Soms verbaas ik me over de schier oneindige domheid van de mensheid. Zo was ik een uurtje geleden in de Albert Heyn, waar ik overigens een hapjespan gekocht heb. Omdat om onverklaarbare wijze een halveliterblik Grolsch Blond goedkoper is dan een eenderdeliterblik (en niet alleen relatief, maar ook in absoluut bedrag) besloot ik een aantal blikken Grolsch Blond in mijn tas te laden, dit omdat ik vanavond bezoek krijg. Daarbij viel een blik om tegen het muurtje van half doorzichtig plastic dat bedoeld is om schappen te scheiden. Het muurtje bleek niet vast te zitten, waardoor het tegen een flesje bier viel en dat flesje op de grond belandde. Nadat de eerste schok van ontzetting wat gezakt was, besloot ik, CDA'er als ik ben, mijn burgerplicht te doen en dit aan een bediende te melden. Het werd een behoofddoekt meisje dat bij de broodmachine glazig voor zich uit stond te kijken. Ik vertelde haar dat ik op jammerlijke wijze een flesje bier omgegooid had. Haar gezichtsuitdrukking bleef even neutraal als tevoren en ze kwam niet verder dan het uitbrengen van "ja". Ik besloot om de situatie wat te verduidelijken door te zeggen dat het nu kapotgevallen was op de grond. Wederom kwam ze niet verder dan "ja". Ten derde male nam ik het woord, en legde haar uit dat er nu bier en glas op de grond lag, en dat dat best vervelend voor ze zou kunnen zijn. Haar gezichtsuitdrukking gaf nog steeds de indruk dat ik haar de basisbeginselen van de quantummechanica en de waarschijnlijkheid van het Higgsdeeltje stond te doceren. Toen brak er iets in me en ben ik weggelopen.
[ Bericht 1% gewijzigd door I.R.Baboon op 18-02-2010 23:51:12 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.