Nee dat niet, maar sommige zouden het kunnen opvatten als in dat die groep geen recht zou hebben op goede gezondheidszorg.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, daar komt de negroïde aap uit de bananenboom! Is dat oneerbiedig om te zeggen als het zo is?
O, zo las ik het in ieder geval niet. Het lijkt me juist dat hoe meer men inzicht krijgt in de verschillen hoe beter men iemand kan behandelen. Ik denk dat dergelijk uitspraken wel gevaarlijk zijn in algemene zin.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:52 schreef DDM het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar sommige zouden het kunnen opvatten als in dat die groep geen recht zou hebben op goede gezondheidszorg.
Die hebben niet eens fatsoenlijk eten, laat staan dat ze zich druk maken over hun bloeddruk en of hun ACE remmer wel werktquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dus echte negers uit afrika hebben dat niet?
Wat blok 3.2 ook moge zijn! Het is een mooi cijfer!quote:
Wat een blokomschrijvingquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:49 schreef MaxC het volgende:
Acuut verlies van functie(acute buik, nierproblemen, shock etc.)
Geriatriequote:Op donderdag 11 februari 2010 17:16 schreef Kassaa het volgende:
Fak. Net eerste meeting van het honoursprogramma, werden wat dingen doorgesproken alsmede de indelingen van het patiëntzorgprogramma. Het is de bedoeling dat je met een arts van een bepaalde afdeling wat dingen bespreekt en vervolgens krijg je een patiënt toegewezen die jij een klein half jaar volgt, bij bezoeken aan de poli zit en er vaak contact mee hebt zodat je dus besef krijgt van wat het voor de patiënt betekent om ziek te zijn, naast alle medische kennis die je zo opdoet. Ben ik gvd als enige ingedeeld bij geriatrie terwijl ik als keuzes hematologie, AIG of endocrinologie had opgegeven
Damn balen man. Geriatrie is wel echt een dooddoener jaquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:16 schreef Kassaa het volgende:
Fak. Net eerste meeting van het honoursprogramma, werden wat dingen doorgesproken alsmede de indelingen van het patiëntzorgprogramma. Het is de bedoeling dat je met een arts van een bepaalde afdeling wat dingen bespreekt en vervolgens krijg je een patiënt toegewezen die jij een klein half jaar volgt, bij bezoeken aan de poli zit en er vaak contact mee hebt zodat je dus besef krijgt van wat het voor de patiënt betekent om ziek te zijn, naast alle medische kennis die je zo opdoet. Ben ik gvd als enige ingedeeld bij geriatrie terwijl ik als keuzes hematologie, AIG of endocrinologie had opgegeven
Haha geweldig!quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:28 schreef dotKoen het volgende:
En weer allerlei wilde verhalen over explosies in Nijmegen, was gewoon een vat met chemicaliën gaan lekken
Ik probeer het nu te relativeren, ik bedoel, die mensen zijn ook mensen met ontzettend veel levenservaring en vele verhalen die ze kunnen vertellen. Daarnaast kunnen er absoluut interessante ziektebeelden voorbij komen, toch?quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:32 schreef Seam het volgende:
[..]
Damn balen man. Geriatrie is wel echt een dooddoener ja
Uiteraard kan dat. Het merendeel is niets anders dan interne geneeskunde. In dit geval gecombineerd met neurologie en psychiatrie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:00 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ik probeer het nu te relativeren, ik bedoel, die mensen zijn ook mensen met ontzettend veel levenservaring en vele verhalen die ze kunnen vertellen. Daarnaast kunnen er absoluut interessante ziektebeelden voorbij komen, toch?
Ik geloof dat de arts over het algemeen wel wat moeite doet om je aan een 'bijzondere' patiënt te koppelen, de hoogleraar interne hier had een paar jaar geleden een honoursstudent gekoppeld aan een jonge vrouw met halstubercolose, in de geriatrie zullen er ook wel bijzondere gevallen zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:09 schreef DDM het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat. Het merendeel is niets anders dan interne geneeskunde. In dit geval gecombineerd met neurologie en psychiatrie.
Er zullen vooral veel voorkomende chronische ziektebeelden voorbijkomen. Het diagnostisch aandeel zal wat minder ten sprake komen. En als dat het geval is dan zal dat vooral op neurologisch en pscyhologisch gebied zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |