Precies, echt heerlijk! In de zomer heb je op sommige avonden goeie feesten op Sandham enzo. Hele nacht gewoon goed uitgaan, en dan de rest van het weekend uitbrakken op een plek in the middle of nowhere, sauna, zwemmen, lekker barbequen... Top!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:20 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat is ook gelijk mijn ervaring met de archipelago. De eerste keer voor een bruiloft van een Zweedse vriend van me. Eerst met een grote boot vanuit Stockholm naar een kerkje op een eiland en daarna met de boot verder naar het eiland waar z'n schoonouders een zomerverblijf hebben voor de receptie. De tweede keer was een paar jaar later met midsommer in hetzelfde zomerverblijf. Geweldige tijd met als hoogtepunt een barbecue en midden in de nacht de sauna in.
Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Whehe begrijp me niet verkeerd, shoppen in Stockholm is ook geweldigAlleen zou ik persoonlijk niet puur voor het shoppen gaan als ik voor de 1e keer naar een land ga
Mwa zo onbekend is het niet voor mij aangezien ik er gewoond hebquote:Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.
gr.
Ik ookquote:
Ik vind Kopenhagen prachtig, maar Stockholm nét iets mooier.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:25 schreef LDS het volgende:
Ik wil ķf naar Kopenhagen ķf naar Stockholm? Ik neig op dit moment naar Stockholm toe. Maar voor jullie als Stockholm-experts de vraag: is die neiging naar Stockholm goed? Voor een reis van 3/4 dagen, en ik ben in beide steden nog nooit geweest.
Ik was de afgelopen dagen in Kopenhagen, en nu in Stockholm.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:25 schreef LDS het volgende:
Ik wil ķf naar Kopenhagen ķf naar Stockholm? Ik neig op dit moment naar Stockholm toe. Maar voor jullie als Stockholm-experts de vraag: is die neiging naar Stockholm goed? Voor een reis van 3/4 dagen, en ik ben in beide steden nog nooit geweest.
Het is een vrij dure stad. Hotels en drank zijn met name duur, de rest valt wel mee.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:21 schreef LDS het volgende:
Okee, ik denk eerlijk gezegd dat het ook Stockholm wordt. Heb er veel goede verhalen over gehoord
Is het eigenlijk een dure stad? Of is dat een vooroordeel?
Het is geen probleem om voor minder dan zo'n 120¤ per nacht een kamer te vinden is mijn ervaring. Heb ik een heel erg vertekend wereldbeeld als ik zeg dat ik dat niet zoveel vind?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is een vrij dure stad. Hotels en drank zijn met name duur, de rest valt wel mee.
Hm, da's niet mijn ervaring eigenlijk. Ik heb zelf een apartement in Stockholm, maar voor vrienden loopt het vaak aardig snel op. Maar ¤120 per nacht is goed te doen natuurlijk. Ik heb nu wel een B&B gevonden in het centrum die prima is voor minder dan ¤80 per nacht.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is geen probleem om voor minder dan zo'n 120¤ per nacht een kamer te vinden is mijn ervaring. Heb ik een heel erg vertekend wereldbeeld als ik zeg dat ik dat niet zoveel vind?
Sterke drank is duur, maar bier en wijn valt heel erg mee wat mij betreft (maargoed, ik ben hogere prijzen gewend - maar zelfs vergeleken met Amsterdam centrum zijn de prijzen in Stockholm zo erg nog niet).
Volgens mij quote je een reactie van heaven7 op een post van mij. Daarbij ging het uitdrukkelijk om mannenkleding. De keuze voor mannen is in Stockholm gewoon een stuk beter is mijn ervaring.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:
Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.
gr.
Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt, maar als je maar 4 nachtjes naar Stockholm gaat, zou ik niet in Alvsjö gaan zitten, maar iets centralers kiezen in Södermalm of Vasastaden of zo. Ik heb zelf een keer in Hotel Hellsten geslapen, dat was heel leuk (en supergoed ontbijt!!) en ook betaalbaar. Denk dat ik ¤100 per nacht betaalde.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:58 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga waarschijnlijk in mei naar stockholm
Spotgoedkoop om heen te vliegen ( 68 euro voor 2 personen via luchthaven Weeze ).
Eens even de vorige topics doornemenlijkt me een mooie stad
Ik ga in de periode van 3-8 mei. 4 nachtjes dus, lijkt me wel genoeg.
Connect hotel Stockholm in Alvsjo, een goede prijs voor een 3* hotel, tevens goede reacties, iemand van Fok! dit hotel al gehad ?
We komen de dag voor midsommer aan - nog voordat ik les heb gehad. Die avond dan dus maar keihard de kroeg in om nieuwe vrienden te makenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:25 schreef Drive-r het volgende:
Qua fietsen kun je gewoon het fietsplan gebruiken, dan zie je er niet uit als een toerist en heb je toch overal beschikbaarheid over je eigen vervoer.
Voor midsommer moet je echt op stap met vrienden ofzo, proberen via je cursus contacten op te doen. Niks leukers dan met een groep ergens in de Archipelago ofzo een dag midsommer te vieren. Ik ken geen grote vieringen, maar dat lijkt me stukken minder...
Op hoeveel minuten afstand ligt Alvsjö van het centrum af dan een paar kilometer zie ik via google maps ? De reacties bij het hotel waren dat het centrum toch wel in de buurt lag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt, maar als je maar 4 nachtjes naar Stockholm gaat, zou ik niet in Alvsjö gaan zitten, maar iets centralers kiezen in Södermalm of Vasastaden of zo. Ik heb zelf een keer in Hotel Hellsten geslapen, dat was heel leuk (en supergoed ontbijt!!) en ook betaalbaar. Denk dat ik ¤100 per nacht betaalde.
Ik ben trouwens op zoek naar wat tips. Ik doe nu een minor Zweeds en ga deze zomer 3 weken naar Stockholm (met mijn vriend) en ga daar ook een 2weken vervolgcursus doen op de Folksuniversitet. Het liefst zouden we daar fietsen hebben - ik moet 2 weken elke dag om 09.00 op de universiteit zijn en fietsen is gewoon chill in een stad.
Heeft iemand enig idee hoe ik redelijk voordelig voor 3 weken aan een (niet zo achterlijke vol-met-reclame) fiets kom?
En wat is het leukste om te doen met midsommarnatt? Ik heb gevonden dat er een feest in Skansen is, maar tips van mensen die het daar eens gevierd hebben krijgen is natuurlijk beter!
Een paar kilometer ja, maar het is echt leuker om middenin de stad te zitten. Stockholm heeft niet zo'n groot centrum - Alvsjö is niet mijlenver weg, maar in Södermalm, Gamla Stan, Vasastan etc zit je in de bruisende stad, met restaurantjes enzo. Lijkt mij gezelliger voor een citytrip, maar het is natuurlijk wat je zelf wiltquote:Op dinsdag 5 april 2011 23:07 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Op hoeveel minuten afstand ligt Alvsjö van het centrum af dan een paar kilometer zie ik via google maps ? De reacties bij het hotel waren dat het centrum toch wel in de buurt lag.
En er is een treinstation in de buurt. Vind ik opzich geen probleem, maar ik zal eens wat hotels in de buurt checken
We hebben iets gevonden via http://www.stockholmguesthouse.com/quote:Op zaterdag 16 april 2011 10:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Begin juli gaat vriendin voor een congres 5 tot 7 dagen naar Stockholm. Heeft iemand tips (behoudens het hiervoor genoemde) voor een klein hotelletje, of een B&B? Een beetje redelijk aan prijs, maar wel met eigen (bad)kamer graag.
Het congres vindt plaats nabij Alsvjo trainstation, maar ik had nou niet direct de indruk dat dat het meest gezellige stuk was
Hier, vlakbij Älvsjömässan, 400 meter van het meer.quote:Op maandag 18 april 2011 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
We hebben iets gevonden via http://www.stockholmguesthouse.com/
Dit zag er ook leuk uit, maar niet beschikbaar kennelijk: http://www.stockholmuptown.com/Bacchus.htm
Alles wel aan de prijzige kant, maar daar valt kennelijk niet aan te ontkomen....
Ik kom regelmatig in stockholm als 'toerist', maar heb in totaal nog maar 2 keer de metro gebruikt. Om musea te bezoeken. Ik geloof dat de metro redelijk aan de prijs is, 30 SEK voor een ritje, maar het is al lang geleden...quote:Op zondag 1 mei 2011 17:28 schreef Maikuuul het volgende:
Dinsdag naar Stockholm
Echter kwam mijn vriendin met het volgende : http://www.zwedenweb.com/content/stockholmcard.php/
Iemand hier al gebruik van gemaakt ?
Wat kost de metro ongeveer ? Want hiervan maken we veel gebruik, maar musea en dergelijke zijn we niet echt van plan om te bezoeken ( van binnen ).
Is deze kaart een aanrader ofniet ?
dr zitten wat leuke bij vind ik, maar niet die waar je met de metro naar toe moet. Maar goed, maaaikuull komt als toerist naar stockholm..quote:Op zondag 1 mei 2011 17:55 schreef Drive-r het volgende:
Ik gebruik ook echt nooit de metro of andernopenbaar vervoer, dus zou het er nooit uit halen. Daarbij weet ik niet of je als toerist interesse hebt in de musea, maar meeste vrienden die op bezoek komen willen gewoon de stad zien, de musea zijn niet enorm bijzonder imho.
Ja, dat klan natuurlijk ook. Je kan gewoon een 24 of 72 uurs kaart kopen. Of anders een weekkaart.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:33 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik zou echt geen strippenkaart nemen! Tenzij je maar enkele keren met de metro gaat.. Kostte me klauwen met geld de eerste keer dat ik naar Stockholm ging. SL kort woot!
Skansen was ook leuk als ik vrienden langs had, maar als toerist zonder bekenden slaat zo'n openlucht museum niet echt ergens op. Dan kan je beter een mooie wandeling door Djurgarden maken en lunchen bij de kassen daar, prachtig in de zomer.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Als je geīnteresseerd bent in geschiedenis en je gaat op een mooie dag is Skansen, ook als je geen Zweed bent, echt fantastisch. De mensen die verder weinig met Zweden hebben en ons kwamen opzoeken vonden het ook echt wel de moeite waard..
Vasa vond ik ook tegenvallen maar moest em erbij zetten van mijn vriend die het weer geweldig vondZo zie je maar dat het allemaal subjectief is.
Oh dat komt neet op zo'n 25 euro, dat is zeker goed te doen voor 1 week ( wij gaan 4 nachten ).quote:Op zondag 1 mei 2011 20:44 schreef heaven7 het volgende:
Overigens kunnen ze wel moeilijk doen als je als buitenlandse student de korting wil krijgen hoor.. Mijn hogeschoolpasje werd mooi niet geaccepteerd!
Ik zou de Stockholmcard niet doen. Afhankelijk van hoelang je gaat kost een week onbeperkt reizen met al het openbaar vervoer 260 kronen..
Musea die de moeite waard zijn zijn Skansen (openluchtmuseum), Vasa (opgedoken schip) en Nordiska museet.
Er is in ieder geval voetbal, zomercompetitie hier.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:16 schreef TwenteFC het volgende:
We willen met een paar kameraden waarschijnlijk naar Zweden, en waarschijnlijk wordt het dan Stockholm.
Is dit een beetje fijne stad voor jonge gasten (20-21) en hoe is het met de uitgaansgelegenheden daar? We hebben met opzet niet gekozen voor Chersonissos etc. omdat we liever ergens heen gaan waar ook nog wat te zien is overdag.
Dat is sowieso een groot plus puntquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Er is in ieder geval voetbal, zomercompetitie hier.
Heb even snel gekeken voor je. Kan zijn dat de eredivisieploegen een korte stop hebben dan. Maar Hammarby speelt wel thuis.Ook al is het eerste divisie, het is veruit het meest sfeervolle stadion. Zijn wel Groningen kleuren, Groen-Wit....quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:22 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
We hebben nog steeds niks geplanned we zijn een beetje laat.
Maar ik denk in augustus.
helemaal mee eens, maar wel dure wijntjes a 8 euro per stuk drinken!quote:Op maandag 9 mei 2011 15:05 schreef LittleL het volgende:
Shoppen in Stockholm is te gek.. Overal hippe kleren, kleren, kleren.. Ook stappen is leuk, zelfs op een woensdagavond!
Mooi uitzichtquote:
Ik was erg tevreden over Best Hostel City. Wij hadden een tweepersoonskamer met eigen badkamer voor ongeveer 90 euro p/n. Zit een (karig) ontbijtje bij, de kamers waren schoon en het hostel ligt zeer centraal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:15 schreef friekin_ het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een goed hostel/b&b/hotel? Vriend en ik gaan definitief in juni, afhankelijk van wanneer er plek is @ accomodatie. Misschien heeft iemand nog een leuke tip?
Gamla Stan is mooi, maar om de stad te verkennen hoef je daar niet per se te zitten vind ik. Alles is toch op loopafstand en het OV is heel goed.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:08 schreef bakkerbartmethistorie het volgende:
Ik ben met 2 vrienden ook van plan om te overnachten in Stockholm.
We hadden al een hostel gevonden midden in Gamla Stan, wat ons een mooie locatie leek.
Echter waren de reacties niet allemaal even lovend.
Daarnaast vonden we er een paar een 500-1000 meter ten noorden van het Centrale Station.
Onze vraag daarom: Wat is een mooie locatie voor het hostel om de stad te kunnen verkennen?
Bij de Oude Stad leek ons wel gaaf, maar als het niet te veel voordelen biedt, dan gaan we gewoon ergens anders kijken.
We hebben een weekje in een geweldig huisje (B&B) in de buurt van Bjornais gezeten. 600 SEK per nacht voor huiskamer, keuken, twee persoonsbed + optie twee personen extra op bank. In een buurt met alleen houten villa's op struikelafstand van een haventjequote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:08 schreef heaven7 het volgende:
Wij gaan eind september weer even terug naar 'huis'5 dagen! En wij nemen geen Stockholmcard omdat we overal al geweest zijn en omdat we niet 3 maar 5 dagen met het ov willen reizen, dan is dat een stuk voordeliger.
Hotel zou ik trouwens lekker wat verder weg en dus goedkoper nemen aangezien je overal binnen no time bent met de metro of een bus. Het openbaar vervoer in Stockholm is echt fantastisch.
Wij gaan bij een vriend logeren
sas.se, klm.nl, lufthansa.dequote:Op woensdag 13 juli 2011 15:06 schreef T.O.P het volgende:
Weet iemand wat de goedkoopste manier is om naar stockholm te komen behalve vanaf Eindhoven met Ryanair?
Moet op een vrijdag ochtend/vroeg in de middag in Stockholm zijn, maar Ryanair vliegt alleen woensdags of vrijdagavond..
Haha ok, dan is het nog goedkoper om gewoon op woensdag vast naar stockholm te gaanquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
sas.se, klm.nl, lufthansa.de
afhankelijk van waar je graag vandaan wilt vertrekken. Tussen de 150 en 200 euro voor een retourtje, zo ongeveer!
bedenk er dan wel bij dat je vanaf skavsta nog met de bus naar stockholm moet, en als je bagage mee wilt nemen dat je dat ook extra moet betalen bij ryaniar...quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:27 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Haha ok, dan is het nog goedkoper om gewoon op woensdag vast naar stockholm te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |