Ben benieuwd naar de reacties van de PVV stemmers & de goedpraterij die ongetwijfeld zal volgenquote:In Den Haag is ophef ontstaan over de vermeende uitspraken van het jonge openlijk homoseksuele PVV-kandidaatsraadslid Paul ter Linden (20). Tegen Gay.nl zou hij hebben gezegd dat je hiv-besmette mannen herkenbaar zou moeten maken door ze te brandmerken boven hun geslachtsdeel.
Volgens de datingsite Gay.nl zou Ter Linden hebben gezegd: “Het kan misschien wel hard klinken, maar waarom kunnen ze ze niet ‘brandmerken’ of iets dergelijks? Dat zal al heel veel nieuwe besmettingen voorkomen.”
Ook de volgende uitspraak wordt hem door Gay.nl toegeschreven: “Nederland is nu te tolerant. Als je boven het geslachtsdeel een tatoeage ziet, kun je meteen zien of hij oneerlijk is geweest. Dat is een harde opmerking maar zo denk ik er gewoon over.”
Paul ter Linden laat via een PVV-woordvoerder weten dat hij de bewuste uitspraken nooit zo heeft gedaan. De gewraakte passage is inmiddels van de website van Gay.nl verwijderd.
Om zichzelf te profieleren als kandidaat raadslid schrijft Paul ter Linden op de website van de Gay Krant: “Als jonge homoseksueel heb ik zelf ervaren dat de emancipatie, die in al die jaren moeizaam is opgebouwd, met de dag achteruit gaat door de islamisering van Nederland. Ik wil me daarom richten op de emancipatie.”
VVD-kandidaatsraadslid Arjen Lakerveld wil donderdag helderheid van Ter Linden. Hij zal daar een punt van maken tijdens een Roze Debat in het Bastacafé van COC Haaglanden. Daar zullen enkele plaatselijke politici om 19.00 uur met elkaar in debat gaan.
´Er is maar één manier om te voorkomen dat je hiv/aids krijgt en dat is door veilige seks´, zegt woordvoerder Philip Tijsma namens COC Nederland. ´Het voorstel dat Ter Linden zou hebben gedaan is onnodig kwetsend en stigmatiserend voor mensen met hiv/aids en als jonge homoseksueel zou hij moeten weten hoe het voelt om gestigmatiseerd te worden´. COC Nederland is dan ook blij dat hij zijn uitspraken terugneemt respectievelijk aangeeft ze nooit gedaan te hebben.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:03 schreef ErikT het volgende:
Dit kan niet waar zijn, zelfs niet in de PVV.
Zelfs GS heb het opgepikt... Nu worden zij ook wel eens gehoaxed, maar ik twijfel aan het hoax gehalte hiervan. Klinkt wel als een ideetje dat een PVV'er (privé) zou kunnen ventileren*. Het probleem is, hij deed het niet privé.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:03 schreef ErikT het volgende:
Brinkman had ook geen alcoholprobleem... En ook geen geweld gebruikt... En Graus is nooit aangeklaagd geweest...quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:08 schreef Aandemur het volgende:
''Paul ter Linden laat via een PVV-woordvoerder weten dat hij de bewuste uitspraken nooit zo heeft gedaan''
Heb niks met die partij, maar deze titel slaat natuurlijk helemaal nergens op.
En nu moet ik allemaal artikelen gaan plaatsen waar dit niet zo bleek te zijn, achteraf?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Brinkman had ook geen alcoholprobleem... En ook geen geweld gebruikt... En Graus is nooit aangeklaagd geweest...
Allemaal zaken die ze geroepen hebben en achteraf niet waar bleken te zijn.
Titel komt btw 1 op 1 uit de bron.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:03 schreef ErikT het volgende:
Er staat in de OP dat het om vermeende uitspraken gaat.....quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:10 schreef Sjaakz het volgende:Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoiets zegt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoiets publiceert zonder dat het is gezegd.
Hij heeft ze dus wel gedaan maar niet zo? Hoe heeft hij ze dan wel gedaan?quote:Paul ter Linden laat via een PVV-woordvoerder weten dat hij de bewuste uitspraken nooit zo heeft gedaan.
Dat heb je niet zo gezegd toch?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:52 schreef MakkieR het volgende:
Ik heb een beter idee... laten we alle pvv-ers brandmerken, geintje;)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |