abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:13:03 #151
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77919011
ik heb hier trouwens een paar keer het woordje "recht" voorbij zien komen maar over plicht hebben we het nog niet gehad.
Wie van de zeikerds hier heeft het trottoir voor zijn huis begaanbaar gemaakt?
Het valt me op dat er veel mensen lopen te janken maar dat ze zelf amper een poot uitsteken om hun eiegn stoepje begaanbaar te houden voor de wat minder validen onder ons. Dat vind ik eigenlijk walgelijk.

Dus TS?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_77919111
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:13 schreef cheqy het volgende:

Geen trottoir hier, maar wel een groot deel van de weg vrijgemaakt. Ze hadden in de vorige sneeuwperiode een paar weken terug bij ons niet gestrooid (want: geen doorgaande, drukbereden route), dus ik had me voorgenomen bij een beetje sneeuw te gaan vegen. De vorige keer lag er twee weken lang een ijsbaan in de straat

Reed er eergisteren ineens een strooiwagen door de straat
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:35:10 #153
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77919861
quote:
Het schijnt dat hier onlangs in de krant heeft gestaan dat de gemeente ook daarvoor verantwoordelijk is. Voorheen was dat anders. Zeker weten doe ik het niet, ik vind de lokale krant nogal een kutkrant, dus die lees ik niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_77922000
quote:
ik heb hier trouwens een paar keer het woordje "recht" voorbij zien komen maar over plicht hebben we het nog niet gehad.
Het valt me op dat er veel mensen lopen te janken maar dat ze zelf amper een poot uitsteken om hun eiegn stoepje begaanbaar te houden voor de wat minder validen onder ons. Dat vind ik eigenlijk walgelijk.

Dus TS?
Ja hiero, heb ik gedaan, en ook het stuk voor bij de buren..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77922074
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het schijnt dat hier onlangs in de krant heeft gestaan dat de gemeente ook daarvoor verantwoordelijk is. Voorheen was dat anders. Zeker weten doe ik het niet, ik vind de lokale krant nogal een kutkrant, dus die lees ik niet.
Vroerger stond in de APV van een gemeente standaard dat men verplicht was het trottoir voor het eigen huis sneeuw vrij te maken. Maar dit is een poosje geleden uit de stantaard APV tekst van de VNG (vereniging van Nederlandse Gemeenten) gehaald, en dus staat het er lang niet overal meer in, en wordt het al helemaal niet gehandhaaft.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:10:07 #156
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77923456
De meeste mensen hier snappen geen ruk van het sneeuwvrij maken met als resultaat dat je een uurtje later een ijsbaan hebt liggen.
Ik strooi hier wel netjes voor de deur zolang ik nog strooizout heb, voorlopig nog 10 zakken van 20 kilo staan.
pi_77925660
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:10 schreef Lastpost het volgende:
De meeste mensen hier snappen geen ruk van het sneeuwvrij maken met als resultaat dat je een uurtje later een ijsbaan hebt liggen.
Ik strooi hier wel netjes voor de deur zolang ik nog strooizout heb, voorlopig nog 10 zakken van 20 kilo staan.
Wellicht zou je het de gemeente A'dam kado kunnen doen. Kunnen ze eindelijk eens een keer gaan strooien.
pi_77926034
Wat maak jij je nou druk... je kunt toch nergens heen....
pi_77926257
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat maak jij je nou druk... je kunt toch nergens heen....
Ik maak me wel druk. Uit altruistische overwegingen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:41:15 #160
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77926337
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja hiero, heb ik gedaan, en ook het stuk voor bij de buren..
Ja maar jij telt niet mee omdat ik jou niet tot de zeikerds reken.

Ik dacht dat het nog steeds verplicht was maar dat weet ik niet zeker.
Maar dan nog, we hoeven met dit soort lullige dingetjes toch niet altijd op de overheid te leunen? Tenzij je niet helemaal goed bent natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door cheqy op 12-02-2010 18:17:53 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:42:40 #161
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77926367
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:17 schreef DRA het volgende:

[..]

Wellicht zou je het de gemeente A'dam kado kunnen doen. Kunnen ze eindelijk eens een keer gaan strooien.
Nu weet ik het zeker. Jij bent een troll.
Zo verzuurd als jij bent is niemand.
pi_77926370
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:37 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik maak me wel druk. Uit altrutistische overwegingen.
pi_78807793
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:42 schreef cheqy het volgende:
Nu weet ik het zeker. Jij bent een troll.
Zo verzuurd als jij bent is niemand.
DRA een troll? Nee, echt?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:45:08 #164
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_78809149
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:51 schreef DRA het volgende:
Ik ben gisteren op weg naar huis van mijn fiets gevallen vanwege de gladheid. Ik dacht eerst dat het nog mee viel maar helaas heb ik een stukje van mijn knieschijf gebroken. Nu heb ik begrepen dat de voornaamste reden waarom er zo weinig gesrooid wordt is omdat de zoutprijs zo hoog ligt. Ik ben hier nogal kwaad over en vraag me af of ik daarom niet gewoon de rekening van het ziekenhuis bij de gemeente kan declareren. Ik ben immers op kosten gejaagd door een creepy gemeente.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')