abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77869377
Wel grappig dat Benjamin Graham de winstgevendheid van de luchtvaartsector ook al aankaart in "The Intelligent Investor", terwijl het boek al jaren oud is.
pi_77869489
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:01 schreef lyolyrc het volgende:
Wel grappig dat Benjamin Graham de winstgevendheid van de luchtvaartsector ook al aankaart in "The Intelligent Investor", terwijl het boek al jaren oud is.
Luchtvaart in de jaren 60 is hetzelfde als de radio in de jaren 20 en mobiele telefonie in de jaren 90. heel populair, iedereen gebruikt het, maar er is geen droog brood mee te verdienen
pi_77870484
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:03 schreef tjoptjop het volgende:
Luchtvaart in de jaren 60 is hetzelfde als de radio in de jaren 20 en mobiele telefonie in de jaren 90. heel populair, iedereen gebruikt het, maar er is geen droog brood mee te verdienen
Ik begreep juist dat luchtvaart vooral populair was eind jaren '40 en begin jaren '50. Jason Zweig geeft nog een toelichting:
quote:
Air-transport stocks, of course, generated as much excitement in the late 1940s and early 1950s as Internet stocks did half a century later.
De hamvraag is dan ook: wat wordt de nieuwe booming sector waarover we de wildste verhalen gaan horen?
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:48:15 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77870575
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:41 schreef lyolyrc het volgende:
De hamvraag is dan ook: wat wordt de nieuwe booming sector waarover we de wildste verhalen gaan horen?
Solarpanels.
Dat wordt net zoiets als LCD panels: Enorme investeringen, dodelijke concurrentie in een race naar de laagste prijzen $/m2. Uiteindelijk verdient niemand er iets aan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77871110
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Solarpanels.
Dat wordt net zoiets als LCD panels: Enorme investeringen, dodelijke concurrentie in een race naar de laagste prijzen $/m2. Uiteindelijk verdient niemand er iets aan.
Dussss...nu instappen en zodra alles omhoog begint te knallen verkopen en deep ITM calls schrijven
pi_77872851
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:19 schreef Mendeljev het volgende:
Het duurde even voordat ik de TT begreep
ik nie snap nie... PIGS
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:38:32 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77873756
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

ik nie snap nie... PIGS
Portugal, Italie, Griekenland, Spanje, ook wel de knoflookgordel genoemd
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_77873861
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

a, ik snap... Dank.
pi_77873920
bail out griekenland wie volgt :d
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_77874073
Air France-KLM krijgt een fiks pak op de broek: ruim 8% eraf. Ik vraag me serieus af wie er nog luchtvaartaandelen koopt, want er is volgens mij niks/weinig mee te verdienen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:18:43 #36
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77874712
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er wordt ook weleens gesproken over PIIGS als je Ierland meerekent maar dat is geografisch zo lastig he Doet met trouwens denken aan DINGFLOFBIPS
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:27:43 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77874912
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Er wordt ook weleens gesproken over PIIGS als je Ierland meerekent maar dat is geografisch zo lastig he Doet met trouwens denken aan DINGFLOFBIPS
Ierland is de eerste 'I', Italie pas de tweede.
Italie is (voorlopig ) niet in de problemen.
Mijn reisverslagen
pi_77874974
quote:

[..]

Dat je dat nog onthouden hebt!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:02:30 #39
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77875872
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ierland is de eerste 'I', Italie pas de tweede.
Italie is (voorlopig ) niet in de problemen.
Valt dan wel weer mee want de impact van Italie is een stuk groter waarschijnlijker.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:12:48 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77876178
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:02 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Valt dan wel weer mee want de impact van Italie is een stuk groter waarschijnlijker.
Zeker weten. Italie is een G7 land!
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 februari 2010 @ 11:16:09 #41
862 Arcee
Look closer
pi_77876268
quote:
Ik vind bips echt het goorste woord uit de Nederlandse taal. Gadverdamme.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77876781
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Solarpanels.
Tenzij je 't in China gaat zoeken; daar moet sowieso nog veel geplaatst worden en de overheid houdt 't buitenland buiten.

Nogmaals; dat voorbeeld van Graham is van toepassing wanneer je een tracker op de sector koopt.

Disclaimer; heb Yingli. Is wmb een beetje zoals Geely.
pi_77877350
Vraagje voor SE , hoe heet dat programma op Bloomberg TV waarin ze alle sleutelpunten van de dag vermelden en zo'n dingen?

Heb vanaf vandaag BBTV...
pi_77877648
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoeveel meer ben jij bereid te betalen als ze een keer extra langskomen met drankjes?
Ik vlieg ook liever Emirates dan KLM, maar uiteindelijk kies ik altijd gewoon de goedkoopste (en soms is dat Emirates). Volgens mij geldt dat voor bijna iedereen.
Ik ben toch wel bereid 'iets' meer te betalen voor een goede service, dat is uiteraard meer dan alleen extra drankjes. Op intercontinentale vluchten heb ik bijvoorbeeld bij de keuze: alitalia vs klm, toch wel tot 100 euro over voor klm.

Uiteraard heeft klm daar het voordeel dat ik ze in het nederlands in nederland kan aanspreken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:02:58 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77877830
Ik wil ook wel meer betalen voor goede service. Toch zeker 100 euro voor een vlucht. Dat si dan wel net het verschil tussen winst en verlies.
The End Times are wild
pi_77877910
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Vraagje voor SE , hoe heet dat programma op Bloomberg TV waarin ze alle sleutelpunten van de dag vermelden en zo'n dingen?

Heb vanaf vandaag BBTV...
12 uur wanneer Deirdre Bolton ( ) haar shift begint. En een half uur voor Amerikaanse opening.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:07:17 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77877990
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:02 schreef LXIV het volgende:
Ik wil ook wel meer betalen voor goede service. Toch zeker 100 euro voor een vlucht. Dat si dan wel net het verschil tussen winst en verlies.
Daar verbaas ik me echt over! ¤100 extra voor een extra drankje, of een groter LCD scherm? Voor die paar uurtjes? (op lange vluchten lig je toch te pitten...)
Mijn reisverslagen
pi_77878023
K thanks

Is wel pas actief (analoog -> digitaal) vanaf 18u dus zal voor morgen zijn .

I'm with SeLang btw, vliegen = noodzakelijk kwaad en ik lees wel een dik boek, zie een film naar eigen keuze op een laptop (indien mogelijk), en koop desnoods wel iets dat overpriced is, maar nog altijd goedkoper dan 100 euro extra .
pi_77878089
Net een ING senior economist die op BB tv zei dat Griekenland z'n boontjes zelf maar moet doppen want als Griekenland moet worden geholpen dan staan de volgende landen al in de rij om geholpen te worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_77878179
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:08 schreef tony_clifton- het volgende:
K thanks

Is wel pas actief (analoog -> digitaal) vanaf 18u dus zal voor morgen zijn .
Chill! In Nederland heeft volgens mij alleen Casema Bloomberg, die andere die wel overal is is CNBC maar dat is echt ' '
quote:
I'm with SeLang btw, vliegen = noodzakelijk kwaad en ik lees wel een dik boek, zie een film op een laptop (indien mogelijk), en koop desnoods wel iets dat overpriced is, maar nog altijd goedkoper dan 100 euro extra .
Same, ik geef ook zo weinig mogelijk uit aan reizen. Zoek altijd het goedkoopste uit. Maarja dat scheelt op jaarbasis ook gewoon veel geld. Nadeel dat de goedkoopste vluchten of reizen altijd op de meest nare tijden zijn maar dat kan me nu niet zoveel meer boeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')