abonnement Unibet Coolblue
pi_77860396
Laatste post:
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:06 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Of ze wil nog geen seks.

Maar op zich valt een gewichtstoename wel mee hoor. Je kunt er zelf altijd rekening mee houden.
Noot noot.
pi_77860660
Tvp!
pi_77872166
Tvp ivm evt reactie van vorige vraagsteller .
  Vis een optie? zondag 14 februari 2010 @ 19:44:26 #4
70532 loveli
N
pi_77993292
tvp
crap in = crap out
  maandag 15 februari 2010 @ 20:17:14 #5
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_78029651
dit heeft niets met seks te maken maar wou graag weten of ik de pil kan gebruiken om de menstruatie uit te stellen als ik op reis ga.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_78029715
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:17 schreef sararaats het volgende:
dit heeft niets met seks te maken maar wou graag weten of ik de pil kan gebruiken om de menstruatie uit te stellen als ik op reis ga.
Ja gewoon zonder stopweek aan een nieuwe strip beginnen.
pi_78029845
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:17 schreef sararaats het volgende:
dit heeft niets met seks te maken maar wou graag weten of ik de pil kan gebruiken om de menstruatie uit te stellen als ik op reis ga.
Je wil alleen daarvoor de pil? Anders kun je geloof ik ook iets anders halen!
En verder wat BT zegt..
Noot noot.
  maandag 15 februari 2010 @ 20:28:43 #8
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_78030169
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:21 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je wil alleen daarvoor de pil? Anders kun je geloof ik ook iets anders halen!
En verder wat BT zegt..
bestaat er iets anders? ik ben namelijk niet zo op de hoogte.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_78030238
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:28 schreef sararaats het volgende:

[..]

bestaat er iets anders? ik ben namelijk niet zo op de hoogte.
Je kunt van die uitstelpilletjes halen bij de huisarts.
Noot noot.
pi_78030371
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:30 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je kunt van die uitstelpilletjes halen bij de huisarts.
Ja, maar dat is wel kutspul. Ik werd daar in ieder geval echt dood ongelukkig van teveel hormonen.

Maar voor een keertje kan het best ja om daar nou helemaal voor aan de pil te gaan is ook weer zo overdreven namelijk.
  Vis een optie? maandag 15 februari 2010 @ 22:07:04 #11
70532 loveli
N
pi_78035307
Dat spul heet primolut.
crap in = crap out
pi_78035773
@ Sara: Hoe is het verder met je cyclus? Geen problemen verder?
Noot noot.
pi_78046683
Ik zou gewoon aan de pil gaan en het dan uitstellen. Wel van te voren aan te pil gaan omdat je dan nog bloedingen tussen door kan krijgen en alles..

Kan je door de pil stemmingswisselingen krijgen ?
Ik heb het gevoel dat ik met mijn nieuwe pil nog meer opgefokter raak dan m'n oude..
-
  Vis een optie? dinsdag 16 februari 2010 @ 10:23:59 #14
70532 loveli
N
pi_78048859
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:00 schreef Pixeltjes het volgende:
Ik zou gewoon aan de pil gaan en het dan uitstellen. Wel van te voren aan te pil gaan omdat je dan nog bloedingen tussen door kan krijgen en alles..

Kan je door de pil stemmingswisselingen krijgen ?
Ik heb het gevoel dat ik met mijn nieuwe pil nog meer opgefokter raak dan m'n oude..
Voor een weekje uitstellen meteen helemaal aan de pil? Nah, zou ik niet doen. Zoals je zelf aangeeft kan de pil bijwerkingen hebben.

Welke pil had je en welke pil heb je nu?
crap in = crap out
pi_78053886
Wat betekent [TVT]?
Noot noot.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:55:35 #16
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_78057548
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:15 schreef Jojoortje het volgende:
@ Sara: Hoe is het verder met je cyclus? Geen problemen verder?
de ene keer wat vroeger dan de andere.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_78062204
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:16 schreef Jojoortje het volgende:
Wat betekent [TVT]?
Volgens feedback betekent 't TerugVindTopic
pi_78302239
Hoi,

Ik heb een vraagje: ik slik 3 jaar de pil en ben in die periode 25 kilo aangekomen.
En nee, ik heb me niet de barsten gevreten aan snoep, chips etc. en ja, ik beweeg.
Zijn er andere vrouwen die dit probleem hebben/kennen?
Zo ja, hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
Ik heb besloten om met de pil te stoppen en hoop weer op mijn 'oude' gewicht te komen...

Lotgenoten...?
pi_78302292
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:53 schreef Little_Betty het volgende:
Hoi,

Ik heb een vraagje: ik slik 3 jaar de pil en ben in die periode 25 kilo aangekomen.
En nee, ik heb me niet de barsten gevreten aan snoep, chips etc. en ja, ik beweeg.
Zijn er andere vrouwen die dit probleem hebben/kennen?
Zo ja, hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
Ik heb besloten om met de pil te stoppen en hoop weer op mijn 'oude' gewicht te komen...

Lotgenoten...?
3 jaar is een lange tijd, kan van allerlei andere factoren dan de pil afhangen hè. Ik zou juist zeggen dat als je aankomt als je begint met de pil dat een plausibelere oorzaak is dan nu.
pi_78302462
Zou je denken... in die jaren is alleen het slikken van de pil veranderd. En na 3 jaar ben ik so-called 'pilmoe'.
pi_78309086
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:59 schreef Little_Betty het volgende:
Zou je denken... in die jaren is alleen het slikken van de pil veranderd. En na 3 jaar ben ik so-called 'pilmoe'.
Ok, maar pilmoe betekent niet gelijk dat deze de oorzaak is. Je kan natuurlijk overgaan op een andere methode van anticonceptie en kijken of het wat uithaalt, maar vertrouw er niet op dat stoppen met de pil die 25 kg op magische wijze zal laten verdwijnen . Hoe je in je vel zit etc heeft daar natuurlijk ook nog extra invloed op.
pi_78415764
Ik ben in december begonnen met microgynon 20 en die heb ik toen een maand geslikt, stopweek en toen wer een maand. Pil beviel goed, dsu voor een half jaar gehaald bij de apotheek. Ik besloot dat ik best 2 maanden door kon slikken, maar nu ben ik halverwege de 2e strip ineens ongesteld geworden Is deze pil dan te licht voor mij? En issie dan wel veilig genoeg of heeft dat er niks mee te maken?
  Vis een optie? woensdag 24 februari 2010 @ 23:01:54 #23
70532 loveli
N
pi_78416180
Veiligheid heeft er niets mee te maken, maar het kan wel zijn dat je beter de M30 kunt slikken als je hier doorbraakbloedingen bij krijgt.
crap in = crap out
pi_78417397
Bedankt voor je snelle antwoord! Nou ik heb dus tot nu toe aleen zo'n bloeding als ik 'm 2 maanden achter elkaar doorslik. Ga nog maar eens kijken of het nog zo is als ik elke maand braaf stop... In ieder geval is ie dus nog wel veilig!
pi_78581530
Hey!

Vraagje: ik ben heel trouw met de pil. Elke avond slik ik m rond 11u. Hooguit een paar uur later maar vergeten doe ik m nooit. Heb wel sex zonder condoom en dat gaat zo al 5 jaar goed. De laatste paar keer heb ik de pil doorgeslikt. Dus 2 strippen en dan de stopweek. Nu even niet. Nu na 1 strip de stopweek. Dinsdag al gestopt met de pil en dan word ik normaal gesproken de zondags ongesteld. Alleen nu komt het maar niet! :S Terwijl ik wel alle pilletjes juist heb ingenomen, geen diaree heb gehad en ook niet over heb gegeven.

Weet dus niet of het vandaag of morgen nog komt, maar ik maak me zorgen. Ook al zegt de bijsluiter dat ik dat niet hoef te doen als de bloeding een keer uitblijft. Zo lang ik de volgende periode maar WEL ongesteld word.

Op de een of andere manier had ik wel van die krampjes die me vertellen dat het eraan zit te komen. Maar toch zie ik niks! Ik maak me gewoon zorgen...

Is dit herkenbaar? Moet ik me idd zorgen maken?? Want zwangerschap is het laatste waar ik op zit te wachten en zou heel klote uitpakken!!!
  Vis een optie? maandag 1 maart 2010 @ 10:04:26 #26
70532 loveli
N
pi_78581630
Ik zou me geen zorgen maken. Je hebt netjes geslikt en geen problemen gehad die invloed kunnen hebben op je vruchtbaarheid. Wil je zekerheid, dan koop je een test. Ik denk dat het gewoon een dag of wat langer duurt nu.
crap in = crap out
pi_78581686
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:04 schreef loveli het volgende:
Ik zou me geen zorgen maken. Je hebt netjes geslikt en geen problemen gehad die invloed kunnen hebben op je vruchtbaarheid. Wil je zekerheid, dan koop je een test. Ik denk dat het gewoon een dag of wat langer duurt nu.
ja volgens de bijsluiter is het idd ook niks om zorgen om te maken maar inwendig doe ik dat wel! Is het dan normaal dat je zo op een gegeven moment een dag of wat later ongesteld wordt dan? Of dat ie zelfs helemaal wegblijft???
  Vis een optie? maandag 1 maart 2010 @ 10:14:24 #28
70532 loveli
N
pi_78581823
Pilcyclus is sowieso geen standaard cyclus met vruchtbare dagen en een volledig opgebouwd slijmvlies. Door stress kan het ook net een dag anders vallen dan normaal. Voor minder dan een tientje haal je een test en ben je gerustgesteld.

Er zijn vrouwen die al tien jaar dezelfde pil slikken op dezelfde manier en dat toch opeens het bloedingspatroon verandert. Je bent een mens, geen computer. Je reageert niet altijd hetzelfde op de pil, er zijn nog meer dingen die invloed kunnen hebben op je lichaam.
crap in = crap out
pi_78581848
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:07 schreef cupoftea het volgende:

[..]

ja volgens de bijsluiter is het idd ook niks om zorgen om te maken maar inwendig doe ik dat wel! Is het dan normaal dat je zo op een gegeven moment een dag of wat later ongesteld wordt dan? Of dat ie zelfs helemaal wegblijft???
Ik werd na zo'n 10 jaar de pil geslikt te hebben ineens niet meer ongesteld. Volgens de huisarts was dat normaal. Ikben toen gestopt met de pil, omdat ik merkte wat hormonen dus doen met je lichaam.

Dus...op zich hoeft er niets aan de hand te zijn. Voor de zekerheid kan je altijd een test doen. Maar heel raar is het niet dat je niet ongesteld wordt met de pil.
pi_78582100
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:15 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ik werd na zo'n 10 jaar de pil geslikt te hebben ineens niet meer ongesteld. Volgens de huisarts was dat normaal. Ikben toen gestopt met de pil, omdat ik merkte wat hormonen dus doen met je lichaam.

Dus...op zich hoeft er niets aan de hand te zijn. Voor de zekerheid kan je altijd een test doen. Maar heel raar is het niet dat je niet ongesteld wordt met de pil.
ga sowieso de huisarts vanmiddag bellen. Die assistentes van tegenwoordig stellen ook niks voor En dan maar zo een test... De bloeding was ook niet minder geworden. Vorige maand was ik nog wel aardig ongesteld geloof ik.

Stress heeft er idd invloed op en nu zit ik dus behoorlijk in de stress. Maar de afgelopen maanden kan ik me niet iets bedenken wat nou zoveel stress heeft veroorzaakt.
pi_78582127
tvp
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_78587687
Doc gebeld. Hij vond t vreemd dat t 5 jaar lang goed gaat en dan nu in een keer dat t uitblijft (still no red sign). Volgende week pas test doen. Morgen zou bijv te vroeg zijn.... heb al wel 1 gekocht... En heb op zich wel krampjes maar er komt nog steeds niks...
pi_78588096
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:21 schreef cupoftea het volgende:
Doc gebeld. Hij vond t vreemd dat t 5 jaar lang goed gaat en dan nu in een keer dat t uitblijft (still no red sign). Volgende week pas test doen. Morgen zou bijv te vroeg zijn.... heb al wel 1 gekocht... En heb op zich wel krampjes maar er komt nog steeds niks...
Nou zo vreemd is het niet, het komt vaker voor bij vrouwen die al wat langer de pil slikken.

Maar het kan natuurlijk ook door de zenuwen komen. Toen ik zwanger probeerde te worden kon de mensturatie ook een paar dagen later komen dan gepland. Elke maand had ik natuurlijk de zenuwen of het nu wel raak zou zijn.
pi_78588671
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:31 schreef Taiga het volgende:

[..]

Nou zo vreemd is het niet, het komt vaker voor bij vrouwen die al wat langer de pil slikken.

Maar het kan natuurlijk ook door de zenuwen komen. Toen ik zwanger probeerde te worden kon de mensturatie ook een paar dagen later komen dan gepland. Elke maand had ik natuurlijk de zenuwen of het nu wel raak zou zijn.
ja dat zei je idd... Hoop toch nog steeds op een flink bloedbad, bij wijze van. Ik zit trouwens elke maand wel lichtelijk in de stress.... Vorige keer werd ik het in de nacht van za op zo. Dus ja, dan weet je meteen al waar je aan toe bent... Zou ik ook een andere doc kunnnen bellen? As in 2nd opinion? Ja ik ben para
pi_78588947
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:43 schreef cupoftea het volgende:

[..]

ja dat zei je idd... Hoop toch nog steeds op een flink bloedbad, bij wijze van. Ik zit trouwens elke maand wel lichtelijk in de stress.... Vorige keer werd ik het in de nacht van za op zo. Dus ja, dan weet je meteen al waar je aan toe bent... Zou ik ook een andere doc kunnnen bellen? As in 2nd opinion? Ja ik ben para
Ach para zijn we allemaal op zijn tijd toch?
Ik zou het gewoon afwachten...ja makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je volgende week nog geen menstruatie hebt en voordat je weer aan de volgende strip zou moeten beginnen, kan je altijd een testje doen. De pil biedt nooit 100 procent bescherming helaas, maar de kans op een zwangerschap tijdens de pil is wel heel erg klein.
pi_78589259
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:49 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ach para zijn we allemaal op zijn tijd toch?
Ik zou het gewoon afwachten...ja makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je volgende week nog geen menstruatie hebt en voordat je weer aan de volgende strip zou moeten beginnen, kan je altijd een testje doen. De pil biedt nooit 100 procent bescherming helaas, maar de kans op een zwangerschap tijdens de pil is wel heel erg klein.
ja i know.. En hoe zeker ik ook altijd ben en hoe vaak ik vaak ook wel neit check (heb ik die pil nou wel genomen?) ga je toch twijfelen nu. Had nog ergens een reservestrip liggen. Misten 3 pilletjes uit die ik op een nahct heb genomen toen ik 3 keer moest overgeven... En die strip mist...... Maar dan had ik dat toch moeten weten? Als ik DIE strip had gepakt? En ik kan me ook herinnerne dat ik voor slapen gaan nog even checkte en zag dat er 1 pil miste... Dus....

sorry, moet even mn verhaal kwijt... Dit MOET echt goed aflopen....
pi_78628071
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:56 schreef cupoftea het volgende:

[..]

ja i know.. En hoe zeker ik ook altijd ben en hoe vaak ik vaak ook wel neit check (heb ik die pil nou wel genomen?) ga je toch twijfelen nu. Had nog ergens een reservestrip liggen. Misten 3 pilletjes uit die ik op een nahct heb genomen toen ik 3 keer moest overgeven... En die strip mist...... Maar dan had ik dat toch moeten weten? Als ik DIE strip had gepakt? En ik kan me ook herinnerne dat ik voor slapen gaan nog even checkte en zag dat er 1 pil miste... Dus....

sorry, moet even mn verhaal kwijt... Dit MOET echt goed aflopen....
damn.. wat was ik ongerust maar het was GELUKKIG vals alarm
pi_78629101
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:15 schreef cupoftea het volgende:

[..]

damn.. wat was ik ongerust maar het was GELUKKIG vals alarm
Zie je nou? Niets om druk voor te maken.
pi_78629488
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:38 schreef Taiga het volgende:

[..]

Zie je nou? Niets om druk voor te maken.
idd maar ja .. ik heb geen glazen bol he Vond t wel laat - 6 dagen. Maar goed, ben t nu dus nix aan t handje right
pi_78674070
Ik ben ondertussen zo'n 3 weken gestopt met de pil en mijn libido is ernorm toegenomen. Daarnaast voel ik me echt op en top happy. Begin me nu goed te realiseren hoe apatisch ik de afgelopen jaren ben geweest. Herkent iemand dit?
pi_78717903
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:15 schreef Little_Betty het volgende:
Ik ben ondertussen zo'n 3 weken gestopt met de pil en mijn libido is ernorm toegenomen. Daarnaast voel ik me echt op en top happy. Begin me nu goed te realiseren hoe apatisch ik de afgelopen jaren ben geweest. Herkent iemand dit?
Dat merkte ik ook!
Sinds ik van de pil af ben voel ik mij stukke beter.
pi_78903555
Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden op het internet, maar na hoeveel tijd nadat je bent begonnen met de pil, is hij effectief?
-
pi_78903738
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:46 schreef denaamishenk het volgende:
Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden op het internet, maar na hoeveel tijd nadat je bent begonnen met de pil, is hij effectief?
Als de vrouw voor de eerste keer begint met het slikken van de pil op de eerste dag van haar menstruatie, dan is ze gelijk beschermd tegen zwangerschap.

Ze kan ook op een andere dag beginnen in haar cyclus, maar dan moeten jullie de eerste 7 dagen een condoom gebruiken bij het vrijen, omdat de pil dan nog niet veilig is. Na die 7 dagen is ze wel beschermd tegen zwangerschap.

Goed antwoord Henk?
Noot noot.
pi_78903861
Hartstikke duidelijk, bedankt!
-
pi_78909077
Bij mij wastie meteen effectief. Door die rot pil had ik helemaal geen zin meer in sex
(dat was na 4 of 5 andere merken die alle gestopt werden wegens hinderlijke bijwerkingen als hoofdpijn)
pi_78912406
Dat is wel klote Hebben veel vrouwen daar last van?
-
pi_78912703
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:31 schreef denaamishenk het volgende:
Dat is wel klote Hebben veel vrouwen daar last van?
Dat weet ik niet. De pil was nog in ontwikkeling, ik hoorde later dat er een vernieuwde (lichtere) versie op de markt was maar omdat onze eerste kennismaking zo waardeloos was, had ik geen zin om het te proberen.
  Vis een optie? dinsdag 9 maart 2010 @ 00:00:55 #48
70532 loveli
N
pi_78915996
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:28 schreef Hinke25 het volgende:
Bij mij wastie meteen effectief. Door die rot pil had ik helemaal geen zin meer in sex
(dat was na 4 of 5 andere merken die alle gestopt werden wegens hinderlijke bijwerkingen als hoofdpijn)
Welke pillen heb je gebruikt?
crap in = crap out
pi_79222501
Hallo

Ik heb een vraagje. Ik ben al meer als 3 maanden aan deze pil, qlaira, ik ben namelijk overgestapt. Eerder bloedde ik al met deze pil, om de 2 weken zelfs. Nou heb ik al meer als 4 weken niet gebloed en ik begin me lichtelijk zorgen te maken.. Ik ben de pil geen 1 keer vergeten te slikken overigens.

Weet iemand wat dit kan zijn/heeft iemand ervaring hiermee?

Mvg,
Nikki
pi_79222630
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:39 schreef loveli het volgende:
Hoe lan slik je 'em, wat slikte je hiervoor en hoe was je normale bloedingspatroon? Jouw pil is een nieuwe en ik weet er nog heel weinig van.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_79222644
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:42 schreef Adolecens het volgende:

[..]


quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:39 schreef loveli het volgende:
Hoe lan slik je 'em, wat slikte je hiervoor en hoe was je normale bloedingspatroon? Jouw pil is een nieuwe en ik weet er nog heel weinig van.
Deze slik ik inmiddels meer als 3 maanden. Alles bij elkaar slik ik al een jaar de pil. Mijn normale bloedingspatroon was goed, 1keer per maand met de vorige pil en met deze was het in het begin om de 2 weken, nu is het inmiddels al 4 weken geleden..

Groetjes Nikki
pi_79222672
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:39 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo

Ik heb een vraagje. Ik ben al meer als 3 maanden aan deze pil, qlaira, ik ben namelijk overgestapt. Eerder bloedde ik al met deze pil, om de 2 weken zelfs. Nou heb ik al meer als 4 weken niet gebloed en ik begin me lichtelijk zorgen te maken.. Ik ben de pil geen 1 keer vergeten te slikken overigens.

Weet iemand wat dit kan zijn/heeft iemand ervaring hiermee?

Mvg,
Nikki
Ik denk dat het verstandig is dat je morgen de dokter belt als je je er zorgen over gaat maken.. Die kan je denk ik de meeste geruststelling geven zeker omdat het hier gaan om een nieuwe pil..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_79229275
Hoi, ik heb ook even een vraagje. Sinds een week ongeveer slik ik microgynon. De dokter zei dat ik er de tweede dag dat ik ongesteld was mee moest beginnen. Maar nu na een week heb ik nog steeds licht bloedverlies, terwijl dat normaal nooit zo lang duurt. Kan dat ook door de pil komen?
pi_79392001
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:38 schreef windmolentje het volgende:
Hoi, ik heb ook even een vraagje. Sinds een week ongeveer slik ik microgynon. De dokter zei dat ik er de tweede dag dat ik ongesteld was mee moest beginnen. Maar nu na een week heb ik nog steeds licht bloedverlies, terwijl dat normaal nooit zo lang duurt. Kan dat ook door de pil komen?
ik slik sinds 5 dagen ook microgynon en ik moest hem de eerste dag van mijn menstruatie nemen. Ik ben normaal 7 dagen ongesteld, maar nu is het na 5 dagen al zo goed als weg.

Ik hoorde van andere mensen dat ze meerdere weken ongesteld bleven toen ze met de pil begonnen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik zou je huisarts even raadplegen als je je echt zorgen maakt.
pi_79392169
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:38 schreef windmolentje het volgende:
Hoi, ik heb ook even een vraagje. Sinds een week ongeveer slik ik microgynon. De dokter zei dat ik er de tweede dag dat ik ongesteld was mee moest beginnen. Maar nu na een week heb ik nog steeds licht bloedverlies, terwijl dat normaal nooit zo lang duurt. Kan dat ook door de pil komen?
Huh, waarom de 2e dag?
Noot noot.
pi_79392374
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:52 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Huh, waarom de 2e dag?
Ja ik vond het ook al raar klinken, ik moest hem de eerste dag, op de bijsluiter staat eerste dag, en dat ie niet veilig is als je hem een dag later neemt. Wat ik ook erg vreemd vind is dat 2 vriendinnen van mij hem juist meteen ná de ongesteldheid moesten nemen, terwijl er toch duidelijk in de bijsluiter staat dat dat juist niet moet
  zondag 21 maart 2010 @ 14:34:58 #57
295984 Demise
I saw you look away
pi_79404867
Ik weet van mijn vriendin dat ze nog twee maanden na 't starten met de pil last heeft gehad van licht bloedverlies, daarna was het over. Dus, windmolentje, het zou best kunnen komen door de pil, maar bij twijfel zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan. Die weet er het meeste vanaf (hopen we...)

Ik wil graag beginnen met de pil, onder andere omdat ik altijd erg hevig ongesteld ben en zelfs met twee ibuprofen kom ik de dag nog maar net door. Ik ben dan wel weer altijd erg regelmatig (tot op het uur) en kort (3-5 dagen) ongesteld. Nu ben ik begonnen met voorzichtig polsen wat mijn ouders ervan vinden, maar die kregen zowat een hartaanval.
Mijn moeder dacht onmiddellijk dat ik andere motieven had, die heeft volgens mij nog nooit van condooms gehoord, maar ik kon moeilijk zeggen dat ik toch niet zou stoppen met condooms. Dan zou ze pas echt door 't lint gaan (christelijk, niet erg progressief). Mijn vader is van mening dat ik mijn hormoonhuishouding onnodig door de war zou schoppen en dat die twee ibuprofen per maand (ik slik ze alleen de eerste dag) minder slecht voor me zijn dan de pil.
Ik zou eventueel toch aan de pil kunnen gaan en dat verbergen, of een halfjaartje wachten en me beroepen op het ik-ben-achttien-en-dus-volwassen-argument, maar dat zou niet erg volwassen zijn. Bovendien bedoelen mijn ouders het goed en ik wil zoiets niet voor ze verbergen.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies over? Of weet iemand misschien een andere oplossing voor de pijn, want dat is toch mijn belangrijkste motivatie om aan de pil te willen.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79408363
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:34 schreef Demise het volgende:
Ik weet van mijn vriendin dat ze nog twee maanden na 't starten met de pil last heeft gehad van licht bloedverlies, daarna was het over. Dus, windmolentje, het zou best kunnen komen door de pil, maar bij twijfel zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan. Die weet er het meeste vanaf (hopen we...)

Ik wil graag beginnen met de pil, onder andere omdat ik altijd erg hevig ongesteld ben en zelfs met twee ibuprofen kom ik de dag nog maar net door. Ik ben dan wel weer altijd erg regelmatig (tot op het uur) en kort (3-5 dagen) ongesteld. Nu ben ik begonnen met voorzichtig polsen wat mijn ouders ervan vinden, maar die kregen zowat een hartaanval.
Mijn moeder dacht onmiddellijk dat ik andere motieven had, die heeft volgens mij nog nooit van condooms gehoord, maar ik kon moeilijk zeggen dat ik toch niet zou stoppen met condooms. Dan zou ze pas echt door 't lint gaan (christelijk, niet erg progressief). Mijn vader is van mening dat ik mijn hormoonhuishouding onnodig door de war zou schoppen en dat die twee ibuprofen per maand (ik slik ze alleen de eerste dag) minder slecht voor me zijn dan de pil.
Ik zou eventueel toch aan de pil kunnen gaan en dat verbergen, of een halfjaartje wachten en me beroepen op het ik-ben-achttien-en-dus-volwassen-argument, maar dat zou niet erg volwassen zijn. Bovendien bedoelen mijn ouders het goed en ik wil zoiets niet voor ze verbergen.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies over? Of weet iemand misschien een andere oplossing voor de pijn, want dat is toch mijn belangrijkste motivatie om aan de pil te willen.
Misschien kun je toch eens een serieus gesprek hebben met je ouders over de voordelen van de pil.

Zie hier:
· Bijzonder betrouwbaar voorbehoedsmiddel als je er zorgvuldig mee omgaat
· Regelmatige cyclus
· Menstruatiepijn kan verminderen/verdwijnen
· Minder premenstruele klachten
· Minder kans op bloedarmoede (vanwege afname bloedverlies)
· Iets kleinere kans op kanker van de eierstokken en baarmoeder
· Beschermt mogelijk tegen (goedaardige) afwijkingen van eierstokken en borsten
bron: www.sekswoordenboek.nl

Ik had ook altijd een hele zware en pijnlijke menstruatie.. De eerste twee dagen kon ik niet eens rechtop staan van de pijn.. Daarom ben ik aan de pil gegaan.. Elke cyclus sindsdien is minder pijnlijk. Ook bloedde ik voorheen ONTZETTEND veel. Tampon en maandverband samen moest op zijn hevigst welleens elk halfuur verschonen. Verre van ideaal dus.

En ik denk dat je ouders uiteindelijk toch wel het beste met je voor hebben.. Dus dat als je ze overtuigd van de voordelen, je wel aan de pil mag. En anders doe het toch zonder hun toestemming? Jij geeft aan WAAROM je kiest voor de pil, dat moeten ze maar accepteren.
  zondag 21 maart 2010 @ 16:22:53 #59
295984 Demise
I saw you look away
pi_79408681
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:13 schreef TamaravdS het volgende:

[..]

Misschien kun je toch eens een serieus gesprek hebben met je ouders over de voordelen van de pil.

Zie hier:
· Bijzonder betrouwbaar voorbehoedsmiddel als je er zorgvuldig mee omgaat
· Regelmatige cyclus
· Menstruatiepijn kan verminderen/verdwijnen
· Minder premenstruele klachten
· Minder kans op bloedarmoede (vanwege afname bloedverlies)
· Iets kleinere kans op kanker van de eierstokken en baarmoeder
· Beschermt mogelijk tegen (goedaardige) afwijkingen van eierstokken en borsten
bron: www.sekswoordenboek.nl

Ik had ook altijd een hele zware en pijnlijke menstruatie.. De eerste twee dagen kon ik niet eens rechtop staan van de pijn.. Daarom ben ik aan de pil gegaan.. Elke cyclus sindsdien is minder pijnlijk. Ook bloedde ik voorheen ONTZETTEND veel. Tampon en maandverband samen moest op zijn hevigst welleens elk halfuur verschonen. Verre van ideaal dus.

En ik denk dat je ouders uiteindelijk toch wel het beste met je voor hebben.. Dus dat als je ze overtuigd van de voordelen, je wel aan de pil mag. En anders doe het toch zonder hun toestemming? Jij geeft aan WAAROM je kiest voor de pil, dat moeten ze maar accepteren.
Ik weet ook zeker dat ze 't goed bedoelen, maar het idee dat ik het als voorbehoedsmiddel zou kunnen gebruiken staat ze gewoon tegen. Zonder hun toestemming zou kunnen, maar ik heb liever dat ze het wel gewoon accepteren. Om dit nou een bron van ruzies te maken, daar schiet ik zelf ook niet veel mee op... Maar als ze gewoon niet luisteren, kan ik misschien ook niet veel anders.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79408811
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:22 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik weet ook zeker dat ze 't goed bedoelen, maar het idee dat ik het als voorbehoedsmiddel zou kunnen gebruiken staat ze gewoon tegen. Zonder hun toestemming zou kunnen, maar ik heb liever dat ze het wel gewoon accepteren. Om dit nou een bron van ruzies te maken, daar schiet ik zelf ook niet veel mee op... Maar als ze gewoon niet luisteren, kan ik misschien ook niet veel anders.
Maar ze hebben uiteindelijk toch het beste met je voor? Wat schieten zij ermee op dat jij een paar dagen in de maand vergaat van de pijn? Terwijl dat makkelijk te verhelpen is?
Ik snap dat je ouders conservatief zijn.. En dat moeten ze zelf weten.. Maar ze moeten ook aan jou denken hierin.

Mijn bescheiden mening..
  zondag 21 maart 2010 @ 16:30:43 #61
295984 Demise
I saw you look away
pi_79408989
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:26 schreef TamaravdS het volgende:

[..]

Maar ze hebben uiteindelijk toch het beste met je voor? Wat schieten zij ermee op dat jij een paar dagen in de maand vergaat van de pijn? Terwijl dat makkelijk te verhelpen is?
Ik snap dat je ouders conservatief zijn.. En dat moeten ze zelf weten.. Maar ze moeten ook aan jou denken hierin.

Mijn bescheiden mening..
Ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb dan ook een heel ander idee over sommige dingen dan mijn ouders... Ik vind eerlijk gezegd, als je vermoed dat je kind het doet, zorg er dan in ieder geval voor dat het veilig gebeurt. Maarja, mijn mening. Ik hoop dat ik mijn moeder kan ompraten, dus daar mik ik nu op. Mijn vader is verloren, denk ik.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79409099
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:22 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik weet ook zeker dat ze 't goed bedoelen, maar het idee dat ik het als voorbehoedsmiddel zou kunnen gebruiken staat ze gewoon tegen. Zonder hun toestemming zou kunnen, maar ik heb liever dat ze het wel gewoon accepteren. Om dit nou een bron van ruzies te maken, daar schiet ik zelf ook niet veel mee op... Maar als ze gewoon niet luisteren, kan ik misschien ook niet veel anders.
Beetje overdreven dat je op je 17e geen seks mag hebben van je ouders
maar ik ben ook heel vrij opgevoed en ben op mn 14e ontmaagd, wat mijn ouders geen probleem vonden.

Ik zou toch gewoon naar de huisarts gaan voor de pil, je ouders hoeven niks te weten te komen als jij dat niet wil.
Ik menstrueer zelf ook heel heftig, voel al dagen van te voren aankomen, voel duidelijk mijn eisprong 2 weken van te voren, bloed heel veel en 7 dagen lang. Nu ben ik sinds een paar dagen aan de pil en het bevalt me erg goed ben nu al nog maar 5 dagen ongesteld in plaats van 7
Pijn had ik nog wel best erg, maar ik ben ook pas net begonnen.
pi_79409185
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:30 schreef Demise het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb dan ook een heel ander idee over sommige dingen dan mijn ouders... Ik vind eerlijk gezegd, als je vermoed dat je kind het doet, zorg er dan in ieder geval voor dat het veilig gebeurt. Maarja, mijn mening. Ik hoop dat ik mijn moeder kan ompraten, dus daar mik ik nu op. Mijn vader is verloren, denk ik.
mijn moeder wou het in eerste instantie niet omdat ze me erg jong vind (15). Zij begon met 16 en heeft 5 jaar de pil geslikt, waarna haar menstruatie 2 jaar wegbleef vandaar dat ze het eerst niet wou, maar als ze me dan zag vergaan van de pijn veranderde ze toch maar van gedachte.

mijn vader maakte het niet zo veel uit/bemoeide zich er niet mee/liet het aan mijn moeder over
pi_79409265
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:30 schreef Demise het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb dan ook een heel ander idee over sommige dingen dan mijn ouders... Ik vind eerlijk gezegd, als je vermoed dat je kind het doet, zorg er dan in ieder geval voor dat het veilig gebeurt. Maarja, mijn mening. Ik hoop dat ik mijn moeder kan ompraten, dus daar mik ik nu op. Mijn vader is verloren, denk ik.

Misschien erg, maar ik zou het dan hierop gooien, om haar verder te overtuigen:
quote:
· Iets kleinere kans op kanker van de eierstokken en baarmoeder
· Beschermt mogelijk tegen (goedaardige) afwijkingen van eierstokken en borsten
Want dat wenst jouw moeder je natuurlijk niet toe..
  zondag 21 maart 2010 @ 16:41:01 #65
295984 Demise
I saw you look away
pi_79409372
Haha, nee, dat wenst ze me niet toe (hoop ik). Maar ik mag volgens mij niet eens seks voor het huwelijk... Ik vertel ze maar niet dat dat allang een verloren zaak is. Ik denk dat ik inderdaad misschien gewoon mijn instelling moet wijzigen. Zo van: ik doe het toch, en jullie kunnen me hierin steunen of niet.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79409426
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:41 schreef Demise het volgende:
Haha, nee, dat wenst ze me niet toe (hoop ik). Maar ik mag volgens mij niet eens seks voor het huwelijk... Ik vertel ze maar niet dat dat allang een verloren zaak is. Ik denk dat ik inderdaad misschien gewoon mijn instelling moet wijzigen. Zo van: ik doe het toch, en jullie kunnen me hierin steunen of niet.
Hahahah, ik zou ze lekker in de waan laten inderdaad! Voordat ze je tot je 21e opsluiten in een klooster ofzo.

Je kiest voor jezelf en jouw gezondheid. Punt.
  zondag 21 maart 2010 @ 16:48:11 #67
295984 Demise
I saw you look away
pi_79409595
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:42 schreef TamaravdS het volgende:

[..]

Hahahah, ik zou ze lekker in de waan laten inderdaad! Voordat ze je tot je 21e opsluiten in een klooster ofzo.

Je kiest voor jezelf en jouw gezondheid. Punt.
Oh God, dat wordt 'm echt niet voor voor mij, een klooster. En inderdaad, ze moeten ook maar accepteren dat ik niet een ideale kopie ben van mijn ouders.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  Vis een optie? zondag 21 maart 2010 @ 16:51:16 #68
70532 loveli
N
pi_79409690
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:34 schreef Demise het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies over? Of weet iemand misschien een andere oplossing voor de pijn, want dat is toch mijn belangrijkste motivatie om aan de pil te willen.
Gezond eten en extra visolie of theunisbloemolie slikken. Vette vis eten mag ook, makreel, zalm, haring, sardines.
crap in = crap out
pi_79409720
Kun je wel ff posten hoe dat gesprek is gegaan? Ben zo benieuwd..

Succes!
  zondag 21 maart 2010 @ 16:55:39 #70
295984 Demise
I saw you look away
pi_79409810
@loveli:
Ja, dat heb ik al eerder gehoord. Ik ben een enorme fan van haring, dus dat vond ik een vrij goed idee. Het helpt wel iets, maar nog steeds niet echt zo goed dat ik normaal de dag doorkom.

@TamaravdS:
Tuurlijk. Ik denk dat onder het eten wel een veilig moment is...
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  Vis een optie? zondag 21 maart 2010 @ 16:56:09 #71
70532 loveli
N
pi_79409825
Bij de weg, de kans op baarmoederhalskanker is weer wat groter bij pilgebruik.

Wil je aan de pil, dan moet dat bespreekbaar zijn en geen al te groot probleem. Zolang je maar weet wat je slikt en waarom. Om die reden ben ik er zelf nooit aan begonnen. Menstruatiepijn is goed te verhelpen met een gezond voedingspatroon.

edit: gezond de hele maand door, da's niet alleen een visje of oliepillen nemen de week voor je ongesteld moet worden.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 21 maart 2010 @ 17:03:29 #72
70532 loveli
N
pi_79410045
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:55 schreef Demise het volgende:
@loveli:
Ja, dat heb ik al eerder gehoord. Ik ben een enorme fan van haring, dus dat vond ik een vrij goed idee. Het helpt wel iets, maar nog steeds niet echt zo goed dat ik normaal de dag doorkom.

@TamaravdS:
Tuurlijk. Ik denk dat onder het eten wel een veilig moment is...
Een uurtje na het eten zijn mensen vaak het vrolijkst
crap in = crap out
  zondag 21 maart 2010 @ 17:06:27 #73
295984 Demise
I saw you look away
pi_79410164
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:56 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, de kans op baarmoederhalskanker is weer wat groter bij pilgebruik.

Wil je aan de pil, dan moet dat bespreekbaar zijn en geen al te groot probleem. Zolang je maar weet wat je slikt en waarom. Om die reden ben ik er zelf nooit aan begonnen. Menstruatiepijn is goed te verhelpen met een gezond voedingspatroon.

edit: gezond de helemaand door, da's niet alleen een visje of oliepillen nemen de week voor je ongesteld moet worden.
Tja, hier in huis is het dus wel een redelijk groot probleem. En ik eet drie keer per week haring (met uitjes, natuurlijk). Voor de rest heb ik ook een gezond voedingspatroon, ik let op wat en hoeveel ik eet, daar kan het amper aan liggen.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  Vis een optie? zondag 21 maart 2010 @ 17:16:22 #74
70532 loveli
N
pi_79410483
Slechts 2% van de nederlanders eet volgens de richtlijnen van het voedingscentrum, dus best kans dat je toch wat mist. Echt voldoende groente eten (>200 gram, graag groene groenten) en snelle suikers en verkeerde vetten laten staan.

En hoewel gezonde voeding de basis is van een goede hormoonhuishouding, denk ik dat ik even ophoud voor ik te veel off-topic ga.
crap in = crap out
  zondag 21 maart 2010 @ 19:55:30 #75
295984 Demise
I saw you look away
pi_79416811
Ben twee jaar geleden bij een dietiste geweest omdat ik aankwam van medicatie, daar heb ik toen een heel voedingspatroon uitgedoktert met haar om ervoor te zorgen dat ik een beetje op gewicht bleef. Toen ik de medicatie mocht stoppen met ik doorgegaan met dat eetpatroon, als je er eenmaal aan gewend bent is het gemakkelijk vol te houden.

En het gesprek! Nou. Het kon slechter. Ik begon heel zelfverzekerd, tijdens het toetje: 'Ik wil het toch nog een keer over de pil hebben.' Toen sneakte mijn broertje de kamer uit en slaakte mijn vader een diepe zucht. Ik was echt wel zenuwachtig, eigenlijk, op dat moment. Meestal kan ik het wel vinden met mijn ouders wat betreft regels over niet roken, geen drugs, niet drinken etc, dus dit soort gesprekken ben ik niet gewend.
Uiteindelijk heb ik ze heel rustig en volwassen gezegd dat ik erover had nagedacht, de voor- en nadelen heb afgewogen (ook opgenoemd) en dat ik toch bij mijn besluit bleef. Wat bleek? Mijn vader dacht dat, als ik niet ziek op bed lag, ik dus ook geen last had van mijn menstruatie. Hij wist wel dat ik ibu's slikte, maar hij dacht niet dat ik daarna nog echt veel pijn had. Nadat ik dat misverstand de wereld uit hielp, was hij nog steeds niet laaiend enthousiast. Ik zei dat ik mijn besluit gemaakt had en dat ik sowieso aan de pil wilde, en dat ik het heel fijn zou vinden als ze me hierin zouden steunen (dit met een halve hap vla in mijn mond en mijn gezicht naar mijn placemat, maar goed). Mijn vader werd toen echt heel kwaad en hij vond het gemeen van me dat ik hem zo wilde passeren.
Gelukkig kreeg ik hulp uit een onverwachte hoek en besloot mijn moeder zich in het gesprek te mengen. Uiteindelijk heeft zij mij vader iets weten te sussen en we hebben nu een compromis gesloten. Tot mijn achttiende denken we er nog over na en kijken we of er ook andere oplossingen zijn, maar uiteindelijk is het dan wel mijn keuze. Dus ook al komen ze met een alternatief, kan ik alsnog (met toestemming dus) besluiten om aan de pil te gaan, zodra ik achttien word.

Kortom: het ging eigenlijk heel heel heel erg goed!
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79417621
Hmm, dat valt nog reuze mee inderdaad!

Wanneer word je 18?
  zondag 21 maart 2010 @ 20:25:17 #77
295984 Demise
I saw you look away
pi_79418302
7 augustus.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  zondag 28 maart 2010 @ 13:59:01 #78
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_79668624
ik heb Gestodelle 20 gekregen om m'n menstruatie een periode uit te stellen

de apotheker keiserieus tegen mij: als je die in het begin neemt, ben je nog niet veilig.

wtf, dacht ik. ik zei dan maar dat het was om de menstruatie uit te stellen. dat gezicht hahahaha.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 2 april 2010 @ 22:25:34 #79
293289 RRR-15
youmakemesmile.
pi_79886406
ik zou ook liever hebben dat me kind het veilig doet, dan achter me rug om onveilig, en k hoef later heus niet alles te weten van me kinderen
maar liever zo dan acher me rug om
zelf was ik 14, nu ben ik 15, over 2 weken 16 en begon mijn moeder zelf over de pil,
vond ik wel fijn, hoefde ik er niet zelf over te beginnen
pi_79912642
Ik had diarree, niet waterdun, in de derde pilweek. Ik heb in de drie dagen dat ik diarree had een extra pil genomen. Ik zei tegen mn vriend dat hij niet in me mocht klaarkomen, ik dacht dat dat wel veilig genoeg zou zijn.. Maarja, als mannen geil zijn..
I know, ik ben een beetje dom geweest.
Maar wat ik dus in mn hoofd had.. Je kunt in de stopweek gewoon seks hebben, terwijl je dan zeven dagen de pil niet slikt. Dan zou het toch ook niet echt een probleem moeten zijn als je een pil vergeet in de derde week (of later, als je de pil doorslikt) of een beetje aan de schijterij raakt? Want ik dacht dat je dan dus teerde op de stoffen die je de afgelopen drie weken in hebt geslikt, omdat je lichaam dan een buffer heeft opgebouwd.
And the sex
and the drugs
and the complications
pi_79916550
Sowieso is het volgens mij geen probleem als je geen waterdunne diarree hebt, en je hebt bovendien ook nog eens een extra pil genomen.. Zo dom lijkt het me dus niet.

Verder weet ik het niet precies, wel dat je een morning after pil ook alleen hoeft te nemen na een vergeten pil in de eerste week..
  Vis een optie? zaterdag 3 april 2010 @ 23:58:48 #82
70532 loveli
N
pi_79920149
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:11 schreef straatmadelief het volgende:
Ik had diarree, niet waterdun, in de derde pilweek. Ik heb in de drie dagen dat ik diarree had een extra pil genomen. Ik zei tegen mn vriend dat hij niet in me mocht klaarkomen, ik dacht dat dat wel veilig genoeg zou zijn.. Maarja, als mannen geil zijn..
I know, ik ben een beetje dom geweest.
Maar wat ik dus in mn hoofd had.. Je kunt in de stopweek gewoon seks hebben, terwijl je dan zeven dagen de pil niet slikt. Dan zou het toch ook niet echt een probleem moeten zijn als je een pil vergeet in de derde week (of later, als je de pil doorslikt) of een beetje aan de schijterij raakt? Want ik dacht dat je dan dus teerde op de stoffen die je de afgelopen drie weken in hebt geslikt, omdat je lichaam dan een buffer heeft opgebouwd.
Het is een klein beetje waar dat je een buffer opbouwt, maar niet zodanig dat je in week 3 gewoon het een en ander kunt skippen zonder te weten hoe de pil werkt. Wel genoeg om het 12 uur langer uit te houden dan je standaard pilmoment. In de stopweek teer je niet op de buffer die je hebt opgebouwd, maar dan daalt je hormoonspiegel gewoon. En omdat je weer snel begint met slikken, is de periode te kort om vruchtbaar te worden.

Had je diarree binnen 3 uur na innemen van de pil? Zo nee, dan geen probleem. Zo ja, dan mogelijk een probleem omdat er niet genoeg tijd was om de hormonen op te nemen. Het slikken van een extra pil was best een goed idee, de kans dat je elke dag voldoende hormonen hebt binnengekregen is aardig groot.

Probeer voor jezelf vast te stellen hoeveel dagen je een pil hebt geslikt met niet binnen 3 uur erna diarree. Alle dagen? Geen probleem. Een dag minder? Nog steeds geen probleem. Maar bij 3 gemiste pillen wordt het riskant en moet je geen stopweek inlassen, maar meteen doorslikken.
crap in = crap out
pi_79936297
Ik heb ook doorgeslikt dat leek me slimmer.
Pff nou ik werd anders voor heeel dom uitgemaakt door een aantal medevrouwen op een ander forum.. :S Dat ik zo had lopen kloten met de pil, door er maar een paar extra te nemen, en dat er een grote kans was dat ik nu zwanger zou zijn en zo.. Ze maakten me er helemaal nerveus mee
Ik weet eigenlijk niet precies, ik was best wel flink aan de schijterij dus het kan best dat het er minder dan drie uur later is uitgekomen.. Maarja, het was dus niet waterdun, heb een extra pil genomen (die helaas misschien ook weer te snel naar buiten is gekomen).
Nouja, de kans op zwangerschap zal dus wel iets vergroot zijn, maar de pil zal toch nog wel enige werking hebben gehad lijkt mij.
And the sex
and the drugs
and the complications
pi_79936665
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Het is een klein beetje waar dat je een buffer opbouwt, maar niet zodanig dat je in week 3 gewoon het een en ander kunt skippen zonder te weten hoe de pil werkt. Wel genoeg om het 12 uur langer uit te houden dan je standaard pilmoment. In de stopweek teer je niet op de buffer die je hebt opgebouwd, maar dan daalt je hormoonspiegel gewoon. En omdat je weer snel begint met slikken, is de periode te kort om vruchtbaar te worden.
dus je hoeft in je stopweek geen condoom te gebruiken?
dat dacht ik maarja, ben net een maandje aan de pil, nog onervaren gebruiker
  zondag 4 april 2010 @ 16:33:24 #85
295984 Demise
I saw you look away
pi_79936989
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:24 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

dus je hoeft in je stopweek geen condoom te gebruiken?
dat dacht ik maarja, ben net een maandje aan de pil, nog onervaren gebruiker
Nope, ook in je stopweek ben je beschermd tegen zwangerschappen.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79937041
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:33 schreef Demise het volgende:

[..]

Nope, ook in je stopweek ben je beschermd tegen zwangerschappen.
ik ben best wel blij met deze informatie

wel stom, ik had alles kunnen vragen wat ik maar wou bij de huisarts, maar toen ik daar eenmaal aankwam was ik alles al vergeten wat ik vragen wou
had 3 kwartier door de motregen en koude tegenwind gefietst en ik ben snel duizelig, dus kon niet zo goed meer denken
pi_79937114
Hmm mijn huisarts heeft alles heel duidelijk uitgelegd Uit zichzelf.
And the sex
and the drugs
and the complications
pi_79937160
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:37 schreef straatmadelief het volgende:
Hmm mijn huisarts heeft alles heel duidelijk uitgelegd Uit zichzelf.
tsja, die van mij ging mn bloeddruk meten, zeggen dat de pil niet helpt tegen soa's (alsof ik 10 jaar oud ben ofzo ) en vroeg of ik nog vragen had. Die had ik dus niet op dat moment dus toen gingen we weer naar huis
pi_79937178
ohja en ze vroeg ook of er trombose in mijn familie zat.
  zondag 4 april 2010 @ 16:56:53 #90
295984 Demise
I saw you look away
pi_79937701
Ik wil jouw huisarts. Ik moest naar de huisarts omdat ik dacht dat ik blaasontsteking had en ik heb daar wel een halfuur gezeten. 'Wat wil je gaan studeren dan?' 'Oh! Doe je ook aan sport?' 'Heb je al een vriend? Nee? Oh, mijn vrouw en ik hebben elkaar ontmoet...'
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  maandag 5 april 2010 @ 14:15:49 #91
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_79966619
ik ben vandaag begonnen met Gestodelle 20.

ik hoop dat ik hem altijd op het juiste tijdstip neem of maakt dat niet uit?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Vis een optie? maandag 5 april 2010 @ 14:42:29 #92
70532 loveli
N
pi_79967347
Het komt niet aan op een paar uurtjes, maar het is makkelijker wanneer je 'em op een standaard tijdstip inneemt. Met de combinatiepil (wat de gestodelle ook is) komt het minder nauw dan met een alleen-progestageen pil.
crap in = crap out
pi_79974259
zit eraan te denken om een tijdje met de pil te kappen...soms een beetje het idee dat ik er depri van word..
Le deuxième sexe
  maandag 5 april 2010 @ 19:24:05 #94
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_79976168
ons mama denkt dat je de pil 's avonds moet nemen maar ik denk 's morgens.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_79977423
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:24 schreef sararaats het volgende:
ons mama denkt dat je de pil 's avonds moet nemen maar ik denk 's morgens.
boeit niet, als je het maar ongeveer elke dag hetzelfde doet zodat je er aan gewend bent. ik zelf doe ook altijd 's ochtends.
Le deuxième sexe
pi_79977457
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:24 schreef sararaats het volgende:
ons mama denkt dat je de pil 's avonds moet nemen maar ik denk 's morgens.
's Avonds is slimmer denk ik, want minder kans op kotsen/diarree binnen 3 uur omdat je dan toch slaapt.
  Vis een optie? maandag 5 april 2010 @ 23:20:19 #97
70532 loveli
N
pi_79987306
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:29 schreef ad0rable het volgende:
zit eraan te denken om een tijdje met de pil te kappen...soms een beetje het idee dat ik er depri van word..
Kan aan de pil liggen. Welke slik je?
crap in = crap out
pi_79993576
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Kan aan de pil liggen. Welke slik je?
diane 35
Le deuxième sexe
  Vis een optie? dinsdag 6 april 2010 @ 09:08:43 #99
70532 loveli
N
pi_79993995
Een van de bekende en relatief veel voorkomende bijwerkingen van de Diane is dat je er depressief van kunt worden. Bij de weg, het is geen anti-conceptiepil, maar een medicijn tegen zware acne. Als je 'em daar niet voor slikt, dan heeft je huisarts de verkeerde voorgeschreven.

Als je 'em tegen lichte acne had, is het niet verstandig om over te stappen op de Microgynon, Rigevidon of Stediril, want die geeft juist wat meer kans op acne.
crap in = crap out
pi_80006568
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:08 schreef loveli het volgende:
Een van de bekende en relatief veel voorkomende bijwerkingen van de Diane is dat je er depressief van kunt worden. Bij de weg, het is geen anti-conceptiepil, maar een medicijn tegen zware acne. Als je 'em daar niet voor slikt, dan heeft je huisarts de verkeerde voorgeschreven.

Als je 'em tegen lichte acne had, is het niet verstandig om over te stappen op de Microgynon, Rigevidon of Stediril, want die geeft juist wat meer kans op acne.
had 'm daar idd tegen... heb alleen niet zoveel zin om nu te stoppen en dan weer helemaal onder te zitten.
Le deuxième sexe
pi_80096101
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:58 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

's Avonds is slimmer denk ik, want minder kans op kotsen/diarree binnen 3 uur omdat je dan toch slaapt.
's Ochtends is ook weer slim, want als je m dan vergeet kun je m sneller innemen waardoor het weer veiliger is.
And the sex
and the drugs
and the complications
pi_80277201
Hey iedereen! Ik heb even een vraagje: Ik slik al meer dan een jaar elke avond rond elf uur de pil. Nu heb ik net stopweek gehad. Ik moest normaal de eerste pil weer op maandag rond 23.00 slikken. Nou ben ik dat vergeten en heb dat volgende ochtend om 06.00 gedaan. Dit valt nog wel onder de <12 uur na normale tijd, alleen geldt dat ook bij de eerste pil van nieuwe periode? Ik heb zondag niet veilig seks gehad, is dat gevaarlijk? En moet ik deze week condoom gebruiken? Of is het veilig doordat het <12 uur was?

Alvast bedankt als iemand het weet!
pi_80281682
pilvergeten.nl ? of heb je daar niks aan (A) haha
-
pi_80282479
Heb site gecheckt, maar heb niet echt kunnen vinden. Heb er natuurlijk ook gewoon naar gegoogled, veel sites doorgebladerd, maar alles ging over 8 dagen stopweek en omdat het bij mij <12 uur zit, is het misschien toch anders (hoop ik).

Maar in ieder geval bedankt voor het reageren!
pi_80286354
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:58 schreef Sophieee het volgende:
Hey iedereen! Ik heb even een vraagje: Ik slik al meer dan een jaar elke avond rond elf uur de pil. Nu heb ik net stopweek gehad. Ik moest normaal de eerste pil weer op maandag rond 23.00 slikken. Nou ben ik dat vergeten en heb dat volgende ochtend om 06.00 gedaan. Dit valt nog wel onder de <12 uur na normale tijd, alleen geldt dat ook bij de eerste pil van nieuwe periode? Ik heb zondag niet veilig seks gehad, is dat gevaarlijk? En moet ik deze week condoom gebruiken? Of is het veilig doordat het <12 uur was?

Alvast bedankt als iemand het weet!
Het lijkt mij geen probleem gezien de 12 uur. Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was maar ik heb er niet heel veel verstand van..
pi_80286584
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:46 schreef Sophieee het volgende:
Heb site gecheckt, maar heb niet echt kunnen vinden. Heb er natuurlijk ook gewoon naar gegoogled, veel sites doorgebladerd, maar alles ging over 8 dagen stopweek en omdat het bij mij <12 uur zit, is het misschien toch anders (hoop ik).

Maar in ieder geval bedankt voor het reageren!
anders bel je de huisarts...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_80286712
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:43 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Het lijkt mij geen probleem gezien de 12 uur. Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was
Inderdaad..
And the sex
and the drugs
and the complications
  woensdag 14 april 2010 @ 13:55:37 #108
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_80303289
ik was gisteren de pil vergeten en heb ze nu met de pil van vandaag genomen.

ik ben er helemaal niet ziek van.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_80333062
Hoezo?
And the sex
and the drugs
and the complications
pi_80700558
Hoi,

Ik heb een pilletje in de wasbak laten vallen en niet meer terug gevonden. Daarom heb ik een ander pil genomen van een ander strip. Is dat erg? Ben ik dan onbeschermd?
pi_80700663
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:16 schreef blabla19 het volgende:
Hoi,

Ik heb een pilletje in de wasbak laten vallen en niet meer terug gevonden. Daarom heb ik een ander pil genomen van een ander strip. Is dat erg? Ben ik dan onbeschermd?
Als het hetzelfde merk is en dezelfde fase (als je een meerfasenpil hebt) maakt dat geen verschil met de pil die in de wasbak is gevallen.
pi_80703317
Ik gebruik ethinylesradiol levonorgestrel
  Vis een optie? zondag 25 april 2010 @ 19:34:16 #113
70532 loveli
N
pi_80703464
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:31 schreef blabla19 het volgende:
Ik gebruik ethinylesradiol levonorgestrel
No problem. Da's de merkloze variant van de Microgynon/Stediril/Rigevidon, de meest gebruikte eenfase-pil in de regio.
crap in = crap out
pi_80703811
thanks
pi_80716632
Kan het kwaad dat wanneer je in je stopweek zit, je een paar dagen eerder weer begint met slikken? Dus de stopweek verkort. Bijvoorbeeld als alle bloedingen al over zijn.
pi_80717597
Volgens mijn dokter kon dat geen kwaad geloof ik..
Ik doe de stopweek standaard 1 dag te kort. Omdat het erg is om je eerste pil te vergeten.
And the sex
and the drugs
and the complications
  Vis een optie? maandag 26 april 2010 @ 09:23:30 #117
70532 loveli
N
pi_80718899
Je mag ook je stopweek helemaal overslaan.
crap in = crap out
pi_80766766
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:23 schreef loveli het volgende:
Je mag ook je stopweek helemaal overslaan.
Dat doe ik nu, ivm vakantie in juli
Noot noot.
pi_80766847
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:32 schreef Bootie het volgende:
Kan het kwaad dat wanneer je in je stopweek zit, je een paar dagen eerder weer begint met slikken? Dus de stopweek verkort. Bijvoorbeeld als alle bloedingen al over zijn.
Stopweek verkorten mag altijd. Verlengen niet.
Le deuxième sexe
pi_80768090
quote:
Op maandag 26 april 2010 07:22 schreef straatmadelief het volgende:
Volgens mijn dokter kon dat geen kwaad geloof ik..
Ik doe de stopweek standaard 1 dag te kort. Omdat het erg is om je eerste pil te vergeten.
als je die pil vergeet dan heb je nog een dag bedoel je? Op zich wel slim. Ik heb het als herinnering in mn phone
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_80828856
Ja dat bedoel ik.. En ik heb het aan het begin gedaan omdat ik nooit helemaal zeker wist of ik nou weer op zondag of op maandag mijn pil moest nemen, als ik op zondag mn laatste genomen had. Als je begrijpt wat ik bedoel
And the sex
and the drugs
and the complications
pi_80831309
Hee jongens,

ik ben heel stom geweest ben gister mn pil vergeten
ik neem hem meestal om een uur of 6/7 's avonds, maar ik was heel druk met vanalles en ik moest overal heen dus dacht ik er niet aan. Nou werd ik uit mezelf om half 7 vanochtend wakker (terwijl ik er pas om half 10 uit had gehoeven) met de gedachte "heb ik mn pil wel genomen gister" en dat had ik dus niet. Ik heb hem toen maar gelijk genomen en het valt nog wel in die 12 uur. Ik heb het idee dat het wel goed is zo, maar wat kan ik het beste doen? Gewoon even met condoom? Stopweek overslaan? Stopweek nu inlassen? Ik zit nu in de 3e week, en in de bijsluiter staat vanalles. Maar omdat het precies rond die 12 uur ligt weet ik niet zeker waar ik moet lezen. Heb het ook al aan mijn moeder gevraagd en die zei dat ik het maar gewoon met condoom moest doen tot ik aan mn nieuwe strip begin, en gewoon normaal verder moet slikken en ook gewoon stopweek houden aan het eind van deze strip.
Maar wat zeggen jullie? Sowieso maar even met condoom voor de zekerheid?
  Vis een optie? donderdag 29 april 2010 @ 08:22:40 #123
70532 loveli
N
pi_80831535
No worries, het is week 3 dus het minst risicovol en volgens de nieuwe richtlijnen is het niet meer erg als je er 1 vergeet. Condoom is niet nodig.

Als je extra zekerheid wilt dan kun je overwegen om de stopweek te skippen, die is eigenlijk nergens voor nodig.
crap in = crap out
pi_80831545
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:22 schreef loveli het volgende:
No worries, het is week 3 dus het minst risicovol en volgens de nieuwe richtlijnen is het niet meer erg als je er 1 vergeet. Condoom is niet nodig.

Als je extra zekerheid wilt dan kun je overwegen om de stopweek te skippen, die is eigenlijk nergens voor nodig.
Ik ben dus gewoon nog veilig? Ik wil liever geen risico nemen
pi_80832484
Kan ik trouwens gewoon de huisarts bellen voor een vraag of moet ik dan eerst een afspraak maken ofzo? Lijkt me niet toch?
  Vis een optie? donderdag 29 april 2010 @ 09:37:49 #126
70532 loveli
N
pi_80832770
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:24 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Ik ben dus gewoon nog veilig? Ik wil liever geen risico nemen
Doorscrollen naar tabel onderaan de pagina:

http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 29 april 2010 @ 09:38:56 #127
70532 loveli
N
pi_80832805
En je kunt denk ik gewoon bellen, zeker met een vergeten pil is het zinloos als je over een paar dagen pas met de vraag terecht kunt.
crap in = crap out
pi_80832896
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:25 schreef pasopikbijt het volgende:
Kan ik trouwens gewoon de huisarts bellen voor een vraag of moet ik dan eerst een afspraak maken ofzo? Lijkt me niet toch?
Je kunt je vraag ook gelijk stellen aan de assistente, soms kunnen je die ook al helpen . Maar als je onzeker bent kun je deze maand ook gewoon je stopweek overslaan, zit je sowieso goed. Hoewel er eigenlijk geen probleem is omdat je nog binnen de 12 uur bent.
pi_80832909
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Doorscrollen naar tabel onderaan de pagina:

http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm



ooooh dus als het er maar 1 is maakt het sowieso niet uit

en ja lijkt me een beetje raar idd als je eerst een afspraak zou moeten maken voor zoiets
pi_80832941
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:42 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Je kunt je vraag ook gelijk stellen aan de assistente, soms kunnen je die ook al helpen . Maar als je onzeker bent kun je deze maand ook gewoon je stopweek overslaan, zit je sowieso goed. Hoewel er eigenlijk geen probleem is omdat je nog binnen de 12 uur bent.
dan bel ik vanmiddag als ik weer thuis ben wel gewoon ff
pi_81096151
hoi ik had een vraagje over de pil levonorgestrel ethinylestradiol
ik heb deze voorgeschreven gekregen en ik slik hem al 3 dage. ik heb
hem geslikt op de eerste dag van mijn menstruatie maar ik blijf nu dus nog steeds bloeden
het is niet de hele dag door maar het komt af en toe en dan best wel veel. hoe zit dat?

en verder had ik nog een vraagje kunnen de verpakking en de kleur van de pillen verandere, want een
vriendin kreeg deze pil ook maar die van haar ziet er namelijk anders uit. de pil is wit en de mijne is geel en
verder is de verpakking ook anders

weet iemand misschien hoe dit zit?
  Vis een optie? donderdag 6 mei 2010 @ 23:45:33 #132
70532 loveli
N
pi_81112521
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:09 schreef staywithme het volgende:
hoi ik had een vraagje over de pil levonorgestrel ethinylestradiol
ik heb deze voorgeschreven gekregen en ik slik hem al 3 dage. ik heb
hem geslikt op de eerste dag van mijn menstruatie maar ik blijf nu dus nog steeds bloeden
het is niet de hele dag door maar het komt af en toe en dan best wel veel. hoe zit dat?

en verder had ik nog een vraagje kunnen de verpakking en de kleur van de pillen verandere, want een
vriendin kreeg deze pil ook maar die van haar ziet er namelijk anders uit. de pil is wit en de mijne is geel en
verder is de verpakking ook anders

weet iemand misschien hoe dit zit?
Je bent ongesteld en het duurt nu 3 dagen, dat is toch niet raar? Dezr pil (of een pil met dezelfde hormonen) wordt door meer dan 1 miljoen Nederlandse vrouwen geslikt. Er zijn ook meer fabrikanten die 'em maken.
crap in = crap out
pi_81119103
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:09 schreef staywithme het volgende:
hoi ik had een vraagje over de pil levonorgestrel ethinylestradiol
ik heb deze voorgeschreven gekregen en ik slik hem al 3 dage. ik heb
hem geslikt op de eerste dag van mijn menstruatie maar ik blijf nu dus nog steeds bloeden
het is niet de hele dag door maar het komt af en toe en dan best wel veel. hoe zit dat?

en verder had ik nog een vraagje kunnen de verpakking en de kleur van de pillen verandere, want een
vriendin kreeg deze pil ook maar die van haar ziet er namelijk anders uit. de pil is wit en de mijne is geel en
verder is de verpakking ook anders

weet iemand misschien hoe dit zit?
ik zie het probleem niet? ik was een maand ongesteld toen ik begon met de pil
Le deuxième sexe
pi_81164075
oo oke dan is het goed
nee ik d8 namelijk dat als je de pil slikt je meteen niet meer ongesteld bent
pi_81168529
nee dus
And the sex
and the drugs
and the complications
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:00:45 #136
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_81289797
als ik de stopweek heb, hoe lang duurt het dan voor ik een bloeding heb?

sorry, ik ben nog niet helemaal mee.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_81290902
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:00 schreef sararaats het volgende:
als ik de stopweek heb, hoe lang duurt het dan voor ik een bloeding heb?

sorry, ik ben nog niet helemaal mee.
Verschilt per keer, zeker in het begin.. Bij mij duurde het een paar maanden voordat ik echt aan het begin van de stopweek ongesteld werd, soms kwam het pas als ik alweer met de nieuwe strip begonnen was.
pi_81291220
Als ik op dinsdag stop begint vrijdag de bloeding. Verschilt per persoon.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:38:05 #139
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_81309842
moet de stopweek altijd 7 dagen zijn, of mag je ook na 4 dagen de pil niet hebben geslikt en je bent ongesteld geworden, weer beginnen aan een nieuwe strip?
En je moet altijd aan een nieuwe strip beginnen toch? en niet de laatste week van een oude strip slikken terwijl het weer je 1e week is dat je moet slikken?
pi_81310093
Je moet altijd 1 strip helemaal afmaken, dan een week, dus 7 dagen stoppen, en dan weer aan een nieuwe strip beginnen.
Ik denk dat dat ook wel op de bijsluiter staat.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:54:42 #141
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_81310503
ja klopt, maar ik las op een site dat de stopweek niet persée 7 dagen hoefte te duren
pi_81310641
Nee dat klopt. Maar dat is meestal als je je menstruatie wilt uitstellen voor bijvoorbeeld een vakantie.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:02:15 #143
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_81310746
oh oke dankje, dan hou ik het gewoon op 7 dagen
pi_81380075
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:43 schreef vandersteen het volgende:
Je moet altijd 1 strip helemaal afmaken, dan een week, dus 7 dagen stoppen, en dan weer aan een nieuwe strip beginnen.
Ik denk dat dat ook wel op de bijsluiter staat.
dat maakt niet uit hoor.. Alleen als je zo'n speciale pil hebt die per dag anders is. Maar bij de gewone pil hoef je niet één strip helemaal af te maken. je mag best 4 weken slikken bijvoorbeeld. 3 hoeven er niet per se 6 te worden. Dus dan mag je gewoon verder gaan met je oude pilstrip. Alleen wel in de gaten houden dat je niet in de war raakt.
And the sex
and the drugs
and the complications
pi_81561726
Dus even concreet gezegd, voor mijn duidelijkheid. (sorry voor de domme vraag misschien)

Je slikt 3 weken de pil, dan is er een stopweek van 7 dagen. Als je na de 4e of 5e dag ongesteld word begin je gewoon een week na je laatste pil weer aan een nieuwe strip ongeacht je nog ongesteld bent? Hier wend je lichaam dan aan?
pi_81588354
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:32 schreef Penskuh het volgende:
Dus even concreet gezegd, voor mijn duidelijkheid. (sorry voor de domme vraag misschien)

Je slikt 3 weken de pil, dan is er een stopweek van 7 dagen. Als je na de 4e of 5e dag ongesteld word begin je gewoon een week na je laatste pil weer aan een nieuwe strip ongeacht je nog ongesteld bent? Hier wend je lichaam dan aan?
ja, je slikt drie weken, dan 7 dagen niet en dan begin je weer. je lichaam went eraan, maar ik had (ben gestopt) ook altijd dat ik nog ongesteld was als ik weer begon met slikken..
Le deuxième sexe
  donderdag 20 mei 2010 @ 02:06:23 #147
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_81659943
ik ben nu ongesteld geworden, wanneer mag ik dan weer slikken?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_81660631
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 02:06 schreef sararaats het volgende:
ik ben nu ongesteld geworden, wanneer mag ik dan weer slikken?
Op de 8e dag nadat je bent gestopt? Staat in je bijsluiter.
Noot noot.
pi_82957369
Ik heb een (volgens mij best domme ) vraag!

Ik was voordat ik aan de pil ging om de 2 weken ongesteld.
kan het zijn dat ik nu meer vocht vast houd dan iemand met voorheen n normale cyclus ?
Striving to be more than average.
pi_82964540
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:55 schreef Daniane het volgende:
Ik heb een (volgens mij best domme ) vraag!

Ik was voordat ik aan de pil ging om de 2 weken ongesteld.
kan het zijn dat ik nu meer vocht vast houd dan iemand met voorheen n normale cyclus ?
Lijkt me niet. Het is niet zo dat je lichaam het nu opspaart ofzo, als je dat denkt.
pi_82990555
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 07:28 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Het is niet zo dat je lichaam het nu opspaart ofzo, als je dat denkt.
haha oke. dat dacht ik wel n beetje ja.
vooral omdat ik voor dat ik 't word altijd zooooo'n opgezette buik heb haha.
Striving to be more than average.
pi_82995370
Als je niet aan de pil bent heb je een normale menstruatiecyclus. Dat kun je wel zien als iets dat opbouwt en vervolgens weer afbreekt. Als je aan de pil bent voorkomende hormonen echter dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt, opdat er geen eitjes in kunnen nestelen (mocht er per ongeluk toch een vrijkomen en bevrucht worden etc etc, wat niet gebeurt als je de pil normaal slikt). Er wordt dus niks gespaard omdat je door de pil een geheel andere hormoonhuishouding hebt. Je kunt dus ook doorslikken zonder vocht vast te houden of 'menstruatie op te sparen'. Sommige vrouwen menstrueren wel iets zwaarder of lichter als ze doorslikken, maar dat verschilt dus per persoon.
pi_83002109
Ik heb een vraagje..

Ik ben vorige week onder narcose geweest.. Nu weet ik dat de pil dat niet veilig is. Nu heb ik zondag mijn laatste pil. Maar nu wil ik hem dus doorslikken. Is hij dan gewoon weer veilig? Normaal zou hij gewoon veilig zijn als ik aan de nieuwe strip begin maar nu weet ik het niet zo goed. En kon het zo snel niet duidelijk genoeg terug vinden..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_83146516
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:59 schreef cupoftea het volgende:
Hey!

Vraagje: ik ben heel trouw met de pil. Elke avond slik ik m rond 11u. Hooguit een paar uur later maar vergeten doe ik m nooit. Heb wel sex zonder condoom en dat gaat zo al 5 jaar goed. De laatste paar keer heb ik de pil doorgeslikt. Dus 2 strippen en dan de stopweek. Nu even niet. Nu na 1 strip de stopweek. Dinsdag al gestopt met de pil en dan word ik normaal gesproken de zondags ongesteld. Alleen nu komt het maar niet! :S Terwijl ik wel alle pilletjes juist heb ingenomen, geen diaree heb gehad en ook niet over heb gegeven.

Weet dus niet of het vandaag of morgen nog komt, maar ik maak me zorgen. Ook al zegt de bijsluiter dat ik dat niet hoef te doen als de bloeding een keer uitblijft. Zo lang ik de volgende periode maar WEL ongesteld word.

Op de een of andere manier had ik wel van die krampjes die me vertellen dat het eraan zit te komen. Maar toch zie ik niks! Ik maak me gewoon zorgen...

Is dit herkenbaar? Moet ik me idd zorgen maken?? Want zwangerschap is het laatste waar ik op zit te wachten en zou heel klote uitpakken!!!
gewoon een zwangerschapstest kopen .
pi_83160947
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:45 schreef k-elly15 het volgende:

[..]

gewoon een zwangerschapstest kopen .
Inmiddels weet ze wel of ze zwanger is of niet hoor!
pi_83194097
Noot noot.
pi_83319697
Ik gebruik nu al een tijdje de Nuvaring. Die hoef ik volgens de apotheekdame niet in de koelkast te leggen maar met de heetste zomer op komst begin ik toch een beetje te twijfelen. Kan ik die ring (nadat die een tijdje buiten de koeling heeft gelegen) gewoon in de koelkast doen?
pi_83321910
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:00 schreef Kieswiel het volgende:
Ik gebruik nu al een tijdje de Nuvaring. Die hoef ik volgens de apotheekdame niet in de koelkast te leggen maar met de heetste zomer op komst begin ik toch een beetje te twijfelen. Kan ik die ring (nadat die een tijdje buiten de koeling heeft gelegen) gewoon in de koelkast doen?
Bij de apotheek waar ik werk moeten die dingen altijd in de koelkast worden bewaard .
pi_83324865
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:40 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Bij de apotheek waar ik werk moeten die dingen altijd in de koelkast worden bewaard .
Ja in de apotheek worden ze gekoeld bewaard, maar buiten de koeling blijven ze geloof ik nog 4 maanden goed. Maarja, dan gaan ze ook uit van de gemiddelde temp in nederland, en niet met ruim 35 graden :S Ik gooi ze wel in de koelkast voor de zekerheid.
pi_83327498
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:18 schreef Kieswiel het volgende:
Ja in de apotheek worden ze gekoeld bewaard, maar buiten de koeling blijven ze geloof ik nog 4 maanden goed. Maarja, dan gaan ze ook uit van de gemiddelde temp in nederland, en niet met ruim 35 graden :S Ik gooi ze wel in de koelkast voor de zekerheid.
Ook onze klanten wordt op het hart gedrukt om ze in de koelkast te bewaren dmv een sticker bij het etiket. Lijkt me dus in jouw geval ook het beste .
pi_83328245
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:52 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ook onze klanten wordt op het hart gedrukt om ze in de koelkast te bewaren dmv een sticker bij het etiket. Lijkt me dus in jouw geval ook het beste .
Waarom moeten ze altijd in de koelkast bewaard worden? alleen als je temperaturen krijgt van boven de 30 graden lijkt me dat nodig.
pi_83330285
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:24 schreef Kieswiel het volgende:
Waarom moeten ze altijd in de koelkast bewaard worden? alleen als je temperaturen krijgt van boven de 30 graden lijkt me dat nodig.
Dat weet ik niet, ik ben geen assistente daar namelijk. Maar het is gewoon een 'koelkastartikel' net als vaccinaties en insuline.
pi_83334811
ik slik sinds een half jaar de pil en heb nergens last van gehad, alleen op het begin ochtendmisselijkheid, maar dat trok later ook weg.

ik zou er meteen mee kappen als ik zou merken dat ik ervan aankwam. hell no. heb eigenlijk meer het gevoel dat de pil me heeft geholpen af te vallen. sinds ik t slik is mn eetlust stukken minder geworden.
I love you..
pi_84600217
Oke ben ik weer. _O-

Kijk. Vanavond begin ik met n nieuwe strip, maar dan ben ik PRECIES op vakantie ongesteld, en dat wil ik niet. Maar ik wil ook niet doorslikken ivm met doorbraakbloedingen.
Zou ik ook gewoon volgende week kunnen beginnen? Zodat ik 't ook n week later word?

Dankuuu. :*
Striving to be more than average.
  Vis een optie? woensdag 28 juli 2010 @ 23:16:36 #165
70532 loveli
N
pi_84609605
Hoe snel krijg je doorbraakbloedingen? Lukt het zelfs een week niet?
Zoek even op wat het minimum is wat je moet slikken voo betrouwbaarheid, dacht 2 weken. Dan zou je na 2 weken een stopweek kunnen doen.
crap in = crap out
pi_85538561
Als je geen stopweek inlast hè.
Telt de week, waarin je dus eigenlijk ongesteld zou moeten worden, dan als een 'nieuwe eerste week' ?
Zo'n week waar je de pil eigenlijk niet mag vergeten, of is dit dan gewoon de 4e week?
En kan ik nu, wanneer ik wil, een stopweek gaan inlassen?
  Vis een optie? zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:26:25 #167
70532 loveli
N
pi_85553004
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:01 schreef Anne het volgende:
Als je geen stopweek inlast hè.
Telt de week, waarin je dus eigenlijk ongesteld zou moeten worden, dan als een 'nieuwe eerste week' ?
Zo'n week waar je de pil eigenlijk niet mag vergeten, of is dit dan gewoon de 4e week?
En kan ik nu, wanneer ik wil, een stopweek gaan inlassen?
Als je de pil doorslikt zonder stopweek is er geen nieuwe eerste week. De regels voor pil vergeten zijn hetzelfde als 'pil vergeten in week 3' en je kunt op elk gewenst moment je stopweek beginnen. Je moet minstens 2 weken achter elkaar slikken voor je een stopweek mag inlassen.
crap in = crap out
pi_85553144
Thanks ^O^.
  zondag 22 augustus 2010 @ 19:46:17 #169
315486 -Justwatchme
- Soundtrack to my life.
pi_85579627
ik ben net aan de pil.
Ongeveer 2 weken na mijn ongesteldheid toen, ben ik er aan begonnen. (iets minder dan 2 weken)
Ik heb nu 1 strip helemaal geslikt, en heb gister de eerste pil van de 2de strip gehad. is hij nu ook meteen veilig dan?
Die dokter was nou niet bepaald helder.
Ik slik wel gelijk 6 weken achter elkaar.
- JIJ !
  Vis een optie? maandag 23 augustus 2010 @ 01:33:03 #170
70532 loveli
N
pi_85593962
Als je langer dan 2 weken slikt is het al veilig genoeg voor een stopweek. Begin je op dag 1 van je menstruatie dan ben je meteen veilig. Anders moet je een week wachten.
crap in = crap out
pi_85607347
Ik wil graag overstappen van Microgynon30 naar Microgynon20 maar mijn huisarts vertelde me dat de 20 niet meer verkrijgbaar is.

Volgens verschillende sites op internet bestaat Microgynon20 nog wel.

Wie weet hoe dat zit? Of zou het gewoon een weinig gebruikte pil zijn dat mijn apotheek het gewoon niet heeft.
pi_85623705
hey,

misschien een heel domme vraag, maar wat houdt 'pilmoe' zijn precies in? is dit letterlijk vermoeidheid, of dat je 'm beu bent te slikken of nog weer iets anders?

ik heb zelf namelijk dat ik 'm het laatste half jaar veel regelmatiger vergeet. o|O voorheen was dat echt zelden, nu moet ik oppassen dat het niet elke maand is. Ik slik de pil inmiddels alweer een jaar of 8, begonnen met microgynon 30, na twee jaar ongeveer kreeg ik plots last van menstruatiekrampen (nooit eerder last van gehad), in overleg met de HA overgestapt naar de 50. deze heb ik twee of drie maanden geslikt maar hielp niet. toen over naar een 3 fasenpil, en die slik ik nou alweer heel lang, al krijg ik steeds weer andere merken door de vergoedingen ofzo 8)7

verder heb ik het idee (maar dat kan ook inbeelding zijn) dat ik door de pil een wat vlak gevoel heb (ja, ik weet t, is een veelgenoemd nadeel van de pil maar omdat ik 15 was toen ik m begon te slikken en dus nog midden in de puberteit zat kan 't ook gewoon karaktertrek zijn :P) maar goed ik dwaal af...

iemand die dus weet wat t precies inhoudt?
pi_85633149
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ik wil graag overstappen van Microgynon30 naar Microgynon20 maar mijn huisarts vertelde me dat de 20 niet meer verkrijgbaar is.

Volgens verschillende sites op internet bestaat Microgynon20 nog wel.

Wie weet hoe dat zit? Of zou het gewoon een weinig gebruikte pil zijn dat mijn apotheek het gewoon niet heeft.
Die bestaat idd nog wel gewoon! :)

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:06 schreef altootje86 het volgende:
hey,

misschien een heel domme vraag, maar wat houdt 'pilmoe' zijn precies in? is dit letterlijk vermoeidheid, of dat je 'm beu bent te slikken of nog weer iets anders?

ik heb zelf namelijk dat ik 'm het laatste half jaar veel regelmatiger vergeet. o|O voorheen was dat echt zelden, nu moet ik oppassen dat het niet elke maand is. Ik slik de pil inmiddels alweer een jaar of 8, begonnen met microgynon 30, na twee jaar ongeveer kreeg ik plots last van menstruatiekrampen (nooit eerder last van gehad), in overleg met de HA overgestapt naar de 50. deze heb ik twee of drie maanden geslikt maar hielp niet. toen over naar een 3 fasenpil, en die slik ik nou alweer heel lang, al krijg ik steeds weer andere merken door de vergoedingen ofzo 8)7

verder heb ik het idee (maar dat kan ook inbeelding zijn) dat ik door de pil een wat vlak gevoel heb (ja, ik weet t, is een veelgenoemd nadeel van de pil maar omdat ik 15 was toen ik m begon te slikken en dus nog midden in de puberteit zat kan 't ook gewoon karaktertrek zijn :P) maar goed ik dwaal af...

iemand die dus weet wat t precies inhoudt?
Pilmoe is gewoon dat je er geen zin meer in hebt om 'm elke dag te slikken. Daarom stappen ook veel vrouwen over op het spiraaltje o.i.d.
Noot noot.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:00:50 #174
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_86067449
Ik ben pas met een nieuwe pil begonnen, de Yaz 24+4. Leek ideaal, want het zou korte metten moeten maken met de vrij heftige menstruatiepijn die ik had (maar die dan weer niet erger was dan de bijwerkingen van mijn vorige pil). Nu slik ik het ding 10 dagen, sinds de eerste dag van mijn cyclus. Maar waar ik normaal gesproken een dag of 4, 5 ongesteld ben, is het nu al 10 dagen mis. Het is bijzonder vervelend - hoewel ik amper pijn heb en ook niet meer zo veel vocht vasthoud als normaal kan het er in bed niet zo gezellig aan toe gaan als ik zelf zou willen. En verder is het gewoon nooit fijn natuurlijk, zeker niet als het zo lang duurt.

Iemand enig idee of dit aan mijn nieuwe pil kan liggen? Hiervoor gebruikt ik hem 3 jaar niet (geen vaste relatie).
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  Vis een optie? zondag 5 september 2010 @ 00:03:13 #175
70532 loveli
N
pi_86076386
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:00 schreef BettyR het volgende:
Ik ben pas met een nieuwe pil begonnen, de Yaz 24+4. Leek ideaal, want het zou korte metten moeten maken met de vrij heftige menstruatiepijn die ik had (maar die dan weer niet erger was dan de bijwerkingen van mijn vorige pil). Nu slik ik het ding 10 dagen, sinds de eerste dag van mijn cyclus. Maar waar ik normaal gesproken een dag of 4, 5 ongesteld ben, is het nu al 10 dagen mis. Het is bijzonder vervelend - hoewel ik amper pijn heb en ook niet meer zo veel vocht vasthoud als normaal kan het er in bed niet zo gezellig aan toe gaan als ik zelf zou willen. En verder is het gewoon nooit fijn natuurlijk, zeker niet als het zo lang duurt.

Iemand enig idee of dit aan mijn nieuwe pil kan liggen? Hiervoor gebruikt ik hem 3 jaar niet (geen vaste relatie).
Van welke pil had je bijwerkingen? De Yaz is qua hormonen gelijk aan de Yasmin, maar met een kortere stopweek waardoor je minder klachten zou moeten hebben. Het kan zijn dat je even moet wennen, maar het kan ook zijn dat deze hormonen het niet helemaal doen voor jou.

Beginnen op dag 5 van je cyclus sluit beter aan op je hormoonspiegel, maar als je op dag 1 begint issie meteen betrouwbaar. Kan dus best zijn dat het de volgende strip veel beter gaat.
crap in = crap out
pi_86089409
Hoi! Sorry als dit al een keer gevraagd is, maarrr ik ga binnen twee weken overschakelen van pil.
Ik gebruikte levonorgestrel/ethinylestradiol (van Berlipharm) en nu ga ik Yasmin gebruiken (ethinylestradiol/drospirenon). In de bijsluiters staat wel wánneer je met de nieuwe pil moet beginnen (na de stopweek van de vorige pil), maar niet of de nieuwe pil dan gelijk betrouwbaar is :? Is de nieuwe pil gelijk betrouwbaar, of niet? Bedankt!
- δεν θ' αφήσω κανένα να σε πονέσεi «³
  zondag 5 september 2010 @ 22:12:47 #177
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_86106756
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Van welke pil had je bijwerkingen? De Yaz is qua hormonen gelijk aan de Yasmin, maar met een kortere stopweek waardoor je minder klachten zou moeten hebben. Het kan zijn dat je even moet wennen, maar het kan ook zijn dat deze hormonen het niet helemaal doen voor jou.

Beginnen op dag 5 van je cyclus sluit beter aan op je hormoonspiegel, maar als je op dag 1 begint issie meteen betrouwbaar. Kan dus best zijn dat het de volgende strip veel beter gaat.
De Diane en de Microgynon 30.
Ik ben begonnen op dag 1 in verband met die betrouwbaarheid, maar ik heb tot nu toe alleen maar last gehad met het ding. Ik bel morgen mijn huisarts even, wellicht dat zij weet of dit vaker voorkomt. Ik ben het flink beu.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  Vis een optie? maandag 6 september 2010 @ 01:16:38 #178
70532 loveli
N
pi_86113964
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:49 schreef intelligentieloos het volgende:
Hoi! Sorry als dit al een keer gevraagd is, maarrr ik ga binnen twee weken overschakelen van pil.
Ik gebruikte levonorgestrel/ethinylestradiol (van Berlipharm) en nu ga ik Yasmin gebruiken (ethinylestradiol/drospirenon). In de bijsluiters staat wel wánneer je met de nieuwe pil moet beginnen (na de stopweek van de vorige pil), maar niet of de nieuwe pil dan gelijk betrouwbaar is :? Is de nieuwe pil gelijk betrouwbaar, of niet? Bedankt!
Yup, meteen betrouwbaar.
crap in = crap out
pi_86132394
quote:
Op maandag 6 september 2010 01:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Yup, meteen betrouwbaar.
Oke, bedankt! :)
- δεν θ' αφήσω κανένα να σε πονέσεi «³
pi_86135596
Wat hebben die dingen toch altijd achterlijke, onuitspreekbare kutnamen he :')

ethinylestradiol levonorgestrel... en ja dat staat echt precies zo op mijn pakje.
  Vis een optie? maandag 6 september 2010 @ 22:41:19 #181
70532 loveli
N
pi_86147266
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:51 schreef pasopikbijt het volgende:
Wat hebben die dingen toch altijd achterlijke, onuitspreekbare kutnamen he :')

ethinylestradiol levonorgestrel... en ja dat staat echt precies zo op mijn pakje.
Merkloze Rigevidon/Microgynon/Stediril. Zelfde werkzame stof.
crap in = crap out
pi_86164074
Ik slik de pil door deze maand, dus stopweek over geslagen.. Nu heb ik nog 4 pillen op deze strip (mijn tweede dus) maar ik heb al een week last van bloedverlies.. :r

Ik heb geen zin om dit dus nog een week te hebben en daarna pas een keer écht ongesteld te zijn. Mag ik ook nu al gewoon een stopweek inlassen?
pi_86164830
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:37 schreef Breathtaking het volgende:
Ik slik de pil door deze maand, dus stopweek over geslagen.. Nu heb ik nog 4 pillen op deze strip (mijn tweede dus) maar ik heb al een week last van bloedverlies.. :r

Ik heb geen zin om dit dus nog een week te hebben en daarna pas een keer écht ongesteld te zijn. Mag ik ook nu al gewoon een stopweek inlassen?
Volgens mij wel hoor, bij mijn pil (Microgynon 30) iig wel :s).
pi_86164845
Oh ja moet ik er misschien even bij vermelden, ik heb de Yasmin.
  Vis een optie? dinsdag 7 september 2010 @ 16:37:28 #185
70532 loveli
N
pi_86169262
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:57 schreef Breathtaking het volgende:
Oh ja moet ik er misschien even bij vermelden, ik heb de Yasmin.
Yasmin, eenfasepil, dus het mag.
crap in = crap out
pi_86169311
En dan ben ik nog steeds veilig seks-wise?
pi_86173354
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef Breathtaking het volgende:
En dan ben ik nog steeds veilig seks-wise?
Volgens mij sowieso wel, als je gewoon na 7 dagen weer begint is er geen tijd om een eicel klaar te maken.

Correct me if i'm wrong btw.
pi_86176067
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef Breathtaking het volgende:
En dan ben ik nog steeds veilig seks-wise?
Ja, als je na je stopweek weer gewoon begint met slikken wel. Als je een pil vergeet in de 3e week staat bij mij in de bijsluiter dat je meteen je stopweek in moet lassen of moet doorslikken, wil je nog veilig zijn. Dus ik ga ervanuit dat als jij nu meteen je stopweek inlast dat dat ook het geval is. Het is alleen niet veilig meer als er minder dan twee weken tussen je stopweken zit volgens mij.
pi_86176979
Oke, bedankt allemaal!
pi_86182221
Ben ik weer, beetje vreemde vraag misschien... Is het mogelijk om na je 3 weken pil slikken één extra pil te slikken? Dus in plaats van de hele stopweek doorslikken, maar 1 dag doorslikken? Zodat ik niet op zondagochtend maar op maandagochtend ongesteld ben? En dan gewoon na 6 dagen ongesteld zijn met de nieuwe strip beginnen?
Klinkt misschien stom, maar is dat het ook? Is het veilig? :o
- δεν θ' αφήσω κανένα να σε πονέσεi «³
pi_86182387
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:39 schreef intelligentieloos het volgende:
Ben ik weer, beetje vreemde vraag misschien... Is het mogelijk om na je 3 weken pil slikken één extra pil te slikken? Dus in plaats van de hele stopweek doorslikken, maar 1 dag doorslikken? Zodat ik niet op zondagochtend maar op maandagochtend ongesteld ben? En dan gewoon na 6 dagen ongesteld zijn met de nieuwe strip beginnen?
Klinkt misschien stom, maar is dat het ook? Is het veilig? :o
Volgens mij is dat geen probleem met een eenfasepil.. Maar ben niet zeker.
pi_86183198
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:42 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Volgens mij is dat geen probleem met een eenfasepil.. Maar ben niet zeker.
Nee, ik dacht dus ook, je mist geen hormonen omdat je niet minder slikt dan normaal, maar je zit wel te prutsen met die stopweek natuurlijk... Zie niet in waarom het een probleem is eigenlijk, maar beetje zekerheid is toch wel fijn, voordat ik iets superstoms doe :@
- δεν θ' αφήσω κανένα να σε πονέσεi «³
pi_86183703
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:59 schreef intelligentieloos het volgende:
Nee, ik dacht dus ook, je mist geen hormonen omdat je niet minder slikt dan normaal, maar je zit wel te prutsen met die stopweek natuurlijk... Zie niet in waarom het een probleem is eigenlijk, maar beetje zekerheid is toch wel fijn, voordat ik iets superstoms doe :@
Volgens mij was de regel dat een kortere stopweek altijd mag, maar een langere nooit.
pi_86386157
Mijn pil is veranderd? :{

Andere verpakking en de pil is nu GEEL geworden?

Heb btw Ethinylestradiol/Levonorgestrel (De oude microgynon 30 is dat)
Noot noot.
  Vis een optie? maandag 13 september 2010 @ 16:52:09 #195
70532 loveli
N
pi_86386853
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:35 schreef Jojoortje het volgende:
Mijn pil is veranderd? :{

Andere verpakking en de pil is nu GEEL geworden?

Heb btw Ethinylestradiol/Levonorgestrel (De oude microgynon 30 is dat)
Nee. Er is geen 'oude' of 'nieuwe' Microgynon. Je hebt een generiek meegekregen in plaats van het merkmiddel. Zitten dezelfde hoeveelheden van dezelfde hormonen in. Verzekeraars zijn overeengekomen dat de apotheek het goedkoopste middel met dezelfde werkzame stof meegeeft.

Omdat het patent op Microgynon blijkbaar verlopen is, mogen andere fabrikanten een middel maken met dezelfde werkzame stoffen, zonder dat ze er ontzettend uitgebreid onderzoek naar hoeven te doen (dat is immers al gedaan naar Microgynon). Die kosten hoeven ze niet door te berekenen en ze kunnen het middel voor een prikkie op de markt zetten. Ze liften mee op de goedkeuring en het uitgebreide onderzoek van Microgynon.

Als het goed is merk je er niets van. Sommige vrouwen merken het verschil wel, dat is persoonsafhankelijk. Het kan zijn dat de hulpstoffen (vulmateriaal om ghe werkzame stof als 'pil' bij elkaar te houden) die zijn gebruikt net wat anders zijn, waardoor jouw spijsvertering de pil net wat sneller of langzamer 'oplost', waardoor de hormonen sneller of langzamer in je bloed komen. Dit kan geen geen kwaad voor de werking, hooguit is het even wennen.
crap in = crap out
pi_86388133
Oh ok O+
Noot noot.
pi_86584790
Oke wtf, ik slik dus een bepaalde pil (cyproteronacetaat/ethinylestradiol) die ook tegelijk werkt voor je huid. Al vanaf mijn 15e. Toen had ik namelijk een slechte huid. Deze pil is een paar keer veranderd en ze vertelde me telkens dat de samenstelling niet is veranderd. Nu heb ik 4 (ofzo) strippen geleden geleden WEER een "andere" gekregen, van een nieuwe leverancier, weet ik het. En ik ben in -ik lieg niet- ongeveer 2 maanden 5 KILO AANGEKOMEN. Ik vroeg mij echt af hoe het kon, want ik ben al jaaaren hetzelfde gewicht, en mijn eetpatroon is ook niet veranderd!!

Nu realiseer ik me vanavond ineens dat dit goed door de pil kan komen? Mijn borsten zijn ook een cupmaat gegroeid.. Hoe kan dit in zo'n bizar korte tijd? Ik denk echt dat het die pil is.. en dit vind ik NIET leuk...... :{ :{ :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Siral op 18-09-2010 22:38:52 ]
  Vis een optie? zaterdag 18 september 2010 @ 22:55:08 #198
70532 loveli
N
pi_86585824
Je slikt een anti-acne medicijn dat ook een anti-conceptieve werking heeft. Als je met hormonen begint is het niet ongewoon dat je gewicht toeneemt. Maar het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat je na jaren dezelfde hormonen door andere hulpstoffen (andere fabrikant kan andere hulpstoffen gebruiken) opeens 5 kilo aankomt.

Ik denk dast er iets anders aan de hand is en dat je toevallig net nu een andere pil hebt gekregen.
crap in = crap out
pi_86586009
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:55 schreef loveli het volgende:
Je slikt een anti-acne medicijn dat ook een anti-conceptieve werking heeft. Als je met hormonen begint is het niet ongewoon dat je gewicht toeneemt. Maar het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat je na jaren dezelfde hormonen door andere hulpstoffen (andere fabrikant kan andere hulpstoffen gebruiken) opeens 5 kilo aankomt.

Ik denk dast er iets anders aan de hand is en dat je toevallig net nu een andere pil hebt gekregen.
Dan snap ik er echt werkelijk niks van.....
pi_86639648
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:00 schreef Siral het volgende:

[..]

Dan snap ik er echt werkelijk niks van.....
Al een zwangerschapstest gedaan?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_86640810
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:06 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Al een zwangerschapstest gedaan?
Ik ging gistermorgen nuchter nog eens op de weegschaal staan, en toen viel het toch wel mee, maar toch ben ik nog 3 kilo aangekomen in een zeer korte tijd (+ die borsten die gewoon enorm zijn gegroeid :') )

Zwanger kan ik niet zijn, dat is werkelijk onmogelijk. ( :D :'( :D )

[ Bericht 0% gewijzigd door Siral op 20-09-2010 18:57:19 ]
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:03:40 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_87588896
Pffff. Ik word volgens mij echt helemaal gestoord van al die synthetische hormonen. Ik weet niet wat het is.
Heb al behoorlijk veel gebruikt qua anticonceptie. 8 jaar geleden begonnen met microgynon natuurlijk. Na een paar jaar overgegaan op de Yasmin vanwege stemmingswisselingen. Hielp wel iets, maar voelde me nog niet optimaal.
Daarna had ik het idee dat de Mirena (spiraal) dé oplossing was. Laten plaatsen. Half jaar met buikpijn rongelopen en veel spotting, bleek dat ik een cyste van 4x6x7 in mn eierstok had. Die is operatief verwijderd en gelukkig is mn eierstok erin blijven zitten. Heb nog even aangekeken maar die mirena is er ook uitgegaan, wat een opluchting. Toen naar de nuvaring omdat dat van alle hormonale middelen (behalve mirena) de minste hormonen bevat en niet zo heftig is qua plaatsing enzo.
Nu gebruik ik alweer bijna 2 jaar de nuvaring, maar de afgelopen dagen word ik helemaal gestoord van mezelf. Ben niet te genieten en kan alleen maar onaardig zijn ;( Vind het zo verschrikkelijk. Gister ook gigantische hoofdpijn de hele dag, om 9 uur naar bed gegaan en vanochtend om 9 uur wakker geworden :') Toen voelde ik me redelijk goed uitgeslapen en gelukkig ook geen hoofdpijn meer.

Maarja, wat nu dan? Ik zat zelf te denken aan de Cerazette oftewel minipil met maar 1 hormoon (progestageen). Mn moeder had de eerste versie daarvan (Excluton) en reageerde daar erg goed op.
Ik weet echt ff niet meer wat ik moet. Iets meer permanents à la implanon wil ik niet omdat we toch wel binnen 3 jaar kinderen willen.

Heeft iemand ervaring met Cerazette? Of andere adviezen? I'm out ;(
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_89672707
Hallo, vraagje:

Ik slik normaal Stediril 30, maar ik kwam er net achter dat de pil op is. Normaal zou ik dan gewoon nieuwe halen bij de apotheek, maar ik kom pas vrijdag weer richting mijn eigen apotheek. Een vriendin bood aan om haar Microgynon 30 dan 2 daagjes te slikken, maar kan dit? Of is het mogelijk met mijn herhaalrecept ook bij een andere apotheek, die niet mijn eigen is, de pil te halen?
Overigens slik ik de pil momenteel niet om te beschermen tegen zwangerschap, dus dat is het punt niet. Ongesteld worden zou alleen slecht uitkomen momenteel, dus slik ik 'm liever nog even door...

Alvast bedankt :)
People live to learn things, and I learn to live...
pi_89673592
Piepje, je kan met je herhaalrecept ook naar een andere apotheek. Zolang zij het maar kunnen verifiëren (oftewel, kunnen controleren dat het een echt recept is).
pi_89673645
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:20 schreef JackieBrown het volgende:
Piepje, je kan met je herhaalrecept ook naar een andere apotheek. Zolang zij het maar kunnen verifiëren (oftewel, kunnen controleren dat het een echt recept is).
Ah, fijn. Dan zal ik dat vanmiddag proberen. Thnx!
People live to learn things, and I learn to live...
pi_89680848
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 oktober 2010 22:03 schreef Enfermera het volgende:
Pffff. Ik word volgens mij echt helemaal gestoord van al die synthetische hormonen. Ik weet niet wat het is.
Heb al behoorlijk veel gebruikt qua anticonceptie. 8 jaar geleden begonnen met microgynon natuurlijk. Na een paar jaar overgegaan op de Yasmin vanwege stemmingswisselingen. Hielp wel iets, maar voelde me nog niet optimaal.
Daarna had ik het idee dat de Mirena (spiraal) dé oplossing was. Laten plaatsen. Half jaar met buikpijn rongelopen en veel spotting, bleek dat ik een cyste van 4x6x7 in mn eierstok had. Die is operatief verwijderd en gelukkig is mn eierstok erin blijven zitten. Heb nog even aangekeken maar die mirena is er ook uitgegaan, wat een opluchting. Toen naar de nuvaring omdat dat van alle hormonale middelen (behalve mirena) de minste hormonen bevat en niet zo heftig is qua plaatsing enzo.
Nu gebruik ik alweer bijna 2 jaar de nuvaring, maar de afgelopen dagen word ik helemaal gestoord van mezelf. Ben niet te genieten en kan alleen maar onaardig zijn ;( Vind het zo verschrikkelijk. Gister ook gigantische hoofdpijn de hele dag, om 9 uur naar bed gegaan en vanochtend om 9 uur wakker geworden :') Toen voelde ik me redelijk goed uitgeslapen en gelukkig ook geen hoofdpijn meer.

Maarja, wat nu dan? Ik zat zelf te denken aan de Cerazette oftewel minipil met maar 1 hormoon (progestageen). Mn moeder had de eerste versie daarvan (Excluton) en reageerde daar erg goed op.
Ik weet echt ff niet meer wat ik moet. Iets meer permanents à la implanon wil ik niet omdat we toch wel binnen 3 jaar kinderen willen.

Heeft iemand ervaring met Cerazette? Of andere adviezen? I'm out ;(
Prikpil is ook geen optie?
  Vis een optie? woensdag 8 december 2010 @ 16:11:15 #207
70532 loveli
N
pi_89680892
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:55 schreef Piepje het volgende:
Hallo, vraagje:

Ik slik normaal Stediril 30, maar ik kwam er net achter dat de pil op is. Normaal zou ik dan gewoon nieuwe halen bij de apotheek, maar ik kom pas vrijdag weer richting mijn eigen apotheek. Een vriendin bood aan om haar Microgynon 30 dan 2 daagjes te slikken, maar kan dit? Of is het mogelijk met mijn herhaalrecept ook bij een andere apotheek, die niet mijn eigen is, de pil te halen?
Overigens slik ik de pil momenteel niet om te beschermen tegen zwangerschap, dus dat is het punt niet. Ongesteld worden zou alleen slecht uitkomen momenteel, dus slik ik 'm liever nog even door...

Alvast bedankt :)
Je hebt geluk, je slikt de pil met de meest voorkomende hormonen. De Stediril30, Microgynon30, Rigevidon30 en als generiek ethinylestradiol (30 microgram) + levonorgestrel (150 microgram) hebben exact dezelfde hormonen in dezelfde hoeveelheden. Dus je kunt zonder problemen 2 pillen van die vriendin nemen.

Het enige verschil van de pillen kan zijn dat er andere 'hulpstoffen' in zitten, stoffen die in principe geen invloed hebben op je hormonen, zoals het vulmateriaal van de tabletten.

http://www.bewustgezonder(...)-levonorgestrel.html
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 8 december 2010 @ 16:13:09 #208
70532 loveli
N
pi_89680968
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:10 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Prikpil is ook geen optie?
Brrrr... Als je last hebt van de prikpil duurt het (meer dan) 3 maanden voor deze uit je lichaam is verdwenen. Geen fijne optie als je problemen met hormonen hebt.

Verder zijn er m.i. te veel vroiuwen die heel veel last van de prikpil hebben gehad. Google op "depo provera".
crap in = crap out
  woensdag 8 december 2010 @ 16:45:21 #209
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_89682504
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:10 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Prikpil is ook geen optie?
Nee, echt niet. Dan duurt het veel te lang voordat mn cyclus weer op gang is, dat wil ik niet. :) Maar heb inmiddels de Cerazette, en die is echt O+ :D _O_
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? woensdag 8 december 2010 @ 17:24:37 #210
70532 loveli
N
pi_89684372
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:45 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Dan duurt het veel te lang voordat mn cyclus weer op gang is, dat wil ik niet. :) Maar heb inmiddels de Cerazette, en die is echt O+ :D _O_
Geen oestrogenen, alleen progestageen. Lijkt me idd ook een van de fijnere pillen.
crap in = crap out
  woensdag 8 december 2010 @ 17:44:35 #211
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_89685107
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Geen oestrogenen, alleen progestageen. Lijkt me idd ook een van de fijnere pillen.
Zo, damn. Inderdaad. Ik realiseer me nu dat ik me de afgelopen jaren gewoon continue opgejaagd voelde en veel te moe, en standaard in crazy bitch mode :')
Ben nu veel opgewekter, minder moe, kan veel meer hebben qua stress enzo, geweldig! :D Ben natuurlijk nog steeds wel eens sacherijnig, maar wát een verbetering is dit zeg :o _O_
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_89840085
Goedenavond,
Ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden.
ik heb een vraagje ivm. het slikken van de pil en eraan te beginnen. Ten eerste om zwangerschap te voorkomen, en ten tweede ik ga binnenkort voor 2 maanden op vakantie, en zou het liefst die vakantie zonder menstruatie doorbrengen. Dus is het beste om de pil te gebruiken. in mij ogen.

Dit wordt de 1e keer dat ik dus met de pil wil beginnen. Ik weet dat ik hiervoor eerst naar de huisarts moet, en ik ben van plan morgen te bellen naar de huisarts.

Volgens mijn verzekering wordt de pil dus niet vergoed, en moet ik hem zelf betalen. Maar moet ik dit gelijk bij het afhalen betalen, of gaat de nota eerst vanuit de apotheek naar de zorgverzekeraar en daarvandaan weer bij mij?

alvast bedankt allen :)
pi_89844207
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:49 schreef cafpow het volgende:
Goedenavond,
Ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden.
ik heb een vraagje ivm. het slikken van de pil en eraan te beginnen. Ten eerste om zwangerschap te voorkomen, en ten tweede ik ga binnenkort voor 2 maanden op vakantie, en zou het liefst die vakantie zonder menstruatie doorbrengen. Dus is het beste om de pil te gebruiken. in mij ogen.

Dit wordt de 1e keer dat ik dus met de pil wil beginnen. Ik weet dat ik hiervoor eerst naar de huisarts moet, en ik ben van plan morgen te bellen naar de huisarts.

Volgens mijn verzekering wordt de pil dus niet vergoed, en moet ik hem zelf betalen. Maar moet ik dit gelijk bij het afhalen betalen, of gaat de nota eerst vanuit de apotheek naar de zorgverzekeraar en daarvandaan weer bij mij?

alvast bedankt allen :)
Bij mij schiet de verzekering het voor en schrijven zij het eens in de zoveel tijd af samen met de andere voorgeschoten bedragen uit die periode.
pi_89844673
quote:
Op zondag 12 december 2010 19:46 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Bij mij schiet de verzekering het voor en schrijven zij het eens in de zoveel tijd af samen met de andere voorgeschoten bedragen uit die periode.
Ok. Bij mijwas dat zo bij den openstaand eigen risico. Mag ik weten welke zorgverzekeraar jij hebt?
pi_89848376
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:57 schreef cafpow het volgende:
Ok. Bij mijwas dat zo bij den openstaand eigen risico. Mag ik weten welke zorgverzekeraar jij hebt?
Agis.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:18:56 #216
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_89910819
Vraagje voor de dames die enig idee hebben: ik neem vandaag mijn laatste pil van mijn strip (Microgynon), en na de stopweek krijg ik een andere pil (welke, weet ik nog niet). Is deze meteen veilig? Of duurt dat een week? Of is het beter op de eerste dag van mijn menstruatie ermee te beginnen?
Geek is the new Chique
pi_89910889
Ben je in je stopweek vruchtbaar?
  Vis een optie? dinsdag 14 december 2010 @ 11:23:07 #218
70532 loveli
N
pi_89910982
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:18 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Vraagje voor de dames die enig idee hebben: ik neem vandaag mijn laatste pil van mijn strip (Microgynon), en na de stopweek krijg ik een andere pil (welke, weet ik nog niet). Is deze meteen veilig? Of duurt dat een week? Of is het beter op de eerste dag van mijn menstruatie ermee te beginnen?
Als je van pil wisselt, staat volgens mij in de bijsluiter dat je direct zonder stopweek met de olgende pil moet beginnen. Waarom weet je niet welke pil dat is? Waarom stap je over naar een andere?
crap in = crap out
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:25:31 #219
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_89911080
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je van pil wisselt, staat volgens mij in de bijsluiter dat je direct zonder stopweek met de olgende pil moet beginnen. Waarom weet je niet welke pil dat is? Waarom stap je over naar een andere?
Dat verschilt dan misschien per pil, ik heb ergens anders gehoord dat het meteen veilig is. Ik woon nu in Duitsland en volgens mij hebben ze hier Microgynon niet. Kwam er een beetje laat achter dat het mijn laatste strip is, dus ik moet nog naar de vrouwenarts hier, voor ik de nieuwe pil kan krijgen. Meteen beginnen met de volgende zal moeilijk worden denk ik...
Geek is the new Chique
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:28:47 #220
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_89911208
Ik heb trouwens nog wel een briefje voor een herhaal recept maar ik neem aan dat ik die niet meer kan gebruiken omdat ik verhuisd ben...
Geek is the new Chique
  Vis een optie? dinsdag 14 december 2010 @ 11:42:21 #221
70532 loveli
N
pi_89911683
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:25 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Dat verschilt dan misschien per pil, ik heb ergens anders gehoord dat het meteen veilig is. Ik woon nu in Duitsland en volgens mij hebben ze hier Microgynon niet. Kwam er een beetje laat achter dat het mijn laatste strip is, dus ik moet nog naar de vrouwenarts hier, voor ik de nieuwe pil kan krijgen. Meteen beginnen met de volgende zal moeilijk worden denk ik...
Microgynon is de meest gebruikte combinatie hormonen, ethinylestradiol en levonorgestrel. Ook Rigevidon, Stediril zijn in NL te krijgen met deze hormonen.

Net op i'net gevonden: een lijstje met duitse pillen. Als er 30 microgram EE (ethinylestradiol) in zit en er ook levonorgestrel in zit, dan heb je een pil met dezelfde samenstelling.
http://www.dr-miller.com/Pille-Liste.html
crap in = crap out
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:06:40 #222
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_89912413
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Microgynon is de meest gebruikte combinatie hormonen, ethinylestradiol en levonorgestrel. Ook Rigevidon, Stediril zijn in NL te krijgen met deze hormonen.

Net op i'net gevonden: een lijstje met duitse pillen. Als er 30 microgram EE (ethinylestradiol) in zit en er ook levonorgestrel in zit, dan heb je een pil met dezelfde samenstelling.
http://www.dr-miller.com/Pille-Liste.html
Geweldig!! Ik zie nu dat er Microgynon tussen zit... Dat stelt me gerust. Ik zal mijn doosje ergens opgraven en neem die wel mee naar de gynaecoloog (ja, in Duitsland moet je niet naar de huisarts voor de pil, maar meteen naar de gynaecoloog...), die zal er wel raad mee weten. Thanks in ieder geval!!
Geek is the new Chique
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:56:42 #223
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_89913854
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef Curious_Man het volgende:
Ben je in je stopweek vruchtbaar?
Jezes christes. Even googlen en je weet het antwoord hierop, of de gebruiksaanwijzing lezen.... :N
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_89916399
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden in dit topic?

Ik heb mijn pil op zaterdag, 18:00 geslikt.
Toen ontdekte ik gisternacht, rond 03:00, dat ik er helemaal geen meer hebt geslikt daarna, gewoon totaal vergeten. Dus gelijk de twee vergeten pillen ingenomen. Er zat dus meer dan 50 uur tussen de pillen.

Ik neem aan dat ik nu niet meer beschermd ben en weer 7 dagen zal moeten wachten?
  Vis een optie? dinsdag 14 december 2010 @ 14:29:53 #225
70532 loveli
N
pi_89917578
In welke week zit je? Wanneer was je eerste pil (noem dat dag 1), wanneer heb je sex gehad (dagnummer) en wanneer heb je 'em gemist (dagnummer).

Onderstaande link openen, naar beneden scrollen, aanwijzingen volgen van schema.
http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm
crap in = crap out
pi_89918124
Ok, ik heb inmiddels een van de vele pillen meegrekregen, welke het is weet ik niet. Maar het is dus een mooi groen doosje. Verder moet ik even kijken hoe ik het ga doen, ik heb zelf tot op dit moment niks hoeven te betalen, mischien dat ik later nog de rekening krijg. Ik zie wel. Ik heb voor 3 maanden meegekregen.
En eind van de maand vraag ik waarschijnlijk een herhaalrecept ervoor aan te vragen, omdat ik eind januari voor ruim 1,5 maand naar het buitenland ga, en ik vanaf januari weer een eigen risico heb :)

[ Bericht 73% gewijzigd door cafpow op 16-12-2010 09:57:45 ]
pi_90055076
Ik ga voor het eind van dit jaar een herhaalrecept vragen omdat de pil voor mij dit jaar nog vergoed wordt :)
pi_90250655
Ik heb een vraag.. Ik ben net begonnen met de pil, heb nu 1 strip geslikt en ik zou ongesteld moeten worden tussen vandaag en volgende week maandag. Ik vroeg mij af als ik niet ongesteld word of de pil dan nog wel veilig is, omdat ik in deze week dus niet de pil slik. Het schijnt dat wel meer meisjes niet ongesteld worden in de beginfase van de pil.
pi_90255081
Ook in je stopweek is de pil gewoon veilig, of je bloedt of niet.
pi_90318716
trouwens heb je voor de pil een herhaalrecept nodig?
pi_90804666
Ik zit met den twijfel/vraagje en mijn huisarts is op vakantie dux probeer ik hier antwoord te krijgen.
Ik ben de 25 december ongesteld geworden en ben toen met de pil begonnen maar nu is het de 3 en menstrueer ik nog. Althans ik heb last van bruin/rood slijm met soms nogal klonten. En ik vraag me af of dit door de pil komt en of dit normaal is?
pi_90810377
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:59 schreef cafpow het volgende:
Ik zit met den twijfel/vraagje en mijn huisarts is op vakantie dux probeer ik hier antwoord te krijgen.
Ik ben de 25 december ongesteld geworden en ben toen met de pil begonnen maar nu is het de 3 en menstrueer ik nog. Althans ik heb last van bruin/rood slijm met soms nogal klonten. En ik vraag me af of dit door de pil komt en of dit normaal is?
Ikzelf ben, toen ik de pil voor het eerst slikte, een maand lang ongesteld gebleven... :s
People live to learn things, and I learn to live...
pi_90812886
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:47 schreef Piepje het volgende:

[..]

Ikzelf ben, toen ik de pil voor het eerst slikte, een maand lang ongesteld gebleven... :s
Ok, ik ben nu dus iets rustiger erdoor. Alleen hoop niet dat het een maand blijft, want ik ga eind van de maand op vakantie en laat de pil nou net bestemd zijnvoor anticonceptie en uitstellen van de menstruatie :{
pi_90815071
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:45 schreef cafpow het volgende:
trouwens heb je voor de pil een herhaalrecept nodig?
Ja, bij mijn weten wel.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:59 schreef cafpow het volgende:
Ik zit met den twijfel/vraagje en mijn huisarts is op vakantie dux probeer ik hier antwoord te krijgen.
Ik ben de 25 december ongesteld geworden en ben toen met de pil begonnen maar nu is het de 3 en menstrueer ik nog. Althans ik heb last van bruin/rood slijm met soms nogal klonten. En ik vraag me af of dit door de pil komt en of dit normaal is?
Nooit last van gehad, hoor er ook niet vaak over, maar het kan volgens mij ook niet echt kwaad. Als je twijfelt kan je altijd even kijken of je bij de dienstdoende arts terechtkan, meestal kan je het telefoonnummer krijgen van een vervangende arts als je de post van je eigen huisarts opbelt en het bandje afluistert.
pi_90818168
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ja, bij mijn weten wel.

[..]

Nooit last van gehad, hoor er ook niet vaak over, maar het kan volgens mij ook niet echt kwaad. Als je twijfelt kan je altijd even kijken of je bij de dienstdoende arts terechtkan, meestal kan je het telefoonnummer krijgen van een vervangende arts als je de post van je eigen huisarts opbelt en het bandje afluistert.
Ik wacht gewoon nog maar even tot eind van de week, dan is de huisarts weer terug, en aangezien ik niet de enige ben hiermee, zal het geen ernstig verschijnsel zijn ;)
pi_90826418
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:04 schreef cafpow het volgende:
Ik wacht gewoon nog maar even tot eind van de week, dan is de huisarts weer terug, en aangezien ik niet de enige ben hiermee, zal het geen ernstig verschijnsel zijn ;)
Goeie optie. Nee, dat lijkt me ook niet, maar het is wel vervelend in de tussentijd ;).
pi_90849888
Een vraagje voor mijn vriendin (en mij natuurlijk indirect), ze slikt nu al 2 jaar de pil vanwege een onregelmatige menstruatie maar nu komt seks in beeld. De pil die ze slikt is haar toentertijd voorgeschreven door de huisarts met het oog op de onregelmatige menstruatie. Mijn vraag bij deze is, kan het zijn dat de pil die ze slikt niet 'zwaar genoeg' is om te dienen als (betrouwbare) anti-conceptie? Voor zover ik het me kan heugen zijn er wel verschillende doseringen als het gaan om de pil maar is er ook een pil die niet 'zwaar' genoeg is?

En ja we bellen d'r huisarts binnenkort ook even op :) maar ik dacht, waarom niet hier even vragen.
  Vis een optie? woensdag 5 januari 2011 @ 00:44:26 #238
70532 loveli
N
pi_90865459
In principe is 'ie gewoon betrouwbaar. Welke pil is het en heeft je vriendin (zwaar) overgewicht?
crap in = crap out
pi_90869473
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:44 schreef loveli het volgende:
In principe is 'ie gewoon betrouwbaar. Welke pil is het en heeft je vriendin (zwaar) overgewicht?
Dat weet ik niet uit m'n hoofd, dat zal ik even navragen maar ze heeft geen overgewicht, ze zou eerder ondergewicht hebben zo slank dat ze is.

edit: Dit is wat m'n vriendin zo even snel op het doosje kan vinden;
levenorgestrel/ethinylestradiol
0,150 mg/0,030 mg
En er zitten 21 pillen in een strip dus ik neem aan dat het een combinatiepil is?
edit2: Als ik zo een beetje lees is het een sub-30-pil. Is dat 'voldoende'?
edit3: Ergens anders lees ik weer dat een pil met deze dosering een sub-50-pil is.

Alvast bedankt.

[ Bericht 10% gewijzigd door no1uknow op 05-01-2011 09:39:27 ]
  Vis een optie? woensdag 5 januari 2011 @ 09:46:34 #240
70532 loveli
N
pi_90870607
Dit is de meest geslikte anti-conceptiepil. Dosering is voldoende, anders zouden niet 1 miljoen vrouwen 'em voorgeschreven krijgen. Dat zoveel vrouwen 'em slikken betekent trouwens niet dat het de pil is met de minste bijwerkingen. Deze wordt voorgeschreven omdat het tromboserisico het laagst is.
crap in = crap out
pi_90871239
Oke, thanks! Is het trouwens de sub-30 of sub-50 pil?
  Vis een optie? woensdag 5 januari 2011 @ 10:10:41 #242
70532 loveli
N
pi_90871297
30 of 50 is de hoeveelheid oestrogeen, die is 30 microgram, dus sub-30. Tegenwoordig zijn (bijna) alle pillen sub-35.
crap in = crap out
pi_90871343
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:10 schreef loveli het volgende:
30 of 50 is de hoeveelheid oestrogeen, die is 30 microgram, dus sub-30. Tegenwoordig zijn (bijna) alle pillen sub-35.
Dus een belletje naar de huisarts is niet eens meer nodig eigenlijk?
edit: Don't get me wrong, dit is een bij-wijze-van
  Vis een optie? woensdag 5 januari 2011 @ 10:27:51 #244
70532 loveli
N
pi_90871830
Huisarts is niet nodig. Als je vriendin de pil trouw slikt is 'ie in principe veilig (zoals elke vorm van anti-conceptie is de pil niet 100% betrouwbaar, maar het percentage zwangerschappen per jaar is laag).
crap in = crap out
pi_90875164
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:27 schreef loveli het volgende:
Huisarts is niet nodig. Als je vriendin de pil trouw slikt is 'ie in principe veilig (zoals elke vorm van anti-conceptie is de pil niet 100% betrouwbaar, maar het percentage zwangerschappen per jaar is laag).
Dankjewel voor je duidelijke antwoorden ^O^ is het niet zo dat de meeste zwangerschappen die toch ontstaan tijdens gebruik van de pil komen door 'onkundig' gebruik zoals braken (vlak) na inname en dat soort zaken?
pi_90899571
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 11:57 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Dankjewel voor je duidelijke antwoorden ^O^ is het niet zo dat de meeste zwangerschappen die toch ontstaan tijdens gebruik van de pil komen door 'onkundig' gebruik zoals braken (vlak) na inname en dat soort zaken?
Ik kan het niet met 100% zeggen maar op mijn bijsluiter staat dat geloof ik verneldt. Ook op internet zeggen ze datzelfde.
  Vis een optie? donderdag 6 januari 2011 @ 00:15:58 #247
70532 loveli
N
pi_90915055
In theorie is de kans op zwangerschap met de pil 0.2% tot 0.5%, in de praktijk is dat ongeveer 2%. Concreet: van 100 vrouwen die een jaar lang de pil slikken worden er 2 zwanger. En ja, gebruikersfouten spelen een rol. Maar ook zonder gebruikersfouten is de kans op zwangerschap niet helemaal nul.
crap in = crap out
pi_94535102
even een grote schop :)

Na maanden van gekloot met anticonceptie (sorry kan het niet anders zeggen) ben ik sinds vandaag toch weer aan de pil, Ik heb de yazz 24+4 gekregen,en ben nu eigenlijk op zoek naar mensen die hier ervaringen mee hebben, Ik heb op internet wel veel gevonden maar gelukkiger wordt ik er niet van,

Ik heb sinds mijn 13e aan de pil gezeten, en rond mijn 20e had ik ineens allerlei rare klachten, toen door de internist van de pil afgehaald en binnen een maand voelde ik mij een totaal ander mens, Ik had op dat moment geen relatie dus ook geen problemen, maar toen kreeg ik weer een relatie en wilde ik wel weer iets aan anticonceptie doen, Na een gesprek met de arts besloten om een koperspiraal te laten zetten, want ik reageer dus niet zo goed op de hormonen, maar mijn lijf accepteert de koperspiraal niet met als een gevolg een baarmoeder/eierstok ontsteking, en na verwijdering het bericht dat ik nooit meer een spiraal mag laten zetten, toen volgde de nuvaring, maar daar reageer ik geestelijk echt niet goed op, na de ontsteking wil ik gewoon geen objecten meer in de buurt van mijn baarmoeder, Dus nu weer terug op de pil, en dus op de 24+4 omdat dit weinig klachten zou moeten geven, Ik ben benieuwd hoe dit gaat maar ik ben nu ook wel een beetje angstig als ik verhalen lees over stefgevallen met de yasmin enz, en ik weet dat je dat risico loopt met iedere pil maar toch!... Verder heel benieuwd hoe het met de migraine zal gaan, en de moeheid en labielheid pffffft.....

Eigenlijk ben ik zooo enorm klaar met anticonceptie maar aangezien een kindje op dit moment niet in de planning past (klinkt belachelijk maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) en ik door falende ervaringen in het verleden niet alleen op een condoom durf te vertrouwen heb ik niet zoveel keuze meer,

Dus ik ben benieuwd naar ervaringen,

Dus iemand
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? woensdag 23 maart 2011 @ 23:33:51 #249
70532 loveli
N
pi_94536426
Welke pil had je eerst? Ik gok op de Diane tegen acne. Een van de bijwerkingen daarvan is dat je depressieve klachten kunt krijgen (stoppen en een ander mens worden is de aanwijzing).

Nuvaring heb ik meer slechte verhal;en overgehoord. Ook goede, maar veel vrouwen zijn blij als ze 'em weg kunnen flikkeren. Implanon heeft geloof ik dezelfde hormonen, dus die zou ik ook mijden als ik jou was.

De Yasmin (idd zelfde hormonen) en sterfgevallen komt door trombose. Het addertje onder het gras is niet dat het gemiddels zo vaak voorkomt, maar dat het bij jonge meisjes vaker voorkwam. Als je niet rookt, onder de 35 bent en verder geen aanleg hebt voor trombose, is het risico net zo hoog als bij andere pillen van de nieuwe generatie.
Migraine moet je mee oppassen, als je de pil slikt en migraine met flitsen hebt, moet je meteen naar de dokter gaan. Dat kan een teken zijn dat je risico loopt op trombose. Niet dat vrouwen met migraine meer kans hebben op trombose bij pilgebruik, maar als je migraine hebt dankzij hormonen moet je oppassen.

Wat ook een optie zou kunnen zijn is de Cerazette, een pil zonder oestrogeen met alleen progestageen.

En mocht je alle hormonen zat zijn, dan kun je naast het condoom je eigen vruchtbaarheid in kaart brengen. Altijd handig om je eigen lijf te kennen.

(Ter info, ik slik geen hormonen, weet er wel het een en ander van. Heb geen ervaringswijsheid, alleen boekenwijsheid.)
crap in = crap out
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:33:10 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_94546136
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
even een grote schop :)

Na maanden van gekloot met anticonceptie (sorry kan het niet anders zeggen) ben ik sinds vandaag toch weer aan de pil, Ik heb de yazz 24+4 gekregen,en ben nu eigenlijk op zoek naar mensen die hier ervaringen mee hebben, Ik heb op internet wel veel gevonden maar gelukkiger wordt ik er niet van,

Ik heb sinds mijn 13e aan de pil gezeten, en rond mijn 20e had ik ineens allerlei rare klachten, toen door de internist van de pil afgehaald en binnen een maand voelde ik mij een totaal ander mens, Ik had op dat moment geen relatie dus ook geen problemen, maar toen kreeg ik weer een relatie en wilde ik wel weer iets aan anticonceptie doen, Na een gesprek met de arts besloten om een koperspiraal te laten zetten, want ik reageer dus niet zo goed op de hormonen, maar mijn lijf accepteert de koperspiraal niet met als een gevolg een baarmoeder/eierstok ontsteking, en na verwijdering het bericht dat ik nooit meer een spiraal mag laten zetten, toen volgde de nuvaring, maar daar reageer ik geestelijk echt niet goed op, na de ontsteking wil ik gewoon geen objecten meer in de buurt van mijn baarmoeder, Dus nu weer terug op de pil, en dus op de 24+4 omdat dit weinig klachten zou moeten geven, Ik ben benieuwd hoe dit gaat maar ik ben nu ook wel een beetje angstig als ik verhalen lees over stefgevallen met de yasmin enz, en ik weet dat je dat risico loopt met iedere pil maar toch!... Verder heel benieuwd hoe het met de migraine zal gaan, en de moeheid en labielheid pffffft.....

Eigenlijk ben ik zooo enorm klaar met anticonceptie maar aangezien een kindje op dit moment niet in de planning past (klinkt belachelijk maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) en ik door falende ervaringen in het verleden niet alleen op een condoom durf te vertrouwen heb ik niet zoveel keuze meer,

Dus ik ben benieuwd naar ervaringen,

Dus iemand
Is Cerazette niet iets voor jou? Als ik je zo hoor heb je ook wel last van stemmingswisselingen, of niet? Ik heb ook lang geklooid met pillen, begon natuurlijk met microgynon, toch minder lekker, daarna yasmin (de gewone, niet de 24+4), maar dat was uiteindelijk ook niet echt lekker met mn stemmingswisselingen. Daarna de mirena spiraal geprobeerd, wat een drama was dat zeg. Altijd buikpijn en spotting wat alleen maar erger werd, bleek na 8 maanden er een cyste van 6x7x4 in mn eierstok te zitten :o Operatief weggehaald en alles ;(
Toen de nuvaring, was alweer wat beter, maar nog niet lekker en na 1,5 jaar kreeg ik toch ook weer meer stemmingswisselingen. Met mn moeder besproken (al vaker over dit onderwerp), en toen vertelde ze dat zij vroeger altijd een minipil had (dus alleen progestageen), en dat ze daar heel goed op reageerde en die heel fijn vond. Dus ik zoeken, maar de versie die zij had was niet meer in omloop, maar wel een andere, Cerazette dus.
Mn huisarts deed een beetje moeilijk, omdat deze pil meestal alleen gegeven wordt aan vrouwen die borstvoeding geven. Maargoed, toch gehad, en echt, _O_ :o Ik ben zó stabiel! En nooit meer ongesteld. Tenminste, in begin een beetje, en soms een ieniemienie beetje, maar dat is het. :o :D *O*
En trouwens, het is een éénfase pil dus geen stopweek, gewoon elke dag een pil, een strip van 28 dus. Je moet 'm wel een beetje op hetzelfde tijdstip innemen vanwege de betrouwbaarheid, maar mij geeft dat niet. :D Ik ben er zó blij mee!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_94549028
Dank jullie wel :) Ik heb voornamelijk heel veel last van hoofdpijn moeheid en stemmingswisseleingen met de pil! Nu dus de 24+4 en kijken hoe dat gaat lopen, Als dit hem niet wordt dan ga ik inderdaad eens informeren naar de cerazette! Soms zou ik willen dat ik dingen net eerder wist, want op dit moment ga ik voornamelijk af op wat de gyn mij vertelt en voorschrijft :')

Ik ga het even afwachten wat er gaat gebeuren :)
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? donderdag 24 maart 2011 @ 13:13:19 #252
70532 loveli
N
pi_94552015
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

Hoofdpijn is te wijten aan de oestrogeendip in de stopweek, mogelijk wordt dat minder met de Yaz.

Verder interesasant leesvoer:

http://www.anticonceptie-online.nl/professionals.htm
crap in = crap out
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:28:19 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_94552500
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dank jullie wel :) Ik heb voornamelijk heel veel last van hoofdpijn moeheid en stemmingswisseleingen met de pil! Nu dus de 24+4 en kijken hoe dat gaat lopen, Als dit hem niet wordt dan ga ik inderdaad eens informeren naar de cerazette! Soms zou ik willen dat ik dingen net eerder wist, want op dit moment ga ik voornamelijk af op wat de gyn mij vertelt en voorschrijft :')

Ik ga het even afwachten wat er gaat gebeuren :)
Goed zo ^O^ Ben benieuwd. Ja, ik weet niet wat het is met die artsen van tegenwoordig, maar samen zoeken naar het juiste is niet een van hun kwaliteiten. Niet één van mn huisartsen (ben in de tussentijd gewisseld) of mn gyn deed dat. Ik moest alles zelf uitzoeken..
Nouja, iig succes! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? donderdag 24 maart 2011 @ 22:59:15 #254
70532 loveli
N
pi_94579529
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:28 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Goed zo ^O^ Ben benieuwd. Ja, ik weet niet wat het is met die artsen van tegenwoordig, maar samen zoeken naar het juiste is niet een van hun kwaliteiten. Niet één van mn huisartsen (ben in de tussentijd gewisseld) of mn gyn deed dat. Ik moest alles zelf uitzoeken..
Nouja, iig succes! :*
Protocol. Wegens trombosetrisico wordt in eerste instantie een pil uit de tweede generatie voorgeschreven. In de praktijk is dat de Microgynon/Rigevidon/Stediril/generiek, hormonen zijn levonorgestrel + ethinylestradiol. Heeft een vrouw last van acne, dan is de Diane (of generiek) een voor de hand liggende keus en als die niet bevallen zijn de Yasmin, Nuvaring en Mirena populair.
crap in = crap out
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:05:29 #255
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_94579827
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Protocol. Wegens trombosetrisico wordt in eerste instantie een pil uit de tweede generatie voorgeschreven. In de praktijk is dat de Microgynon/Rigevidon/Stediril/generiek, hormonen zijn levonorgestrel + ethinylestradiol. Heeft een vrouw last van acne, dan is de Diane (of generiek) een voor de hand liggende keus en als die niet bevallen zijn de Yasmin, Nuvaring en Mirena populair.
Waarom niet al die opties open bespreken, ook al heb je risico bij bepaalde pillen? Dat kan die arts dan toch ook gewoon uitleggen? Je gaat in feite een behandelovereenkomst aan, ik vind het dan heul gek dat je niet gewoon alle informatie krijgt om zelf een weloverwogen keuze te maken. Granted, niet alle mensen kunnen dat wellicht, maar wtf? Ik vind het raar hoor.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? donderdag 24 maart 2011 @ 23:21:39 #256
70532 loveli
N
pi_94580600
http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm
quote:
Medicamenteus advies

Combinatiepil: eerste keus: éénfase-, tweedegeneratie-, sub-50 pil (Microgynon 30, Stediril 30, Modicon, Neocon, Ministat, Mini Pregnon). Bij gebruik van fenytoïne, fenobarbital, carbamazepine, primidon of rifampicine een 50 pil (Stediril-D of Neogynon 21).

Preparaten met alleen progestagenen: Prikpil (Depo-Provera 150), hormoonspiraaltje (Mirena), implantatiestaafje (Implanon), minipil met dagelijks 0,075 mg desogestrel.
quote:
Controles
Herhaalrecepten eerste keer na drie maanden, daarna elke zes maanden.
Laat de vrouw bij vragen of bijwerkingen op het spreekuur komen.
Informeer bij doorbraakbloedingen naar het vergeten van pillen, de regelmaat van inname, rookgedrag en overweeg de mogelijkheid van een Chlamydia-infectie.
Bij pilwisseling op grond van klachten zijn er geen vaste regels voor het kiezen van een ander preparaat.
Wijs de vrouw bij voortgezet gebruik en toenemende leeftijd op een verhoogd risico op hart- en vaatziekten bij roken in combinatie met de pil.
Attendeer gebruiksters van een derdegeneratiepil op het lagere risico op veneuze trombo-embolieën van de tweedegeneratiepil.
crap in = crap out
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:32:23 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_94581119
quote:
Ja, ik snap 'm. :)
Controles? Daar doen die huisartsen nooit aan. Of je denkt er zelf aan, of het gebeurd niet. Vragen naar spotting, regelmaat, rookgedrag is nog nooit bij mij gedaan.
Ik ging er zelf heen met de vraag of ik iets anders kon krijgen, dat waren de keren dat ik bij de huisarts ben geweest voor mn pil. En trombose moet ik zeggen, heb ik ook nooit iets over gehoord, ook niet bij mn yasmin bijvoorbeeld. :{
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 27 maart 2011 @ 11:21:46 #258
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94668108
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dank jullie wel :) Ik heb voornamelijk heel veel last van hoofdpijn moeheid en stemmingswisseleingen met de pil! Nu dus de 24+4 en kijken hoe dat gaat lopen, Als dit hem niet wordt dan ga ik inderdaad eens informeren naar de cerazette! Soms zou ik willen dat ik dingen net eerder wist, want op dit moment ga ik voornamelijk af op wat de gyn mij vertelt en voorschrijft :')

Ik ga het even afwachten wat er gaat gebeuren :)
ik slik de 24+4 nu een dik half jaar en ben heel tevreden. ik was bij andere pillen echt ontzettend hormonaal - depressief soms bijna, buien, janken, pukkels.

bij de 24+4 nergens last van, niet meer dan zonder pil in elk geval. puistjes/huid is ook erg verbeterd. vind t alleen vervelend dat ik nu eigenlijk na 3,5 week al ongesteld word, en dat die menstruatie uitstellen/ doorslikken ook niet goed lukt met deze pil. heb ook wel eens een tussentijdse bloeding als ik een keer een pil vergeten ben, in de tweede week ofzo. ik denk dat dat komt door de lichte hormonen.
Kwak
pi_96545248
Oke toch even een schopje eraan wagen:

Ik slik nu sinds een kleine 2 maanden de 24+4 en op zich bevalt deze pil heel goed, ik heb zo goed als geen klachten maaaar, ik ben nu al 3 weken ongesteld! De eerste maand ging alles goed, maar toen ik aan de placebopillen moest beginnen werd ik niet ongesteld, pas toen ik alweer 2 of 3 pillen had ingenomen werd ik ongesteld, en sindsdien is het niet ECHT weggeweest met de laatste 1.5 week gewoon echt ongesteld! Ik wordt er een beetje debiel van onderhand en heb dan ook een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ben benieuwd of er iemand is die dit herkent?

Ik weet dat het zo kan zijn dat de pil te licht is, en daar zou ik ongelooflijk van balen want ik heb geen last van moeheid, hoofdpijn, stemmingswisselingen of libidoverlies (integendeel) met deze pil, maarja zolang ongesteld zijn is niet fijn.
S. 2014
J. 2016
pi_96549290
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke toch even een schopje eraan wagen:

Ik slik nu sinds een kleine 2 maanden de 24+4 en op zich bevalt deze pil heel goed, ik heb zo goed als geen klachten maaaar, ik ben nu al 3 weken ongesteld! De eerste maand ging alles goed, maar toen ik aan de placebopillen moest beginnen werd ik niet ongesteld, pas toen ik alweer 2 of 3 pillen had ingenomen werd ik ongesteld, en sindsdien is het niet ECHT weggeweest met de laatste 1.5 week gewoon echt ongesteld! Ik wordt er een beetje debiel van onderhand en heb dan ook een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ben benieuwd of er iemand is die dit herkent?

Ik weet dat het zo kan zijn dat de pil te licht is, en daar zou ik ongelooflijk van balen want ik heb geen last van moeheid, hoofdpijn, stemmingswisselingen of libidoverlies (integendeel) met deze pil, maarja zolang ongesteld zijn is niet fijn.
de eerste keer dat ik ongesteld werd toen ik aan de pil was, heb ik meer dan 2 weken licht bloedverlies gehad. Ik weet niet in welke mate jij nu bloedverlies hebt..maar mishcien heeft ht invloed.
In ieder goed dat je al een afpsraak hebt bij de HA.

Ik zit zelf met een vraagje, laatste keer dat ik de pil ben gaan halen bij de apotheek heb ik zo'n roze bliefje meegekregen die ik de volgende keer mee moest nemen, maar nu ben ik dat briefje kwijt...enig idee hoe ik dit moet doen? Weer een herhaalrecept aanvragen bij de ha, of gewoon direct naar de apotheek gaan?
pi_96553139
kun je de apotheek niet bellen? volgens mij moet in het systeem staan dat jij die pil gebruikt, en anders inderdaad gewoon even n herhaalrecept vragen

wat betreft het bloedverlies,de ene dag is het licht en andere dagen is het gewoon een echte mentruatie ga het wel even vragen aan de huisarts
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 mei 2011 @ 19:39:18 #262
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96561099
@gewoonmezelf87: ik heb dat alleen gehad toen ik een keer 2 of 3 pillen in 1 strip was vergeten, en nog een keer toen ik probeerde twee strips achter elkaar door te slikken....
Kwak
  dinsdag 10 mei 2011 @ 01:46:18 #263
311159 Mutsefluts
Call me Karl.
pi_96582458
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke toch even een schopje eraan wagen:

Ik slik nu sinds een kleine 2 maanden de 24+4 en op zich bevalt deze pil heel goed, ik heb zo goed als geen klachten maaaar, ik ben nu al 3 weken ongesteld! De eerste maand ging alles goed, maar toen ik aan de placebopillen moest beginnen werd ik niet ongesteld, pas toen ik alweer 2 of 3 pillen had ingenomen werd ik ongesteld, en sindsdien is het niet ECHT weggeweest met de laatste 1.5 week gewoon echt ongesteld! Ik wordt er een beetje debiel van onderhand en heb dan ook een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ben benieuwd of er iemand is die dit herkent?
Hier had ik ook last van! Ik heb de 24+4 drie maanden geprobeerd, toen was ik wel klaar met voortdurend (nou ja, zo goed als...) ongesteld zijn. Elke strip na 7 of 8 pillen begon ik te vloeien, dusdanig hevig dat het eigenlijk gewoon ongesteld was. Dat duurde dan tot vlak voor de placebo's en na de tweede placebo werd ik weer ongesteld voor een paar dagen. Dolletjes, werkelijk waar. }:| Mijn huisarts wilde het me langer laten proberen maar ik had er echt genoeg van. Ik was ook geen pillen vergeten, dus daar lag het niet aan.

Je moet voor jezelf afwegen of je deze langer wil proberen of dat je overstapt op een andere pil. Ik ben zelf overgestapt op Minulet en dat bevalt erg goed. Alleen als ik een pil in de 2e week vergeet heb ik soms een doorbraakbloeding en ik heb eigenlijk geen last van bijwerkingen, alleen de eerste strip een beetje. En daarna nergens meer last van gehad! ~O>
pi_96584500
Ik zit ook in dubio over wat ik zal doen betreft mijn pilgebruik,
Ben na 11 jaar continu gebruik eens gestopt om te kijken of ik mij beter ging voelen.
Ik slikte de pil bijna continu door omdat het ongesteld worden een hel was. hele weekenden hoofdpijn vooraf.
Ook voelde ik me niet meer happy en kreeg steeds meer het idee dat het flinke rommel is die je lichaam ingaat.

Het enige nadeel nu is dat ik dus niet meer kan uitstellen, echter merk ik nu niet eens dat ik ongesteld word en voel ik me veel fijner!

Nu komt alleen een relatie in beeld en ben ik eigenlijk bang om alleen op het condoom te vertrouwen :-(
Misschien maar weer beginnen, misschien zit het tussen de oren? who knows..
pi_96602130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 01:46 schreef Mutsefluts het volgende:

[..]

Hier had ik ook last van! Ik heb de 24+4 drie maanden geprobeerd, toen was ik wel klaar met voortdurend (nou ja, zo goed als...) ongesteld zijn. Elke strip na 7 of 8 pillen begon ik te vloeien, dusdanig hevig dat het eigenlijk gewoon ongesteld was. Dat duurde dan tot vlak voor de placebo's en na de tweede placebo werd ik weer ongesteld voor een paar dagen. Dolletjes, werkelijk waar. }:| Mijn huisarts wilde het me langer laten proberen maar ik had er echt genoeg van. Ik was ook geen pillen vergeten, dus daar lag het niet aan.

Je moet voor jezelf afwegen of je deze langer wil proberen of dat je overstapt op een andere pil. Ik ben zelf overgestapt op Minulet en dat bevalt erg goed. Alleen als ik een pil in de 2e week vergeet heb ik soms een doorbraakbloeding en ik heb eigenlijk geen last van bijwerkingen, alleen de eerste strip een beetje. En daarna nergens meer last van gehad! ~O>
Had jij normaal gesproken last van bijwerkingen? Ik vind het lastig, Zoals het nu is wordt ik er gek van, Al 3 weken, en ook gewoon kramp hoor:( Ik blijf de pil gewoon niks vinden, maar ik heb geen andere keuze, Hij mag ook niet te zwaar zijn want dan reageer ik daar weer een soort van overgevoelig op, Ik heb een koperspiraal gehad maar daardoor heb ik in februari een baarmoeder/eierstokontsteking gehad en dus ook dat is geen optie. en ben nu wel heel alert op ieder krampje e.d. Op zich bevalt deze pil prima,geen hoofdpijn, geen stemmingswisselingen en geen libidoverlies (eerder tegenovergesteld) maar daar kan ik nogal weinig mee, de laatste 3 weken!

Ik ga eens even googlen op de minulet! Ik moet gewoon iets hebben met weinig bijwerkingen, zo min mogelijk hormonen en iets wat ik gewoon kan gaan doorslikken want ik ben nu even zoo enorm klaar met menstruatiegezeik!

Hoelang heeft het geduurd voordat het bij jou over was, na het overstappen?
S. 2014
J. 2016
pi_96602310
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:38 schreef tntster het volgende:
Ik zit ook in dubio over wat ik zal doen betreft mijn pilgebruik,
Ben na 11 jaar continu gebruik eens gestopt om te kijken of ik mij beter ging voelen.
Ik slikte de pil bijna continu door omdat het ongesteld worden een hel was. hele weekenden hoofdpijn vooraf.
Ook voelde ik me niet meer happy en kreeg steeds meer het idee dat het flinke rommel is die je lichaam ingaat.

Het enige nadeel nu is dat ik dus niet meer kan uitstellen, echter merk ik nu niet eens dat ik ongesteld word en voel ik me veel fijner!

Nu komt alleen een relatie in beeld en ben ik eigenlijk bang om alleen op het condoom te vertrouwen :-(
Misschien maar weer beginnen, misschien zit het tussen de oren? who knows..
Misschien is een spiraaltje iets voor jou? Ik herken mij enorm in wat je zegt, en ook dat je je zoveel beter voelt, maar ik durf ook niet op alleen een condoom te vertrouwen, ik heb inmiddels bijna alle opties gehad en ben weer terug bij de pil,maar dat is omdat mijn lijf spiraaltjes afstoot en ringetjes uitwerpt:P en ik een staafje en de prikpil niks vind.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:10:52 #267
311159 Mutsefluts
Call me Karl.
pi_96628239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Had jij normaal gesproken last van bijwerkingen? Ik vind het lastig, Zoals het nu is wordt ik er gek van, Al 3 weken, en ook gewoon kramp hoor:( Ik blijf de pil gewoon niks vinden, maar ik heb geen andere keuze, Hij mag ook niet te zwaar zijn want dan reageer ik daar weer een soort van overgevoelig op, Ik heb een koperspiraal gehad maar daardoor heb ik in februari een baarmoeder/eierstokontsteking gehad en dus ook dat is geen optie. en ben nu wel heel alert op ieder krampje e.d. Op zich bevalt deze pil prima,geen hoofdpijn, geen stemmingswisselingen en geen libidoverlies (eerder tegenovergesteld) maar daar kan ik nogal weinig mee, de laatste 3 weken!

Ik ga eens even googlen op de minulet! Ik moet gewoon iets hebben met weinig bijwerkingen, zo min mogelijk hormonen en iets wat ik gewoon kan gaan doorslikken want ik ben nu even zoo enorm klaar met menstruatiegezeik!

Hoelang heeft het geduurd voordat het bij jou over was, na het overstappen?
Mwa, bijwerkingen hangt heel erg van de soort pil af. Medicijnen in het algemeen valt wel mee. Ik heb voor de 24+4 eerst Microgynon geslikt: Megaveel bijwerkingen! Ontzettend gevoelige borsten die ook nog eens een maat groter gingen groeien (jippie, nieuwe beha's kopen in een onhandige maat }:| ), tussendoor vloeien, buikpijn, hoofdpijn, vermoeider dan normaal, paar kilo aangekomen... Ben ik na 3 maanden ook mee gestopt, had er toen echt genoeg van. Daarna de 24+4 omdat mijn huisarts zei dat je daar bijna geen bijwerkingen van had. Klopte ook wel, behalve dus het voortdurend ongesteld zijn.

Van de Minulet heb ik eigenlijk geen last: zeker geen verlies van libido :P , geen pijnlijke borsten, een klein klein beetje buikpijn op de eerste dag van m'n ongesteld zijn. Ik kan hem 1x doorslikken, vaker heb ik nog niet geprobeerd maar dat hoeft ook eigenlijk niet. Ik merkte wel dat ik na die keer doorslikken heftiger ongesteld werd, maar niet heel naar ofzo.

En zodra ik overgestapt was op Minulet, direct de eerste strip (gestart na de laatste placebopil van de 24+4): nergens meer last van! Regelmatig ongesteld, tenzij ik een pil vergeet. Wat da betreft is 'ie dus wel vrij licht, maar dat heeft wel veel voordelen :)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:42:18 #268
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_97418045
ik heb voor het eerst tussentijdse bloedingen terwijl ik de pil gewoon nam.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_97490134
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:42 schreef sararaats het volgende:
ik heb voor het eerst tussentijdse bloedingen terwijl ik de pil gewoon nam.
Ben je een pil vergeten misschien?

Nadat ik bijna 4 weken ongesteld ben geweest heeft mijn lijf in de officiele stopweek begrepen dat het andersom moest, of was mijn baarmoeder geschrokken van het vooruitzicht op een chemische curretage, in ieder geval is het nu al bijna 2 weken rustig! Heerlijk! Ik denk dat ik gewoon gelijk ga doorslikken komende maand want ik ben er wel even klaar mee! Verder ben ik wel tevreden met de 24+4 ik heb verder echt geen klachten ervan!
S. 2014
J. 2016
pi_98251296
Ben nu 3 maanden gestopt met de pil, alleen mijn huid reageert een beetje raar, ik heb van die blaasjes/pukkeltjes op mn rug, aan de boven kant en op mijn decolleté en nu ook btje op mn voorhoofd, is dit bekend bij jullie? Hopelijk wordt het niet erger want daar zit ik niet op te wachten }:|
pi_99544639
ok, een vraagje aan jullie.
Ik slik dus de pil, en heb dinsdagavond de laatste van de strip ingenomen, maar momenteel komt er nog geen bloeding op gang.
Nu had ik het helemaal uitgerekend dat ik deze week de bloeding zou hebben,aangezien we haverwege aankomende week op vakantie gaan voor 2 weken. En ik dan geen zin heb in bloeding.

Maar er zijn inmiddels 3 dagen voorbij en nog gebeurd er niks, nu heb ik gelezen dat de stopweek altijd korter dan 7 dagen mag zijn, maar nooit langer.

Nu dacht ik eraan om dus gewoon weer aan de nieuwe strip te beginnen. Maar als ik bijvoorbeeld vanavond weer een pil inneem loop ik dan nog kans op een bloeding, of dat niet meer. En kan als de bloeding wel op gang komt deze langer dan normaal duren? Aangezien ik geen zin heb in een vakantie met bloeding :)

alvast bedankt
  zaterdag 16 juli 2011 @ 16:25:08 #272
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99544812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:21 schreef cafpow het volgende:
ok, een vraagje aan jullie.
Ik slik dus de pil, en heb dinsdagavond de laatste van de strip ingenomen, maar momenteel komt er nog geen bloeding op gang.
Nu had ik het helemaal uitgerekend dat ik deze week de bloeding zou hebben,aangezien we haverwege aankomende week op vakantie gaan voor 2 weken. En ik dan geen zin heb in bloeding.

Maar er zijn inmiddels 3 dagen voorbij en nog gebeurd er niks, nu heb ik gelezen dat de stopweek altijd korter dan 7 dagen mag zijn, maar nooit langer.

Nu dacht ik eraan om dus gewoon weer aan de nieuwe strip te beginnen. Maar als ik bijvoorbeeld vanavond weer een pil inneem loop ik dan nog kans op een bloeding, of dat niet meer. En kan als de bloeding wel op gang komt deze langer dan normaal duren? Aangezien ik geen zin heb in een vakantie met bloeding :)

alvast bedankt
kans op een bloeding heb je met doorslikken altijd. als je bloeding nu gewoon laat op gang komt heb je idd kans dat ie aan t begin van je volgende strip alsnog komt, en als je net zo bent als ik kan het dan idd ook de hele strip lang wel doorgaan, met oud bloed/bruin...

kan ook dat je geluk hebt en een keertje overslaat!

of dat je per ongeluk zwanger bent :P
Kwak
pi_99544993
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kans op een bloeding heb je met doorslikken altijd. als je bloeding nu gewoon laat op gang komt heb je idd kans dat ie aan t begin van je volgende strip alsnog komt, en als je net zo bent als ik kan het dan idd ook de hele strip lang wel doorgaan, met oud bloed/bruin...

kan ook dat je geluk hebt en een keertje overslaat!

of dat je per ongeluk zwanger bent :P
nou, ja dan wacht ik maar liever tot maandag/dinsdag om met een nieuwe strip te beginnen, want om de hele vakantie met bloedverlies rond te lopen lijkt me echt niks. Dus hopen dat het snel op gang komt..en dat het anders maar lekker een keer uitblijft :)
En zwanger zijn, dat is momenteel onmogelijk tenzij het van de heilige geest zou zijn :s)
pi_99545345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

nou, ja dan wacht ik maar liever tot maandag/dinsdag om met een nieuwe strip te beginnen, want om de hele vakantie met bloedverlies rond te lopen lijkt me echt niks. Dus hopen dat het snel op gang komt..en dat het anders maar lekker een keer uitblijft :)
En zwanger zijn, dat is momenteel onmogelijk tenzij het van de heilige geest zou zijn :s)
Ik stop zelf ook altijd op dinsdag, en het komt bij mij zaterdagavond/zondag altijd op gang. Even geduld hebben :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_99545739
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:36 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik stop zelf ook altijd op dinsdag, en het komt bij mij zaterdagavond/zondag altijd op gang. Even geduld hebben :)
bij mij kwam het meestal de 2e of 3e dag na het stoppen op gang..en nu voel ik me ongesteld. dwz. moet constant plassen, heb telkens het gevoel alsof ik bloedverlies enz. en loop met ontzettende vreetbuien momenteel. En dit alles staat/stond altijd garant voor menstruatie bij mij alleen dit keer dan zonder bloed 8)7
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:23:49 #276
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_99547804
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:21 schreef cafpow het volgende:
ok, een vraagje aan jullie.
Ik slik dus de pil, en heb dinsdagavond de laatste van de strip ingenomen, maar momenteel komt er nog geen bloeding op gang.
Nu had ik het helemaal uitgerekend dat ik deze week de bloeding zou hebben,aangezien we haverwege aankomende week op vakantie gaan voor 2 weken. En ik dan geen zin heb in bloeding.

Maar er zijn inmiddels 3 dagen voorbij en nog gebeurd er niks, nu heb ik gelezen dat de stopweek altijd korter dan 7 dagen mag zijn, maar nooit langer.

Nu dacht ik eraan om dus gewoon weer aan de nieuwe strip te beginnen. Maar als ik bijvoorbeeld vanavond weer een pil inneem loop ik dan nog kans op een bloeding, of dat niet meer. En kan als de bloeding wel op gang komt deze langer dan normaal duren? Aangezien ik geen zin heb in een vakantie met bloeding :)

alvast bedankt
Kan, je mag je stopweek altijd korter maken en niet langer, dus dat is geen probleem :)
Maar waarom heb je die stopweek uberhaupt nog en slik je niet gewoon standaard door? ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_99548641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:23 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Kan, je mag je stopweek altijd korter maken en niet langer, dus dat is geen probleem :)
Maar waarom heb je die stopweek uberhaupt nog en slik je niet gewoon standaard door? ;)
ach, eens in de 3/4 maanden laat ik meestal even een bloeding komen, het is eigenlijk gewoonte geworden. eens in de zoveel maanden :)
en meestal plan ik dit dusdanig goed in ivm. vakanties maar deze maand ging dat niet omdat we de vakantie pas eergisteren geboekt hebben..en ik al gestopt was voor deze maand -O-
pi_99675947
Ben blij dat ik van die rot yaz 24+4 af ben. Heel m'n lichaam flipte compleet: hoofdpijn die alleen maar erger werd, misselijkheid, continue bloedingen, emoties als die van een zombie (voor zover een zombie emoties heeft: geen dus)... nee die pil was het zeker niet voor mij. Eens en nooit meer.

Gelukkig heb ik nu mijn oude pil weer. Hopen dat die rot tussentijdse bloedingen nu ook wegblijven... tot nu toe ziet het er goed uit. Ik moest van pil wisselen destijds, omdat de verzekering het niet langer vergoedde. Kreeg ineens een andere pil mee en sindsdien heb ik alleen maar problemen gehad met de pil.

Nu heb ik alleen wat meer afscheiding dan normaal en een verhoogd libido (als in: ik heb continue de behoefte om mijn vriend te bespringen), maar dat laatste is voor mij niet zo een probleem haha.
pi_100033889
Dames wat vinden jullie van de risico's van het slikken van de pil. Ik ben sinds anderhalf jaar bewust gestopt: ik heb geen vaste relatie dus ik heb sowieso safe sex (met condoom dus) dus de pil niet nodig
Maar nu ik veel onderzoeken heb gelezen betwijfel ik of ik uberhaupt ooit aan de pil weer zou beginnen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:39:36 #280
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100038513
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 04:16 schreef NaughtyBuns het volgende:
Dames wat vinden jullie van de risico's van het slikken van de pil. Ik ben sinds anderhalf jaar bewust gestopt: ik heb geen vaste relatie dus ik heb sowieso safe sex (met condoom dus) dus de pil niet nodig
Maar nu ik veel onderzoeken heb gelezen betwijfel ik of ik uberhaupt ooit aan de pil weer zou beginnen.
Wat voor onderzoeken heb je gelezen dan? :)
Ik ben nu aan een pil die ik veruit het beste vind na allerlei vormen die ik geprobeerd heb. Aangezien ik zonder pil behoorlijk last heb van PMS en krampen (waar ik nu al tegenop zie als ik ga stoppen als willen proberen kinderen te krijgen), ga ik zeker weer terug aan de pil daarna, tenzij mn cyclus minder heftig wordt :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? donderdag 28 juli 2011 @ 11:30:47 #281
70532 loveli
N
pi_100040138
Hormoongebruik beinvloedt partnerkeuze en je stemming. In veel gevallen worden PMS en kramp (veel) minder wanneer je bepaalde omegavetzuren slikt/eet.

Ben wel benieuwd welke pil jij veruit de beste vindt.
crap in = crap out
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:48:44 #282
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100040798
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:30 schreef loveli het volgende:
Hormoongebruik beinvloedt partnerkeuze en je stemming. In veel gevallen worden PMS en kramp (veel) minder wanneer je bepaalde omegavetzuren slikt/eet.

Ben wel benieuwd welke pil jij veruit de beste vindt.
Heb al genoeg geprobeerd, het enige wat de scherpe kantjes er voor mij af neemt is Pyridoxine, vitamine B6. Neem dagelijks 50mg, en ik denk dat als ik met de pil stop weer naar de 100mg ga.
Gelukkig heb ik al een partner, en dat was voor al mijn pilgebruik _O- :D O-)
Ik ben nu aan de Cerazette en die werkt geweldig voor mij O+ Moest wel even 6 dingen uitproberen daarvoor, maargoed, all worth it :Y
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? donderdag 28 juli 2011 @ 12:23:03 #283
70532 loveli
N
pi_100042079
Cerazette is idd wel ok, geen oestrogenen.
crap in = crap out
pi_100042353
Hey,

Een goede vriendin van me is een weekje op vakantie, en vroeg of ik het volgende op forums wou plaatsen om tot een antwoord te komen!
Dus bij deze de tekst die ik toegestuurd kreeg:


Ik ben al een aantal maanden aan de pil, deze week is mijn stopweek.
Nu moest ik hem eigenlijk slikken tot donderdag(vandaag), ik vergat hem alleen zondagavond in te nemen, in de 2 weken ervoor heb ik wel seks gehad met mijn vriend.

Ik heb hem nadat ik erachter kwam op maandagochtend alsnog genomen, rond een uur of half 12, ongeveer 12 uur nadat ik hem normaal nam.
Nadat ik hem had geslikt vroeg ik mezelf al af of dat wel zo slim was, ik ben daarom maar gestopt met de strip!

Vorige week ook wezen bloedprikken voor wat zaken, daaraan kunnen ze toch gelijk zien of je zwanger bent ook al prikken ze daar niet op?
En heb ik er goed aan gedaan om na de vergeten pil alsnog geslikt te hebben te stoppen met de pil?
Ik ben normaal 3 dagen na de laatste pil ongesteld, en nu dus nog niet, dus ik weet het even niet!

Kan iemand mij advies geven, antwoord geven op de bovenstaande vragen of reageren!

Alvast bedankt!
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:44:28 #285
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100042778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:23 schreef loveli het volgende:
Cerazette is idd wel ok, geen oestrogenen.
Dat ja :Y O+ Wat gebruik jij dan? En ben je daar ook tevreden over?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? donderdag 28 juli 2011 @ 12:53:04 #287
70532 loveli
N
pi_100043056
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:44 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Dat ja :Y O+ Wat gebruik jij dan? En ben je daar ook tevreden over?
Ik gebruik niks en daar ben ik heel tevreden over. Er is geen leuke vorm van anti-conceptie.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 28 juli 2011 @ 12:54:25 #288
70532 loveli
N
pi_100043105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:32 schreef mg91 het volgende:
Hey,

Een goede vriendin van me is een weekje op vakantie, en vroeg of ik het volgende op forums wou plaatsen om tot een antwoord te komen!
Dus bij deze de tekst die ik toegestuurd kreeg:


Ik ben al een aantal maanden aan de pil, deze week is mijn stopweek.
Nu moest ik hem eigenlijk slikken tot donderdag(vandaag), ik vergat hem alleen zondagavond in te nemen, in de 2 weken ervoor heb ik wel seks gehad met mijn vriend.

Ik heb hem nadat ik erachter kwam op maandagochtend alsnog genomen, rond een uur of half 12, ongeveer 12 uur nadat ik hem normaal nam.
Nadat ik hem had geslikt vroeg ik mezelf al af of dat wel zo slim was, ik ben daarom maar gestopt met de strip!

Vorige week ook wezen bloedprikken voor wat zaken, daaraan kunnen ze toch gelijk zien of je zwanger bent ook al prikken ze daar niet op?
En heb ik er goed aan gedaan om na de vergeten pil alsnog geslikt te hebben te stoppen met de pil?
Ik ben normaal 3 dagen na de laatste pil ongesteld, en nu dus nog niet, dus ik weet het even niet!

Kan iemand mij advies geven, antwoord geven op de bovenstaande vragen of reageren!

Alvast bedankt!
Na vergeten pil in week 3 een stopweek inlassen is prima. Als ze na een week weer begint met een nieuwe strip is er niets aan de hand.

Als ze de strip had afgemaakt was er ook niets aan de hand geweest, want de vergeten pil is op tijd ingenomen.
crap in = crap out
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:11:16 #289
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100043734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik gebruik niks en daar ben ik heel tevreden over. Er is geen leuke vorm van anti-conceptie.
:P
Zo erg joh? -O- Vervelend.. Maar als dat zo voor jou werkt, mooi ^O^
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:12:38 #290
139770 Miasan
Roemer has it
pi_100046314
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:48 schreef Enfermera het volgende:
Ik ben nu aan de Cerazette en die werkt geweldig voor mij O+ Moest wel even 6 dingen uitproberen daarvoor, maargoed, all worth it :Y
Hoe beïnvloedt Cerazette jouw libido?

Ik ben op doktersadvies gestopt met Yaz 24+4 omdat dat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van mijn terugkerende schimmelinfecties. Sinds twee weken slik ik Cerazette. Dankzij de schimmels is mijn libido echt hard gedaald, en nu hoop ik dat het weer terugkomt. Overigens ben ik nog niet van de infecties af maar fok it. Ik en mijn vriend hebben genoeg van het seksloze bestaan. :')
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:48:35 #291
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100047880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:12 schreef Miasan het volgende:

[..]

Hoe beïnvloedt Cerazette jouw libido?

Ik ben op doktersadvies gestopt met Yaz 24+4 omdat dat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van mijn terugkerende schimmelinfecties. Sinds twee weken slik ik Cerazette. Dankzij de schimmels is mijn libido echt hard gedaald, en nu hoop ik dat het weer terugkomt. Overigens ben ik nog niet van de infecties af maar fok it. Ik en mijn vriend hebben genoeg van het seksloze bestaan. :')
Nou, het is iig beter dan bij voorgaande pillen/methoden. Niet dat ik ineens elke dag wil ofzo, maar ik voel me algeheel gewoon beter, dus ik moet wel zeggen dat het verbeterd is ja :D :Y
Oh echt joh! :{ Jeutje, wat vervelend.. Hoe lang gebruik je 'm nu?
Pffff... Wat balen joh! -O-
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_100050301
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:39 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Wat voor onderzoeken heb je gelezen dan? :)
Ik ben nu aan een pil die ik veruit het beste vind na allerlei vormen die ik geprobeerd heb. Aangezien ik zonder pil behoorlijk last heb van PMS en krampen (waar ik nu al tegenop zie als ik ga stoppen als willen proberen kinderen te krijgen), ga ik zeker weer terug aan de pil daarna, tenzij mn cyclus minder heftig wordt :+
Nou dat heel veel vormen van kanker hormonen nodig hebben om te kunnen groeien.

Ik heb ook ontzettend last van PMS (ik word heel aggressief) en ontzettend last van buikkrampen maar om alleen om die reden de pil te slikken gaat mij te ver aangezien. Ik ben een single vrouw, dus geen vaste sekspartner dus ik doe het sowieso veilig.
Maar als je er ook over nadenkt is het ook helemaal niet gezond, je lichaam volproppen met hormonen.

Ik had het jaren lang geslikt, en ik moet zeggen dat ik mij physiek veel beter voel sinds ik gestopt ben. Ja focked up dat ik 1 week per maand zwaar ongesteld ben, maar liever dat dan groter risico op borstkanker en baardmoederhalskanker.

Kijk ik lees ontzettend veel over dingen die wij in ons lichaam stoppen. Of het nou voeding is of medicatie.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:50:35 #293
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100072945
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:48 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Nou dat heel veel vormen van kanker hormonen nodig hebben om te kunnen groeien.

Ik heb ook ontzettend last van PMS (ik word heel aggressief) en ontzettend last van buikkrampen maar om alleen om die reden de pil te slikken gaat mij te ver aangezien. Ik ben een single vrouw, dus geen vaste sekspartner dus ik doe het sowieso veilig.
Maar als je er ook over nadenkt is het ook helemaal niet gezond, je lichaam volproppen met hormonen.

Ik had het jaren lang geslikt, en ik moet zeggen dat ik mij physiek veel beter voel sinds ik gestopt ben. Ja focked up dat ik 1 week per maand zwaar ongesteld ben, maar liever dat dan groter risico op borstkanker en baardmoederhalskanker.

Kijk ik lees ontzettend veel over dingen die wij in ons lichaam stoppen. Of het nou voeding is of medicatie.
Ja? Dat kan ook door je eigen hormonen komen ;) Er zijn genoeg valide onderzoeken gedaan naar allerlei vormen van anticonceptie en daaruit is gebleken dat zolang je ze niet je hele leven slikt echt wel veilig zijn. Ik wil daarmee niet afzwakken dat hormonen inderdaad kanker kunnen veroorzaken, maar die kans is énorm klein.
Waarom zou het niet gezond zijn? Ik heb een stuk minder bloedverlies nu, heerlijk. Ik voel me beter, ik slaap beter, ik heb meer sex, ik voel me niet 2 a 3 weken van de maand klote, waarom zou dat slecht zijn? Medicijnen zijn niet altijd slecht.
Baarmoederhalskanker komt niet door hormonen, dat is een virus ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:57:38 #294
139770 Miasan
Roemer has it
pi_100073145
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:48 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nou, het is iig beter dan bij voorgaande pillen/methoden. Niet dat ik ineens elke dag wil ofzo, maar ik voel me algeheel gewoon beter, dus ik moet wel zeggen dat het verbeterd is ja :D :Y
Oh echt joh! :{ Jeutje, wat vervelend.. Hoe lang gebruik je 'm nu?
Pffff... Wat balen joh! -O-
Ik gebruik hem nu precies 21 dagen, net gecheckt. :Y Ben over het algemeen wel tevreden, merk niet zoveel. Had wel de eerste 4-5 dagen hoofdpijn! Maar dat is blijkbaar een algemeen bekende bijwerking van een oestrogeen-dip.
Ik moest van de dokter na 3 maanden gebruik maar weer contact opnemen om te kijken of de schimmel voorbij is, hij wilde geen andere middeltjes voorschrijven om te zien of de pil dit effect had, maar ik ga nu gewoon wat zelfhulpmiddelen kopen om het te bestrijden, zoals spul van multi-gyn. Voor zover mijn schimmel-escapades. :P
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:00:04 #295
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100073218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:57 schreef Miasan het volgende:

[..]

Ik gebruik hem nu precies 21 dagen, net gecheckt. :Y Ben over het algemeen wel tevreden, merk niet zoveel. Had wel de eerste 4-5 dagen hoofdpijn! Maar dat is blijkbaar een algemeen bekende bijwerking van een oestrogeen-dip.
Ik moest van de dokter na 3 maanden gebruik maar weer contact opnemen om te kijken of de schimmel voorbij is, hij wilde geen andere middeltjes voorschrijven om te zien of de pil dit effect had, maar ik ga nu gewoon wat zelfhulpmiddelen kopen om het te bestrijden, zoals spul van multi-gyn. Voor zover mijn schimmel-escapades. :P
Ah. :D Joh! :P
Oh heb ik helemaal niet gehad, is dat een beruchte bijwerking joh?
Nou idd... Wat een gedoe joh met die schimmels, hopeloos! -O- Nou idd :+
Ik hoop dat het alsnog verbeterd voor je.. Ga je nog tot de 3 maanden door en kap je er dan mee als het niet blijkt te werken? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 01:02:52 #296
70532 loveli
N
pi_100073294
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:50 schreef Enfermera het volgende:
Ja? Dat kan ook door je eigen hormonen komen ;) Er zijn genoeg valide onderzoeken gedaan naar allerlei vormen van anticonceptie en daaruit is gebleken dat zolang je ze niet je hele leven slikt echt wel veilig zijn. Ik wil daarmee niet afzwakken dat hormonen inderdaad kanker kunnen veroorzaken, maar die kans is énorm klein.
Hormonale AC verhogen de kans op bepaalde vormen van kanker (meer kans op bmhk, borskanker is ook afhankelijk van hormonen), andere vormen van kanker komen minder vaak voor (de kans op eierstokkanker is lager bij gebruik van hormonale AC). Of de kans enorm klein is kan ik zo snel niet zeggen, heb even geen zin om onderzoeken door te spitten.
quote:
Waarom zou het niet gezond zijn? Ik heb een stuk minder bloedverlies nu, heerlijk. Ik voel me beter, ik slaap beter, ik heb meer sex, ik voel me niet 2 a 3 weken van de maand klote, waarom zou dat slecht zijn? Medicijnen zijn niet altijd slecht.
Baarmoederhalskanker komt niet door hormonen, dat is een virus ;)
Vrouwen die aan de pil zijn hebben wanneer ze in aanraking komen met het virus, meer kans op een besmetting en daardoor meer kans om bmhk te ontwikkelen.

Waarom het niet gezond zou zijn? De hormoonhuishouding is complex, je verstoort een bestaand evenwicht. Partnerkeuze is anders dan wanneer je geen hormonen slikt. Vrouwen die aan de pil zijn hebben vaker een vitamine B-6 tekort. IJzertekort is weer een reden om evt de pil te gaan slikken. Het zijn afwegingen die je zelf mag maken op basis van de beschikbare info.

Als je je zonder de pil 2 a 3 weken per maand klote voelt, is er meer aan de hand dan alleen een onhandige cyclus.
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:14:38 #297
139770 Miasan
Roemer has it
pi_100073652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:00 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ah. :D Joh! :P
Oh heb ik helemaal niet gehad, is dat een beruchte bijwerking joh?
Nou idd... Wat een gedoe joh met die schimmels, hopeloos! -O- Nou idd :+
Ik hoop dat het alsnog verbeterd voor je.. Ga je nog tot de 3 maanden door en kap je er dan mee als het niet blijkt te werken? :)
Ja ik las ergens iets dat die Yaz 24+4 een kortere stopweek heeft (slechts 4 dagen) zodat vrouwen o.a. minder hoofdpijn krijgen. Dit heeft te maken met de oestrogeentoevoer die wegvalt in de stopweek.
Ik ga denk ik wel proberen die 3 maanden af te maken. Als het niet valt ga ik mogelijk (tijdelijk?) stoppen met de pil. De huisarts wilde eigenlijk juist dat ik stopte, maar had geen zin in de erge buik- en rugpijn enzo die ik dan krijg rond mijn menstruatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:02 schreef loveli het volgende:
Partnerkeuze is anders dan wanneer je geen hormonen slikt.
Wat een naar idee. Ik zit me nu af te vragen of ik nog voor mijn vriend zou vallen zonder hormonen. :') Ik vind hem wel héél erg leuk dus dat valt wel mee denk ik. Hopelijk gaat het alleen op voor oestrogeen. :6 Het trombose-probleem en het niet mogen geven van borstvoeding valt iig weg als je anticonceptiva zonder oestrogeen gebruik, dacht ik.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 01:28:34 #298
70532 loveli
N
pi_100074044
Trombose is progestageen-gerelateerd. Het oestrogeen in (vrijwel) alle AC is ethinylestradiol. Of een pil bij de tweede, derde of 'nieuwe' generatie wordt ingedeeld is afhankelijk van het progestageen. Levonorgestrel is tweede generatie en geeft het minste kans op trombose. Daarom wordt aan alle vrouwen als eerste de microgynon/stediril/rigevidon of een generiek hiervan aangeboden. De meeste vrouwen slikken een pil met levonorgestrel. Bevalt deze niet, dan wordt een alternatief gezocht in de derde of 'nieuwe' generatie.

Zonder hormonale AC zoek je een partner met tegengesteld immuunsysteem. Dan krijgen je kinderen een sterker immuunsysteem, de zwakke punten van jou worden gecompenseerd door sterke punten van je partner. Onder invloed van hormonale AC (ligt geloof ik aan de oestrogenen) kies je juist een partner met een vergelijkbaar immuunsysteem, dus dezelfde zwakheden.

Een ander gevolg van hormonale AC is een latent vitamine B6 gebrek. De pil wordt aan depressieve gevoelens en migraine gerelateerd. Je hebt een gebrek aan B6 (het is onderzocht dat pilgebruiksters meer B6 nodig hebben) en bepaalde klachten zijn een gevolg daarvan. Doorslikken is dan niet de oplossing, maar B6 slikken of voeding eten die rijk is aan vitamine B6 is de oplossing, dan kom je van het tekort af. Goede voeding is sowieso een aanrader.
crap in = crap out
pi_100077114
Vrouwen die aan de pil zijn en dan met name de vrouwen die doorslikken, hebben wel een verlaagde kans op endometriose :s).
pi_100707971
Ik wil stoppen met de pil die ik nu net begonnen ben met slikken. Moet nog 7 dagen. Nu vraag ik me af wat voor invloed het heeft op je cyclus/ lijf als ik nu stop? Het is zeker beter voor je hormonen om deze strip af te maken? Wat voor invloed heeft het op je lichaam als je nu stopt? en als je dus na de laatste strip stopt? Denkt het lichaam dan , o we kunnen weer als voorheen doen, we gaan nu beginnen met een eicelfabricage of moet het eerst bijkomen en dan volgt het nieuwe ritme een maand later? Wat wordt er dan eigenlijk allemaal afgestoten door je lichaam, aangezien er geen eicel, maar wel baarmoederslijmvlies, maar waarom dan niet meer (het wordt toch dikker onder invloed van de pil? En als mensen de pil doorslikken, waar blijft dan dat baarmoederslijmvlies, dat moet toch een keer afgestoten worden?

Maar terugkomend op de belangrijkste: Maakt het weinig uit? Dat je lichaam zowiezo moet bijkomen? Het liefst stop ik er nu mee namelijk.
pi_100708596
Oh laatste post
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')