Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de treinquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.
Wanneer moet dit af zijn? Als je vergelijkt met wat ze het afgelopen jaar aan vooruitgang hebben geboekt, lijkt 2050 me al een erg optimistische streeftijdquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.
Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]
Dat is voorlopig nog niet rondquote:Op zaterdag 13 februari 2010 05:39 schreef SpeedyRich het volgende:
Weet iemand al hoe het staat met de onderhandse gunning van Hoofdrailnet aan NS ?
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein
Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken
Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen.
Als je "Hmm.. die koppelen we maar niet meer aan elkaar" een oplossing vindt..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
Hè, wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somdaquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda
Wat ze zich niet realiseren is dat er zat plaatsen zijn waar een trein een hoogspanningslijn kruist, wat op zich niet veel veschilt van een HSL (ook 50Hz en zo).quote:Het heeft te maken met storingen bij Ztm door de invloed van wervelstromen van de HSL-bovenleiding waar SLT gevoelig voor is. Er zit een filter voor de tractie-installatie om af te schakelen als er een 75 Hz puls van de ATB op de verkeerde plek de trein binnenkomt, maar die reageert ook op de 50 Hz spanning van de HSL, die met 25 kV een groot magnetisch veld opwekt. Blijkbaar is wel een oplossing gevonden, maar werkt dit niet of zijn niet alle stellen aangepast ??? Het is raar dat het toch weer misgaat terwijl er een oplossing zou zijn.
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Is daar iets vreemds aan dan?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.
Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf![]()
[ afbeelding ]
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...
Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boekenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |