abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91869878
Ik ben nog nooit in de archipelago geweest... :@
pi_91870817
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is ook gelijk mijn ervaring met de archipelago. De eerste keer voor een bruiloft van een Zweedse vriend van me. Eerst met een grote boot vanuit Stockholm naar een kerkje op een eiland en daarna met de boot verder naar het eiland waar z'n schoonouders een zomerverblijf hebben voor de receptie. De tweede keer was een paar jaar later met midsommer in hetzelfde zomerverblijf. Geweldige tijd met als hoogtepunt een barbecue en midden in de nacht de sauna in.
Precies, echt heerlijk! In de zomer heb je op sommige avonden goeie feesten op Sandham enzo. Hele nacht gewoon goed uitgaan, en dan de rest van het weekend uitbrakken op een plek in the middle of nowhere, sauna, zwemmen, lekker barbequen... Top!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92076426
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Whehe begrijp me niet verkeerd, shoppen in Stockholm is ook geweldig :P Alleen zou ik persoonlijk niet puur voor het shoppen gaan als ik voor de 1e keer naar een land ga :P
Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_92080928
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Grappig, mijn zusje vraagt steeds wanneer ze weer naar Nederland kan komen om hier te shoppen. Zal wel het onbekende / andere zijn wat mensen mensen aantrekt.

gr.
Mwa zo onbekend is het niet voor mij aangezien ik er gewoond heb :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2011 15:53:56 ]
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:25:02 #85
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_93956495
Ik wil ķf naar Kopenhagen ķf naar Stockholm? Ik neig op dit moment naar Stockholm toe. Maar voor jullie als Stockholm-experts de vraag: is die neiging naar Stockholm goed? Voor een reis van 3/4 dagen, en ik ben in beide steden nog nooit geweest.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_93959602
Dan zou ik ook voor Stockholm kiezen.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 16:58:39 #87
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_93963766
Ik ga waarschijnlijk in mei naar stockholm :D

Spotgoedkoop om heen te vliegen ( 68 euro voor 2 personen via luchthaven Weeze ).

Eens even de vorige topics doornemen :7 lijkt me een mooie stad

Ik ga in de periode van 3-8 mei. 4 nachtjes dus, lijkt me wel genoeg.

Connect hotel Stockholm in Alvsjo, een goede prijs voor een 3* hotel, tevens goede reacties, iemand van Fok! dit hotel al gehad ?

[ Bericht 10% gewijzigd door Maikuuul op 11-03-2011 18:04:50 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 17:08:33 #88
45833 crew  Fogel
pi_93964149
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 15:27 schreef bassieVL het volgende:
Dan zou ik ook voor Stockholm kiezen.
Ik ook
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_93964348
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:25 schreef LDS het volgende:
Ik wil ķf naar Kopenhagen ķf naar Stockholm? Ik neig op dit moment naar Stockholm toe. Maar voor jullie als Stockholm-experts de vraag: is die neiging naar Stockholm goed? Voor een reis van 3/4 dagen, en ik ben in beide steden nog nooit geweest.
Ik vind Kopenhagen prachtig, maar Stockholm nét iets mooier.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_93968312
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:25 schreef LDS het volgende:
Ik was de afgelopen dagen in Kopenhagen, en nu in Stockholm.
Persoonlijk: Kopenhagen is leuk, maar Stockholm een factor 10 leuker _O_
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:21:45 #91
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_93969457
Okee, ik denk eerlijk gezegd dat het ook Stockholm wordt. Heb er veel goede verhalen over gehoord :)

Is het eigenlijk een dure stad? Of is dat een vooroordeel?

[ Bericht 15% gewijzigd door LDS op 12-03-2011 13:25:01 (Wilde er nog wat aan toevoegen) ]
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_94084381
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:21 schreef LDS het volgende:
Okee, ik denk eerlijk gezegd dat het ook Stockholm wordt. Heb er veel goede verhalen over gehoord :)

Is het eigenlijk een dure stad? Of is dat een vooroordeel?
Het is een vrij dure stad. Hotels en drank zijn met name duur, de rest valt wel mee.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 10:34:27 #93
45833 crew  Fogel
pi_94084703
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is een vrij dure stad. Hotels en drank zijn met name duur, de rest valt wel mee.
Het is geen probleem om voor minder dan zo'n 120¤ per nacht een kamer te vinden is mijn ervaring. Heb ik een heel erg vertekend wereldbeeld als ik zeg dat ik dat niet zoveel vind?
Sterke drank is duur, maar bier en wijn valt heel erg mee wat mij betreft (maargoed, ik ben hogere prijzen gewend - maar zelfs vergeleken met Amsterdam centrum zijn de prijzen in Stockholm zo erg nog niet).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_94084773
Mijn ervaring is dat Kopenhagen duurder is dan Stockholm. Openbaar vervoer was daar schrikbarend duur en ook een taxi is prijzig. Hotelprijzen zullen wel ongeveer hetzelfde zijn, denk ik. Maar ik geloof niet dat Stockholm nou zoveel duurder is dan pakweg Berlijn, Amsterdam of Antwerpen. Behalve als je een fles wijn bij het eten besteld natuurlijk.
pi_94084859
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het is geen probleem om voor minder dan zo'n 120¤ per nacht een kamer te vinden is mijn ervaring. Heb ik een heel erg vertekend wereldbeeld als ik zeg dat ik dat niet zoveel vind?
Sterke drank is duur, maar bier en wijn valt heel erg mee wat mij betreft (maargoed, ik ben hogere prijzen gewend - maar zelfs vergeleken met Amsterdam centrum zijn de prijzen in Stockholm zo erg nog niet).
Hm, da's niet mijn ervaring eigenlijk. Ik heb zelf een apartement in Stockholm, maar voor vrienden loopt het vaak aardig snel op. Maar ¤120 per nacht is goed te doen natuurlijk. Ik heb nu wel een B&B gevonden in het centrum die prima is voor minder dan ¤80 per nacht.

Drank is inderdaad duur, maar daar leer je wel mee leven. Ik erger me alleen nog aan de wijnprijzen, soms zit je al over de ¤50-80 per fles voordat je iets op de kaart vind dat enigzins ok is.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 11:29:38 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_94086561
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:

gr.
Volgens mij quote je een reactie van heaven7 op een post van mij. Daarbij ging het uitdrukkelijk om mannenkleding. De keuze voor mannen is in Stockholm gewoon een stuk beter is mijn ervaring.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_95090246
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:58 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga waarschijnlijk in mei naar stockholm :D

Spotgoedkoop om heen te vliegen ( 68 euro voor 2 personen via luchthaven Weeze ).

Eens even de vorige topics doornemen :7 lijkt me een mooie stad

Ik ga in de periode van 3-8 mei. 4 nachtjes dus, lijkt me wel genoeg.

Connect hotel Stockholm in Alvsjo, een goede prijs voor een 3* hotel, tevens goede reacties, iemand van Fok! dit hotel al gehad ?
Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt, maar als je maar 4 nachtjes naar Stockholm gaat, zou ik niet in Alvsjö gaan zitten, maar iets centralers kiezen in Södermalm of Vasastaden of zo. Ik heb zelf een keer in Hotel Hellsten geslapen, dat was heel leuk (en supergoed ontbijt!!) en ook betaalbaar. Denk dat ik ¤100 per nacht betaalde.

Ik ben trouwens op zoek naar wat tips. Ik doe nu een minor Zweeds en ga deze zomer 3 weken naar Stockholm (met mijn vriend) en ga daar ook een 2weken vervolgcursus doen op de Folksuniversitet. Het liefst zouden we daar fietsen hebben - ik moet 2 weken elke dag om 09.00 op de universiteit zijn en fietsen is gewoon chill in een stad.
Heeft iemand enig idee hoe ik redelijk voordelig voor 3 weken aan een (niet zo achterlijke vol-met-reclame) fiets kom?
En wat is het leukste om te doen met midsommarnatt? Ik heb gevonden dat er een feest in Skansen is, maar tips van mensen die het daar eens gevierd hebben krijgen is natuurlijk beter :)!
pi_95091031
Qua fietsen kun je gewoon het fietsplan gebruiken, dan zie je er niet uit als een toerist en heb je toch overal beschikbaarheid over je eigen vervoer.

Voor midsommer moet je echt op stap met vrienden ofzo, proberen via je cursus contacten op te doen. Niks leukers dan met een groep ergens in de Archipelago ofzo een dag midsommer te vieren. Ik ken geen grote vieringen, maar dat lijkt me stukken minder...
pi_95091554
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:25 schreef Drive-r het volgende:
Qua fietsen kun je gewoon het fietsplan gebruiken, dan zie je er niet uit als een toerist en heb je toch overal beschikbaarheid over je eigen vervoer.

Voor midsommer moet je echt op stap met vrienden ofzo, proberen via je cursus contacten op te doen. Niks leukers dan met een groep ergens in de Archipelago ofzo een dag midsommer te vieren. Ik ken geen grote vieringen, maar dat lijkt me stukken minder...
We komen de dag voor midsommer aan - nog voordat ik les heb gehad. Die avond dan dus maar keihard de kroeg in om nieuwe vrienden te maken ;)
pi_95091968
Dat lijkt me de beste optie!
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:07:19 #101
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_95098293
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt, maar als je maar 4 nachtjes naar Stockholm gaat, zou ik niet in Alvsjö gaan zitten, maar iets centralers kiezen in Södermalm of Vasastaden of zo. Ik heb zelf een keer in Hotel Hellsten geslapen, dat was heel leuk (en supergoed ontbijt!!) en ook betaalbaar. Denk dat ik ¤100 per nacht betaalde.

Ik ben trouwens op zoek naar wat tips. Ik doe nu een minor Zweeds en ga deze zomer 3 weken naar Stockholm (met mijn vriend) en ga daar ook een 2weken vervolgcursus doen op de Folksuniversitet. Het liefst zouden we daar fietsen hebben - ik moet 2 weken elke dag om 09.00 op de universiteit zijn en fietsen is gewoon chill in een stad.
Heeft iemand enig idee hoe ik redelijk voordelig voor 3 weken aan een (niet zo achterlijke vol-met-reclame) fiets kom?
En wat is het leukste om te doen met midsommarnatt? Ik heb gevonden dat er een feest in Skansen is, maar tips van mensen die het daar eens gevierd hebben krijgen is natuurlijk beter :)!
Op hoeveel minuten afstand ligt Alvsjö van het centrum af dan een paar kilometer zie ik via google maps ? De reacties bij het hotel waren dat het centrum toch wel in de buurt lag.

En er is een treinstation in de buurt. Vind ik opzich geen probleem, maar ik zal eens wat hotels in de buurt checken
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_95100110
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:07 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Op hoeveel minuten afstand ligt Alvsjö van het centrum af dan een paar kilometer zie ik via google maps ? De reacties bij het hotel waren dat het centrum toch wel in de buurt lag.

En er is een treinstation in de buurt. Vind ik opzich geen probleem, maar ik zal eens wat hotels in de buurt checken
Een paar kilometer ja, maar het is echt leuker om middenin de stad te zitten. Stockholm heeft niet zo'n groot centrum - Alvsjö is niet mijlenver weg, maar in Södermalm, Gamla Stan, Vasastan etc zit je in de bruisende stad, met restaurantjes enzo. Lijkt mij gezelliger voor een citytrip, maar het is natuurlijk wat je zelf wilt :).
pi_95105020
Ik ga hier in juni naartoe, weet iemand toevallig of er ook iets is te beleven als je van (underground) techno houdt? :)
pi_95105294
Debaser wellicht? Die hebben verschillende avonden, vast wel een keer techno! En lekker centraal!
  woensdag 6 april 2011 @ 10:01:08 #105
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_95109367
Het is vanaf Älvsjö inderdaad maar een paar minuten met de pendeltåg naar het centrum, maar het is een gewone buitenwijk van Stockholm. Niets bruisends aan.
pi_95574819
Begin juli gaat vriendin voor een congres 5 tot 7 dagen naar Stockholm. Heeft iemand tips (behoudens het hiervoor genoemde) voor een klein hotelletje, of een B&B? Een beetje redelijk aan prijs, maar wel met eigen (bad)kamer graag.

Het congres vindt plaats nabij Alsvjo trainstation, maar ik had nou niet direct de indruk dat dat het meest gezellige stuk was :)
pi_95657450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Begin juli gaat vriendin voor een congres 5 tot 7 dagen naar Stockholm. Heeft iemand tips (behoudens het hiervoor genoemde) voor een klein hotelletje, of een B&B? Een beetje redelijk aan prijs, maar wel met eigen (bad)kamer graag.

Het congres vindt plaats nabij Alsvjo trainstation, maar ik had nou niet direct de indruk dat dat het meest gezellige stuk was :)
We hebben iets gevonden via http://www.stockholmguesthouse.com/ :)

Dit zag er ook leuk uit, maar niet beschikbaar kennelijk: http://www.stockholmuptown.com/Bacchus.htm

Alles wel aan de prijzige kant, maar daar valt kennelijk niet aan te ontkomen....
pi_95669003
Cool! ik heb ook via zo'n soort iets een appartementje gevonden. Ik ga 3 weken, dan is het wel relaxed om je eigen keukentje te hebben enzo. En ja, het is inderdaad wel prijzig - en daar kan je ook niet zoveel aan doen... Voordeel is wel weer dat je in Stockholm niet echt iets tegen zal komen dat heel shabby en afgeleefd is.
pi_95786131
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

We hebben iets gevonden via http://www.stockholmguesthouse.com/ :)

Dit zag er ook leuk uit, maar niet beschikbaar kennelijk: http://www.stockholmuptown.com/Bacchus.htm

Alles wel aan de prijzige kant, maar daar valt kennelijk niet aan te ontkomen....
Hier, vlakbij Älvsjömässan, 400 meter van het meer.
http://www.fritiden.se/en/object-rental/10118/
  zondag 1 mei 2011 @ 17:28:25 #110
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96213451
Dinsdag naar Stockholm :)

Echter kwam mijn vriendin met het volgende : http://www.zwedenweb.com/content/stockholmcard.php/

Iemand hier al gebruik van gemaakt ?

Wat kost de metro ongeveer ? Want hiervan maken we veel gebruik, maar musea en dergelijke zijn we niet echt van plan om te bezoeken ( van binnen ).

Is deze kaart een aanrader ofniet ?
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 1 mei 2011 @ 17:53:36 #111
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96214385
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:28 schreef Maikuuul het volgende:
Dinsdag naar Stockholm :)

Echter kwam mijn vriendin met het volgende : http://www.zwedenweb.com/content/stockholmcard.php/

Iemand hier al gebruik van gemaakt ?

Wat kost de metro ongeveer ? Want hiervan maken we veel gebruik, maar musea en dergelijke zijn we niet echt van plan om te bezoeken ( van binnen ).

Is deze kaart een aanrader ofniet ?
Ik kom regelmatig in stockholm als 'toerist', maar heb in totaal nog maar 2 keer de metro gebruikt. Om musea te bezoeken. Ik geloof dat de metro redelijk aan de prijs is, 30 SEK voor een ritje, maar het is al lang geleden...
pi_96214474
Ik gebruik ook echt nooit de metro of andernopenbaar vervoer, dus zou het er nooit uit halen. Daarbij weet ik niet of je als toerist interesse hebt in de musea, maar meeste vrienden die op bezoek komen willen gewoon de stad zien, de musea zijn niet enorm bijzonder imho.
  zondag 1 mei 2011 @ 18:10:38 #113
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96214916
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:55 schreef Drive-r het volgende:
Ik gebruik ook echt nooit de metro of andernopenbaar vervoer, dus zou het er nooit uit halen. Daarbij weet ik niet of je als toerist interesse hebt in de musea, maar meeste vrienden die op bezoek komen willen gewoon de stad zien, de musea zijn niet enorm bijzonder imho.
dr zitten wat leuke bij vind ik, maar niet die waar je met de metro naar toe moet. Maar goed, maaaikuull komt als toerist naar stockholm..
  zondag 1 mei 2011 @ 19:51:18 #114
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96218201
Musea zijn over het algemeen niet duur. Ik weet niet of je student bent, maar studenten krijgen altijd korting op de toegangsprijs. Als je maar één of twee gaat bezoeken dan is die kaart niet zo interessant, denk ik
Strippenkaart met 16 strippen kost 180 kroon en dan kan je makkelijk de hele stad rondreizen(bus, metro en sommige bootjes) Is per saldo natuurlijk veel gpoedkoper dan die kaart. Vooral als je in de stadszone reist. Kost geloof ik 2 strippen per keer voor 90 minuten vrij reizen en overstappen.
pi_96220107
Oh ik zou echt geen strippenkaart nemen! Tenzij je maar enkele keren met de metro gaat.. Kostte me klauwen met geld de eerste keer dat ik naar Stockholm ging. SL kort woot!
  zondag 1 mei 2011 @ 20:40:59 #116
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96220504
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:33 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik zou echt geen strippenkaart nemen! Tenzij je maar enkele keren met de metro gaat.. Kostte me klauwen met geld de eerste keer dat ik naar Stockholm ging. SL kort woot!
Ja, dat klan natuurlijk ook. Je kan gewoon een 24 of 72 uurs kaart kopen. Of anders een weekkaart.
pi_96220717
Overigens kunnen ze wel moeilijk doen als je als buitenlandse student de korting wil krijgen hoor.. Mijn hogeschoolpasje werd mooi niet geaccepteerd!

Ik zou de Stockholmcard niet doen. Afhankelijk van hoelang je gaat kost een week onbeperkt reizen met al het openbaar vervoer 260 kronen..

Musea die de moeite waard zijn zijn Skansen (openluchtmuseum), Vasa (opgedoken schip) en Nordiska museet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 20:45:40 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 21:31:52 #118
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96223374
Ik vind het Vasa museum echt het meest belachelijke meuseum ooit. Ik vind het moderna museet een van de betere musea van Stockholm..
pi_96223805
Helemaal mee eens. Skansen is ook meer voor Zweden, de gemiddelde toerist boeit het niet echt.
pi_96224142
Als je geīnteresseerd bent in geschiedenis en je gaat op een mooie dag is Skansen, ook als je geen Zweed bent, echt fantastisch. De mensen die verder weinig met Zweden hebben en ons kwamen opzoeken vonden het ook echt wel de moeite waard..
Vasa vond ik ook tegenvallen maar moest em erbij zetten van mijn vriend die het weer geweldig vond :P Zo zie je maar dat het allemaal subjectief is.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 21:44:50 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 21:49:18 #121
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96224455
Skansen is leuk als er iets te doen is,vind ik. Anders is het gewoon een soort dierentuin met huisjes.
Persoonlijk vind ik het Vasamuseum wel heel mooi en indrukwekkend. Op Djurgården is er ook het museum Prins Eugens Waldermarsudde, met soms hele mooie exposities en héél mooi gelegen.
En Junibacken natuurlijk... Maar misschien alleen als je kinderen hebt... :P
pi_96224628
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Als je geīnteresseerd bent in geschiedenis en je gaat op een mooie dag is Skansen, ook als je geen Zweed bent, echt fantastisch. De mensen die verder weinig met Zweden hebben en ons kwamen opzoeken vonden het ook echt wel de moeite waard..
Vasa vond ik ook tegenvallen maar moest em erbij zetten van mijn vriend die het weer geweldig vond :P Zo zie je maar dat het allemaal subjectief is.
Skansen was ook leuk als ik vrienden langs had, maar als toerist zonder bekenden slaat zo'n openlucht museum niet echt ergens op. Dan kan je beter een mooie wandeling door Djurgarden maken en lunchen bij de kassen daar, prachtig in de zomer.
pi_96225022
Daar ben ik het dus, nogmaals, echt niet mee eens.. Mijn eerste keer Skansen was toen ik voor het eerst in Stockholm op vakantie was met mijn ex en we hebben daar met z'n 2 een geweldige dag gehad. Ook geen bekenden of wat dan ook. Ik sprak niet eens Zweeds :+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 21:59:57 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 22:08:46 #124
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96225581
Ik word ook altijd blij van Gröna Lund, geen museum, maar oh zo gezellig op een zomeravond!
  maandag 2 mei 2011 @ 12:58:35 #125
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96245079
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:44 schreef heaven7 het volgende:
Overigens kunnen ze wel moeilijk doen als je als buitenlandse student de korting wil krijgen hoor.. Mijn hogeschoolpasje werd mooi niet geaccepteerd!

Ik zou de Stockholmcard niet doen. Afhankelijk van hoelang je gaat kost een week onbeperkt reizen met al het openbaar vervoer 260 kronen..

Musea die de moeite waard zijn zijn Skansen (openluchtmuseum), Vasa (opgedoken schip) en Nordiska museet.
Oh dat komt neet op zo'n 25 euro, dat is zeker goed te doen voor 1 week ( wij gaan 4 nachten ).

De Vasa en Skansen gaan we waarschijnlijk wel doen, normaal gaan we niet echt naar musea, maar toch eens proberen omdat het opgedoken schip toch wel mooi uitzag ( op foto's ).

Morgenavond vertrekken :D
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 2 mei 2011 @ 13:16:55 #126
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_96245699
ik zou het weggegooid geld vinden, een metrokaart voor stockholm. Je kunt alles lopen, en tijdens het lopen zie je ook nog wat. En zeker als het mooi weer is is dat heerlijk!
  maandag 2 mei 2011 @ 13:24:25 #127
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96246018
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je verblijft. Zit je midden in de stad of aan de rand? Als je bijvoorbeeld dan 4 ochtenden en avonden de bus moet nemen naar de stad en terug ben je hetzelfde kwijt als een weekkaart.
Maar lopend is alles goed te bereiken inderdaad.
pi_96268922
Ik sliep vlak bij Centraal Station (http://www.clarionsign.com/) om precies te zijn, en wij hebben enkel 's avonds laat de metro genomen (Het was toen -20 graden). De rest van de dagen was alles probleemloos te lopen, zelfs bij sneeuw en temperaturen onder nul.
pi_96269830
De twee keer dat ik tot nu toe in Stockholm ben geweest sliep ik niet in het centrum en heb ik een weekkaart / 72-uurskaart voor het OV genomen. En alsnog heb ik heeeeeeeel veel gelopen, maar het is ook prettig om van Djurgården gewoon even de tram terug naar T-Centralen te kunnen nemen bijvoorbeeld.

En je moet sowieso eens met de metro zijn geweest in Stockholm, omdat de stations door kunstenaars onder handen zijn genomen. Vooral station Kungsträdgården is mooi, diep onder de grond met een hele lange roltrap ;) Bovendien is de metro gewoon prima geregeld in Stockholm: schoon, overzichtelijk, hoge frequentie enz.

En tja smaken verschillen inderdaad, want ik vind het Vasamuseet GEWELDIG. Ik kan er uren doorbrengen... Maar het staat bij TripAdvisor ook niet voor niets op #1 qua attracties in Stockholm. Wel een (Engelstalige) guided tour doen verzorgd door een mooie Zweedse dame met een aantrekkelijk accent ;)

Het Nordiska Museet is ook de moeite waard, maar dan vooral door het indrukwekkende gebouw (van binnen en van buiten).

Veel plezier Maikuuul!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:07:04 #130
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_96289544
Ik ben al 2x in Skansen geweest puur voor de dieren O+ :+
Maar voor de rest is het niet zo interessant idd. Misschien wel met activiteiten....maar die waren er beide keren niet.
pi_96340661
tvptje. Wil met vriendlief ook een vakantie Stockholm O+
pi_96341625
Ik heb een jaar lang een maand slkaart gehad. Heb het er echt uitgehaald. Overal moet je heen met het ov, tenzij je alleen hartje centrum rondwandelt en je daar ook je hotel hebt.
pi_96405700
We willen met een paar kameraden waarschijnlijk naar Zweden, en waarschijnlijk wordt het dan Stockholm.

Is dit een beetje fijne stad voor jonge gasten (20-21) en hoe is het met de uitgaansgelegenheden daar? We hebben met opzet niet gekozen voor Chersonissos etc. omdat we liever ergens heen gaan waar ook nog wat te zien is overdag.
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:56:35 #134
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96408580
quote:
19s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:16 schreef TwenteFC het volgende:
We willen met een paar kameraden waarschijnlijk naar Zweden, en waarschijnlijk wordt het dan Stockholm.

Is dit een beetje fijne stad voor jonge gasten (20-21) en hoe is het met de uitgaansgelegenheden daar? We hebben met opzet niet gekozen voor Chersonissos etc. omdat we liever ergens heen gaan waar ook nog wat te zien is overdag.
Er is in ieder geval voetbal, zomercompetitie hier.
pi_96410373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:56 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Er is in ieder geval voetbal, zomercompetitie hier.
Dat is sowieso een groot plus punt :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:22:18 #136
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96410435
Wanneer ga je?
pi_96410481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wanneer ga je?
We hebben nog steeds niks geplanned we zijn een beetje laat.
Maar ik denk in augustus.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:33:58 #138
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96411185
quote:
19s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:22 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

We hebben nog steeds niks geplanned we zijn een beetje laat.
Maar ik denk in augustus.
Heb even snel gekeken voor je. Kan zijn dat de eredivisieploegen een korte stop hebben dan. Maar Hammarby speelt wel thuis.Ook al is het eerste divisie, het is veruit het meest sfeervolle stadion. Zijn wel Groningen kleuren, Groen-Wit.... ;)
  maandag 9 mei 2011 @ 11:34:26 #139
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96539511
Terug uit Stockholm :)

Geweldige stad !

Alleen zou ik de stockholm card wel aanraden, ons hotel lag namelijk op 2 stops van het centraal station, dus we moesten elke dag de metro/trein pakken om naar het hotel te komen ( was 10 minuutjes max ). Het is dan voordelig om een stockholm card aan te schaffen.

Maar ookal ligt je hotel wel in Stockholm dan zou ik hem nog adviseren, hij kost 70 euro voor 3 dagen, maar dan hoef je ook nergens meer naar om te kijken, je kunt met een hop-on/hop off boat overal worden afgezet, je kunt de metro gebruiken en kunt nagenoeg overal gratis binnen.

Snap daarom niet dat deze wordt afgeraden terwijl het erg voordelig is ( en 23 euro per dag is echt weinig als je bekijkt dat de entree voor het konink paleis je al 3x 10 euro kost ).

Waarom moeilijk doen met weekkaarten van het openbaar vervoer als je met deze kaart overal vrij gebruik van kunt maken ... Ikzelf zou het jammer hebben gevonden om voor het koninkpaleis 3x 10 euro te moeten hebben betaald omdat het vrij weinig was wat je te zien kreeg, maar met die kaart boeit het niet omdat het toch al inbegrepen zit ;)

En extreem duur vond ik Stockholm ook niet, gewoon dezelfde prijzen als elke andere hoofdstad, de koffie is wel duurder maar qua eten zit je vrijwel hetzelfde als elke andere grote stad.

Al met al een geslaagde reis en ik zou zeker aanraden de stockholm kaart te pakken, ondanks de kaart hebben we toch nog veel gewandeld wat fijn was ( toen het niet regende )

Het openbar vervoer kaartje voor 1 week kost 260 kronen ( bijna 30 euro ), maar dan ben je nog nergens binnen geweest ...

The Globe vond ik zeker de moeite, Skansen echter wat minder alleen de bruine beren waren wel leuk verder niet veel speciaals. Vasa museum was zeker de moeite alleen maakte mijn fototoestel slechte kwaliteitsfoto's binnen ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Maikuuul op 09-05-2011 11:39:36 ]
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_96540325
Mooi dat het bevallen is! Het punt van de kaart was niet zozeer negatief bedoeld door mensen, maar niet iedereen haalt het eruit zoals jij. Ik heb meerder bezoekjes gehad van vrienden die een lang weekend voornamelijk door de stad gebanjerd hebben, die nooit het openbaar vervoer gebruikt hebben en die misschien maar 1 of 2 museu gedaan hebben. Dan haal je het er gewoon lang niet uit.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:05:44 #141
344401 LittleL
Lottie on fire
pi_96547773
Shoppen in Stockholm is te gek.. Overal hippe kleren, kleren, kleren.. Ook stappen is leuk, zelfs op een woensdagavond!
pi_96550538
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:05 schreef LittleL het volgende:
Shoppen in Stockholm is te gek.. Overal hippe kleren, kleren, kleren.. Ook stappen is leuk, zelfs op een woensdagavond!
helemaal mee eens, maar wel dure wijntjes a 8 euro per stuk drinken!
of je moet naar een goedkopere pub gaan zoals Carmen in Södermalm, daar zijn de biertjes 3.50 per halve liter. Shoppen in stockholm is awesome.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:51:53 #143
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96880206
Hier wat pics uit stockholm =]

Jammer dat het de eerste dag een beetje regenachtig was :Y
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 16 mei 2011 @ 12:22:45 #144
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96881433
Leuke pics!
Hoe was het op globen?
  maandag 16 mei 2011 @ 13:02:03 #145
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_96882806
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Leuke pics!
Hoe was het op globen?
Mooi uitzicht :Y, zeker de moeite, we zaten er maar met ons 2en in :D

Gewoon gratis entree met de stockholm kaart :)
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_97037654
Leuke foto's! Ben vorige week ook weer terug in Stockholm geweest, nadat ik er vorig jaar gestudeerd heb. Nooit eerder gezien dat de wisseling van de wacht zo uitgebreid is (groot orkest, dansende paarden etc.) :)
pi_97037785
Heeft iemand een goede tip voor een goed hostel/b&b/hotel? Vriend en ik gaan definitief in juni, afhankelijk van wanneer er plek is @ accomodatie. Misschien heeft iemand nog een leuke tip?
pi_97039896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:15 schreef friekin_ het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een goed hostel/b&b/hotel? Vriend en ik gaan definitief in juni, afhankelijk van wanneer er plek is @ accomodatie. Misschien heeft iemand nog een leuke tip?
Ik was erg tevreden over Best Hostel City. Wij hadden een tweepersoonskamer met eigen badkamer voor ongeveer 90 euro p/n. Zit een (karig) ontbijtje bij, de kamers waren schoon en het hostel ligt zeer centraal.
pi_97520630
Ik ben met 2 vrienden ook van plan om te overnachten in Stockholm.
We hadden al een hostel gevonden midden in Gamla Stan, wat ons een mooie locatie leek.
Echter waren de reacties niet allemaal even lovend.
Daarnaast vonden we er een paar een 500-1000 meter ten noorden van het Centrale Station.
Onze vraag daarom: Wat is een mooie locatie voor het hostel om de stad te kunnen verkennen?
Bij de Oude Stad leek ons wel gaaf, maar als het niet te veel voordelen biedt, dan gaan we gewoon ergens anders kijken.
  maandag 30 mei 2011 @ 23:34:44 #150
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97522118
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:08 schreef bakkerbartmethistorie het volgende:
Ik ben met 2 vrienden ook van plan om te overnachten in Stockholm.
We hadden al een hostel gevonden midden in Gamla Stan, wat ons een mooie locatie leek.
Echter waren de reacties niet allemaal even lovend.
Daarnaast vonden we er een paar een 500-1000 meter ten noorden van het Centrale Station.
Onze vraag daarom: Wat is een mooie locatie voor het hostel om de stad te kunnen verkennen?
Bij de Oude Stad leek ons wel gaaf, maar als het niet te veel voordelen biedt, dan gaan we gewoon ergens anders kijken.
Gamla Stan is mooi, maar om de stad te verkennen hoef je daar niet per se te zitten vind ik. Alles is toch op loopafstand en het OV is heel goed.
pi_99224312
Net terug van 3 dagen Stockholm. Een deel business, maar gelukkig ook een volle dag Stockholm kunnen verkennen.
Wat een ongelooflijk aangename stad, dit komt met stip in de top 5 van mijn favoriete steden.

We hadden ook wel wat geluk met 3 dagen 27 graden en volle zon. En elke avond van de week zitten de barretjes nokkie vol met leuke mensen. O+
pi_99235321
Wij gaan eind september weer even terug naar 'huis' O+ 5 dagen! En wij nemen geen Stockholmcard omdat we overal al geweest zijn en omdat we niet 3 maar 5 dagen met het ov willen reizen, dan is dat een stuk voordeliger.

Hotel zou ik trouwens lekker wat verder weg en dus goedkoper nemen aangezien je overal binnen no time bent met de metro of een bus. Het openbaar vervoer in Stockholm is echt fantastisch.

Wij gaan bij een vriend logeren O+
pi_99241923
Vanaf januari zit ik waarschijnlijk vier maanden in Stockholm! En de woningmarkt is net zo verziekt als hier in Amsterdam, dus ook in dat opzicht geen verrassingen. :')
pi_99243142
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:08 schreef heaven7 het volgende:
Wij gaan eind september weer even terug naar 'huis' O+ 5 dagen! En wij nemen geen Stockholmcard omdat we overal al geweest zijn en omdat we niet 3 maar 5 dagen met het ov willen reizen, dan is dat een stuk voordeliger.

Hotel zou ik trouwens lekker wat verder weg en dus goedkoper nemen aangezien je overal binnen no time bent met de metro of een bus. Het openbaar vervoer in Stockholm is echt fantastisch.

Wij gaan bij een vriend logeren O+
We hebben een weekje in een geweldig huisje (B&B) in de buurt van Bjornais gezeten. 600 SEK per nacht voor huiskamer, keuken, twee persoonsbed + optie twee personen extra op bank. In een buurt met alleen houten villa's op struikelafstand van een haventje :)

20 minuten met de bus naar Slussen. Geen centje pijn :)
Aardige mensen ook. Hadden de koelkast al gevuld :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:06:08 #155
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99413592
Weet iemand wat de goedkoopste manier is om naar stockholm te komen behalve vanaf Eindhoven met Ryanair?

Moet op een vrijdag ochtend/vroeg in de middag in Stockholm zijn, maar Ryanair vliegt alleen woensdags of vrijdagavond..
:-)
pi_99414270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:06 schreef T.O.P het volgende:
Weet iemand wat de goedkoopste manier is om naar stockholm te komen behalve vanaf Eindhoven met Ryanair?

Moet op een vrijdag ochtend/vroeg in de middag in Stockholm zijn, maar Ryanair vliegt alleen woensdags of vrijdagavond..
sas.se, klm.nl, lufthansa.de

afhankelijk van waar je graag vandaan wilt vertrekken. Tussen de 150 en 200 euro voor een retourtje, zo ongeveer!
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:27:21 #157
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99414360
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

sas.se, klm.nl, lufthansa.de

afhankelijk van waar je graag vandaan wilt vertrekken. Tussen de 150 en 200 euro voor een retourtje, zo ongeveer!
Haha ok, dan is het nog goedkoper om gewoon op woensdag vast naar stockholm te gaan :P
pi_99414510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:27 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Haha ok, dan is het nog goedkoper om gewoon op woensdag vast naar stockholm te gaan :P
bedenk er dan wel bij dat je vanaf skavsta nog met de bus naar stockholm moet, en als je bagage mee wilt nemen dat je dat ook extra moet betalen bij ryaniar...
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:02:51 #159
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99415753
Anyway, tickets Stockholm geboekt, via Weeze omdat die tijden veel beter uitkomen dan vanaf Eindhoven. 46 euro retourtje (incl creditcardkosten), mooie prijs.

[ Bericht 39% gewijzigd door T.O.P op 13-07-2011 17:29:44 ]
pi_101840106
Even volgen,

Volgende maand zit ik 4 dagen in Stockholm als het Nederlands elftal er speelt *O*

Hebben er hier mensen nog tips om even heen te gaan?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')