Goed zoquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dank jullie welIk heb voornamelijk heel veel last van hoofdpijn moeheid en stemmingswisseleingen met de pil! Nu dus de 24+4 en kijken hoe dat gaat lopen, Als dit hem niet wordt dan ga ik inderdaad eens informeren naar de cerazette! Soms zou ik willen dat ik dingen net eerder wist, want op dit moment ga ik voornamelijk af op wat de gyn mij vertelt en voorschrijft
![]()
Ik ga het even afwachten wat er gaat gebeuren
Protocol. Wegens trombosetrisico wordt in eerste instantie een pil uit de tweede generatie voorgeschreven. In de praktijk is dat de Microgynon/Rigevidon/Stediril/generiek, hormonen zijn levonorgestrel + ethinylestradiol. Heeft een vrouw last van acne, dan is de Diane (of generiek) een voor de hand liggende keus en als die niet bevallen zijn de Yasmin, Nuvaring en Mirena populair.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:28 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Goed zoBen benieuwd. Ja, ik weet niet wat het is met die artsen van tegenwoordig, maar samen zoeken naar het juiste is niet een van hun kwaliteiten. Niet één van mn huisartsen (ben in de tussentijd gewisseld) of mn gyn deed dat. Ik moest alles zelf uitzoeken..
Nouja, iig succes!
Waarom niet al die opties open bespreken, ook al heb je risico bij bepaalde pillen? Dat kan die arts dan toch ook gewoon uitleggen? Je gaat in feite een behandelovereenkomst aan, ik vind het dan heul gek dat je niet gewoon alle informatie krijgt om zelf een weloverwogen keuze te maken. Granted, niet alle mensen kunnen dat wellicht, maar wtf? Ik vind het raar hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Protocol. Wegens trombosetrisico wordt in eerste instantie een pil uit de tweede generatie voorgeschreven. In de praktijk is dat de Microgynon/Rigevidon/Stediril/generiek, hormonen zijn levonorgestrel + ethinylestradiol. Heeft een vrouw last van acne, dan is de Diane (of generiek) een voor de hand liggende keus en als die niet bevallen zijn de Yasmin, Nuvaring en Mirena populair.
quote:Medicamenteus advies
Combinatiepil: eerste keus: éénfase-, tweedegeneratie-, sub-50 pil (Microgynon 30, Stediril 30, Modicon, Neocon, Ministat, Mini Pregnon). Bij gebruik van fenytoïne, fenobarbital, carbamazepine, primidon of rifampicine een 50 pil (Stediril-D of Neogynon 21).
Preparaten met alleen progestagenen: Prikpil (Depo-Provera 150), hormoonspiraaltje (Mirena), implantatiestaafje (Implanon), minipil met dagelijks 0,075 mg desogestrel.
quote:Controles
Herhaalrecepten eerste keer na drie maanden, daarna elke zes maanden.
Laat de vrouw bij vragen of bijwerkingen op het spreekuur komen.
Informeer bij doorbraakbloedingen naar het vergeten van pillen, de regelmaat van inname, rookgedrag en overweeg de mogelijkheid van een Chlamydia-infectie.
Bij pilwisseling op grond van klachten zijn er geen vaste regels voor het kiezen van een ander preparaat.
Wijs de vrouw bij voortgezet gebruik en toenemende leeftijd op een verhoogd risico op hart- en vaatziekten bij roken in combinatie met de pil.
Attendeer gebruiksters van een derdegeneratiepil op het lagere risico op veneuze trombo-embolieën van de tweedegeneratiepil.
Ja, ik snap 'm.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:21 schreef loveli het volgende:
http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm
[..]
[..]
ik slik de 24+4 nu een dik half jaar en ben heel tevreden. ik was bij andere pillen echt ontzettend hormonaal - depressief soms bijna, buien, janken, pukkels.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dank jullie welIk heb voornamelijk heel veel last van hoofdpijn moeheid en stemmingswisseleingen met de pil! Nu dus de 24+4 en kijken hoe dat gaat lopen, Als dit hem niet wordt dan ga ik inderdaad eens informeren naar de cerazette! Soms zou ik willen dat ik dingen net eerder wist, want op dit moment ga ik voornamelijk af op wat de gyn mij vertelt en voorschrijft
![]()
Ik ga het even afwachten wat er gaat gebeuren
de eerste keer dat ik ongesteld werd toen ik aan de pil was, heb ik meer dan 2 weken licht bloedverlies gehad. Ik weet niet in welke mate jij nu bloedverlies hebt..maar mishcien heeft ht invloed.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke toch even een schopje eraan wagen:
Ik slik nu sinds een kleine 2 maanden de 24+4 en op zich bevalt deze pil heel goed, ik heb zo goed als geen klachten maaaar, ik ben nu al 3 weken ongesteld! De eerste maand ging alles goed, maar toen ik aan de placebopillen moest beginnen werd ik niet ongesteld, pas toen ik alweer 2 of 3 pillen had ingenomen werd ik ongesteld, en sindsdien is het niet ECHT weggeweest met de laatste 1.5 week gewoon echt ongesteld! Ik wordt er een beetje debiel van onderhand en heb dan ook een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ben benieuwd of er iemand is die dit herkent?
Ik weet dat het zo kan zijn dat de pil te licht is, en daar zou ik ongelooflijk van balen want ik heb geen last van moeheid, hoofdpijn, stemmingswisselingen of libidoverlies (integendeel) met deze pil, maarja zolang ongesteld zijn is niet fijn.
Hier had ik ook last van! Ik heb de 24+4 drie maanden geprobeerd, toen was ik wel klaar met voortdurend (nou ja, zo goed als...) ongesteld zijn. Elke strip na 7 of 8 pillen begon ik te vloeien, dusdanig hevig dat het eigenlijk gewoon ongesteld was. Dat duurde dan tot vlak voor de placebo's en na de tweede placebo werd ik weer ongesteld voor een paar dagen. Dolletjes, werkelijk waar.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke toch even een schopje eraan wagen:
Ik slik nu sinds een kleine 2 maanden de 24+4 en op zich bevalt deze pil heel goed, ik heb zo goed als geen klachten maaaar, ik ben nu al 3 weken ongesteld! De eerste maand ging alles goed, maar toen ik aan de placebopillen moest beginnen werd ik niet ongesteld, pas toen ik alweer 2 of 3 pillen had ingenomen werd ik ongesteld, en sindsdien is het niet ECHT weggeweest met de laatste 1.5 week gewoon echt ongesteld! Ik wordt er een beetje debiel van onderhand en heb dan ook een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ben benieuwd of er iemand is die dit herkent?
Had jij normaal gesproken last van bijwerkingen? Ik vind het lastig, Zoals het nu is wordt ik er gek van, Al 3 weken, en ook gewoon kramp hoor:( Ik blijf de pil gewoon niks vinden, maar ik heb geen andere keuze, Hij mag ook niet te zwaar zijn want dan reageer ik daar weer een soort van overgevoelig op, Ik heb een koperspiraal gehad maar daardoor heb ik in februari een baarmoeder/eierstokontsteking gehad en dus ook dat is geen optie. en ben nu wel heel alert op ieder krampje e.d. Op zich bevalt deze pil prima,geen hoofdpijn, geen stemmingswisselingen en geen libidoverlies (eerder tegenovergesteld) maar daar kan ik nogal weinig mee, de laatste 3 weken!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:46 schreef Mutsefluts het volgende:
[..]
Hier had ik ook last van! Ik heb de 24+4 drie maanden geprobeerd, toen was ik wel klaar met voortdurend (nou ja, zo goed als...) ongesteld zijn. Elke strip na 7 of 8 pillen begon ik te vloeien, dusdanig hevig dat het eigenlijk gewoon ongesteld was. Dat duurde dan tot vlak voor de placebo's en na de tweede placebo werd ik weer ongesteld voor een paar dagen. Dolletjes, werkelijk waar.Mijn huisarts wilde het me langer laten proberen maar ik had er echt genoeg van. Ik was ook geen pillen vergeten, dus daar lag het niet aan.
Je moet voor jezelf afwegen of je deze langer wil proberen of dat je overstapt op een andere pil. Ik ben zelf overgestapt op Minulet en dat bevalt erg goed. Alleen als ik een pil in de 2e week vergeet heb ik soms een doorbraakbloeding en ik heb eigenlijk geen last van bijwerkingen, alleen de eerste strip een beetje. En daarna nergens meer last van gehad!
Misschien is een spiraaltje iets voor jou? Ik herken mij enorm in wat je zegt, en ook dat je je zoveel beter voelt, maar ik durf ook niet op alleen een condoom te vertrouwen, ik heb inmiddels bijna alle opties gehad en ben weer terug bij de pil,maar dat is omdat mijn lijf spiraaltjes afstoot en ringetjes uitwerpt:P en ik een staafje en de prikpil niks vind.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:38 schreef tntster het volgende:
Ik zit ook in dubio over wat ik zal doen betreft mijn pilgebruik,
Ben na 11 jaar continu gebruik eens gestopt om te kijken of ik mij beter ging voelen.
Ik slikte de pil bijna continu door omdat het ongesteld worden een hel was. hele weekenden hoofdpijn vooraf.
Ook voelde ik me niet meer happy en kreeg steeds meer het idee dat het flinke rommel is die je lichaam ingaat.
Het enige nadeel nu is dat ik dus niet meer kan uitstellen, echter merk ik nu niet eens dat ik ongesteld word en voel ik me veel fijner!
Nu komt alleen een relatie in beeld en ben ik eigenlijk bang om alleen op het condoom te vertrouwen :-(
Misschien maar weer beginnen, misschien zit het tussen de oren? who knows..
Mwa, bijwerkingen hangt heel erg van de soort pil af. Medicijnen in het algemeen valt wel mee. Ik heb voor de 24+4 eerst Microgynon geslikt: Megaveel bijwerkingen! Ontzettend gevoelige borsten die ook nog eens een maat groter gingen groeien (jippie, nieuwe beha's kopen in een onhandige maatquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Had jij normaal gesproken last van bijwerkingen? Ik vind het lastig, Zoals het nu is wordt ik er gek van, Al 3 weken, en ook gewoon kramp hoor:( Ik blijf de pil gewoon niks vinden, maar ik heb geen andere keuze, Hij mag ook niet te zwaar zijn want dan reageer ik daar weer een soort van overgevoelig op, Ik heb een koperspiraal gehad maar daardoor heb ik in februari een baarmoeder/eierstokontsteking gehad en dus ook dat is geen optie. en ben nu wel heel alert op ieder krampje e.d. Op zich bevalt deze pil prima,geen hoofdpijn, geen stemmingswisselingen en geen libidoverlies (eerder tegenovergesteld) maar daar kan ik nogal weinig mee, de laatste 3 weken!
Ik ga eens even googlen op de minulet! Ik moet gewoon iets hebben met weinig bijwerkingen, zo min mogelijk hormonen en iets wat ik gewoon kan gaan doorslikken want ik ben nu even zoo enorm klaar met menstruatiegezeik!
Hoelang heeft het geduurd voordat het bij jou over was, na het overstappen?
Ben je een pil vergeten misschien?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:42 schreef sararaats het volgende:
ik heb voor het eerst tussentijdse bloedingen terwijl ik de pil gewoon nam.
kans op een bloeding heb je met doorslikken altijd. als je bloeding nu gewoon laat op gang komt heb je idd kans dat ie aan t begin van je volgende strip alsnog komt, en als je net zo bent als ik kan het dan idd ook de hele strip lang wel doorgaan, met oud bloed/bruin...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:21 schreef cafpow het volgende:
ok, een vraagje aan jullie.
Ik slik dus de pil, en heb dinsdagavond de laatste van de strip ingenomen, maar momenteel komt er nog geen bloeding op gang.
Nu had ik het helemaal uitgerekend dat ik deze week de bloeding zou hebben,aangezien we haverwege aankomende week op vakantie gaan voor 2 weken. En ik dan geen zin heb in bloeding.
Maar er zijn inmiddels 3 dagen voorbij en nog gebeurd er niks, nu heb ik gelezen dat de stopweek altijd korter dan 7 dagen mag zijn, maar nooit langer.
Nu dacht ik eraan om dus gewoon weer aan de nieuwe strip te beginnen. Maar als ik bijvoorbeeld vanavond weer een pil inneem loop ik dan nog kans op een bloeding, of dat niet meer. En kan als de bloeding wel op gang komt deze langer dan normaal duren? Aangezien ik geen zin heb in een vakantie met bloeding![]()
alvast bedankt
nou, ja dan wacht ik maar liever tot maandag/dinsdag om met een nieuwe strip te beginnen, want om de hele vakantie met bloedverlies rond te lopen lijkt me echt niks. Dus hopen dat het snel op gang komt..en dat het anders maar lekker een keer uitblijftquote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
kans op een bloeding heb je met doorslikken altijd. als je bloeding nu gewoon laat op gang komt heb je idd kans dat ie aan t begin van je volgende strip alsnog komt, en als je net zo bent als ik kan het dan idd ook de hele strip lang wel doorgaan, met oud bloed/bruin...
kan ook dat je geluk hebt en een keertje overslaat!
of dat je per ongeluk zwanger bent
Ik stop zelf ook altijd op dinsdag, en het komt bij mij zaterdagavond/zondag altijd op gang. Even geduld hebbenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:29 schreef cafpow het volgende:
[..]
nou, ja dan wacht ik maar liever tot maandag/dinsdag om met een nieuwe strip te beginnen, want om de hele vakantie met bloedverlies rond te lopen lijkt me echt niks. Dus hopen dat het snel op gang komt..en dat het anders maar lekker een keer uitblijft![]()
En zwanger zijn, dat is momenteel onmogelijk tenzij het van de heilige geest zou zijn
bij mij kwam het meestal de 2e of 3e dag na het stoppen op gang..en nu voel ik me ongesteld. dwz. moet constant plassen, heb telkens het gevoel alsof ik bloedverlies enz. en loop met ontzettende vreetbuien momenteel. En dit alles staat/stond altijd garant voor menstruatie bij mij alleen dit keer dan zonder bloedquote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik stop zelf ook altijd op dinsdag, en het komt bij mij zaterdagavond/zondag altijd op gang. Even geduld hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |