abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77879966
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Democratie: als een 62% meerderheid van de kiezers iets niet wil, dan doen we toch, want dat is democratischer.
We hebben het niet "toch" gedaan. Het verdrag wat er is gekomen, is anders dan het verdrag waarover het referendum is gehouden. Die veranderingen waren misschien klein, maar misschien ook wel genoeg om de verhoudingen voor/tegen genoeg veranderd te hebben. In Ierland sloeg de stemming van het volk ook om met slechts kleine wijzigingen.

Maar goed, in Nederland is geen tweede referendum gehouden, dus of de Nederlander destijds in meerderheid voor of tegen het Verdrag van Lissabon was, zullen we nooit weten.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:02:33 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77879985
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is macht verplaatst van een democratisch gecontroleerd orgaan naar een niet democratisch gecontroleerd orgaan. Dat orgaan is vervolgens opgeleukt met allerlei schijndemocratische wassen neuzen waar de naieve en wat sullige hogeropgeleide in misplaatste zelfingenomenheid met het opleidingsniveau intrapte.

Het leuk van macht, en met name democratisch gecontroleerde macht is dat je er rekening mee moet houden. Het begrenst de ambities al bij voorbaat. Die begrenzing is nu weg, wat het Nederlandse volk ervan vindt doet er al niet meer toe, dus kunnen ze los met hun Stasi.
Het wordt wel tijd om dit ingedutte landje wakker te schudden ja.
Intelligent, but fucked up.
pi_77880036
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Bierie het volgende:
Misschien ietwat offtopic

Maar wat vertrouwen in politici betreft sta ik toch telkens weer te kijken. Jaar na jaar na jaar zie ik tig beloften voorbij komen en het komt nooit uit. Hoever moet het gaan voor mensen echt gaan klagen?

Ik schrik wel eens van de onverschilligheid van mensen. Net zoals bovenstaande wet. Er zijn zat mensen die nu zullen zeggen "Ja maar ik heb toch niks te verbergen". Van die mensen kan ik alleen zeggen dat ze het gewoon domweg echt niet hebben begrepen.

Het is een beetje eng, complete controle over download gedrag, het afschaffen van geld en vervangen door alleen nog maar pin transacties, uitwisselen van bankgegevens op grote schaal etc.

Allemaal leuk hoor, maar digitaal geld kan "verdwijnen", mp3's kunnen gedownload worden met jouw ip nummer zonder dat je er zelf bewust van bent etc.

Ik snap dat verlangen niet van de EU onder het motto van veiligheid.
Ik snap dat ook niet. Gelukkig lijkt het Europees Parlement er ook geen groot fan van te zijn, dus de kans is best groot dat zij het voorstel van tafel vegen als het inderdaad zo ver gaat.
pi_77880041
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:02 schreef Igen het volgende:

[..]

We hebben het niet "toch" gedaan. Het verdrag wat er is gekomen.

Maar goed, in Nederland is geen tweede referendum gehouden, dus of de Nederlander destijds in meerderheid voor of tegen het Verdrag van Lissabon was, zullen we nooit weten.
Ach kom nou toch!

Ben je jezelf nu bewust dom aan het voordoen of geloof je dit nu echt?
De reden dat er geen tweede referendum is gekomen is omdat men donders goed wist dat men er niet akkoord zou zijn gegaan. Het is dus gewoon platvloers er doorheen gedrukt tegen de zin van de burger in die in de ogen van politici te onwetend waren.
Profiel opgeheven.
pi_77880190
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Het wordt wel tijd om dit ingedutte landje wakker te schudden ja.
'We' hebben 150 jaar democratie en soevereiniteit weggeflikkerd, op ongrondwettige wijze ook nog eens, en met kiezersbedrog. Dat krijgen we echt niet zomaar terug, we moeten met stokken en stenen gewapend naar Brussel en Straatsburg anders lukt het niet.

Het mag dan ook geen verbazing wekken dat diezelfde EU meteen bijzonder voortvarend is met maatregelen om iedereen te monitoren en dat te voorkomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77880200
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:04 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ach kom nou toch!

De reden dat er geen tweede referendum is gekomen is omdat men donders goed wist dacht dat men er niet akkoord zou zijn gegaan. Het is dus gewoon platvloers er doorheen gedrukt tegen de zin van de burger in die in de ogen van politici te onwetend waren.
Ik dacht destijds ook dat Nederland in een tweede referendum ook "nee" zou stemmen. Maar in de praktijk hebben we kunnen zien, aan het geval van Ierland, dat de stem van het volk zo veranderlijk als de wind kan zijn.
pi_77880219
quote:

[..]

Ach kom nou toch!

De reden dat er geen tweede referendum is gekomen is omdat men donders goed wist dat men er niet akkoord zou zijn gegaan. Het is dus gewoon platvloers er doorheen gedrukt tegen de zin van de burger in die in de ogen van politici te onwetend waren.
Dat zijn ze ook niet. Blijkbaar weten politici zelf er ook niks vanaf wat imho echt schandalig is. Incompetentie is meteen aangetoond, ophoepelen.
pi_77880697
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:08 schreef bohgek het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook niet. Blijkbaar weten politici zelf er ook niks vanaf wat imho echt schandalig is. Incompetentie is meteen aangetoond, ophoepelen.
Alle politici?
pi_77880870
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Alle politici?
Die Heemskerk. Hij is blijkbaar niet volledig op de hoogte van de spelregels terwijl hij wel verantwoordelijk is. Dan toon je wat mij betreft aan dat je niet competent bent, dus wegwezen.
Maar in zo'n vaart zal het niet lopen. In de politiek is al vaker aangetoond dat politici fout op fout mogen stapelen en er ook mee weg kunnen komen.
pi_77881150
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:24 schreef bohgek het volgende:

[..]

Die Heemskerk. Hij is blijkbaar niet volledig op de hoogte van de spelregels terwijl hij wel verantwoordelijk is. Dan toon je wat mij betreft aan dat je niet competent bent, dus wegwezen.
Maar in zo'n vaart zal het niet lopen. In de politiek is al vaker aangetoond dat politici fout op fout mogen stapelen en er ook mee weg kunnen komen.
Eens. Bij veel politici duurt het véél te lang voordat er consequenties zijn. Maar soms gaat het ook ineens heel snel - Vogelaar was bijvoorbeeld heel gauw weg terwijl ze eigenlijk geen echt grote fouten had gemaakt. Of was zij gewoon niet genoeg geïntegreerd in de plucheplakkers-kliek?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 13:32:33 ]
pi_77881264
Ach dit zou toch niemand moeten verbazen. Dit is exact wat het ja kamp wou. Een centrale europese overheid in dienst van de multinationals.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77881451
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach dit zou toch niemand moeten verbazen. Dit is exact wat het ja kamp wou. Een centrale europese overheid in dienst van de multinationals.
Daarom konden Kroes en Microsoft het zeker ook zo goed met elkaar vinden. Of het EP en de multinationals in de kwestie rond softwarepatenten.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:42:28 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_77881588
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

'We' hebben 150 jaar democratie en soevereiniteit weggeflikkerd, op ongrondwettige wijze ook nog eens, en met kiezersbedrog. Dat krijgen we echt niet zomaar terug, we moeten met stokken en stenen gewapend naar Brussel en Straatsburg anders lukt het niet.

Ik vrees ook dat er niets anders opzit. De democratische weg is ons afgenomen, dus moet het maar zo.
pi_77881609
Alle EP-ers kunnen 20% korting krijgen op een nieuwe auto omdat, tja, omdat ze zo'n goed werk doen voor de Europese burger natuurlijk. Misschien krijgen ze ook 20% korting van de muziekindustrie.

Nodig zal het niet zijn, de bedrijven pakken de ambtenaren en de commissie in, daar wordt het beslist. Mag het EP hier wel over stemmen? Of hebben ze alleen het recht om erover mee te praten? Of om het op de agenda te zetten, en wie kan er een gele kaart opsteken? Dat is vast aan de Raad om dat te bepalen.
pi_77881829
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
TVP.

Nee, al die Nee-stemmers die begrepen het niet! Daarom werden Nee-stemmers ook verketterd om hun dommigheid en nooit op de inhoud waar ze tegen waren.

Blijkt achteraf dus toch dat de positivo's het minder goed begrepen dan de negatievelingen.
Eh, ondertussen heeft het verdrag het ook mogelijk gemaakt voor het EP om de overdracht van bankgegevens te blokkeren. Zonder Lissabon hadden de VS al jouw overboekingen legaal mogen gaan inkijken, alleen het EP heeft je tegen die inbreuk beschermd.
pi_77881982
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, ondertussen heeft het verdrag het ook mogelijk gemaakt voor het EP om de overdracht van bankgegevens te blokkeren. Zonder Lissabon hadden de VS al jouw overboekingen legaal mogen gaan inkijken, alleen het EP heeft je tegen die inbreuk beschermd.
Onzin, Nederland had dat gewoon kunnen blokkeren.
pi_77882173
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt, maar Nederland -de Tweede Kamer- was in de praktijk nogal laks daarmee, met hun controlerende functie op het EU-beleid. Zelfs nog lakser dan het Europees Parlement.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 13:57:13 ]
pi_77882257
Ben ik niet duidelijk geweest?
pi_77882300
quote:

[..]

Ach kom nou toch!

Inderdaad!
pi_77882431
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, hoor, als het EP er niet tegen had gestemd dan was het gewoon doorgegaan.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:04:05 #46
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77882464
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, ondertussen had een dergelijke afspraak anders niet zondermeer bindend geweest zonder goedkeuring hier ter plaatse.
pi_77882559
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Eh, ondertussen had een dergelijke afspraak anders niet zondermeer bindend geweest zonder goedkeuring hier ter plaatse.
Yeah right, Balkenende die Obama gaat vertellen dat hij de overeenkomst niet gaan honoreren. Geloof je het zelf?
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:07:44 #48
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77882615
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het mag dan ook geen verbazing wekken dat diezelfde EU meteen bijzonder voortvarend is met maatregelen om iedereen te monitoren en dat te voorkomen.
Ik kan me ook steeds moeilijker aan de indruk onttrekken dat er een duidelijk doel is bij het opbouwen van de Big Brother superstaat en ik kan me ook steeds moeilijker aan de indruk onttrekken dat dit doel het afbouwen is van een groot deel van onze verworven rechten en onze (nationale) democratieen.

Maar anderzijds doe ik het zelf ook nog af als paranoia.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:09:08 #49
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77882663
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Yeah right, Balkenende die Obama gaat vertellen dat hij de overeenkomst niet gaan honoreren. Geloof je het zelf?
Het gaat niet om de poppetjes maar de algemene consequenties. Met een fatsoenlijk kabinet had ik dat best geloofd.

Met dat christentuig wat er nu zit is alles per definitie reddeloos verloren, dus nee... Dat JP z'n eigen volkje een plezier zou doen dat geloof ik ook niet.

Maarja, dat staat nogal los van waar het eigenlijk om draait he?
pi_77882668
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet nee. Maar aan de andere kant irriteer ik mij daar ook mateloos aan. Ik zie echt geen enkele goede reden om elk verzoek van de V.S. te honoreren. Het is als een "vriend" die neemt, neemt en neemt maar slechts verdomde weinig terug geeft.

En zeg nu eerlijk wat heeft de VS ons op lange termijn nou eigenlijk echt te bieden?
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')