Goed, vrijdagavond heen gegaan, pas nu tijd voor een verslagje:
Om er te komen was best wel een uitdaging, maar ja, wie gaat er dan ook in de spits, met regen in de auto naar het centrum van Utrecht? Wij dus, net als heel veel anderen.
Eenmaal aangekomen op de motorbeurs, eerst maar eens rustig aan de eerste hal door. Natuurlijk heel veel 2e hands motoren gezien en je komt ogen te kort. Achteraf geen slimme keuze geweest om na een lange werkweek ook nog 's avonds zo'n beurs af te struinen.
Na deze hal te hebben gehad kwamen we in een hal voor Harley Davidson mensen. *gruwel*. Totaal niet mijn stijl en dan het country achtige optreden van een band (ze speelden overigens wel goed) wat mij niet echt kan boeien. Snel door naar de volgende hal met allemaal nieuwe motoren. Dit was voor mij geweldig. Diverse motoren uitgeprobeerd natuurlijk. De meeste kon ik niet eens de grond raken als ik er op zat en het verlagingssetje wat je er dan bij kan komen was ook niet toereikend. Wel hadden de meeste het nog over het zadel zodanig aanpassen dat ik er wel op zou passen. Gevolg: 3mm schuimrubber onder je hol, geen optie in mijn optiek. Mijn vermoeden is dat ik te korte beentjes heb hoor. Zat andere die maar ietwat groter waren dan ik die redelijkerwijs wel bij de grond konden komen.
Voor de gein ook op de CanAm stand en Paggio gekeken en gezeten. Ook wel onwijs gaaf, maar de aanschafprijs van een CanAm die je een beetje naar je eigen stijl wilt omzetten... tja, dan komt 23 mille eerst en dat heb ik nou net ffkes niet op zak.
Vervolgens op een Honda DN-01 gezeten. Wouw.. die zat goed en ik kon zelfs mijn voeten plat op de grond zetten. 1 nadeel: de wielen staan wat ver uit elkaar waardoor het maken van een bocht niet altijd even makkelijk zal zijn en de aanschafwaarde liegt er ook niet om. 17 mille.
In de volgende hal waren waanzinnig veel stands die helmen, pakken en allerlei aanverwante zaken verkochten. Er was ook een deel speciaal voor motorvakanties, maar die hebben we wegens tijdgebrek overgeslagen. In de hal ook een wagen met helmen van Shark gezien en daar ik mijn oog ook al een tijd op de carbon serie heb laten vallen, natuurlijk even kijken. En toen gebeurde het. Ik werd "smoorverliefd" op een andere helm. Ik wil perse een gave witte helm bij mijn nieuwe witte pak met witte laarzen en witte handschoenen. De OpenLine moet het gaan worden. Niet dat ik nou op zoek was naar een integraal helm, maar dat vond ik echt ondergeschikt. Jammer alleen dat je de helm niet kon passen. Dus vervolgens de diverse stands af om deze helm op te gaan zoeken. tja, te nieuw denk ik, nergens was deze te vinden. Dus maar een folder meegenomen. 's Avonds thuis nog in de folder gekeken en de foto die je dan ziet.. dan schrik je je een ongeluk. Dat ziet er echt neit uit. In het echt is deze echt veel mooier. Het werkje wat er nl in zit valt niet op, alleen als het licht er op een bepaalde manier op schijnt. Zulke foto's zijn natuurlijk ook niet te maken.
Mijn lief heeft bij de stand van Kalsbeek nog een helm, trui en t-shirt gekocht van VR. Zijn avond kon dus echt niet meer stuk. Daarna was het half 10 en zijn we weer richting huis vertrokken. Om 11 uur plofte we moe maar voldaan op de bank en bekeken onze aanwinsten: de helm, trui en t-shirt, maar ook de honderden papiertjes/folders en weet niet wat allemaal. Goed voor het oud papier grotendeel. We hebben ons iig uitstekend vermaakt.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben