Maar dat is een andere discussiequote:Op maandag 15 februari 2010 00:34 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb genoeg geleerd over electriciteit. En ik denk ook niet dat 2000V automatisch extreem gevaarlijk is. Het kan best en zal ook wel gebruikt worden. Ik weet alleen dat het niet nodig is. Dus waarom zou je het dan doen als het ook met minder kan? Wij hadden hooguit 1000V en de beesten bleven binnen.
Wat ik mij nou laatst afvroeg: Kwam jij nou ook al regelmatig langs toen ik nog regelmatig langskwam? Want dat kan ik me dus niet zo goed herinneren. (Mijn excuses als het wel zo wasquote:
Ik liep achter hem langs. Beest schrok daarvan....quote:Op maandag 15 februari 2010 00:35 schreef Nembrionic het volgende:
En er is niemand die wil weten hoe het komt dat jij door een ezel in je ballen bent getrapt?
Nou nee, jij zegt "schrikdraad ís een paar duizend volt", ik zeg "dat kán, maar dat hoeft niet". Maar vooruitquote:Op maandag 15 februari 2010 00:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is een andere discussie
Ik ben hier pas sinds afgelopen zomer. Dus ik denk dat we elkaar misgelopen hebben.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:36 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Wat ik mij nou laatst afvroeg: Kwam jij nou ook al regelmatig langs toen ik nog regelmatig langskwam? Want dat kan ik me dus niet zo goed herinneren. (Mijn excuses als het wel zo was)
In een Amerikaans wetenschapsmuseum heb ik wel eens (volgens het bordquote:Op maandag 15 februari 2010 00:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ehm, jawel. Alleen met een lage stroom en een hoge weerstand kun je dus hoge voltages halen zonder dat het dodelijk is.
Iedereen denkt: Boh gek, 230V, gevaarlijk. Dan is 2000V nog veel gevaarlijker!
Maar 2.000 volt met een lage stroom zou zomaar minder gevaarlijk kunnen zijn
Electriciteitsleer
Van der Graaf-generatorquote:Op maandag 15 februari 2010 00:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
In een Amerikaans wetenschapsmuseum heb ik wel eens (volgens het bord) 100.000 Volt door me gehad, maar met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel laag ampèrage. Dan is er niets aan de hand
quote:Op maandag 15 februari 2010 00:36 schreef KomtdiedanHe het volgende:
ik hoor dat lach je!!
vaagste show ooit! incl.Muziek
Ik ken wel een aalmoezenier die het sluitstuk van een M109 in zijn zak kreeg tijdens het vuren. Die is zijn ballen kwijt.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:34 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er nooit achter komt .....
Dat zou ik over deze post ook wel kunnen zeggenquote:Op maandag 15 februari 2010 00:36 schreef KomtdiedanHe het volgende:
ik hoor dat lach je!!
vaagste show ooit! incl.Muziek
Auw.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ken wel een aalmoezenier die het sluitstuk van een M109 in zijn zak kreeg tijdens het vuren. Die is zijn ballen kwijt.
quote:
Die was direct de nieuwe jodelkampioen van dat bataljon?quote:Op maandag 15 februari 2010 00:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
![]()
Dit werk heb ik gedaan tijdens mijn dienstplicht. En lading 7 (oorlogslading) is de zwaarste kruit lading.
De Aal stapte vlak voor het vuren, ongevraagd, de M109 binnen en kreeg het sluitstuk in zijn zak.
Bataljon!?quote:Op maandag 15 februari 2010 00:48 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Die was direct de nieuwe jodelkampioen van dat bataljon?
en weer voor zijn noten gestoten werd....quote:Op maandag 15 februari 2010 00:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bataljon!?Afdeling heet zo iets.
![]()
Hij lag sneller buiten dan hij naar binnen kwam. Maar, bikkel dat hij is, drie weken later was hij weer bij ons tijdens een schietserie in Duitsland.
quote:Op maandag 15 februari 2010 00:54 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
en weer voor zijn noten gestoten werd....
Ah je speelde in Buffalo Soldiers?quote:Op maandag 15 februari 2010 00:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..], hij is geen ezel.
Maar volgens mij was dat wel de oefening dat een granaat van ons in de zandbak van een peuterspeelzaal terecht kwam......
Geef ons eerst even een glaasje warme melk voor je gaat slapen.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:57 schreef mr_anonimous het volgende:
Dit bemoederend type gaat slapen. Tot morgen
Nee, foutje van de veiligheids officier. Gelukkig was het op een zondag.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:58 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ah je speelde in Buffalo Soldiers?
Maar ik ga geen verhaaltje meer voorlezen....quote:Op maandag 15 februari 2010 00:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geef ons eerst even een glaasje warme melk voor je gaat slapen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 00:59 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Maar ik ga geen verhaaltje meer voorlezen....
quote:Op maandag 15 februari 2010 00:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, foutje van de veiligheids officier. Gelukkig was het op een zondag.
HOezoo!!quote:Op maandag 15 februari 2010 00:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zou ik over deze post ook wel kunnen zeggen
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:00 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
![]()
![]()
Was Soempie die veiligheidsofficier?!
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Toeval of niet, de bijnaam van die officier was Soepie.
![]()
We konden zijn Indonesische achternaam nooit uitspreken.
quote:
bullseyequote:Op maandag 15 februari 2010 00:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..], hij is geen ezel.
Maar volgens mij was dat wel de oefening dat een granaat van ons in de zandbak van een peuterspeelzaal terecht kwam......
Dat riepen wij ook, tot we hoorden dat er een strafrechtelijk onderzoek kwam.quote:
was het een live fire oefening?quote:Op maandag 15 februari 2010 01:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat riepen wij ook, tot we hoorden dat er een strafrechtelijk onderzoek kwam.
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
was het een live fire oefening?
dan is het toch wat minder leukquote:Op maandag 15 februari 2010 01:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In Duitsland, dicht bij de Oost Duitse grens.
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:17 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
dan is het toch wat minder leuk
volgens mij moet ik de naam bakkerskar niet al te letterlijk nemenquote:Op maandag 15 februari 2010 01:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De oefening heeft 2 dagen stil gelegen. Oorzaak was een verkeerde instructie vanuit de bakkerskar en de veiligheids officier zag dit niet.
Oeps, de bakkerskar is het vuurleidingscentrum.quote:Op maandag 15 februari 2010 01:26 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
volgens mij moet ik de naam bakkerskar niet al te letterlijk nemen![]()
maar kaart op de kop gehouden ofzo? kommaatje verkeerd?
inderdaad dan maar gelukkig dat het zondag was.quote:Op maandag 15 februari 2010 01:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oeps, de bakkerskar is het vuurleidingscentrum.
[ afbeelding ]
En idd de komma verkeerd.
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:37 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
inderdaad dan maar gelukkig dat het zondag was.
quote:
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:57 schreef Cobra4 het volgende:
Crap, te laat om mijn 25000ste post te vieren.
Prima, bijna weekend. Hard moeten werken de laatste paar dagen dus ben er aan toequote:
Ik heb nu weekend t/m dinsdag avond. Dan ga ik weer de nachtdienst in.quote:Op maandag 15 februari 2010 02:03 schreef lubje25 het volgende:
Hoe is het met jou dan?
Tijd om te relaxen?quote:Op maandag 15 februari 2010 02:03 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Prima, bijna weekend. Hard moeten werken de laatste paar dagen dus ben er aan toe
Die zie ik ook vaak hier, zit ze net aan de middag thee of zo en kom ik uit de kroeg of van mijn werk af.quote:Op maandag 15 februari 2010 02:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb nu weekend t/m dinsdag avond. Dan ga ik weer de nachtdienst in.
Gezellig PS gezelschap houden op Fok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |