Luchtvaart in de jaren 60 is hetzelfde als de radio in de jaren 20 en mobiele telefonie in de jaren 90. heel populair, iedereen gebruikt het, maar er is geen droog brood mee te verdienenquote:Op donderdag 11 februari 2010 00:01 schreef lyolyrc het volgende:
Wel grappig dat Benjamin Graham de winstgevendheid van de luchtvaartsector ook al aankaart in "The Intelligent Investor", terwijl het boek al jaren oud is.
Ik begreep juist dat luchtvaart vooral populair was eind jaren '40 en begin jaren '50. Jason Zweig geeft nog een toelichting:quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:03 schreef tjoptjop het volgende:
Luchtvaart in de jaren 60 is hetzelfde als de radio in de jaren 20 en mobiele telefonie in de jaren 90. heel populair, iedereen gebruikt het, maar er is geen droog brood mee te verdienen
De hamvraag is dan ook: wat wordt de nieuwe booming sector waarover we de wildste verhalen gaan horen?quote:Air-transport stocks, of course, generated as much excitement in the late 1940s and early 1950s as Internet stocks did half a century later.
Solarpanels.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:41 schreef lyolyrc het volgende:
De hamvraag is dan ook: wat wordt de nieuwe booming sector waarover we de wildste verhalen gaan horen?
Dussss...nu instappen en zodra alles omhoog begint te knallen verkopen en deep ITM calls schrijvenquote:Op donderdag 11 februari 2010 00:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Solarpanels.
Dat wordt net zoiets als LCD panels: Enorme investeringen, dodelijke concurrentie in een race naar de laagste prijzen $/m2. Uiteindelijk verdient niemand er iets aan.
ik nie snap nie... PIGSquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:19 schreef Mendeljev het volgende:
Het duurde even voordat ik de TT begreep
Portugal, Italie, Griekenland, Spanje, ook wel de knoflookgordel genoemdquote:
a, ik snap... Dank.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Portugal, Italie, Griekenland, Spanje, ook wel de knoflookgordel genoemd
Er wordt ook weleens gesproken over PIIGS als je Ierland meerekent maar dat is geografisch zo lastig hequote:Op donderdag 11 februari 2010 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Portugal, Italie, Griekenland, Spanje, ook wel de knoflookgordel genoemd
Ierland is de eerste 'I', Italie pas de tweede.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Er wordt ook weleens gesproken over PIIGS als je Ierland meerekent maar dat is geografisch zo lastig heDoet met trouwens denken aan DINGFLOFBIPS
Dat je dat nog onthouden hebt!quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Er wordt ook weleens gesproken over PIIGS als je Ierland meerekent maar dat is geografisch zo lastig heDoet met trouwens denken aan DINGFLOFBIPS
quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ierland is de eerste 'I', Italie pas de tweede.
Italie is (voorlopig) niet in de problemen.
Zeker weten. Italie is een G7 land!quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Valt dan wel weer mee want de impact van Italie is een stuk groter waarschijnlijker.
Ik vind bips echt het goorste woord uit de Nederlandse taal. Gadverdamme.:')quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef Zero2Nine het volgende:
Er wordt ook weleens gesproken over PIIGS als je Ierland meerekent maar dat is geografisch zo lastig heDoet met trouwens denken aan DINGFLOFBIPS
Tenzij je 't in China gaat zoeken; daar moet sowieso nog veel geplaatst worden en de overheid houdt 't buitenland buiten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Solarpanels.
Dat wordt net zoiets als LCD panels: Enorme investeringen, dodelijke concurrentie in een race naar de laagste prijzen $/m2. Uiteindelijk verdient niemand er iets aan.
Ik ben toch wel bereid 'iets' meer te betalen voor een goede service, dat is uiteraard meer dan alleen extra drankjes. Op intercontinentale vluchten heb ik bijvoorbeeld bij de keuze: alitalia vs klm, toch wel tot 100 euro over voor klm.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoeveel meer ben jij bereid te betalen als ze een keer extra langskomen met drankjes?
Ik vlieg ook liever Emirates dan KLM, maar uiteindelijk kies ik altijd gewoon de goedkoopste (en soms is dat Emirates). Volgens mij geldt dat voor bijna iedereen.
12 uur wanneer Deirdre Bolton (quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Vraagje voor SE, hoe heet dat programma op Bloomberg TV waarin ze alle sleutelpunten van de dag vermelden en zo'n dingen?
Heb vanaf vandaag BBTV...
Daar verbaas ik me echt over! ¤100 extra voor een extra drankje, of een groter LCD scherm? Voor die paar uurtjes? (op lange vluchten lig je toch te pitten...)quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:02 schreef LXIV het volgende:
Ik wil ook wel meer betalen voor goede service. Toch zeker 100 euro voor een vlucht. Dat si dan wel net het verschil tussen winst en verlies.
Chill! In Nederland heeft volgens mij alleen Casema Bloomberg, die andere die wel overal is is CNBC maar dat is echt 'quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:08 schreef tony_clifton- het volgende:
K thanks
Is wel pas actief (analoog -> digitaal) vanaf 18u dus zal voor morgen zijn.
Same, ik geef ook zo weinig mogelijk uit aan reizen. Zoek altijd het goedkoopste uit. Maarja dat scheelt op jaarbasis ook gewoon veel geld. Nadeel dat de goedkoopste vluchten of reizen altijd op de meest nare tijden zijn maar dat kan me nu niet zoveel meer boeien.quote:I'm with SeLang btw, vliegen = noodzakelijk kwaad en ik lees wel een dik boek, zie een film op een laptop (indien mogelijk), en koop desnoods wel iets dat overpriced is, maar nog altijd goedkoper dan 100 euro extra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |