quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 23:23 schreef Geqxon het volgende:[..]
Dat zijn jouw eisen Bart.
Ik speel GTA4 op 1280*800 op een 1920*1200 monitor (en 1280*720 op een 1920*1080 monitor). Ziet er mooi uit hoor. GTA4 (of elk ander spel) op de Xbox 360 is ook deze resolutie, en daar klaagt niemand over.
Die enkele gamenerd die persee op de native resolutie van zijn monitor wil spelen (1680 * 1050 of 1920 * 1200), sja, dan moet je nou wat meer geld uitgeven. Maar om te zeggen dat het spelen op een niet native resolutie of spelen met lage settings en lage resolutie
er niet uit ziet, dat gaat wat te ver. Dan zou iedere Xbox 360 of PS3 in de prullenbak kunnen.
Dat laatste is klets, want op consoles speel je juist wel op een native resolutie. Zet jouw monitor eens naast een hd-ready tv van hetzelfde formaat, en sluit daar dan een Xbox op aan. Ik durf wel de weddenschap aan te gaan dat de 360 op een hd-ready beter beeld geeft dan jouw setup.
En nee, het ziet er gewoon niet uit in vergelijking met een videokaart van 300 euro. Dat is geen eis, dat is een feit. Als je het vergelijkt met hoe het eruit ziet op een moderne snelle pc, dan komt iedereen tot die conclusie. Of geef jij ook iemand gelijk die sinds de jaren 70 niets anders heeft gespeeld dan Pong, als hij zegt dat het de mooiste graphics zijn die er bestaan? Nee, dan zeg je ook dat het er niet uitziet. Je vergelijkt het met een referentiekader, en in dit geval is het referentiekader een game-pc, aangezien je de videokaart gebruikt om te gamen.
GTA IV heeft op die moderne game-pc (native resolutie, alles max, 4xAA, 16xAF, enz) op een schaal van 1 tot 10 een 9, om maar wat te noemen. Als jij jouw grafische weergave van GTA IV gaat vergelijken met wat die game-pc weergeeft, dan krijg je een cijfer. Nou is het meningsafhankelijk hoe hoog dat cijfer is, maar het zal geen 8 zijn. Als je gewoon objectief, onafhankelijk van je mening of het goed genoeg is voor jou, gaat beoordelen wat dat cijfer moet zijn, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk een onvoldoende worden. Blurry beeld want niet native, check. Popup, check. Jaggies want geen AA, check. Lelijke texture-overgangen want geen AF, check. Stel dat het een 4 is, ik noem maar wat. Dan kun je dus concluderen dat het er niet uit ziet, het is tenslotte een onvoldoende. Dat jij of wie dan ook daar vervolgens genoegen mee neemt, dat zijn inderdaad persoonlijke eisen.
Andersom kun je hetzelfde stellen. Zo zijn er gamers die met een 8 nog geen genoegen nemen. Kun je dan zeggen dat het er niet uitziet? Nee, een 8 is een hoog cijfer voor beeldkwaliteit, dus het ziet er goed uit. Alleen niet goed genoeg voor die specifieke gamer.
Dus mij hoor je helemaal niet zeggen dat het niet goed genoeg is voor jou of voor TS of voor wie dan ook, alleen dat het er niet uit ziet. Of jij daar mee kan leven moet je lekker zelf weten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.