quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:00 schreef Windigo het volgende:
[..]
De enige goede roomboter croissants hier in de buurt kun je volgens mij halen bij Delifrance, en daar ga ik dus wel eens op zondagochtend heen voor twee croissantjes die ik dan thuis op eet met een glaasje sap.
Het is gewoon jammer dat veel Nederlanders totaal niet om eten geven en zo veel mogelijk daarop willen besparen, dat maakt dat er gewoon weinig markt is voor uitzonderlijke of luxe producten.
iddquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:59 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, zie hier de herkomst van de budget-fail
Steer! Jij bent toch goed in goedkope stedentripjes regelen enzo? Hoe doe je dat? Want Kaas en ik willen in maart een paar dagen weg in een hotel (dat wil ikquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:02 schreef Stereotomy het volgende:
Beetje alcoholaanhankelijke mensen hier?
Tsja, ik heb gewoon niet de ruimte om luxer te eten, maar ik bespaar onder andere door bijvoorbeeld geen alcohol te drinken en niet of zelden uit te te gaan. Ik ga naar de CUL-meet, maar dat is ook niet iets wat ik iedere week doe. En ik doe gewoon een heleboel dingen niet die iedereen normaal vind. Ik koop niet maandelijks nieuwe kleding, ik ga niet op vakantie, ik neem mijn eigen boterhammen mee in de trein en koop geen kant en klaar maaltijden of afhaalmaaltijden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:02 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik zou niet zo snel gaan besparen op boodschappen. Maarja, waar dan wel op
Jaaahh, lekker was datquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:02 schreef DarkElf het volgende:
[..]
toen jullie vorig jaar kwamen eten hadden we toch zo een flink stuk rib eye met bot? Die slagers hier worden helemaal enthousiast als je om zoiets vraagt
Lein, bestemming bedenken, tickets boeken, via bijv. tripadvisor een leuke guesthouse uitzoeken, of een hotel, en dan een leuke gids kopen en voorprettenquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:05 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Steer! Jij bent toch goed in goedkope stedentripjes regelen enzo? Hoe doe je dat? Want Kaas en ik willen in maart een paar dagen weg in een hotel (dat wil ik) in een beetje een warmer gebied. Slinger anders ff je msn aan?
Ik koop liever die goede pasta, dan eet ik maar wat minder. Da's ook een manier om goedkoper uit te zijn, en nog gezond ook. Meer is lang niet altijd beter.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Windigo, heb je wel gelijk inik denk niet dat de gemiddelde Nederlander 1,80 wil neertellen voor een pond Italiaanse gedroogde pasta, als de huismerkvariant 60 cent kost. Jammer is het wel; de Italiaanse variant kookt veel beter, steviger. Die is lekkerder al dente, bij huismerkpasta zit je dan al snel op een droge kern te kauwen.
Zuid spanje ofzo. Ergens WARM, maar wel in Europa want ik heb een IDkaart en geen paspoortquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:09 schreef ColdFeet het volgende:
Lein, bestemming bedenken, tickets boeken, via bijv. tripadvisor een leuke guesthouse uitzoeken, of een hotel, en dan een leuke gids kopen en voorpretten
Waar wil je heen?
Ik heb geen MSN hier, maar ik kan je een paar goede tips geven! Mijn motto is idd een zo luxe mogelijke stedentrip voor een dubbeltje.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:05 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Steer! Jij bent toch goed in goedkope stedentripjes regelen enzo? Hoe doe je dat? Want Kaas en ik willen in maart een paar dagen weg in een hotel (dat wil ik) in een beetje een warmer gebied. Slinger anders ff je msn aan?
Spanje of Portugal? Madrid, Barcelona, Lissabon.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:14 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Zuid spanje ofzo. Ergens WARM, maar wel in Europa want ik heb een IDkaart en geen paspoortMaar ik kan dus niet zo goed kiezen wáár
Ik ben drie keer op het eiland Samos in Griekenland geweest, niet al te duur, WARM (want dicht bij turkije) en nog veel ongerepte natuur, en vriendelijke mensen. Of wil je het liefst alleen naar Spanje?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:14 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Zuid spanje ofzo. Ergens WARM, maar wel in Europa want ik heb een IDkaart en geen paspoortMaar ik kan dus niet zo goed kiezen wáár
Nee hoor, als het maar Europees en warm isquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:19 schreef Windigo het volgende:
Ik ben drie keer op het eiland Samos in Griekenland geweest, niet al te duur, WARM (want dicht bij turkije) en nog veel ongerepte natuur, en vriendelijke mensen. Of wil je het liefst alleen naar Spanje?
Mijn zwager heeft bij Cadiz begin november nog op het strand gelegenquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:18 schreef Leintjeuh het volgende:
Sevilla en Lissabon/porto klinken als goede opties. Als het maar warm isIk ga ff zoeken
quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:25 schreef DarkElf het volgende:
mijn schoonouders woonden prachtig in Portugal, helaas (voor mijn schoonouders natuurlijk) wonen ze nu weer in Nederland.. Ik had het wel ff gezien daar maar tis altijd fijn om iemand in t buitenland te kennen
en Lissabon is een prachtige stad lein
Maar da's toch ook deel van het plezier?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:28 schreef Leintjeuh het volgende:
Zelf zo je vakantie plannen kost zoveel moeiteHet liefst heb ik dat iemand anders het voor je uitzoekt
quote:
quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:28 schreef Windigo het volgende:
Maar da's toch ook deel van het plezier?
Ook dat kan tegenwoordig!quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:28 schreef Leintjeuh het volgende:
Zelf zo je vakantie plannen kost zoveel moeiteHet liefst heb ik dat iemand anders het voor je uitzoekt
das toch leuk? ik heb de hele schotland vakantie zelf gepland... leuk beetje rondneuzen, samen kijken waar je heen wilt, tripadvisor uitpluizen enzo..quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:28 schreef Leintjeuh het volgende:
Jahquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:28 schreef Windigo het volgende:
[..]
Maar da's toch ook deel van het plezier?
Ik vond t ook een leuk onderwerp hoor, maar t is inderdaad alweer voorbij geloof ikquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh shitjullie hebben het al lang al weer ergens anders over! Te lang over het typen gedaan dus
Nou, kom langs in het immer warme Belgiëquote:
3 cm? hier lag wat meer. Ik dacht dat het wel meeviel dus had gympen aan gedaan maar na 2 stappen zaten mijn gympen al vol sneeuwquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, kom langs in het immer warme Belgiëmaar 3 cm sneeuw (en echt alles is ontregeld
Bussen stonden vanmorgen helemaal vast, bijna 1000 km file, vergaderingen gaan niet door...
Dekentje op de bank dan maar?
Ja lijkt er opquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:35 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik vond t ook een leuk onderwerp hoor, maar t is inderdaad alweer voorbij geloof ik
Ja, hoop dit jaar weg te gaan. En misschien wordt het dan wel duitsland, misschien wel een paar jaartjes terug naar Nederland (dan zal het Den Haag worden, denk ik), of naar Brussel ofzo. Vandaag stuur ik een sollicitatie op voor een traineeship in Brussel..We shall see.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]maar jij gaat dit jaar al weer zweden uit toch? Maar wil je best eens komen opzoeken in Berlijn of zo hoor
morgen naar Duitsland toch? (als er gevlogen wordt maar die zweden zijn wel wat gewend natuurlijk aan sneeuw..)
De mr zit nu in Tel aviv (vliegt vannacht naar huis), de laatste keer dat het daar sneeuwde is zo een 50 jara terug
Vanochtend zei ik nog in de SC ''het zou sneeuwen in het midden van het land, maar ik zie geen vlokje'', wel, nu sneeuwstormt het. Ik had het niet moeten zeggenquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ben t beu, wil zon en wat warmte .. ik heb het zowat chronisch koud deze winter.
Brussel lijkt mij, om te wonen niet zo heel leuk, Berlijn welquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:42 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, hoop dit jaar weg te gaan. En misschien wordt het dan wel duitsland, misschien wel een paar jaartjes terug naar Nederland (dan zal het Den Haag worden, denk ik), of naar Brussel ofzo. Vandaag stuur ik een sollicitatie op voor een traineeship in Brussel..We shall see.
Morgen inderdaad naar Duitsland. Beetje jammer dat ik me steeds minder lekker begin te voelen. Maar goed, misschien is het straks wel weg.
ik zit in de bibliotheek, dus dat gaat niet. Ik ga straks denk ik even sporten, alles eruit zweten. Dan kan ik ook met een gerust hart vroeg naar bed vanavond!quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Brussel lijkt mij, om te wonen niet zo heel leuk, Berlijn welmaar goed je kan dus alle kanten op begrijp ik
Vervelend dat je je niet zo leker voelt, net nu je morgen moet reizen, misschien een tukje doen?
klinkt als thee zetten, dekentje erbij en fok weerquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:43 schreef Windigo het volgende:
[..]
Vanochtend zei ik nog in de SC ''het zou sneeuwen in het midden van het land, maar ik zie geen vlokje'', wel, nu sneeuwstormt het. Ik had het niet moeten zeggenDe bus rijdt niet eens! Dus ik moest thuis blijven vandaag
Het viel hier heel erg mee, maar het was overal echt spek- en spekglad.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
3 cm? hier lag wat meer. Ik dacht dat het wel meeviel dus had gympen aan gedaan maar na 2 stappen zaten mijn gympen al vol sneeuwOp de auto lag een cm of 8-10 .. Op het dakterras ligt echt heel veel
blijkbaar stond de wind precies zo dat alles op omhoog gestuwd is..
ben t beu, wil zon en wat warmte .. ik heb het zowat chronisch koud deze winter.
eruit zweten is ook een optie idd. Tijdje terug ook gaan hardlopen ondanks wat gammelig en dat leek te helpenquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:44 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik zit in de bibliotheek, dus dat gaat niet. Ik ga straks denk ik even sporten, alles eruit zweten. Dan kan ik ook met een gerust hart vroeg naar bed vanavond!
Dat is ook wat ik doe op het momentquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klinkt als thee zetten, dekentje erbij en fok weer
Ik weet het niet zo met Brussel! Enerzijds is het echt een leuke, levendige stad. Fab shoppen, mooie musea, oude gebouwen... Maar de meeste woonwijken zijn verpauperd, rommelig en niet echt... prettig. Misschien leuk voor een paar jaar.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Brussel lijkt mij, om te wonen niet zo heel leuk, Berlijn welmaar goed je kan dus alle kanten op begrijp ik
Vervelend dat je je niet zo leker voelt, net nu je morgen moet reizen, misschien een tukje doen?
glad viel hier op de doorgaande wegen wel mee, de straten en waar ik normaal hardloop zijn wel spekglad dus ik kijk van t weekend wel weer ofzo hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het viel hier heel erg mee, maar het was overal echt spek- en spekglad.
Misschien een zonnebankje pakken om weer even warm te worden? Ik heb 't ook hoor; als ik onder de douche sta, voel ik dat de kou echt in mijn botten zit. Ofzo. Vaag.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo met Brussel! Enerzijds is het echt een leuke, levendige stad. Fab shoppen, mooie musea, oude gebouwen... Maar de meeste woonwijken zijn verpauperd, rommelig en niet echt... prettig. Misschien leuk voor een paar jaar.
Nynke, wat voor functie, iets bij de Commissie?
Mijn kat zit tijdelijk bij mijn moeder vanwege de soort woning waar ik nu in woon, ik mis haar wel hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
glad viel hier op de doorgaande wegen wel mee, de straten en waar ik normaal hardloop zijn wel spekglad dus ik kijk van t weekend wel weer ofzo hoor
Misschien neem ik straks een heet bad ofzo...
Of een kat op schoot, hun lichaamstemp is 2 graden hoger dan die van een mens, kleine kacheltjes zijn t
enerzijds is het idd wel leuk maar grotendeels, voor mij dan, niet. de mensen zijn niet leuk, er is veel ellende en idd tis erg verpauperd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo met Brussel! Enerzijds is het echt een leuke, levendige stad. Fab shoppen, mooie musea, oude gebouwen... Maar de meeste woonwijken zijn verpauperd, rommelig en niet echt... prettig. Misschien leuk voor een paar jaar.
Nynke, wat voor functie, iets bij de Commissie?
oh dat snap ik ja...quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:48 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mijn kat zit tijdelijk bij mijn moeder vanwege de soort woning waar ik nu in woon, ik mis haar wel hoor
Ja het is te gevaarlijk voor haar, ze is binnen gewend (ik heb haar pas overgenomen toen ze drie was) en ik wil het risico niet lopen dat ze de straat op glipt en die kans is hier wat groter dan elders.quote:
quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:19 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ben drie keer op het eiland Samos in Griekenland geweest, niet al te duur, WARM (want dicht bij turkije) en nog veel ongerepte natuur, en vriendelijke mensen. Of wil je het liefst alleen naar Spanje?
wat woon je dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:51 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja het is te gevaarlijk voor haar, ze is binnen gewend (ik heb haar pas overgenomen toen ze drie was) en ik wil het risico niet lopen dat ze de straat op glipt en die kans is hier wat groter dan elders.
Ik woon in een pand dat dit jaar of volgend jaar gesloopt gaat worden. Een soort antikraak dus, maar wel met een contract via de woningcoörperatie. Maar een tijdelijk contract dus, omdat ik niet meer bij mn moeder kan wonen wegens haar psychische problemen, maar ik ook nog niet lang genoeg ingeschreven sta. Het word nog spannend waar ik hierna terecht kan en wanneer ik weer weg moet.quote:
Wij hebben best wel wat vrienden&bekenden in Brussel wonen, misschien zie ik wat meer de leuke pleintjes en cafeetjes... Maar mijn vriendin B durft idd 's avonds niet alleen over straat, hoe lastig is datquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
enerzijds is het idd wel leuk maar grotendeels, voor mij dan, niet. de mensen zijn niet leuk, er is veel ellende en idd tis erg verpauperd.
ik ken het verder niet goed hoor maar tis niet echt uitnodigend ofzo..quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wij hebben best wel wat vrienden&bekenden in Brussel wonen, misschien zie ik wat meer de leuke pleintjes en cafeetjes... Maar mijn vriendin B durft idd 's avonds niet alleen over straat, hoe lastig is dat
Ik heb heel lekkere sloffen met Thinsulate en leren zolen. Heeeerlijke dingen. Alleen iets te koud er in gestapt en mijn handen zijn ook koud. En als die koud zijn dan kan het lang duren. Heb nooit koude handen verder namelijk..quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sunny, ik benijd je, wat lekker zegHeb je geen geitenwollensokken?
Verrassendquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:59 schreef Den_Haag het volgende:
Brussel is niet echt populair bij de Belgen.
jeetje dat klinkt idd spannend. geeft wel onrust kan ik mij voorstellenquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:55 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik woon in een pand dat dit jaar of volgend jaar gesloopt gaat worden. Een soort antikraak dus, maar wel met een contract via de woningcoörperatie. Maar een tijdelijk contract dus, omdat ik niet meer bij mn moeder kan wonen wegens haar psychische problemen, maar ik ook nog niet lang genoeg ingeschreven sta. Het word nog spannend waar ik hierna terecht kan en wanneer ik weer weg moet.
Nou ja, ik ben geen probleemgeval ofzo dus in uiterste nood kan ik bij mijn vader wonen, maar ik hoop natuurlijk wel op een vast stekje. Ben de afgelopen drie jaar al 6 keer verhuist dus ik hoop dat ik hierna iets definitievers krijg, want al dat verhuizen begint me op de zenuwen te werken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef DarkElf het volgende:
[..]
jeetje dat klinkt idd spannend. geeft wel onrust kan ik mij voorstellen
logisch. Nou hopen idd op een leuk vast plekje dan, waar je kat erbij kanquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:16 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben geen probleemgeval ofzo dus in uiterste nood kan ik bij mijn vader wonen, maar ik hoop natuurlijk wel op een vast stekje. Ben de afgelopen drie jaar al 6 keer verhuist dus ik hoop dat ik hierna iets definitievers krijg, want al dat verhuizen begint me op de zenuwen te werken.
Ja ik las alleen laatst in de regionale krant dat de wachtlijsten voor sociale huurwoningen in amersfoort inmiddels 7 jaar zijn, en ik zit pas op 3 jaar, dus het wordt nog heel spannend.. Waar ik nu in zit waren voorkort sociale woningen, maar die gaan ze dus slopen. Onze gemeente voert actief beleid om zo min mogelijk mensen met een laag inkomen binnen te laten, erg fijn hoor als je er al woont!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
logisch. Nou hopen idd op een leuk vast plekje dan, waar je kat erbij kan
Ja heel fijn als je geen relatie hebt en ook niet bij je ouders terecht kan (tenzij in uiterste nood). Kamers zijn hier ook niet te krijgen als je geen student bent.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:18 schreef Stereotomy het volgende:
In Nederland is het al starter inderdaad niet te doen om zelf een goed plekje te vinden. Denk dat dat ook de reden is waarom zoveel mensen tegenwoordig zo snel samenwonen.
Het valt wel iets mee! Je moet alleen niet op de 'leuke' steden mikken. En niet teveel inkomen hebben, natuurlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:18 schreef Stereotomy het volgende:
In Nederland is het al starter inderdaad niet te doen om zelf een goed plekje te vinden. Denk dat dat ook de reden is waarom zoveel mensen tegenwoordig zo snel samenwonen.
Oh dat bedoelde ik niet, een niet inwoner heeft net zo veel kans op een woning als een inwoner afhankelijk van inschrijfduur. De gemeente probeert juist alle mensen met een laag inkomen te laten verkassen naar een andere gemeente, want de sociale huurwoningen worden stuk voor stuk afgebroken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:24 schreef DarkElf het volgende:
tis idd belachelijk al die wachtlijsten voor huurwoningen![]()
goed dat de gemeente probeert eerst de inwonenden zelf te helpen voor ze weer een nieuwe lading mensen toelaten...
ik heb trouwens hoofdpijn .. heb ik vaak als t sneeuwt..
Nou, ook niet te weinig inkomen. Ik kan nergens behalve in tijdelijke woningen terecht met mijn inkomen omdat de wachtlijst zeven jaar is inmiddels. En ik woon liever ergens anders, maar ja, hier heb ik nu eenmaal een economische binding.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het valt wel iets mee! Je moet alleen niet op de 'leuke' steden mikken. En niet teveel inkomen hebben, natuurlijk.
Ik ook.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]2 jaar geleden naar Samos geweest
Waar was je geweest dan? Ik vond Pythagorion persoonlijk schitterend. Maar da's geen stadje met een wild uitgaansleven, je moet dan wel van rust houden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ook.. Vond het een beetje tegenvallen, eigenlijk. Of tenminste, in vergelijking met Lesbos, waar ik het jaar daarvoor geweest was.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in jouw gemeente is, maar ik weet dat je voor Den Haag of Voorburg vaak wel een jaar of 6-8 nodig hebt op de wachtlijst, maar dat je bij hetzelfde woningnet voor Zoetermeer en Rijswijk vaak met 2-3 jaar wel wat hebt. Utrecht is ook bezig z'n grondgebied uit te breiden; de stad zelf is een ramp, maar bijvoorbeeld Doorn of Abcoude gaat veel sneller (kwam mijn zus achter na ruim een jaar zoeken in Utrecht).quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:28 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nou, ook niet te weinig inkomen. Ik kan nergens behalve in tijdelijke woningen terecht met mijn inkomen omdat de wachtlijst zeven jaar is inmiddels. En ik woon liever ergens anders, maar ja, hier heb ik nu eenmaal een economische binding.
Het is het voorbeeld dat het concept Belgie een beetje op is.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
VerrassendHet is natuurlijk ook een ramp, een tweetalig hoofdstedelijk gewest met 19 burgemeesters (de 19 baronnen
). Afijn, dat doet er niet aan af dat je leuke cafeetjes hebt. Sowieso heb ik weinig Belgische vrienden (ai, dt klinkt tragisch, maar ik bedoel dat de meeste van mijn vrienden ook buitenlanders zijn - zeker in Brussel, waar iedereen voor de Commissie werkt).
Ahhhhhhhhhhhhhhh,quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:28 schreef Memento-Mori het volgende:
wanneer is t nou gedaan met diesneeuw
daar lag Astrid net op de straat
Het is er rustig. En ik kon lekker motorcrossen in de bergenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ook.. Vond het een beetje tegenvallen, eigenlijk. Of tenminste, in vergelijking met Lesbos, waar ik het jaar daarvoor geweest was.
Ons hotel stond een stukje buiten Samos-stad, maar we zijn ook dagjes naar Pythagorion en Kokkari geweest. We vonden het eigenlijk allemaal juist iets te druk en toeristisch, Lesbos was nog een stuk rustiger. Daar hadden we ook in no time contact met allerlei eilandbewoners, wat op Samos eigenlijk niet gelukt is.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:31 schreef Windigo het volgende:
[..]
Waar was je geweest dan? Ik vond Pythagorion persoonlijk schitterend. Maar da's geen stadje met een wild uitgaansleven, je moet dan wel van rust houden.
Als het zou kunnen zou ik veel liever in een dorp wonen, ik heb liever rust en natuur. Maar omdat ik nu nog een uitkering ontvang, is er geen gemeente die me wilquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maarre, wil je weg uit Amersfoort?
Hmm, nou ja, de laatste keer dat ik er was is..oh.. 8 jaar terug inmiddels!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ons hotel stond een stukje buiten Samos-stad, maar we zijn ook dagjes naar Pythagorion en Kokkari geweest. We vonden het eigenlijk allemaal juist iets te druk en toeristisch, Lesbos was nog een stuk rustiger. Daar hadden we ook in no time contact met allerlei eilandbewoners, wat op Samos eigenlijk niet gelukt is.
ah dan begreep ik je idd verkeerd... Nou hoop dat je iets leuks vindt waar je een tijd kan blijven wonen, een thuis kan makenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:27 schreef Windigo het volgende:
[..]
Oh dat bedoelde ik niet, een niet inwoner heeft net zo veel kans op een woning als een inwoner afhankelijk van inschrijfduur. De gemeente probeert juist alle mensen met een laag inkomen te laten verkassen naar een andere gemeente, want de sociale huurwoningen worden stuk voor stuk afgebroken.
Ik heb ook vaak hoofdpijn als het sneeuwt, vaak de dag van te voren al. Heeft iets te maken met een lagedrukgebied geloof ik.
het was wel grappig maar veel contact met de locals heb je niet nee.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ons hotel stond een stukje buiten Samos-stad, maar we zijn ook dagjes naar Pythagorion en Kokkari geweest. We vonden het eigenlijk allemaal juist iets te druk en toeristisch, Lesbos was nog een stuk rustiger. Daar hadden we ook in no time contact met allerlei eilandbewoners, wat op Samos eigenlijk niet gelukt is.
Toen ik er 8 jaar geleden was wel..quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:38 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
het was wel grappig maar veel contact met de locals heb je niet nee.
Um, wat als je wel in een leuke stad wil wonen en een aardig starterinkomen hebt? Dat komt straks best overeen met mijn situatiequote:Op woensdag 10 februari 2010 15:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het valt wel iets mee! Je moet alleen niet op de 'leuke' steden mikken. En niet teveel inkomen hebben, natuurlijk.
Voor huurwoningen geldt: inschrijfduur, en voor koopwoningen zijn ze nogal huiverig met starters.. T is momenteel gewoon heel moeilijk voor jongeren om ergens te gaan wonen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Um, wat als je wel in een leuke stad wil wonen en een aardig starterinkomen hebt? Dat komt straks best overeen met mijn situatie_!
Particulier hurenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Um, wat als je wel in een leuke stad wil wonen en een aardig starterinkomen hebt? Dat komt straks best overeen met mijn situatie_!
Tja ze is al twaalf jaar zo, in kilo's is ze niet dik maar qua vel welquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef DarkElf het volgende:
[..]
die zit flink in de wintervacht zullen we maar zeggen he?
nu wat minder. maar het was wel leuk, goed vertoeven als je alleen bentquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:39 schreef Windigo het volgende:
[..]
Toen ik er 8 jaar geleden was wel..
oh ja dat zal welquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Tja ze is al twaalf jaar zo, in kilo's is ze niet dik maar qua vel wel. Dat krijg je er ook niet meer vanaf.
Vroeger werd ze bijgevoerd door een oud vrouwtje die verderop woonde, maar ja die overleed en toen gingen de kilo's er opeens wel af.![]()
True. Maar je kunt dan ook wat meer eisen stellen, dat is wel weer fijn.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:00 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja da's dan het beste ja. Maar een stuk duurder dan ''gewoon'' huren.
Wauw, zou willen dat dat hier ook gold voor alleenstaanden. Dan wist ik het wel. Maar helaas is het aanbod er gewoon niet voor mijn inkomen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
En particulier huren kost ons onder de streep bijna niets meer dan elk een studentenkamer huren.
En daar ben je weer met z'n tweeën.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
En particulier huren kost ons onder de streep bijna niets meer dan elk een studentenkamer huren.
dit is onze grote kater: klikquote:
Die van mij blijft 3 kilo (is wel een poes) wegen, hoeveel eten ik er ook in stop.. de dierenarts zegt ja ze is goed verzorgd en de vacht glanst etc dus we geloven dat je haar goed verzorgd maar eigenlijk moet ze meer wegen..quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dit is onze grote kater: klik
6.8 kilo schoon aan de haaken de dierenarts vindt hem niet eens te zwaar
tis niet veel idd maar goed zolang ze gezond is...quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Die van mij blijft 3 kilo (is wel een poes) wegen, hoeveel eten ik er ook in stop.. de dierenarts zegt ja ze is goed verzorgd en de vacht glanst etc dus we geloven dat je haar goed verzorgd maar eigenlijk moet ze meer wegen..
Mja, poes heeft een eigen willetje
Ik weet niet welke stad je op het oog hebt, maar ik hoor eigenlijk in mijn omgeving nooit dat iemand er een probleem mee heeft?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En daar ben je weer met z'n tweeën.
Als single zijn je opties gewoonweg veel beperkter.
Nee t is een klein beestje, maar goed de testen wijzen steeds uit dat ze verder in order is en ze gedraagt zich actief, trekt elke ochtend nog sprintjes en slaapt relatief weinig dus het is kennelijk genoeg voor haar. Zou ook liever hebben dat ze wat dikker werd, maar zelfs sinds ik elke dag een blikje geef als aanvulling op haar brokjes die vrij ter beschikking staan blijft ze zo slank.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:19 schreef DarkElf het volgende:
[..]
tis niet veel idd maar goed zolang ze gezond is...
Nou, m'n eigen bijvoorbeeld? Een 1-persoons appartement binnen de ring is bijna niet te krijgen voor 500-600 EUR. AIO zijnde moet je ervoor kiezen om een studio'tje te nemen, of een appartement buiten de ring.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet niet welke stad je op het oog hebt, maar ik hoor eigenlijk in mijn omgeving nooit dat iemand er een probleem mee heeft?Sommigen gaan wel met een vriend/vriendin (niet partner) samenwonen.
Hier heb je als single met een laag inkomen echt bijna geen keus. Als je een hoog inkomen hebt wordt het anders, dan kan je particulier huren en is het probleem verholpen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet niet welke stad je op het oog hebt, maar ik hoor eigenlijk in mijn omgeving nooit dat iemand er een probleem mee heeft?Sommigen gaan wel met een vriend/vriendin (niet partner) samenwonen.
Wij wonen voor iets meer in een twee-onder-een-kap..quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, m'n eigen bijvoorbeeld? Een 1-persoons appartement binnen de ring is bijna niet te krijgen voor 500-600 EUR. AIO zijnde moet je ervoor kiezen om een studio'tje te nemen, of een appartement buiten de ring.
Samenwonend gaat uiteraard prima, maar ik heb het gewoon over de single starter.
Mevrouw blieft geen melk. Geef ook al regelmatig snoepjes. Ik doe t beste wat ik kan, maar kennelijk is ze gewoon zo.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:22 schreef DarkElf het volgende:
misschien wat bijvoeren idd (vis? onze katten zijn dol op tonijn en makreel) of wat kattenmelk erbij?
Ja, als ik hier naar een dorpje om de stad heen verhuis, zal dat ook wel lukken jaquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:24 schreef LieLie het volgende:
[..]
Wij wonen voor iets meer in een twee-onder-een-kap..
Zijn echt grote verschillen tussen stad en platteland!
ja dat kan natuurlijk. Onze pers (wordt 10 dit jaar) heeft jaren niets anders gelust dan alleen zijn brokjes en wat kattenmelk. tegenwoordig lust hij wat vis en rosbief maar vergeleken met die zwarte (die alles lustquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:24 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mevrouw blieft geen melk. Geef ook al regelmatig snoepjes. Ik doe t beste wat ik kan, maar kennelijk is ze gewoon zo.
Stel wekelijks een vast moment in voor te boodschappen, en kijk van te voren in je kasten naar wat je al hebt. Scheelt geld, èn tijd. Betekent alleen wel dat je in ieder geval een idee moet hebben van je maaltijdplanning.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:25 schreef LieLie het volgende:
En over de boodschappen:
Ik ben ook ontzettend slecht in vooruit denken!!
Maar dan moet ik wel leren, want hoe minder ik in een winkel kom hoe minder overbodige dingen ik meeneem..
Ja dat heb je met katten hè. Die van mij wil alleen visbrokjes en en blikjes, en weigert al het ''verse'' dier. Geen gekookte vis dus of wat dan ook. Ik heb een gemaksvoer-kat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja dat kan natuurlijk. Onze pers (wordt 10 dit jaar) heeft jaren niets anders gelust dan alleen zijn brokjes en wat kattenmelk. tegenwoordig lust hij wat vis en rosbief maar vergeleken met die zwarte (die alles lust) is hij erg kieskeurig
Ja, klopt, dat werkt wel. Vorige week heb ik dat ook gedaan, en dan koop je heel anders in..quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:26 schreef Windigo het volgende:
[..]
Stel wekelijks een vast moment in voor te boodschappen, en kijk van te voren in je kasten naar wat je al hebt. Scheelt geld, èn tijd. Betekent alleen wel dat je in ieder geval een idee moet hebben van je maaltijdplanning.
Onze poes eet wel weer veel, maar is ook kieskeurigquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:24 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mevrouw blieft geen melk. Geef ook al regelmatig snoepjes. Ik doe t beste wat ik kan, maar kennelijk is ze gewoon zo.
Zorg dan dat je wat basisingrediënten in huis hebt die samen een maaltijd maken. Pak spaghetti, blikjes tonijn, blikjes tomaten, voor je t weet heb je weer een gezonde maaltijd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:29 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, klopt, dat werkt wel. Vorige week heb ik dat ook gedaan, en dan koop je heel anders in..
Alleen heb ik zo'n onregelmatige agenda dat het soms niet te plannen is
Vannacht lag Xena half tegen mijn kont aan, ik moet haar dan echt proberen weg te duwen hoor, hete billen krijg je ervanquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:48 schreef DarkElf het volgende:
Of een kat op schoot, hun lichaamstemp is 2 graden hoger dan die van een mens, kleine kacheltjes zijn t
anders kom ik de appeltaart wel ff halenquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onze buurtsupermarkt is net weer geopend, na een lange verbouwing na een brand, en bij besteding van meer dan 15 euro krijg je een appeltaart cadeau. Ik moet zo nog wel wat verse groenten en zo halen, en ik zit zo in dubio of ik er nog wat dingen bij gooi om aan die 15 euro te komen.. Slanktechnisch is het natuurlijk geen goed idee, maar ik vind appeltaart wel echt heel lekker.
.
't Is natuurlijk wel een beetje een luxeprobleem; je staat heus niet zo snel op straat, jijquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, als ik hier naar een dorpje om de stad heen verhuis, zal dat ook wel lukken ja
Dat is best veel toch? Met hoeveel zijn jullie?quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:40 schreef Tezz het volgende:
Hoi!
Ik heb niet alles teruggelezen, want dat was anderhalf topic.... Maar het gaat over geld begrijp ik. Hopeloos in huize Tezz! Ik weet gelukkig wel tot op de euro nauwkeurig wat er in komt en wat er uit gaat dus ik weet ook precies waar mijn zwaktes liggen(boodschappen dus. Ongeveer 130 euro per week).
En we zijn bezig met het oversluiten van de hypotheek. Ook zo fijn. Blegh. Wat is alles duur!
Heh, jij doet je weekboodschappen voor het budget waar ik de hele maand alles van moet doen..Zo zie je dat er toch grote verschillen zijn in Nederlandquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:40 schreef Tezz het volgende:
Hoi!
Ik heb niet alles teruggelezen, want dat was anderhalf topic.... Maar het gaat over geld begrijp ik. Hopeloos in huize Tezz! Ik weet gelukkig wel tot op de euro nauwkeurig wat er in komt en wat er uit gaat dus ik weet ook precies waar mijn zwaktes liggen(boodschappen dus. Ongeveer 130 euro per week).
En we zijn bezig met het oversluiten van de hypotheek. Ook zo fijn. Blegh. Wat is alles duur!
Ja dat is heel veel! Wij zijn met z'n drietjes! Daarom noem ik het ook een zwakte (als in: dat zou ik veeeel beter moeten kunnen...)quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:47 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat is best veel toch? Met hoeveel zijn jullie?
Ik heb het originele rudolf-broodje in de oven
Ja lekker is dat hè, ook heerlijk om gewoon je bakje homemade pastasaus uit de vriezer te halen, op te warmen en met wat spaghetti heb je een maaltijd. Vooruit plannen scheelt tijd en geld.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:56 schreef DarkElf het volgende:
Vooruit koken heeft zo zijn voordelen, nu ff de chili con carne opwarmen en wat pandanrijst erbij koken. in 15 minuten dus kaar
Ja en af en toe schaam ik me er ook diep voor. Ik roep altijd heel hard dat ik best wel met minder kan (onder het motto 'wie het breed heeft laat het breed hangen') maar ik weet zeker dat ik het heel erg moeilijk zou vinden als ik mijn weekbudget zou moeten halveren...quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:52 schreef Windigo het volgende:
[..]
Heh, jij doet je weekboodschappen voor het budget waar ik de hele maand alles van moet doen..Zo zie je dat er toch grote verschillen zijn in Nederland
En afwas!quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:57 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja lekker is dat hè, ook heerlijk om gewoon je bakje homemade pastasaus uit de vriezer te halen, op te warmen en met wat spaghetti heb je een maaltijd. Vooruit plannen scheelt tijd en geld.
Ben weer wakkerquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
@ Son, ik ben op woensdag ook vaak moe, echt weird. Ik hou het maar als mijn rustdag
Komt mss omdat ik maandag altijd de veruit drukste dag op het werk heb, geen moment ff tijd voor pauzes eigelijk en dinsdag stop ik ook graag vol en lekker in beweging.
Donderdag en vrijdag altijd weer werken dus mss is het wel gewoon een weekbreak
kloptquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:57 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja lekker is dat hè, ook heerlijk om gewoon je bakje homemade pastasaus uit de vriezer te halen, op te warmen en met wat spaghetti heb je een maaltijd. Vooruit plannen scheelt tijd en geld.
Tsja, dat is gewenning hè, ik snap het wel hoor. Mijn ouders zijn ook dol op eten en toen we nog met zijn drieën waren ging er ook 150 euro per week door. Maar ik doe het nu zelf met 20 tot 30 euro per week, en ik moet zeggen dat ik echt niet het gevoel heb dat ik tekort kom. Volgens mij zijn andere users zelfs nog regelmatig jaloers op wat ik kook, dus ik doe iets goedquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:58 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja en af en toe schaam ik me er ook diep voor. Ik roep altijd heel hard dat ik best wel met minder kan (onder het motto 'wie het breed heeft laat het breed hangen') maar ik weet zeker dat ik het heel erg moeilijk zou vinden als ik mijn weekbudget zou moeten halveren...
dat is echt funest inderdaad! Want dat zijn altijd dingen die dan weer minimaal twee euro per stuk kosten ofzo :pquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Buiten dat ik dan niet zwicht voor last minute slechte dingen
Oe, da's wel leuk! Hoe ga je dan studeren? voltijd/deeltijd? En waar enzo?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:47 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik doe op het momentVolgende week pas weer een gesprek bij het re-integratiebureau over of ik een opleiding ga krijgen, waarschijnlijk wel, en dan ga ik voor journalistiek
Nee juist niet! Bakje uit de vriezer betekent geen afwas geen vies fornuis!quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Amai, is het zo lastig om pastasaus op te warmen?
Ik kan alleen maar zeggen: respect!quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:02 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja, dat is gewenning hè, ik snap het wel hoor. Mijn ouders zijn ook dol op eten en toen we nog met zijn drieën waren ging er ook 150 euro per week door. Maar ik doe het nu zelf met 20 tot 30 euro per week, en ik moet zeggen dat ik echt niet het gevoel heb dat ik tekort kom. Volgens mij zijn andere users zelfs nog regelmatig jaloers op wat ik kook, dus ik doe iets goed
Ik hou sinds kort wel heel goed bij wat ik uitgeef. Ook wel een beetje noodgedwongen eigenlijk, toen mijn man in oktober 2009 zijn baan verloor. Dat valt niet mee kan ik je vertellen! Was wel even zweten... Alle inkomsten en uitgaven maar even op een rijtje gezet en sindsdien zit ik er boven op. Nog steeds eigenlijk, terwijl mijn man toch al weer een paar maandjes aan het werk is met een leuk salaris.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:15 schreef LieLie het volgende:
Wij zitten ongeveer op 50 a 60 in de week voor twee personen.. Ongeveer moet ik zeggen.. want ik houd het helemaal niet zo precies bij en het wisselt ook nogal eens..
Waar??quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
In het kader van goedkoop boodschappen doen heb ik net 4 kilo aardappels, 2 kilo sinaasappels, 1 kilo uien, 3 paprika's, 1 komkommer en een bak champignons gekocht voor 5 euro. En een gratis shopper erbij ook nog.
Bij diezelfde buurtsuper als van de appeltaarten (maar ik heb geen 15 euro besteed).quote:
Jammer dat die buurtsuper hier niet zit.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Bij diezelfde buurtsuper als van de appeltaarten (maar ik heb geen 15 euro besteed).
Is meer een brownie?quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:55 schreef LieLie het volgende:
Mijn broodje:
[ afbeelding ]
Qua structuur vind ik het nog niet helemaal brood.. Maar 't is wel lekker!
Wat zit daar in, LieLie? Lijkt wel op rode ui.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:55 schreef LieLie het volgende:
Mijn broodje:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:39 schreef Isabeau het volgende:
Wat zit daar in, LieLie? Lijkt wel op rode ui.
Goedenavond allemaalHad weer heerlijk vertraging met de trein, kwam laat thuis, moest direct aanschuiven voor mijn warcraft raid, maar nu zijn de servers down
Dus kon ik tenminste gaan koken. Ross riep nog uit dat er helemaal niets in huis was, maar daar laat ik me niet door uit het veld slaan en we hebben heerlijk gegeten
Heeeeeel snel de vorige topics gescand en Tezz, wat een gekut met zo'n vervelend speelvriendjeen DH, total bodyscans zijn valse geruststellers en kunnen enorm ongerust maken om niets. Freecell, Tara ziet er heul niet ongezond uit, hij is alleen dun!
foto is wat onduidelijk voor mij maar de ingredienten klinken goedquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:45 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, beetje wel ja!
Isa, er zit rode ui in, tijm en geitenkaas
Nou gisteren niet online geweest en vandaag pas om 6 uurquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:40 schreef Stereotomy het volgende:
Jullie zitten toch niet hele dagen Warcraft te spelen Isa![]()
? En komen jullie nou naar de meet? Dan kunnen jullie ons raiden
Klinkt zaligquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:45 schreef LieLie het volgende:
Ja, beetje wel ja!
Isa, er zit rode ui in, tijm en geitenkaas
Je speelt warcraft en je kookt, net als ik.. Vriendinnen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou gisteren niet online geweest en vandaag pas om 6 uurAls dat 'de hele dag' is dan heb je daar een ruim begrip voor.
Leintjeuh speelt ook warcraft!quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:01 schreef Windigo het volgende:
Je speelt warcraft en je kookt, net als ik.. Vriendinnen?
Ik zit op Al akir met een level 74 bloodelf paladin en met een level 46 draenei hunter op the sha'tar. Die laatste speel ik nu vooral, want mijn ex zit op de eerste server.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leintjeuh speelt ook warcraft!![]()
Hey, je leek me al tof
We zitten op Haomarush in Excesse
Ja! Zo zag die van mij er ook uit! De structuur is inderdaad meer cake-achtig, maar wat wil je met zelfrijzend bakmeel en ei.... Maar je kunt natuurlijk ook gewoon bloem en gist gebruiken (duurt alleen wat langer en iets meer kneedwerk)quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:55 schreef LieLie het volgende:
Mijn broodje:
[ afbeelding ]
Ja, da's waarquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:24 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja! Zo zag die van mij er ook uit! De structuur is inderdaad meer cake-achtig, maar wat wil je met zelfrijzend bakmeel en ei.... Maar je kunt natuurlijk ook gewoon bloem en gist gebruiken (duurt alleen wat langer en iets meer kneedwerk)
Mijn ex zit op Burning Legion en ik ben dus blij dat ik daar weg ben gegaanquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:21 schreef Windigo het volgende:
Ik zit op Al akir met een level 74 bloodelf paladin en met een level 46 draenei hunter op the sha'tar. Die laatste speel ik nu vooral, want mijn ex zit op de eerste server.
Nu welquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:23 schreef LieLie het volgende:
Windigo, zag je mijn vraag nog over die opleiding?
Da's wel leukquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:27 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nu wel
Anyhow, niets is zeker. Ik moet het nog voorstellen bij het re-integratiebureau, maar als ik het zo gaan doen zou ik voltijd hbo journalistiek in Utrecht gaan doen. Een opleiding volgen staat wel in het plan van de re-integratie dus het zou goed moeten gaan
Raiden is zeg maar niet echt mijn ding. Mijn ex was ook een hardcore raider en de groepsdruk is niks voor mij. Ik ga nu dus liever lekker soloën met mijn hunter naar level 80. En ja, waarom niet beide tegelijk? T is allebei leuk!quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ex zit op Burning Legion en ik ben dus blij dat ik daar weg ben gegaan
Ik heb een level 35 troll hunteren een level 80 belf priest waarmee ik dus hardcore raid. We hebben vorige week op 25 man geprobeerd de Lich King dood te maken, niet gelukt. Wel leuk dat je horde en alliance tegelijk speelt!
22quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:29 schreef LieLie het volgende:
[..]
Da's wel leukHeb het ook een jaar gedaan, in Zwolle.
Hoe oud ben je eigenlijk? Opleiding lijkt me altijd goed voor re-integratie toch?
Dan schelen we nauwelijksquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:30 schreef Windigo het volgende:
[..]
22En zit in de WIA momenteel omdat ik een tijd ziek ben geweest en daarom arbeidsongeschikt was, maar inmiddels beter gelukkig. Maar krijg WIA tot ik een baan of iets anders heb.
ik ook! Anderhalf jaar zelfs..quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:29 schreef LieLie het volgende:
[..]
Da's wel leukHeb het ook een jaar gedaan, in Zwolle.
Hoe oud ben je eigenlijk? Opleiding lijkt me altijd goed voor re-integratie toch?
Die toelatingstoets maak ik me niet druk overquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:33 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dan schelen we nauwelijks
Maar dan moet dat goed komen toch? Utrecht heeft nog wel een toelatingstoets volgens mij..
Ik zou eerst naar Utrecht, was ook bij de eerste zoveel, maar later toch naar Zwolle gegaan.
Nee, lijkt me ook niet nodig hoor.. Maar zat even te denken wat ik er nog van wistquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:35 schreef Windigo het volgende:
[..]
Die toelatingstoets maak ik me niet druk over
van september 2003 tot januari 2005..K had nog een half jaar nodig om te bedenken wat ik wel wou doen..quote:
Oja! Ik ben in 2006 begonnenquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:40 schreef AKnynke het volgende:
[..]
van september 2003 tot januari 2005..K had nog een half jaar nodig om te bedenken wat ik wel wou doen..
Eigenlijk heb ik dat nooit geprobeerd, maar het klinkt supersimpel en lekker.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:52 schreef minilot het volgende:
Hmmmm-mmmmmm...
Net klaar met borden vol wraps met heel pittige groentefajita's (portobello's, paprika en ui), versgemaakte guacamole en een heleboel zure room en blaadjes koriander!Burp.
Zelf tortillawraps maken - ik kan het iedereen aanraden! In een half uurtje heb je een stapel prachtige, zachte, smaakvolle tortilla's met een kostprijs van zo'n vijf eurocent per stuk: bloem, water, zout en een snuf bakpoeder.
Kant en klare tortilla's uit de supermarkt zijn altijd zo taai en ze smaken naar karton. Zonde van het geld!
klinkt goedquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:52 schreef minilot het volgende:
Hmmmm-mmmmmm...
Net klaar met borden vol wraps met heel pittige groentefajita's (portobello's, paprika en ui), versgemaakte guacamole en een heleboel zure room en blaadjes koriander!Burp.
Zelf tortillawraps maken - ik kan het iedereen aanraden! In een half uurtje heb je een stapel prachtige, zachte, smaakvolle tortilla's met een kostprijs van zo'n vijf eurocent per stuk: bloem, water, zout en een snuf bakpoeder.
Kant en klare tortilla's uit de supermarkt zijn altijd zo taai en ze smaken naar karton. Zonde van het geld!
Ha..de maag rommelt nog wat, maar heb gesport en lekker gegeten,dus het zal wel los lopen!quote:
Is ook heel simpel! Ik hou dit recept aan, al gebruik ik gewoon alleen water, geen melk. Melk is nergens voor nodig in tortilla's.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik dat nooit geprobeerd, maar het klinkt supersimpel en lekker.
gelukkigquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:56 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ha..de maag rommelt nog wat, maar heb gesport en lekker gegeten,dus het zal wel los lopen!
Gaan ze weer in geheimtaal hier praten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:21 schreef Windigo het volgende:
Ik zit op Al akir met een level 74 bloodelf paladin en met een level 46 draenei hunter op the sha'tar.
Ja, het is net als met spaans ofzo.. ik en met en op kan ik nog wel herkennen.. maar alle woorden ertusen die je nodig bent om de zin te snappen...quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Gaan ze weer in geheimtaal hier praten.
Ik ga het deze week proberen, had toch nog geen planning voor het eten deze weekquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:57 schreef minilot het volgende:
Is ook heel simpel! Ik hou dit recept aan, al gebruik ik gewoon alleen water, geen melk. Melk is nergens voor nodig in tortilla's.
eens opslaan, ga ik binnenkort eens proberenquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Is ook heel simpel! Ik hou dit recept aan, al gebruik ik gewoon alleen water, geen melk. Melk is nergens voor nodig in tortilla's.
Oh die ga ik onthouden!quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Vaak zijn die dingen zoooooooooo simpel! Net als tzaziki, humus, allerlei soepen, sauzen en groentemengsels. Waarom zou je dat kant-en-klaar kopen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:05 schreef minilot het volgende:
Doen! Ik koop echt ze echt nóóit meer in de supermarkt.
Maar goed, dat geldt inmiddels ook voor naanbrood en focaccia's.![]()
idd, als je eenmaal handigheid in die dingen krijgt is het ook zo laar, veel lekkerder ook omdat je je eigen smaak eraan mee kan geven...quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:07 schreef Tezz het volgende:
[..]
Vaak zijn die dingen zoooooooooo simpel! Net als tzaziki, humus, allerlei soepen, sauzen en groentemengsels. Waarom zou je dat kant-en-klaar kopen?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:01 schreef Windigo het volgende:
[..]
Je speelt warcraft en je kookt, net als ik.. Vriendinnen?
Hummus is niet simpel. Hummus is kikkererwten pellen tot je reumavingertjes hebt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:07 schreef Tezz het volgende:
[..]
Vaak zijn die dingen zoooooooooo simpel! Net als (...) humus
Deze, voor naanbrood: tadaa. Lekker met een schep gepureerde knoflook door het deeg heen!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende: wie heeft er nog lekkere brood recepten?
de mr maakt goddelijke hummus, warm met pijnboompitjes, flinterdun gesneden gebakken chorizo met wat van de olie eroverquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Hummus is niet simpel. Hummus is kikkererwten pellen tot je reumavingertjes hebt.Lekker is het wél!
Ja dat is waar. Maar moeilijk is het niet. Dat bedoelde ik eigenlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Hummus is niet simpel. Hummus is kikkererwten pellen tot je reumavingertjes hebt.Lekker is het wél!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
de mr maakt goddelijke hummus, warm met pijnboompitjes, flinterdun gesneden gebakken chorizo met van de olie erover
Weet je, vaak denk ik er niet eens aan om het zelf te makenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:07 schreef Tezz het volgende:
Vaak zijn die dingen zoooooooooo simpel! Net als tzaziki, humus, allerlei soepen, sauzen en groentemengsels. Waarom zou je dat kant-en-klaar kopen?
Hier zijn inmiddels flinke sneeuwbuien gaande. Ik was straks naar zwemles met mijn dochter en het is de afgelopen maanden nog niet zo glad geweest als vandaag! Dus als je zelf gaat, wees dan ajb voorzichtig!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:18 schreef DarkElf het volgende:
de mr is btw onderweg naar t vliegveld... ben benieuwd of en hoe laat hij landt vannachten of ik mezelf uit moet graven (hem met de taxi laten komen) of ik hem kan halen
Tis zo lekker om t zelf te maken!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet je, vaak denk ik er niet eens aan om het zelf te makenZo stom!
Ik moet ook zeggen dat ik dat ook pas doe sinds ik genoeg tijd heb. Ik werk onder schooltijd dus kan in principe gewoon dagelijks anderhalf uur in de keuken staan...quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet je, vaak denk ik er niet eens aan om het zelf te makenZo stom!
Dille! Je vergeet dille! En wat limoensap!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Tis zo lekker om t zelf te maken!
Bijv tzaziki... je laat yoghurt uitlekken tot hangop... daar rasp je een halve komkommer door, je perst er knoflook in door, een goede lading zout (oh ja daarom maak ik t niet vaak meer) .. beetje peper,olijfolie en wat paprikapoeder en wat gedroogde munt.... paar uur laten staan, nog wat aan sleutelen als t nodig is en klaar... echt niet veel werk.
Ja doe ik zeker... als ik ga ga ik ruim op tijd weg (voordeel, rond die tijd is het stil.. feit is dat je vaker last hebt van anderen die niet kunnen rijden dan van jezelf) zodat ik alles rustig aan kan doen. Gelukkig heb ik de grote auto. Das een stuk veiliger en die heeft winterbanden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:20 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hier zijn inmiddels flinke sneeuwbuien gaande. Ik was straks naar zwemles met mijn dochter en het is de afgelopen maanden nog niet zo glad geweest als vandaag! Dus als je zelf gaat, wees dan ajb voorzichtig!
dile nooit gedaan maar citroensap dat klopt!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:22 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dille! Je vergeet dille! En wat limoensap!
Dille is het proberen waard! Ik maak wekelijks tzaziki zowat en ik vergeet het ook wel eens, maar als ik het niet in huis heb mis ik het echt!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dile nooit gedaan maar citroensap dat klopt!
zal t er eens in mikken als ik t weer eens maakquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:27 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dille is het proberen waard! Ik maak wekelijks tzaziki zowat en ik vergeet het ook wel eens, maar als ik het niet in huis heb mis ik het echt!
Ja dat is waar! Gelukkig heb ik de auto morgen ...quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:27 schreef DarkElf het volgende:
fiets- en voetpaden zijn vaak ook veel gevaarlijker dan autostrade' s he?
Idd guur buitenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:39 schreef Bluezz het volgende:
Weer lekker gezongen met het nieuwe thema, van 'stem' gewisseld & het terugfietsen was hellWat een koude harde gure wind op mijn fietsie, maar ik ben wel een bickel
Even snel teruglezen en op de bank ploffen voor de wilde keuken
Bloodhound gangquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:43 schreef Bluezz het volgende:
Het thema is 11 nummers waarin burning, fire & hot centraal staanEn ik ben van de alten naar de sopranen verhuisd. Lekker high
welke nummers gaan jullie zingen en stoer dat je op de fiets bent gegaan!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:43 schreef Bluezz het volgende:
Het thema is 11 nummers waarin burning, fire & hot centraal staanEn ik ben van de alten naar de sopranen verhuisd. Lekker high
klinkt ook lekkerquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohja, DE: Ik had die salade die je gister poste ongeveer nagemaakt vandaag. Lekker zeg!! En vullend!
Alleen had ik geen wortel er in en geen broodjes er bij, maar een paar blaadjes botersla en gegrilde tonijnWas een heerlijke combi!
Ja, kon maar iets meer dan de helft van wat ik had opgeschept opquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:19 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klinkt ook lekkeren t viel mij idd op dat het best vulde
*grommquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:15 schreef DarkElf het volgende:
de mr maakt goddelijke hummus, warm met pijnboompitjes, flinterdun gesneden gebakken chorizo met wat van de olie erover
als ik wakker word kijk ik eerst eens naar buiten,.. dan op internet wat de site van t vliegveld zegt, dan lees ik wat weerdingen/wegdingen en dan besluit ik wat ik doe.. als ik niet ga sms ik hem.. en dan neemt hij een taxiquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:21 schreef Bluezz het volgende:
Elf, hoe doe je dat nou vannacht? In het vliegtuig kan hij niet bellen lijkt me?
Jouw Mr. stond net nog in de keuken rivierkreeftjes met knoflook te wokken, maar die wilde je niet hebben.quote:
Erg he? Altijd warme kleren en wat te lezen mee als je afhankelijk bent van de NSquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:22 schreef LieLie het volgende:
Nou.. morgenvroeg eerst maar eens kijken of de bussen en treinen normaal rijden..
Heb wel eens eerder halverwege gestaan en kon toen niet verder..
quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:31 schreef borisz het volgende:
Is Pat Benetar?
Al denk ik alleen dat Sun en Tav die zin zullen snappen.
Zoiets jaquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik zeg het hier hardop
Is pet benet er? zoiets
Ah maar dat laatste kan ik ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:49 schreef borisz het volgende:
Gerard Ekdom presenteert Arbeidsvitaminen. De DJ die toch steeds meer een Bn'ner wordt. Mevrouw Ekdom wordt ook steeds bekender, deed eerst meer in wie is de chef en later in topchef in het eerste seizoen. Gerard Ekdom is geniaal in woordgrappen en dan niet alleen maar dat soort woordgrappen
. Daarnaast is hij een wandelende muziekencyclopedie. Kan alle nummers meeplaybacken
. Dat bewees hij weer eens bij Serious Request
.
I'm with ^^quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:45 schreef golfer het volgende:
Wat flauw allemaal en die Ekdom is een DJ, begrijp ik en wordt daar nog voor betaald ook?
Ik ben een groot BNR fan. Vooral Aan de slag tussen 9:30 en 12:30 is erg prettig.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:55 schreef DarkElf het volgende:
ik heb tegenwoordig BNR ontdekt in de autoecht hilarische discussies hebben ze daar soms en vaak ook echt goeie info/achtergronden enzo...
boring he?(ik moest de mr eerst uitlachen toen hij zei dat hij ernaar luisterde omdat hij steeds dezelfde muziek zat werd van de radio... maar nu luister ik t ook wel eens
)
Als ik alleen in de auto zit of thuis ben, luister ik of mijn eigen muziek (of koorrepetitienummers) of radio 1. Alleen maar gelul noemt golfer het, maar ik vind het heerlijk om naar te luisteren, die discussies en achtergronden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:55 schreef DarkElf het volgende:
ik heb tegenwoordig BNR ontdekt in de autoecht hilarische discussies hebben ze daar soms en vaak ook echt goeie info/achtergronden enzo...
boring he?(ik moest de mr eerst uitlachen toen hij zei dat hij ernaar luisterde omdat hij steeds dezelfde muziek zat werd van de radio... maar nu luister ik t ook wel eens
)
Koud met mayo of een ander saussie zijn ze lekkerderder skatquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:26 schreef golfer het volgende:
Jouw Mr. stond net nog in de keuken rivierkreeftjes met knoflook te wokken, maar die wilde je niet hebben.
Hier ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:01 schreef golfer het volgende:
Ik ben een Radio2 diehard. Die staat bij mij de hele middag op.
Stoer!quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja he? Ik wil nu écht van 1 nummer de lead gaan doen, het liefst de Doors óf Bob Marley
Neem hem nou meehee naar de meet! Hij hoeft niet te tea-en maar krijgt gewoon een lekkere guinness of zoiets van mequote:Op woensdag 10 februari 2010 23:02 schreef Isabeau het volgende:
Hier ookRoss kan al heel Nederlands 'radio twee...is overal' zeggen
quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Neem hem nou meehee naar de meet! Hij hoeft niet te tea-en maar krijgt gewoon een lekkere guinness of zoiets van me![]()
Doeg Borissie
Hij wil echt nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:15 schreef Bluezz het volgende:
Neem hem nou meehee naar de meet! Hij hoeft niet te tea-en maar krijgt gewoon een lekkere guinness of zoiets van me![]()
Doeg Borissie
Nee, dat doet Seborik alquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Bluezz het volgende:
Enwe
gaan
hem
echt
niet
de
hele
tijd
aan
zitten
gapen
of
rare
woorden
laten
zeggen
zoals
neuken in de keuken
of zo
Hoop dat je in ieder geval goed uitrustquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:55 schreef DarkElf het volgende:
ik ga eens mijn ogen dicht doen een paar uurtjes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |