abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 februari 2010 @ 10:57:36 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77977581
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn

Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark

NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
pi_77979696
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
In Zutphen op spoor 3a ligt ook zo'n ding, terwijl daar eigenlijk alleen ICRm en VIRM over heen komt. Sinds de laatste wijziging van de dienstregeling vertrekt de stoptrein naar Apeldoorn vanaf spoor 2a.
  zondag 14 februari 2010 @ 12:33:40 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77979957
Die matten lagen ook op Maastricht en Zandvoort i.v.m. lekkende tandwielkasten van e-locs. En die worden niet gesmeerd met diesel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 12:43:10 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77980259
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 12:58:24 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77980706
Oei!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 februari 2010 @ 13:06:35 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77980956
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ICE in NS-kleuren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 13:22:08 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77981421
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ogen, wat doe je
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77981873
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.
Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.

Ik snap ook niet waarom ze die zooi tegenwoordig zo vol bouwen met computershit.
  zondag 14 februari 2010 @ 14:04:03 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77982713
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.

Ik snap ook niet waarom ze die zooi tegenwoordig zo vol bouwen met computershit.
Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77982740
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.
Dat wel, maar met die sneeuw zag je wel dat er toch niet over na gedacht was.
  zondag 14 februari 2010 @ 14:08:54 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77982851
Pfff ja, kwestie van betere luchtfilters. Dat elektriciteit en vocht slecht samengaat is al veel langer bekend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 16:34:29 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77986948
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 februari 2010 @ 16:42:01 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77987163
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77987487
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77988192
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Yes.

Alleen jammer van de toiletten en de doorloopkop maar verder vind ik ICMm echt moddervet materiaal.
  zondag 14 februari 2010 @ 17:32:45 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77988766
Wat is er mis met ICMm-toiletten?

* James1988 ziet in het zuiden van het land nooit ICMm
pi_77988844
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dus
Gaan de toiletten helemaal weg? Ik dacht alleen minder toiletten.
pi_77989151
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Gaan de toiletten helemaal weg? Ik dacht alleen minder toiletten.
Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willen
  zondag 14 februari 2010 @ 17:44:20 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77989231
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:16 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Yes.
No.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 17:52:20 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77989523
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willen
Eentje ipv 2 in de ICM-III

De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 februari 2010 @ 17:59:35 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77989749
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 18:14:36 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77990162
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eentje ipv 2 in de ICM-III

De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
ICM-IV heeft 3 toiletten op dit moment en ICMm-IV krijgt er 2 (waarvan 1 een invalidentoilet zoals ook in ICMm-III zit)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 18:48:23 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77991206
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.
die bedoelde ik ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77991436
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.

Tel daarbij op het momenteel ongeėvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
Facts don't care about your feelings
pi_77991644
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:
Nee. De nieuwere treinen dan het Mat'64 zullen niet snel de leeftijd van 40 jaar of ouder behalen.
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld. Echter is het weer in dienst gekomen door de winterse perikelen, maar word tzt weer terzijde gesteld.
De nieuwe treinen krijgen zoveel technische hoogstandjes, dat kan nooit lang goed gaan.. Het materieel is niet meer zoals het vroeger was.. Het wordt steeds zwakker.

De nieuwe technische dingen zorgen er niet altijd voor om het materieel langer te gebruiken
En van mij mag die reizigers informatie in die SLT er gelijk uit gesloopt worden
Continu dat irritante gejengel ervan, als de trein een station nadert.. Laat de MCN of HC het lekker omroepen, dįt is tenminste mooi

Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')