heb geen Mirena, dus kan het niet vergelijken.

Als het nog een paar dagen duurt zou ik toch even met potje plas naar de dokter, voordat je ergere ontstekingen krijgt!
  zondag 28 maart 2010 @ 13:13:22 #97
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_79667367
Ik krijg eind april een nieuwe!
  zondag 28 maart 2010 @ 19:30:27 #98
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_79678383
Donderdag mijn laatste pil voor de komende 5 jaar geslikt.....Vrijdag is het zover, ik zie er enorm tegenop. Ik ga de avond ervoor uit eten en zuipen dus wie weet helpt dat
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:40:37 #99
14746 k_i_m
pi_79678746
Ik heb het apparaat nou denk ik een maand maar ik "voel" hem nog steeds. Veel buikkrampjes, net anderhalve week ongesteld geweest . Ik moet over twee weken weer terug naar de HA voor een evalutatie gesprek, maar nu ik hier toch ben ( . ) vroeg ik me af hoelang het duurt voordat je je niet meer hele dagen van dat ding bewust bent. Duurt dat echt zolang?
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 19:46:45 #100
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_79678972
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:30 schreef Maria2.0 het volgende:
Donderdag mijn laatste pil voor de komende 5 jaar geslikt.....Vrijdag is het zover, ik zie er enorm tegenop. Ik ga de avond ervoor uit eten en zuipen dus wie weet helpt dat
Zuipen is geen goed idee, het verdunt je bloed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')