SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
onder de rok van smurfinquote:
Onder een oliebollenkraam in Trinidad.quote:
Met een coupe vers mokka ijs?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Onder een oliebollenkraam in Trinidad.
Vind je ja?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:34 schreef Hukkie het volgende:
Inderdaad wel een beetje triest, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt he.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:49 schreef APK het volgende:
Maar voor wie is hij bang dan?
De handtasjesbrigade die de afgelopen jaren de boel in de soep lieten lopen?
Misschien staan er bergen journalisten voor zijn heg te posten tot hij zich laat zien en wordt ie plat gebeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:49 schreef APK het volgende:
Maar voor wie is hij bang dan?
De handtasjesbrigade die de afgelopen jaren de boel in de soep lieten lopen?
Nou nou, ik wist niet dat je kwaad werd.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:42 schreef Greys het volgende:
Vind je ja?
Wat voor rampzáligs heeft hij gedaan dan?
Hij heeft een liedje geschreven dat hij leuk en goed vindt en de TROS klaarblijkelijk heeft goedgekeurd.
En verder heeft ie de zenuwen gekregen toen hij de winnaar moest aanwijzen.
Nou inderdaad, stenigen die man!
Maar hij maakt toch al 50 jaar klotemuziek muziek voor een bepaalde doelgroep?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien staan er bergen journalisten voor zijn heg te posten tot hij zich laat zien en wordt ie plat gebeld.
Er is natuurlijk bijna niemand meer die iets positiefs over hem te melden heeft.
Terwijl ze eerder de TROS er op aan moeten kijken als het aan mij ligt, en niet hem persoonlijk.
Hij heeft nou niet zoveel macht dat hij 'ons allemaal' kon dwingen om zijn nummer te nemen voor het NSF.
Ach, ik zal het allemaal wel te serieus nemen
Maar ik vind het wel zielig
Ben ik niet hoor!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nou nou, ik wist niet dat je kwaad werd.
Heb je helemaal gelijk in.quote:Volgens mij heeft de TROS hem carte blanche gegeven om een liedje te schrijven. Dat de TROS dat liedje goedgekeurd heeft is prima, en dat vervolgens half Nederland daarover valt ook. Dat had Pierre ook zelf kunnen bedenken natuurlijk, het liedje heeft een hoog smurfengehalte. Maar internationale allure? Neh.
En dat hij dan ook nog eigenhandig de uitzending verneukt draagt ook niet echt positief bij.
Het is ook de combi van Kartner en de TROS en hun 'wij bepalen het wel even' manier van doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:55 schreef APK het volgende:
[..]
Maar hij maakt toch al 50 jaar klotemuziek muziek voor een bepaalde doelgroep?
Maakt het uit, De Toppers waren ook niet bepaald elitair en ik denk dat de meeste liefhebbers van het festival het hele gebeuren gewoon leuk vinden en niet slechts gefocussed zijn op winnen.
Maar ja, misschien ben ik wel naief.
Op zich eens, maar dat zegt waarschijnlijk meer over Pierre dan over de manier waarop hij negatief belaagd wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:56 schreef Greys het volgende:
Maar dan nog zou hij niet zo negatief belaagd hoeven worden dat hij er voor zou moeten onderduiken.
Ach als er televoting is gaat iedereen weer klagen dat het duur is en dat er vals gespeeld wordt omdat de lijn bezet is of ze voor een ander stemden met hun sms-je.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is ook de combi van Kartner en de TROS en hun 'wij bepalen het wel even' manier van doen.
Televoting gewoon aan de kant vegen, de mensen thuis hebben het idee dat ze echt geen enkele inspraak meer hebben. "Het wordt gewoon dat liedje en een totaal niet vakkundige jury bepaalt wel even wie het gaat zingen". Dat spreekt echt bijna niemand aan natuurlijk.
Volgens mij neem jij dat begrip "onderduiken" een beetje te serieus. Zeker als het door shownieuws wordt gemeld, zou ik het niet al te serieus nemen. Het is echt niet zo dat hij ergens op het platteland in een gebarricadeerde, donkere kelder zit te bibberen van angst.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben ik niet hoor!Was niet de bedoeling dat het zo overkwam.
[..]
Heb je helemaal gelijk in.
Maar dan nog zou hij niet zo negatief belaagd hoeven worden dat hij er voor zou moeten onderduiken.
Truequote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:02 schreef APK het volgende:
[..]
Ach als er televoting is gaat iedereen weer klagen dat het duur is en dat er vals gespeeld wordt omdat de lijn bezet is of ze voor een ander stemden met hun sms-je.
Ik denk het ook!quote:Volgens mij gaan we dit jaar de hoogste kijkcijfers in 10 jaar halen.
Voor het dramagehalte zag ik dat wel even voor me toch.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:04 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Volgens mij neem jij dat begrip "onderduiken" een beetje te serieus. Zeker als het door shownieuws wordt gemeld, zou ik het niet al te serieus nemen. Het is echt niet zo dat hij ergens op het platteland in een gebarricadeerde, donkere kelder zit te bibberen van angst.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:52 schreef Greys het volgende:
Ach, ik zal het allemaal wel te serieus nemen
Maar ik vind het wel zielig
Ik las dat topic in FB (weet niet meer wie het opende) met de vraag: Mag het dit jaar iets eerder open?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:04 schreef Greys het volgende:
Ik denk het ook!
En ik ben ook blij dat het ESF subforum dit jaar zo lekker vroeg open was, we hadden er geen beter jaar voor kunnen kiezen.
Tha_Erik, nadat we hadden zitten PMen dat het wel leuk zou zijn als het wat vroeger kon dit jaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:10 schreef APK het volgende:
[..]
Ik las dat topic in FB (weet niet meer wie het opende) met de vraag: Mag het dit jaar iets eerder open?
yvonne: Okay.![]()
Nog nooit zo'n snelle beslissing op FOK! gelezen.
De man is al aardig op leeftijd en heeft altijd hetzelfde soort liedjes geschreven... Nee ik denk niet dat hij had verwacht dan mensen er zo over zouden vallen, hij heeft echt vertrouwen in dat liedje.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nou nou, ik wist niet dat je kwaad werd.
Volgens mij heeft de TROS hem carte blanche gegeven om een liedje te schrijven. Dat de TROS dat liedje goedgekeurd heeft is prima, en dat vervolgens half Nederland daarover valt ook. Dat had Pierre ook zelf kunnen bedenken natuurlijk, het liedje heeft een hoog smurfengehalte. Maar internationale allure? Neh.
En dat hij dan ook nog eigenhandig de uitzending verneukt draagt ook niet echt positief bij.
Bron: Algemeen Dagblad Vrijdag 12 Februariquote:Kartner over Verlinde: Ik wacht 'm buiten op
HILVERSUM - Pierre Kartner zal Albert Verlinde buiten opwachten als de presentator hem belachelijk blijft maken in zijn tv-programma RTL Boulevard. "Het is werkelijk bij de konijnen af. Als die man dan nog doorgaat, dan kom ik hem dat persoonlijk vertellen. Niet aan de desk, maar dan wacht ik hem buiten op," aldus Kartner op de website Highlow.
Kartner trekt in het interview fel van leer tegen de soms vernietigende kritiek: "De wereld brandt en wij praten over een Songfestivalliedje. Hoe erg kan het zijn." Pierre Kartner is wel klaar met alle negatieve opmerkingen over zijn Ik ben verliefd (Sha-La-Lie). "Ik vind het een eer en sta achter Sieneke. Al die flauwekul onder de gordel, het is niet sjiek." "Vader heeft het geschreven, dus het zal wel niks zijn", zegt een uiterlijk rustige Pierre Kartner als hij met highlow.nl spreekt over alle commotie rond de winnende versie van zijn Songfestivalliedje Ik ben verliefd (Sha-La-Lie).
Aanvallen
De veelal persoonlijke aanvallen op de componist van wereldhits als het Smurfenlied en Kleine Café aan de Haven raken hem erg. "Vooral mijn vrouw! Ik moest alleen maar een liedje schrijven en zonder dat iemand het had gehoord, vond iedereen het al verschrikkelijk. Niet Sieneke, maar Brabantse Vinzzent was de favoriet van de componist, zo onthult Kartner resoluut. "Ja! Ik vond hem goed en het verdienen. Dat heilige vuur in die man. Ik waardeer dat zo graag. Ik heb veel artiesten ontdekt en ik zie een Jacques Herb in hem, die wil 'sterven voor het succes'.
Publiek had kandidaat moeten kiezen
Dan is het zuur als hij het hele publiek achter zich heeft en daar misschien wel geschitterd had als Tom Jones!" En toen moest Pierre als schrijver van Ik ben verliefd (Sha-La-Lie) kiezen tussen Sieneke en Lookz, beide uitgekozen door de vakjury. "We hadden het eigenlijk stop moeten zetten en dan het publiek in Nederland de keuze moeten laten maken met twee notarissen", stelt de componist.
Naar de finale
Pierre Kartner houdt nauwelijks rekening met een uitschakeling in de halve finale. Hij ziet Sieneke hoge ogen gooien in Oslo. "Wij gaan daar iets moois laten zien." Nationale liedjes doen het de laatste jaren goed tijdens het Eurovisie Songfestival. "We zeggen 'zo kan het niet veel langer'. We gaan terug naar de basis. We moeten terug naar het SONGfestival, want de componist moet misschien wel naast Sieneke komen staan om de felicitaties in ontvangst te nemen."
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:30 schreef Fred_B het volgende:
Pierre bijt van zich af:
[..]
Bron: Algemeen Dagblad Vrijdag 12 Februari
Dat laatste is best wel een goed idee, zo goed vond ik de uitvoering niet.quote:Niet Sieneke, maar Brabantse Vinzzent was de favoriet van de componist, zo onthult Kartner resoluut. "Ja! Ik vond hem goed en het verdienen. Dat heilige vuur in die man. Ik waardeer dat zo graag. Ik heb veel artiesten ontdekt en ik zie een Jacques Herb in hem, die wil 'sterven voor het succes'.
Nee, maar ik zag gisteren Kabouter Plop op de Belgische TV en vond 'm wel verdacht sterk met een Nederlands accent praten...quote:Op maandag 22 februari 2010 15:07 schreef Greys het volgende:
Is De Vader inmiddels alweer ergens gesignaleerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |