abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:43:28 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77948315
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:52:33 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77948451
Even een tussendoortje met bestemming de rijtuigen in de Benelux dienst:
Een tweede NMBS stam is overgebracht naar Nederland, en gaat binnenkort remproef ritten doen tussen Eindhoven en Blerick. Hierdoor gaat er één Prio stam uit de Benelux, die dus vervangen word door een NMBS stam. Er rijden binnenkort dus twee NMBS stammen.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:18:52 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77948938
Weer I6/I10?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:20:56 #29
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77948989
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein
Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken

Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77949037
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.

Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]


Wanneer moet dit af zijn? Als je vergelijkt met wat ze het afgelopen jaar aan vooruitgang hebben geboekt, lijkt 2050 me al een erg optimistische streeftijd . Maar 't ziet er mooi uit, dat dan weer wel.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:25:37 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949095
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 05:39 schreef SpeedyRich het volgende:
Weet iemand al hoe het staat met de onderhandse gunning van Hoofdrailnet aan NS ?
Dat is voorlopig nog niet rond
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:29:23 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949171
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein
Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken

Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen.
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.

Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77949378
blijkbaar zijn dus alle problemen met de software opgelost ?
- om aan het ATB-remcritrium te voldoen dient er redelijk fors geremd te worden. Dit
veroorzaakt vertragingen zodat dit nog via de software verbetert dient te worden.
- problem met de deuren
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)

't mooiste was nog het hele 'reset' verhaal. de trein zou om het half uur vastlopen en een engineer zou dan 5 minuten nodig hebben om de trein te 'resetten'. jammer dat we daar niet meer over te weten krijgen.

het was zelfs zo erg dat de NS de betalingen stopgezet had, en Bombardier/Siemens de bouw omdat ze niet genoeg plaats hadden om de SLT-treinstellen tijdelijk te stallen.
ben benieuwd
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_77949409
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)
Als je "Hmm.. die koppelen we maar niet meer aan elkaar" een oplossing vindt..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:41:36 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949475
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:44:29 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949548
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.
Hè, wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:46:11 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949579
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:47:19 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949613
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...

Edit, gevonden (Google, hoera!):
quote:
Het heeft te maken met storingen bij Ztm door de invloed van wervelstromen van de HSL-bovenleiding waar SLT gevoelig voor is. Er zit een filter voor de tractie-installatie om af te schakelen als er een 75 Hz puls van de ATB op de verkeerde plek de trein binnenkomt, maar die reageert ook op de 50 Hz spanning van de HSL, die met 25 kV een groot magnetisch veld opwekt. Blijkbaar is wel een oplossing gevonden, maar werkt dit niet of zijn niet alle stellen aangepast ??? Het is raar dat het toch weer misgaat terwijl er een oplossing zou zijn.
Wat ze zich niet realiseren is dat er zat plaatsen zijn waar een trein een hoogspanningslijn kruist, wat op zich niet veel veschilt van een HSL (ook 50Hz en zo).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:50:17 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949688
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:01:14 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949916
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 12:03:40 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949978
klopt, maar goed, er waren talloze storingen aan het ding. Het is alleen maar goed dat een groot deel nu opgelost is. Ze hebben op de meest onmogelijke dagen zelfs zitten testen met die dingen, zoals de kerstdagen en nieuwsjaarsdag, dus dat zegt ook genoeg ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:04:53 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77950001
Ja, er zit wat opdruk achter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77950161
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Is daar iets vreemds aan dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77950968
Graf neukende hoere NS Hispeed site

Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.

JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.

Nee hoor, vergeet het maar

Zooitje neukfouten daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:41:20 #45
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77950987
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.

Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77951066
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:54:25 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77951320
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf

[ afbeelding ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:56:00 #48
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77951372
Dat je maar tot 11 augustus kan boeken is wel erg stom ja.
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:00:01 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77951471
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf

[ afbeelding ]
Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boeken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:05:07 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77951597
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wanneer moet dit af zijn?
2014.

En de panorama's zien er beter uit dan de renders op de "Hier wordt gebouwd"-borden op het station zelf.

Al vind ik 24 kaartautomaten (16 noord, 8 zuid) wel erg veel. En er komen poortjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')