De gemeente Limburg heeft die niet meer bedoel je ?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:21 schreef R2cksson het volgende:
Blauwdrukken of iets dergelijks zijn er niet meer van dit huis. De gemeente heeft geen blauwdrukken meer van huizen die van voor 1940 - 1945 zijn ofzoiets. Dit huis is van 1910.
Het gaat mij erom wat de gemeente weet van mijn huis. Ik hoef niet meer te weten over mijn huis, ik heb er een sleutel van en kan dus gewoon binnen kijken...quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:22 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
De gemeente Limburg heeft die niet meer bedoel je ?
Ben je al in het gemeente lijk historisch archgief wezen kijken ?
Ik wil graag weten of de lijntjes op het papier van het kadaster de officieele buitenmuren voorstellen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:25 schreef rhubarbje het volgende:
waarom wil je het weten?
Alleen de erfgrenzen zijn zichtbaar:quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:19 schreef klusfoobje het volgende:
ja laat horen dan die site van Utrecht~!
Ik vroeg me onlangs ook al af of er van mijn jaren 30 huis in utrecht niet ergens blauwdrukken te vinden zijn.
Nee, niet persé.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef R2cksson het volgende:
En in het bestemmingsplan staat alles wat de gemeente weet over mijn woning?
HA en op de kaart - anno 2006 ? - staat nog steeds niet onze annex ofwel de aanbouw !quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:42 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Alleen de erfgrenzen zijn zichtbaar:
http://geo.provincie-utrecht.nl/publiek/bodemloket/
Edit:
En alle bebouwing. Tot het kleinste schuurtje aan toe.
Neuh maar daarin kan wel onderscheid gemaakt worden tussen hoofdgebouw en bijgebouw. Of in functies van een gebouw.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef R2cksson het volgende:
En dat onderscheid tussen bijgebouw en hoofdgebouw is wat ik heel belangrijk vind. Volgens mij heeft de gemeente geen onderscheid bij mijn huis en dat is gunstig, dan is mijn huis een aantal vierkante meter groter.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh maar daarin kan wel onderscheid gemaakt worden tussen hoofdgebouw en bijgebouw. Of in functies van een gebouw.
Eigenlijk moet je een uittreksel uit het GBKN hebben maar daar moet je met wat pech voor betalen en dat is zonde
Het kadaster kent alleen een functie toe aan het perceel, en wat de functie van de bebouwing is. Verder registreerd het kadaster enkel de hoofdbebouwing op een perceel, en geldt voor stedelijk gebied een relatieve precisienorm van 20 cm en voor landelijk gebied een relatieve precisienorm van 40 cm.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:08 schreef R2cksson het volgende:
Weet de gemeente van mijn huis waar de garage is en waar het woongedeelte?
In het kadaster is namelijk gewoon met 1 ononderbroken lijn al het overkapte aangegeven en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een simpel afdak en een schuur/garage. Nu denk ik dat de gemeente niet meer over mijn huis weet dan dat al het overkapte gewoon woonhuis is.
Hoe zit dat bij de gemeente? Wat weten zij wel en wat weten zij niet?
Het bestemmingsplan kent perceel AAAAA functie BBBB toe, in dit geval zal het iets van "wonen" zijn. Maar wat bedoel je precies met bijgebouw en hoofdgebouw?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:17 schreef R2cksson het volgende:
[..]
En dat onderscheid tussen bijgebouw en hoofdgebouw is wat ik heel belangrijk vind. Volgens mij heeft de gemeente geen onderscheid bij mijn huis en dat is gunstig, dan is mijn huis een aantal vierkante meter groter.
Ik heb een afspraak met iemand van de gemeente volgende week, het zal zich wel niet lonen om eerder nog het bestemmingsplan te gaan bekijken daar.
Nee, dat staat meestal in een centraal BIS, en dan hebben ze verschillende lagen per thema. Dus eentje voor vergunningen, eentje voor de WOZ, eentje voor de gemeentelijke heffingen etc. Oa Centric heeft hier een pakket voor, bij hun heet het gis4web.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef R2cksson het volgende:
Ja, wat bedoelt de gemeente ermee? Ik heb iets gekocht en nu wil ik weten waar ik mag bouwen. Als de gemeente in zijn bestanden heeft staan dat het hele bebouwde gedeelte bewoonbaar is, dan is dat gunstig, want dan wordt de schuur gerenoveerd en wordt het klaargemaakt als woonhuis.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:20 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het bestemmingsplan kent perceel AAAAA functie BBBB toe, in dit geval zal het iets van "wonen" zijn. Maar wat bedoel je precies met bijgebouw en hoofdgebouw?
Je kan over het algemeen binnen X meter vanuit de grens van het perceel bouwen, maar dan zal je hoogst waarschijnlijk een vergunning aan moeten vragen, dat kan de gemeente je wel vertellen. Oa de welstandscommissie zal dan kijken of je plannen, indien je vergunningplichtig bent, passen bij de rest v/d omliggende bebouwing. Verder zullen ze kijken of de tekeningen goed zijn, en je geen onveilige constructies wil gaan bouwen etc. Nieuw bouwen zonder vergunning is niet toegestaan, en grote aanzicht veranderende verbouwingen van bestaande gebouwen ook niet. Voor een tuinhuisje of kleine dakkapel aan de achterkant van een huis hoef je enkel een melding te doen, geen vergunning aan te vragen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:45 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Ja, wat bedoelt de gemeente ermee? Ik heb iets gekocht en nu wil ik weten waar ik mag bouwen. Als de gemeente in zijn bestanden heeft staan dat het hele bebouwde gedeelte bewoonbaar is, dan is dat gunstig, want dan wordt de schuur gerenoveerd en wordt het klaargemaakt als woonhuis.
De BAG is enkel de vervanger van de GBA en voegt hierbij de verschillende WOZ en kadastrale gegevens die gemeenten in diverse BISsen hebben staan samen. Het grote plaatje hierachter zorgt ervoor dat er straks zo uit mijn hoofd 4 basis administraties zijn met een ruimtelijke component. We hebben het hier over de Adressen en Gebouwen (BAG), Kadaster en Topografie (BRK&T), Grootschalige Topografie (BGT, voorheen GBKN) en de Ondergrond (BRO). Veel van die gegevens zijn al openbaar bij wet, alleen gebeurd het aanbieden er van op dit moment erg versnipperd via de diverse gemeente, provincie en waterschap websites..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:33 schreef oe24 het volgende:
De gemeente weet meer over jouw woning dan je denkt, vorig jaar de wet BAG in werking getreden, de wet BAG staat voor Basis registratie Adressen en Gebouwen.
Hierin wordt de geometrie, pandgegevens en historie van het pand en de diverse verblijfsobjecten in bijgehouden.
De BAG is een verplichte registratie, en alle grote afnemers van adressen worden ook verplicht afnemer denk hierbij aan de belastingdienst, de KvK, en de diverse uitkeringsinstanties.
Daarnaast is met een druk op de knop straks de bouwvergunning van je woning en dus alle tekeningen makelijk op te zoeken dat betekend dus dat ik geval van problemen de brandweer of andere hulpdiensten snel een overzicht krijgen van de situatie.
Verder registreert de BAG ook gebruiksdoelen, dus of je een winkel, woon, werk, kantoor, industrie-functie hebt.
meer informatie vindt je op http://bag.vrom.nl
verder zijn alle gegevens straks openbaar, alleen zul je voor tekeningen e.d. nog steeds naar het gemeentelijk archief moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |