abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 februari 2010 @ 14:23:59 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77844824
Nog geen seconde spijt van gehad
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77844852
Zijn er ook cijfers bekend over re-emigraanten. Ik heb wel eens gehoord dat veel emigranten na een paar jaar met hangende pootjes terug komen omdat het gras in veel gevallen toch niet groener is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77844903
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zijn er ook cijfers bekend over re-emigraanten. Ik heb wel eens gehoord dat veel emigranten na een paar jaar met hangende pootjes terug komen omdat het gras in veel gevallen toch niet groener is.
Als ik zo snel even naar de CBS cijfers kijk dan waren er in 2008 zo'n 27.000 'Nederlandse' immigranten en ik neem aan dat het daar de remigranten betreft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77845278
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ik zo snel even naar de CBS cijfers kijk dan waren er in 2008 zo'n 27.000 'Nederlandse' immigranten en ik neem aan dat het daar de remigranten betreft.
Hoeveel daarvan kwamen vanuit de nederlandse antillen, dat zijn geen remigranten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77845577
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:10 schreef HotSpotShield het volgende:

[..]

En wat is daar het probleem van, als hij gewoon gelijk heeft?
Dat hij dingen verzint, en die als feiten presenteert.
pi_77845857
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoeveel daarvan kwamen vanuit de nederlandse antillen, dat zijn geen remigranten.
Ongeveer 6000, waarvan 2000 hier geboren, dus dat zouden eventueel nog remigranten kunnen zijn.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:13:35 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77846762
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat hij dingen verzint, en die als feiten presenteert.
Toon maar aan dat het niet klopt, als je zo overtuigd bent dat het niet waar is
censuur :O
pi_77846857
Eerst emigreren en dan met een Amerikaanse vlag in hun avatar op Fok Nederland afzeiken zeker.
pi_77847119
Ik heb een correctie gemaakt mbt tot de cijfers, ik heb daar een denkfout mee gemaakt. I am sorry. Ik kan dat nu pas doen, ik heb geen uitkering en kan gezellig thuis zitten, maar werk.

Tot volgende week ofzo, ga een paar dagen naar Peru.
nothing will change without a rebel
pi_77847573
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je geeft net een 'samenvatting' van een artikel, terwijl de dingen die jij noemt zijn helemaal niet in het artikel terug te vinden. Dat is dus dingen verzinnen (wat je geeft ook geen andere bron) en dat als feit presenteren. Of het wel of niet waar is weet ik niet, maar jij duidelijk ook niet, anders noemde je wel een bron.
pi_77847590
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:

RemcoDelft is een pedofiel.

Toon maar aan dat het niet klopt.
pi_77847627
Kijk als je emigreert heb je vrijheid, heb dit vanmiddag bekeken.

Vraagprijs is E 153.000...ik wil niet meer betalen dan E 125.000

grond is 33.000 m2, het uitzicht is fabelachtig

even op het pijltje drukken onder de foto voo rmeer foto's

http://www.nybolig.dk/maegler/PrivatBolig.jsp?sagsnr=104412&forretningsnr=220068
nothing will change without a rebel
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:37:56 #38
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_77847631
Mijn ouders ook na de zomervakantie, naar Nieuw-Zeeland
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_77848463
de buurt staat hier ook leeg, iedereen maar dan ook iedereen vetrekt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:02:52 #40
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_77848522
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:01 schreef ASroma het volgende:
de buurt staat hier ook leeg, iedereen maar dan ook iedereen vetrekt.
Naar andere wijken of echt weg uit het land?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_77848727
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Naar andere wijken of echt weg uit het land?
naar het buitenland. Iedereen vertrekt, echt iedereen. Gewoon iedereen vetrekt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:16:32 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77849079
De meeste mensen gaan of tijdelijk weg vanwege werk of stageplek, of nét 5 km de grens over omdat je daar 2x zoveel huis krijgt voor de helft van het geld. Zo spectaculair vind ik deze "emigraties' allemaal niet.

Vroeger, toen mensen op houten bootjes naar Australie voeren om nooit meer terug te keren. Dát was pas immigratie. Nu verruilen mensen hun rijtjeskrot voor een villa 3 km over de NL-DLDse grens, blijven gewoon in Nederland werken, boodschappen doen, kinderen naar school brengen, kranten lezen, etc etc, en noemen zich immigrant.
Als de wegenbelasting in Duitsland die in Nederland gaan evenaren komen ze weer terug!
The End Times are wild
pi_77849186
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp alleen niet waar je dan weer vandaag haalt dat het "met hangende pootjes" is, dat verzin je uiteindelijk gewoon zelf natuurlijk. Hier in Londen wonen meeste Nederlanders maar 2-3 jaar en dan gaan ze weer terug. Met de ervaring van hier kun je namelijk vrij lekkere banen krijgen in Nederland, en meestal zijn mensen niet eens van plan om zolang weg te gaan. Ze worden echter wel meegenomen in de telling van "emigranten".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77849587
Ik zit even de CBS data te bekijken, altijd interessant. De netto outflow van mensen die in Nederland geboren zijn, is helaas een feit, maar da's ook niks nieuws. Duidelijk is ook dat zowel emigratie als remigratie cijfers vrij volatiel zijn van jaar-op-jaar, dus het lijkt lastig om daar een echte trend in te ontdekken. Als ik iets zou moeten aanwijzen, dan zou het wel zijn dat remigratie vrij weinig lijkt te groeien, emigratie dat al een tijdje wel doet (helaas is er maar data sinds 1995).

De netto emigratie varieert een beetje tussen grofweg 20k en 30k per jaar, met de laatste jaren meer de bovenkant en een neerwaartse trend in 2008.
pi_77850532
Hier een grafiekje:

De lijntjes "Nederland" gaan over mensen met geboorteland Nederland

Al sinds jaar en dag emigreren dus netto zo'n 20.000 Nederlanders meer dan dat er remigreren terug naar NL, en die schaar gaat alleen maar verder uit elkaar.

Het verhaaltje dat de grote meerderheid van de emigranten "met hangende pootjes" terugkomt of alleen tijdelijk naar het buitenland gaat is dus gewoon niet waar.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2010 16:57:24 ]
pi_77851197
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:55 schreef Igen het volgende:
Hier een grafiekje:
[ afbeelding ]
De lijntjes "Nederland" gaan over mensen met geboorteland Nederland

Al sinds jaar en dag emigreren dus netto zo'n 20.000 Nederlanders meer dan dat er remigreren terug naar NL, en die schaar gaat alleen maar verder uit elkaar.

Het verhaaltje dat de grote meerderheid van de emigranten "met hangende pootjes" terugkomt of alleen tijdelijk naar het buitenland gaat is dus gewoon niet waar.
Dat kun je sowieso vrij lastig vaststellen. Dat met hangende pootjes terugkomen heeft over het algemeen betrekking op het mensen die daadwerkelijk van plan zijn om zich permanent in het buitenland te vestigen. Daarbij houd je dus bijvoorbeeld geen rekening met eventuele studiemigranten of (geplande) tijdelijke arbeidsmigratie. Zaken als globalisering, het stimuleren van masters in het buitenland, minder regels en beperkingen voor migratie binnen de EU zorgen i.c.m. het feit dat Nederlands relatief internationaal geörienteerd zijn m.i. al deels voor dat de migratie stijgt. Ook de remigratie stijgt wat bijvoorbeeld zou kunnen duiden dat de toename deels een toename van tijdelijke migratie is.
pi_77851292
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat kun je sowieso vrij lastig vaststellen. Dat met hangende pootjes terugkomen heeft over het algemeen betrekking op het mensen die daadwerkelijk van plan zijn om zich permanent in het buitenland te vestigen. Daarbij houd je dus bijvoorbeeld geen rekening met eventuele studiemigranten of (geplande) tijdelijke arbeidsmigratie. Zaken als globalisering, het stimuleren van masters in het buitenland, minder regels en beperkingen voor migratie binnen de EU zorgen i.c.m. het feit dat Nederlands relatief internationaal geörienteerd zijn m.i. al deels voor dat de migratie stijgt. Ook de remigratie stijgt wat bijvoorbeeld zou kunnen duiden dat de toename deels een toename van tijdelijke migratie is.
Als je naar de data kijkt, zie je juist dat de emigratie hard stijgt dan de remigratie. Sterker nog, remigratie fluctueert over tijd, maar groeit nauwelijks. Met andere woorden, de "net outflow" stijgt en dat heeft dus te maken met met die permanent het land verlaten. Check anders CBS even, da's vrij makkelijk.
pi_77851338
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef ASroma het volgende:

[..]

naar het buitenland. Iedereen vertrekt, echt iedereen. Gewoon iedereen vetrekt.
Niet dus.
pi_77851397
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je naar de data kijkt, zie je juist dat de emigratie hard stijgt dan de remigratie. Sterker nog, remigratie fluctueert over tijd, maar groeit nauwelijks. Met andere woorden, de "net outflow" stijgt en dat heeft dus te maken met met die permanent het land verlaten. Check anders CBS even, da's vrij makkelijk.
En als je nou even nadenkt, dan klopt dat gewoon met wat ik stel. Als namelijk de tijdelijke migratie stijgt (zeg migratie voor een jaar of 3-5), dan zal de remigratie achterlopen op die stijging. De mensen die nu na tijdelijke migratie weer remigreren zijn de mensen die 3-5 jaar geleden vertrokken zijn.
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:34:31 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77851831
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:12 schreef Ryan3 het volgende:
Zo, dus vanaf 2000 zijn er al zo'n 9 miljoen Nederlanders vertrokken joh. Dat is straf. .
Asjemenou!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')