abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77899616
Ik ben bezig om een appartement te kopen. Maar nu hoorde ik van iemand dat appartementen op de begane grond slecht verkocht worden. Hij kende iemand die een appartement had die 8 jaar te koop heeft gestaan. Nu zal het ook wel aan liggen of het oud of nieuw is. Iemand ervaring? Ik zie alleen maar voordelen om op de begane grond te wonen.

Leuk om voor een paar jaar op de begane grond te wonen, maar als je het niet verkocht krijgt is het natuurlijk ook niks.
weak!
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:48:58 #2
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_77899727
Ik vind het maar een vaag verhaal. Heb twee jaar in een plint gewoond en dat beviel prima!
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:50:13 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77899790
Ligt aan de ligging lijkt me.
Bij mij in de flat loopt iedereen direct langs het raam, zonder tuin of wat dan ook. Daar zou ik ook niet willen wonen. Dus het lijkt me dat dat slecht verkoopt inderdaad.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_77899842
Mijn bezwaar tegen aankoop zou zijn, dat je never nooit een raam/balkondeur open kan laten staan.
Mijn angst voor insluipers.

* is zelf - in haar jonge jaren - een goeie balkonklimmer geweest.
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:51:59 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77899909
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:51 schreef AnneX het volgende:
* is zelf - in haar jonge jaren - een goeie balkonklimmer geweest.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_77900251
dat ligt ook wel aan waar je woont. Denk dat Amsterdam of een gat een heel verschil is.
weak!
pi_77900697
bijna niemand wil een appartement op de begane grond, daarom zit daar vaak ook de berging ed.
Ik zou er in ieder geval echt nooit willen zitten.
pi_77900760
Ligt natuurlijk helemaal aan de rest van het appartement.
Ik woon zelf ook in een benedenappartement.
En hoewel de voorkant direct aan de straat is, heb ik aan de achterkant een redelijke grote tuin (voor het soort woning in elk geval) met veel zon en rondom zitten alleen andere tuinen. Je kan dus niet makkelijk via de achtertuin bij het huis komen. Je moet dan eerst door meerdere tuinen van buren.
Dat het aan de andere kant gelijk aan de straat grenst vind ik ook wel een nadeel.

Als een huis 8 jaar te koop staat is de vraagprijs te hoog voor wat je krijgt. En dat kan te maken hebben met de lokatie, de staat van onderhoud, de inrichting, uitbreidingsmogelijkheden etc.
Maar vast niet alleen aan het feit dat het op de begane grond ligt.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:21:01 #9
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77901454
het ligt maar net aan de wensen van de koper.

Ik heb een jaren 30 bovenwoning. Geen tuin itt mijn onderbuurman. Dat is iets waar ik soms best wel van baal. Aan de andere kant heb ik veel meer ruimte in mijn huis, een redelijk ruim dakterras en kijkt er niemand van boven op mijn buitenplek....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_77904190
Ik vind begane grond juist fijn... Smaken verschillen he... Hangt er ook van af over wat voor soort appartement je het hebt denk ik...
pi_77906379
appartement op de begane grond maar dan wel met tuintje. geen tuin? dan staat op de 2e plaats de bovenwoning met balkon.
wat misschien ook wel meespeelt bij een benedenwoning is de hoeveelheid inkijk er vanaf de straat is. ik vind dat opzich geen probleem zolang er voor maar plaats is voor wat planten of paar plantenbakken die het raam een beetje bedekken(en dan ook een wijk waarin die planten blijven staan). en dan mooi mensen kijken en als ik ze zat ben (lichtdoorlatende)gordijntjes dicht.

eigenlijk dus toch best wel veeleisend
pi_77909748
Ligt ook maar net aan wat voor een appartement het is. Ik woon zelf ook in een appartement op de begane grond maar het " appartementencomplex " bestaat maar uit 2 woningen En ik heb er wel een tuin bij bijvoorbeeld. Als het meer een flat idee is dan zou ik ook liever niet op de begane grond wonen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_77926582
wat ik op het oog heb is een appartement, 3 verdiepingen. Alle balkons aan 1 zijde. De tuin is ongeveer 16 m2 met tuindeur naar de parkeerplaatsen. Tuin richting het zuiden. Geen straat of vreemde mensen die de tuin in kunnen kijken. ( alleen de bewoners die langslopen om naar binnen te gaan.
weak!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:52:38 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77926639
Dat is dus geen benedenwoning, want dat is meestal alleen een beganegrondverdieping.

Neemt wat mij betreft een belangrijk nadeel weg: dat je overal in je huis bovenburen hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_77934534
Idd, ik heb nu ook bovenburen (huur) en zou nooit iets kopen met bovenburen. Met een betonvloer zal het nog wel gaan, maar oudere panden met houten vloeren wil je niet..
pi_77939419
klopt. Maar het is nieuwbouw. Die woningen van tegenwoordig zijn goed geisoleerd. of je moet natuurlijk niet te gek gaan doen.
weak!
pi_77939578
Hmm, beetje afhankelijk hoe druk de straat is.. als er constant mensen langs lopen die vol naar binnen kijken dat jij p0rn zit te kijken, lijkt het mij iig 3x niks..

Mij is altijd verteld, als je een appartement gaat kopen, altijd zo hoog mogelijk ivm uitzicht ed..
pi_77991246
Lijkt me alleen maar fijn, mits er een tuintje bij zit en je niet direct aan het trottoir zit.
pi_77997221
Bij ons loopt ook iedereen PAL langs t raam, mensen die beneden wonen, hebben altijd alles potdicht, want je zit in de etalage. Bovendien wordt er vaker ingebroken. Hier staan er dus ook aantal op de BG te koop (moet veeeeeel aan gebeuren), en ook al aardig lang.

Ik woon op 2 hoog op een hoek, heb veel zijramen en privacy en een balkon, en kijk uit op de tuinen van de benedenmensen, wel zo praktisch en geen onderhoud. Bovendien meer privacy.
Mocht je willen weten waar; mijn appartement staat sinds deze week te koop
pi_77998796
Een tuin is dan wel weer aardig, maar lijkt me niets als er andere mensen boven je wonen.
Lig je zomers toch ook niet op je gemak in de tuin met al die kijkers boven je.
Nee een tuin hoort bij een huis en een balkon bij een appartement.
Een groenstrook voor je huis is natuurlijk wel een vereiste, anders zit je inderdaad in de etalage.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:41:42 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77999024
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:07 schreef Babbelzz het volgende:
Bij ons loopt ook iedereen PAL langs t raam, mensen die beneden wonen, hebben altijd alles potdicht, want je zit in de etalage. Bovendien wordt er vaker ingebroken. Hier staan er dus ook aantal op de BG te koop (moet veeeeeel aan gebeuren), en ook al aardig lang.

Ik woon op 2 hoog op een hoek, heb veel zijramen en privacy en een balkon, en kijk uit op de tuinen van de benedenmensen, wel zo praktisch en geen onderhoud. Bovendien meer privacy.
Mocht je willen weten waar; mijn appartement staat sinds deze week te koop
Waar? Linkje?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')