abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:34:23 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_77904880
Zoals bekend heeft consumentenbond gesteld dat het chartale geld verdwijnt binnen 5 jaar.

Veiligheid voor wie?!!
De winkelier, NIET de burger. Die is in ene al zijn geld kwijt bij diefstal ipv van inhoud portemonnee.

Controle van de overheid kan nog intensiever. Banken en overheid kunnen bepalen wat we wel en niet kunnen kopen. Een blokkade voor bepaalde winkels is zo gemaakt.

Je kunt nooit meer iemand voor een boodschap op pad te sturen. Behalve dan dat je vooraf/achteraf op iemands rekening stort. Uiteraard kan daar dan weer belasting gepakt worden. En zakgeld daarmoet zeker ook belasting over betaald worden.

Daarnaast kan me zich dus niet onttrekken aan de privacyschending. Dit gaat langzamerhand realiteit worden

En wat voor voordelen heeft het voor ons de burger ?!! Niets behalve dan iets sneller klaar bij de kassa.
Dat weegt dus ABSOLUUT niet op tegen de BigBrother praktijken. Dit is een serieuze stap van een fascistische politiecontrolestaat.

En wat als de stroom uitvalt (doelbewust) of niet. Hoe kunnen we dan zaken kopen of doen.
Dit is een heel smerig bankspel wat er gespeeld wordt. Iemand quants gezien? Misschien niet met kwade opzet maar mijn god waar is men mee bezig.

Een regelrechte ramp is het!

Hier nog wat over overpeinzingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lambiekje op 11-02-2010 23:46:34 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_77904909
Saai/ Slotje!
pi_77905001
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:34 schreef Bulletslut het volgende:
Saai/ Slotje!
Ga jij eens wat naaktfoto's in je fobo zetten ofzo en kom dan maar weer met de grote mensen meepraten.
Ja, ik generaliseer.
pi_77905184
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:37 schreef Northside het volgende:

[..]

Ga jij eens wat naaktfoto's in je fobo zetten ofzo en kom dan maar weer met de grote mensen meepraten.
pi_77905477
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:42 schreef Bulletslut het volgende:

[..]

Ja waar blijven ze, ik had ze al lang in mijn pmbox verwacht
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:52:58 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77905542
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:34 schreef Lambiekje het volgende:
Zoals bekend heeft consumentenbond gesteld dat het chartale geld verdwijnt binnen 5 jaar.

Veiligheid voor wie?!!
De winkelier, NIET de burger. Die is in ene al zijn geld kwijt bij diefstal ipv van inhoud portemonnee.

Controle van de overheid kan nog intensiever. Banken en overheid kunnen bepalen wat we wel en niet kunnen kopen. Een blokkade voor bepaalde winkels is zo gemaakt.

Je kunt nooit meer iemand voor een boodschap op pad te sturen. Behalve dan dat je vooraf/achteraf op iemands rekening stort. Uiteraard kan daar dan weer belasting gepakt worden. En zakgeld daarmoet zeker ook belasting over betaald worden.

Daarnaast kan me zich dus niet onttrekken aan de privacyschending. Dit gaat langzamerhand realiteit worden

En wat voor voordelen heeft het voor ons de burger ?!! Niets behalve dan iets sneller klaar bij de kassa.
Dat weegt dus ABSOLUUT niet op tegen de BigBrother praktijken. Dit is een serieuze stap van een fascistische politiecontrolestaat.

En wat als de stroom uitvalt (doelbewust) of niet. Hoe kunnen we dan zaken kopen of doen.
Dit is een heel smerig bankspel wat er gespeeld wordt. Iemand quants gezien? Misschien niet met kwade opzet maar mijn god waar is men mee bezig.

Een regelrechte ramp is het!

Hier nog wat over overpeinzingen.
Dus wat de consumentenbond beweerd neem jij voor absolute waarheid aan?

En:
quote:
Veiligheid voor wie?!!
Jij schrijft je pincode achterop je pas ofzo?
pi_77905571
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_77905648
Matige argumenten geeft Lambiekje in zijn betoog. Die zijn vrij overdreven en ook nog eens eenvoudig te verwerpen.

Banken en overheid die gaan bepalen wat ik wel of niet kan kopen
pi_77905903
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Matige argumenten geeft Lambiekje in zijn betoog. Die zijn vrij overdreven en ook nog eens eenvoudig te verwerpen.
ben je anders van hem gewend dan?

Niet dat 'ie nooit een punt heeft ofzo, maar hij komt nagenoeg altijd met vage argumenten/websites/etc.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:21:25 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77906447
Mjah.. dit is werkelijk de nieuwe wereld orde.
'Where the law of the jungle, is no more'
Zoals Bush Sr.. dat zo lekker elitair zei.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_77906875
quote:

Dat er veel mensen zijn die willen dat het cashgeld verdwijnt, lijkt mij erg duidelijk. Daarom vind ik het goed dat lambiek dit nu aan de kaak stelt. Ik bedoel, hoe zou jij het vinden als er geen losgeld meer zou zijn?

Mijns inziens lijkt mij dit funest voor heel wat mensen in onze wereld, het riekt ook erg naar slavernij mede doordat dat losgeld een van de weinige vormen van speling is die de gewone mens nog heeft om wat vrijheid te creëren.

Echter is er nog genoeg hoop, de mens vind vanzelf wel een manier om hiermee om te gaan. Waarschijnlijk zal dat dan ook het startschot gaan zijn voor een echte onderwereld. En dat zal uiteraard ervoor zorgen dat er een vuist gemaakt word tegen de ziekelingen die de macht hebben en dus dergelijke veranderingen invoeren.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:03:17 #12
52357 Lambiekje
pi_77916374
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dus wat de consumentenbond beweerd neem jij voor absolute waarheid aan?

En:
[..]

Jij schrijft je pincode achterop je pas ofzo?
Je moet ze de kost geven die het WEL doen.

Feit is dat als je geskimmed bent dat je het in eerste instantie niet door hebt. Probeer het maar recht te zetten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:04:11 #13
52357 Lambiekje
pi_77916392
quote:

Denk daar nog maar eens goed over na?!
pi_77916441
Als dit doorgaat is het gedaan met zwartwerken en met valsemunterij.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:05:45 #15
52357 Lambiekje
pi_77916447
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat er veel mensen zijn die willen dat het cashgeld verdwijnt, lijkt mij erg duidelijk. Daarom vind ik het goed dat lambiek dit nu aan de kaak stelt. Ik bedoel, hoe zou jij het vinden als er geen losgeld meer zou zijn?

Mijns inziens lijkt mij dit funest voor heel wat mensen in onze wereld, het riekt ook erg naar slavernij mede doordat dat losgeld een van de weinige vormen van speling is die de gewone mens nog heeft om wat vrijheid te creëren.

Echter is er nog genoeg hoop, de mens vind vanzelf wel een manier om hiermee om te gaan. Waarschijnlijk zal dat dan ook het startschot gaan zijn voor een echte onderwereld. En dat zal uiteraard ervoor zorgen dat er een vuist gemaakt word tegen de ziekelingen die de macht hebben en dus dergelijke veranderingen invoeren.
Zoals in zo veel films naar voren komt. Neem nu Matrix en Demolition Man. De wereld begint steeds meer op zulke dystopiën te lijken.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:12:00 #16
52357 Lambiekje
pi_77916643
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
Nee criminaliteit wordt verlegt. Pin-automaten kommen al geskimmed uit de fabriek. De nieuwe pinpas is nu al gekraakt. Verbaast mij niets dat het toch door gezet wordt.
pi_77916850
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
Het chartale geld zal grotendeels verdwijnen in de betalingen tussen consumenten en bedrijven. Voor consumenten onderling zal het voorlopig wel blijven bestaan als "ruilmiddel".

Met deze overstap worden nieuwe technieken ingezet en dit is daarom juist een logische stap in mijn ogen. Als we een aantal eeuwen terug geleefd hadden dan was de TS ook bang geweest dat chartaal geld het kwaad vertegenwoordigde omdat daardoor zijn ruilhandel aangetast ging worden.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:19:47 #18
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_77916889
Dat zeiden ze 15 jaar geleden ook met papier. Leuke voorspelling maar ik zie dat zo snel nog niet gebeuren.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_77917172
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:18 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het chartale geld zal grotendeels verdwijnen in de betalingen tussen consumenten en bedrijven. Voor consumenten onderling zal het voorlopig wel blijven bestaan als "ruilmiddel".

Met deze overstap worden nieuwe technieken ingezet en dit is daarom juist een logische stap in mijn ogen. Als we een aantal eeuwen terug geleefd hadden dan was de TS ook bang geweest dat chartaal geld het kwaad vertegenwoordigde omdat daardoor zijn ruilhandel aangetast ging worden.
Maar uiteindelijk zal het chartale geld dus verdwijnen.
Denk eens aan inbrekers, die kunnen hun gestolen goederen dus niet meer voor cash aan een heler verkopen, dus heeft dat weinig zin meer, alleen nog voor eigen gebruik.
Moet je je eens voorstellen hoe dat zal gaan met drugs. Dat is een enorme markt die dan legaal moet worden?
pi_77917343
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk zal het chartale geld dus verdwijnen.
Denk eens aan inbrekers, die kunnen hun gestolen goederen dus niet meer voor cash aan een heler verkopen, dus heeft dat weinig zin meer, alleen nog voor eigen gebruik.
Moet je je eens voorstellen hoe dat zal gaan met drugs. Dat is een enorme markt die dan legaal moet worden?
Ik denk dat het niet zo snel gaat verdwijnen omdat er voor dergelijke zaken nog steeds een behoefte bestaat. Chartaal geld vertegenwoordigd nog steeds een bepaalde waarde en is daarom een goed ruilmiddel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')