abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 13:08:40 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77951676
Het motorgeluid van Plan V is gewoon het echte treingeluid vind ik, geweldig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:10:40 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77951721
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:18 schreef James1988 het volgende:
Weer I6/I10?
Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.
Straks dus een vingerverf combinatie minder in de BeNeLux
pi_77951823
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.
Straks dus een vingerverf combinatie minder in de BeNeLux
Meer I6/I10
Minder rode-stuurstand/vingerverf- en blauwgele rijtuigen/rode- of mintgroene lok combinaties

Is al bekend op welke tijden deze gaat rijden?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:23:14 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77951987
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
SPR 9700: SLT
SPR 19800: SLT
SPR 9800: SLT & SGMm met af en toe Mat'64
SPR 4000: Mat'64
SPR 17400: Mat'64 of SGMm
SPR 4100: SGMm
SPR 4200: SGMm
SPR 5500: SGMm
Bij de overige Sprinters weet ik zo niet wat er in zit.
Als je de Sprinter hebt tussen Rtd - Gdg is er 50 % kans dat er een T/V'tje in zit. Anders heb je de SLT.
Alleen jammer dat de V'tjes en T'tjes steeds minder omlopen gaan krijgen, nu het SLT snel zijn intrede gaat doen..
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:25:11 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77952028
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:15 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Meer I6/I10
Minder rode-stuurstand/vingerverf- en blauwgele rijtuigen/rode- of mintgroene lok combinaties

Is al bekend op welke tijden deze gaat rijden?
Nee. Tot zoverre ik heb kunnen lezen, is er nog niks over bekend.
Dat zal dus ter zijner tijd wel bekend gaan worden
Ze zijn al in Nederland, alleen 'mogen' ze de BNL dienst nog niet rijden, omdat er eerst getest moet worden. Ik dacht dat ze naar de Watergraafsmeer zijn overgebracht. Maar kan het mis hebben.
pi_77952072
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boeken
"Ja hallo? Hotel Zur Geile Heidi? Ja, Dr Flasche hier. Kann ich niet een weekje früher kommen? Die website der Spurwegen tut raar, Danke!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:26:56 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77952080
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:
Dat je maar tot 11 augustus kan boeken is wel erg stom ja.
[..]

Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 13:30:22 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77952170
Officieel hoort SLT het volgende te rijden sinds 1 februari:
1
2
3
4
5
6
7
8
4000    Stoptrein   Mat'64 / SLT          Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
7400    Sprinter    Mat'64 / SLT          Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)
9700    Sprinter    SLT                   Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle
9800    Sprinter    SLT                   Den Haag Centraal - Utrecht
14000   Stoptrein   SLT / Mat'64 / SGMm   Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
14700   Sprinter    Mat'64 / SLT          Amsterdam Centraal - Uitgeest
17400   Sprinter    Mat'64 / SLT          (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
19800   Stoptrein   SLT                   Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:32:59 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77952237
quote:
14000 Stoptrein SLT / Mat'64 / SGMm Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
quote:
Rijdt slechts twee keer per dag, 's ochtends vroeg vanuit Utrecht Centraal, treinen 14015 en 14017 (stopt niet in Utrecht Terwijde en Vleuten).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:42:58 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77952524
Klopt niet helemaal, er bestaat ook nog een 14088 maar da's de nachtsprinter Amsterdam-Heerhugowaard.
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.
Je kan toch ook overstappen in Breukelen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:02:04 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77952977
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:42 schreef ReisT het volgende:
Klopt niet helemaal, er bestaat ook nog een 14088 maar da's de nachtsprinter Amsterdam-Heerhugowaard.
[..]

Je kan toch ook overstappen in Breukelen
Dat past niet binnen mijn JTK...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 15:05:57 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77954656
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat past niet binnen mijn JTK...
Dan stap je in Wd over.. Heb je waarschijnlijk wel een langere overstap.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 15:08:42 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77954736
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan stap je in Wd over.. Heb je waarschijnlijk wel een langere overstap.
Ja, klopt, dat duurt een eeuwigheid: 10 minuten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:18:51 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77956665
Alsof 10 minuten zolang is.. Ik heb ook wel overstappen van 15 minuten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77959017
:w
pi_77959616
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:18 schreef greavy het volgende:
Alsof 10 minuten zolang is.. Ik heb ook wel overstappen van 15 minuten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dagelijks overstappen van 15 minuten, maar daar kan ik zelf niks aan doen
pi_77960028
Mat ´64 is het meest degelijk materieel dat nog in Nederland rijdt. Onverwoestbaar, nooit problemen. Daar kunnen de treinen van tegenwoordig niet tegenop. Sowieso zie ik die treinen de levensduur van Mat ´64 niet evenaren.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:18:20 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77960220
Nee. De nieuwere treinen dan het Mat'64 zullen niet snel de leeftijd van 40 jaar of ouder behalen.
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld. Echter is het weer in dienst gekomen door de winterse perikelen, maar word tzt weer terzijde gesteld.
De nieuwe treinen krijgen zoveel technische hoogstandjes, dat kan nooit lang goed gaan.. Het materieel is niet meer zoals het vroeger was.. Het wordt steeds zwakker.

De nieuwe technische dingen zorgen er niet altijd voor om het materieel langer te gebruiken
En van mij mag die reizigers informatie in die SLT er gelijk uit gesloopt worden
Continu dat irritante gejengel ervan, als de trein een station nadert.. Laat de MCN of HC het lekker omroepen, dát is tenminste mooi
pi_77960811
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:

Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld.
Ik "hoorde" dat DM'90 nog wel eens last had van diesellekkage, wat in deze tijden van milieuhippies en ander groen tuig word dat niet meer zo 123 geaccepteerd...
  Redactie Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 18:55:57 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77961334
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77961372
Bovenin een schommelboot... Als je een beetje moe bent val je zo in slaap
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 18:57:54 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77961387
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:10 schreef Socios het volgende:
Mat ´64 is het meest degelijk materieel dat nog in Nederland rijdt. Onverwoestbaar, nooit problemen. Daar kunnen de treinen van tegenwoordig niet tegenop. Sowieso zie ik die treinen de levensduur van Mat ´64 niet evenaren.
Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 18:59:33 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77961435
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
Klopt helemaal. Heb ik bij Arriva ook wel eens gezien

In het noorden lagen de matten, omdat de wadslopers nog meer lekkage hadden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 februari 2010 @ 10:34:16 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77977162
Momenteel rijden er géén treinen tussen Zwolle en Kampen op last van de politie.
De reden hiervoor is: Lijk gevonden in een sloot langs het spoor.
pi_77977420
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
blijkbaar zijn dus alle problemen met de software opgelost ?
- om aan het ATB-remcritrium te voldoen dient er redelijk fors geremd te worden. Dit
veroorzaakt vertragingen zodat dit nog via de software verbetert dient te worden.
- problem met de deuren
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)

't mooiste was nog het hele 'reset' verhaal. de trein zou om het half uur vastlopen en een engineer zou dan 5 minuten nodig hebben om de trein te 'resetten'. jammer dat we daar niet meer over te weten krijgen.

het was zelfs zo erg dat de NS de betalingen stopgezet had, en Bombardier/Siemens de bouw omdat ze niet genoeg plaats hadden om de SLT-treinstellen tijdelijk te stallen.
ben benieuwd
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn

Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
Killing as few patients as possible.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')