abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77830050
Bij welke WO-studies ga je allemaal de snijzaal in???
pi_77830177
(technische) geneeskunde
You dream it, I live it.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:27:07 #3
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_77831043
Kun je daar als geinteresseerde ook eens meekijken?
Fuck your god.
pi_77831538
Zelf snijden; voor zover ik weet niet. We hebben wel een aantal snijzaalpractica gehad waarin we mee kijken. Biomedische Wetenschappen.
pi_77831629
Toen ik met geneeskunde begon stonden we geregeld zelf te snijden... inmiddels is het allemaal (helaas) heel wat minder geworden.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_77831637
Geneeskunde aan de UvA mag je een hele maand lang met 4 anderen een compleet overschot van kaak tot schaambeen open leggen en uit elkaar halen
pi_77831661
En verder doet geen enkele uni het meer (zelf snijden dan), behalve in Maastricht, daar kun je bij geneeskunde loten voor een prepareer-cursus
pi_77831675
Geneeskunde en BMW dus. Meekijken kan wel, maar mag niet.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:45 schreef Merel1808 het volgende:
En verder doet geen enkele uni het meer (zelf snijden dan), behalve in Maastricht, daar kun je bij geneeskunde loten voor een prepareer-cursus
Dat kan bij ons (UMC St Radboud, Nijmegen) ook.
pi_77831773
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:45 schreef dotKoen het volgende:
Geneeskunde en BMW dus. Meekijken kan wel, maar mag niet.
[..]

Dat kan bij ons (UMC St Radboud, Nijmegen) ook.
Echt zelf snijden? Want onze anatomie-docent verzekerde mij dat dat nergens meer gebeurde. Of is het pas dit jaar weer ingevoerd ofzo?
pi_77831856
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:48 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Echt zelf snijden? Want onze anatomie-docent verzekerde mij dat dat nergens meer gebeurde. Of is het pas dit jaar weer ingevoerd ofzo?
Zo'n prepareercursus met zelf snijden ja. Het zit niet meer in het basiscurriculum (gelukkig wat mij betreft, vind het vaak redelijk saai).
pi_77831886
quote:
Volgens mij in Leiden wel hoor?
pi_77831931
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:51 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Zo'n prepareercursus met zelf snijden ja. Het zit niet meer in het basiscurriculum (gelukkig wat mij betreft, vind het vaak redelijk saai).
Gelukkig? Bij ons is dat echt het állerpopulairste blok ooit, wat is er nou mooier dan 3 uur per dag tot je ellebogen in zo'n lichaam staan te graven en elke dag weer nóg mooiere dingen te prepareren?
pi_77832073
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:53 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Gelukkig? Bij ons is dat echt het állerpopulairste blok ooit, wat is er nou mooier dan 3 uur per dag tot je ellebogen in zo'n lichaam staan te graven en elke dag weer nóg mooiere dingen te prepareren?
Ik kan een hele hoop nuttigere en leukere dingen verzinnen dan 's ochtends vroeg in een koude kelder in zo'n oud lijk zitten peuteren. Met elke keer zo'n smerige splash als je de thoraxorganen iets te hard in het preparaat teruglegt en je blokboek en atlas die je per ongeluk weer in een plas formaldehyde legt. Maar wellicht is het wel heel leuk als je zelf moet snijden.

Bij ons is het meestal dringen rond de docent die dingen uitlegt aan de hand van het preparaat omdat dat een stuk leerzamer is dan die opdrachtjes uitwerken. En dan zijn de klinische docenten altijd een stuk populairder dan de anatomen.
pi_77832074
Aanrader als je toch een studie doet met snijzaal, ga niet zuipen de avond van te voren. Je brakke kop en de geur van fenoftaline is geen goede combo, ik spreek uit ervaring

Wel de leukste practica vind ik.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_77832145
In Groningen ga je met Geneeskunde ook op de snijzaal, niet snijden maar kan je wel doen in een keuzeproject
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77832473
quote:
Hehe zes maanden lang
Ik ben een tevreden chirurg-aspirant
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_77832579
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:11 schreef Seam het volgende:

[..]

Hehe zes maanden lang
Ik ben een tevreden chirurg-aspirant
Chirurgen

pi_77833928
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Chirurgen

Ik neem aan dat je geneeskunde studeert dotkoen, hoe ver ben je met je opleiding?
pi_77834027
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 02:02 schreef kaziz92 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je geneeskunde studeert dotkoen, hoe ver ben je met je opleiding?
Neem anders hier een kijkje: Geneeskunde #50 - Niet eens een EHBO diploma!
De helft van de users die hier post studeert Geneeskunde
pi_77834029
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:44 schreef Merel1808 het volgende:
Geneeskunde aan de UvA mag je een hele maand lang met 4 anderen een compleet overschot van kaak tot schaambeen open leggen en uit elkaar halen
Ledematen trouwens niet?
  woensdag 10 februari 2010 @ 07:29:35 #21
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_77834787
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 02:28 schreef Seam het volgende:

[..]

Ledematen trouwens niet?
Die komen in het blok bewegingsapparaat in het derde jaar.

Zoals Merel zegt (ben zelf nu eerstejaars aan de UvA), het snijden is echt heel tof. Beetje onwennig in het begin, maar langzaam laag na laag eraf peuteren (of in mijn geval knippen en hakken, had daar regelmatig bonje over met mijn abdomenbuddy ) en al die vaten los prepareren is echt ontzettend leerzaam en leuk, alleen het feit dat je om 8.30 begint is dan wat minder prettig!
Fietstas.
pi_77834837
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 07:29 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Die komen in het blok bewegingsapparaat in het derde jaar.

Zoals Merel zegt (ben zelf nu eerstejaars aan de UvA), het snijden is echt heel tof. Beetje onwennig in het begin, maar langzaam laag na laag eraf peuteren (of in mijn geval knippen en hakken, had daar regelmatig bonje over met mijn abdomenbuddy ) en al die vaten los prepareren is echt ontzettend leerzaam en leuk, alleen het feit dat je om 8.30 begint is dan wat minder prettig!
Oke, in Maastricht is daar in het eerste jaar nog een aparte groep voor. Ik vond het ook erg leuk en verschrikkelijk leerzaam.
  woensdag 10 februari 2010 @ 07:45:19 #23
13250 Lod
Sapere aude!
pi_77834856
Diergeneeskunde. In mijn tijd althans.
GNU Terry Pratchett
pi_77835681
TS, wat is je doel? Wil je ook graag snijden en zoek je dus een studie in die richting? Of is het pure nieuwsgierigheid? altijd wel leuk om te weten hoe of wat
Ja doei.
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:05:16 #25
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77835707
Bij bewegingswetenschappen ga je ook zelf snijden
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_77860244
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:03 schreef motorbloempje het volgende:
TS, wat is je doel? Wil je ook graag snijden en zoek je dus een studie in die richting? Of is het pure nieuwsgierigheid? altijd wel leuk om te weten hoe of wat
Ik zit nu in 6vwo ,en twijfel tussen tandheelkunde en geneeskunde (ja,allebei loting ) dus moet nu wel beslissen ,en wil als ik word uitgeloot graag toch een studie doen waarbij ik bezig ben in de snijzaal
pi_77860307
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:05 schreef kaziz92 het volgende:

[..]

Ik zit nu in 6vwo ,en twijfel tussen tandheelkunde en geneeskunde (ja,allebei loting ) dus moet nu wel beslissen ,en wil als ik word uitgeloot graag toch een studie doen waarbij ik bezig ben in de snijzaal
Kun je beter geneeskunde gaan doen
pi_77860548
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:07 schreef Seam het volgende:

[..]

En als alternatief dan? (indien uitloting )
pi_77860716
Leiden is baas, daar mag je het hele lichaam zelf doen plus het brein.

Weetzelf

owja, extremiteiten ook.
pi_77860787
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:07 schreef Seam het volgende:

[..]

UvA psychobiologie 1e jaar( geen loting, 1e jaar is biologie/biomedische wetenschappen/psychobiologie allemaal gelijk, so i heard) mag je een hele haai uit elkaar gaan halen. Een vriendin is daar nu mee bezig.
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:22:41 #31
104963 ETA
European Travel Author
pi_77861145
ik heb tijdens mijn studie industrieel ontwerpen eens een middagje in een snijzaal mogen rondlopen. Niet echt een succes. De geur van formalhydride en een docent die staat te graven naar een lever in een lijk waarvan het hoofd met nog een paar "vezeltjes" vastzat aan het lichaam..... nee, echt genoten heb ik niet die middag....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_77861558
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:16 schreef kirsten. het volgende:

[..]

UvA psychobiologie 1e jaar( geen loting, 1e jaar is biologie/biomedische wetenschappen/psychobiologie allemaal gelijk, so i heard) mag je een hele haai uit elkaar gaan halen. Een vriendin is daar nu mee bezig.
Bij BMW Utrecht mag je in het eerste jaar een hele haai, kip en kat/hond ontleden per groepje van 4 man. Erg interessant. En dan heb je daarbovenop ook nog de snij practica met de mens waarbij de romp, been, arm allemaal geprapeerd liggen en je alleen de laagjes met weghalen met een pincet om te zien wat er onder ligt.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_77861697
Ik studeer voor schoonmaker, mag ik ook reageren in dit topic?
pi_77862733
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:33 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik studeer voor schoonmaker, mag ik ook reageren in dit topic?
Ik ben schoonmaker en student geneeskunde
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:57:45 #35
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77863075
Opleiding fysiotherapie en ergotherapie gaan ook naar de snijzaal, in Rotterdam althans.
Ik vond het erg leerzaam
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_77871325
Iedereen praat er wel makkelijk over hier. Maar zijn er geen studie genoten die wel hun ontbij naar buiten werken? of krijg je van te voren al het één en ander te zien om eraan te wennen?

en waar komen die lichamen vandaan? zijn er echt genoeg mensen die hun lichaam beschikbaar stellen aan de wetenschap?
pi_77871407
bij biologie in Leiden in het eerste jaar heb ik van alles ontleed: van worm tot garnaal, van haai tot hert.

Bij geneeskunde in r'dam ook meerdere malen zelf aan de slag in de snijzaal, toen kreeg je na een week of 5 een arm of been en snijden maar. Was niet bijzonder nuttig op dat moment in je opleiding, maar wel leuk om over de drempel te stappen. Daarna bij keuzeonderwijs en speciale avondcursussen (hoofd, buikholte, borstholte, been ed) extra gesneden. Je leert er 1000 keer meer van dan van zo'n "kijk" practicum met geprepareerde lichamen, zeker als je al wat ok-ervaring hebt. Ook later bij operaties heb je er voordeel bij vond ik. Want je krijgt in de opleiding zelf toch vrij weinig anatomie mee en je hebt het wel nodig. Weet niet of het curriculum nog exact hetzelfde is...

Tip: goed eten van te voren (en na afloop, ik kreeg er altijd honger van ). Direct douchen en kleren in de was als je thuiskomt want je stinkt ontzettend naar formaldehyde

[ Bericht 7% gewijzigd door aloe_vera op 11-02-2010 02:38:03 ]
pi_77871425
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:11 schreef gias het volgende:
Iedereen praat er wel makkelijk over hier. Maar zijn er geen studie genoten die wel hun ontbij naar buiten werken? of krijg je van te voren al het één en ander te zien om eraan te wennen?

en waar komen die lichamen vandaan? zijn er echt genoeg mensen die hun lichaam beschikbaar stellen aan de wetenschap?
De eerste keer in het eerste jaar vond ik het ook wel spannend, je loopt zomaar een ruimte vol met lijken binnen Ik had dus al wat ervaring op dieren, misschien hielp dat wel? Maar er was niemand flauwgevallen in mijn groep. Schijnt weleens te gebeuren hoor. Maar je wist dat het eraan kwam, je had toen ook al anatomische preparaten denk ik gezien.... en na 5 minuten zie je het niet meer al dood mens, maar als spier, vet ed. Zellfde een beetje tijdens operaties. Dan ben je je er niet (tenminste ik niet) mee bezig dat dat Herman is met 2 honden, maar ben je bezig met die blindedarm te vinden.

Ze schijnen een overschot aan lichamen te hebben zelfs..... Veel gepensioeneerde verpleegsters ed schijnen het te doen het. Zie je ook wel terug, het zijn vaak erg oude, magere vrouwen.

http://www.eigenkeuzesron(...)ng-van-de-wetenschap
quote:
Het is niet altijd mogelijk het lichaam aan de wetenschap te schenken. Soms zijn er al simpelweg genoeg. Jaarlijks zijn er zo'n 500 stoffelijke overschotten nodig en het aanbod is meestal ruim voldoende. Ook als de overledene te oud is, als er obductie is gepleegd of als de overledene om uiteenlo­pende redenen niet 'in goede staat' is (bijvoorbeeld na een ongeluk met ernstige verwondingen) kan een universiteit een lichaam weigeren.

[ Bericht 9% gewijzigd door aloe_vera op 11-02-2010 02:35:54 ]
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 02:35:45 #39
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77871439
Studie? Ik oefende eerst gewoon op huisdieren en nu kan ik met een zogenaamde 'liston knife' een ledemaat amputeren en afknellen in de tijd waarin een normale chirurg niet eens klaar is met het wassen van zijn handen.
quote:

En wat doen ze met de mensen die een ziekte hebben waardoor ze overleden zijn. Die zijn wetenschappelijk toch interessant?
pi_77871474
quote:
En wat doen ze met de mensen die een ziekte hebben waardoor ze overleden zijn. Die zijn wetenschappelijk toch interessant?
Meestal zijn dat mensen waarbij de familie toestemming voor obductie geeft om de oorzaak te achterhalen. Als er dan iets bijzonders gevonden wordt, moet erweer toestemming gevraagd worden of dit als studiemateriaal bewaard mag worden. Best een pittige vraag voor nabestaanden..... In het (hopelijk) verre verleden werd die toestemming meestal niet gevraagd en kon een arts zijn eigen rariteitenkabinet verzamelen

Maar zoveel preparaten worden tegenwoordig niet meer bewaard. Ten eerste zijn geprepareerde lichaamsdelen bijna oneindig houdbaar, er worden nog steeds preparaten uit de jaren 50 ed gebruikt. En tegenwoordig zijn er minder "extreme gevallen", door scanners, echo's ed. Bovendien kunnen die plaatjes van onderzoeken in plaats van preparaten gebruikt worden voor onderwijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door aloe_vera op 11-02-2010 03:39:37 ]
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 02:50:54 #41
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77871495
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:43 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Meestal zijn dat mensen waarbij de familie toestemming voor obductie geeft om de oorzaak te achterhalen. Als er dan iets bijzonders gevonden wordt, moet er toestemming gevraagd worden of dit als studiemateriaal bewaard mag worden. In het (hopelijk) verre verleden werd die toestemming meestal niet gevraagd en kon een arts zijn eigen rariteitenkabinet verzamelen

Maar zoveel preparaten worden tegenwoordig niet meer bewaard. Ten eerste zijn geprepareerde lichaamsdelen bijna oneindig houdbaar, er worden nog steeds preparaten uit de jaren 50 ed gebruikt. En tegenwoordig zijn er minder "extreme gevallen", door scanners, echo's ed.
Ze jatten anders wel steeds mijn MRI's en mijn echo-doppler plaatjes.
pi_77871579
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:50 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ze jatten anders wel steeds mijn MRI's en mijn echo-doppler plaatjes.
Ik neem aan dat je liever plaatjes afstaat dan je lever/rechter been oid
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 03:20:26 #43
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77871606
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:14 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je liever plaatjes afstaat dan je lever/rechter been oid
Ik wist alleen dat ze dat gedaan hadden, omdat toen de arts de uitslagen met mij wilde doornemen mijn uitslagen foetsie waren. Geleend door een collega.
pi_77871621
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:20 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik wist alleen dat ze dat gedaan hadden, omdat toen de arts de uitslagen met mij wilde doornemen mijn uitslagen foetsie waren. Geleend door een collega.
Bijna alle ziekenhuizen hebben tegenwoordig een (bijna) volledig digitale radiologie afdeling. Zeker voor de scans. Dus dan zijn je uitslagen en plaatjes gewoon in de computer te bekijken. Een stuk relaxter om door een scan te scrollen ipv losse plaatjes kijken.......en bij rontgenfoto's met het contrast spelen ed.

Dus dat risico van geleende uitslagen wordt een stuk kleiner Wat die gekke dokters met jouw plaatjes doen, dat is echter moeilijker te controleren zo.
pi_77871629
quote:

Je stelt je lichaam beschikbaar aan een specifiek ziekenhuis. Bij de UvA zijn er ongeveer tussen de 110 en de 140 mensen die hun lichaam beschikbaar stellen per jaar, waarvan er 120 naar het onderwijs gaan. In Groningen (heb ik van horen zeggen) stellen zich ongeveer 60/70 mensen per jaar beschikbaar, waarvan er 6 naar het onderwijs gaan.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 03:42:19 #46
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77871669
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:25 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Bijna alle ziekenhuizen hebben tegenwoordig een (bijna) volledig digitale radiologie afdeling. Zeker voor de scans. Dus dan zijn je uitslagen en plaatjes gewoon in de computer te bekijken. Een stuk relaxter om door een scan te scrollen ipv losse plaatjes kijken.......en bij rontgenfoto's met het contrast spelen ed.

Dus dat risico van geleende uitslagen wordt een stuk kleiner Wat die gekke dokters met jouw plaatjes doen, dat is echter moeilijker te controleren zo.
Zo modern waren ze toen nog niet! Tegenwoordig zit alles in het EPD! En dan kunnen ze gewoon een printje maken
  donderdag 11 februari 2010 @ 07:40:26 #47
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77872193
Tandheelkunde en mondhygeïne toch ook??
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:26:26 #48
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77901727
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:30 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

De eerste keer in het eerste jaar vond ik het ook wel spannend, je loopt zomaar een ruimte vol met lijken binnen Ik had dus al wat ervaring op dieren, misschien hielp dat wel? Maar er was niemand flauwgevallen in mijn groep. Schijnt weleens te gebeuren hoor. Maar je wist dat het eraan kwam, je had toen ook al anatomische preparaten denk ik gezien.... en na 5 minuten zie je het niet meer al dood mens, maar als spier, vet ed. Zellfde een beetje tijdens operaties. Dan ben je je er niet (tenminste ik niet) mee bezig dat dat Herman is met 2 honden, maar ben je bezig met die blindedarm te vinden.

Ze schijnen een overschot aan lichamen te hebben zelfs..... Veel gepensioeneerde verpleegsters ed schijnen het te doen het. Zie je ook wel terug, het zijn vaak erg oude, magere vrouwen.

http://www.eigenkeuzesron(...)ng-van-de-wetenschap
[..]
Een oud patiënt van mij met ALS wilden ze niet hebben, lijkt me best bizar als je je er (als mens en als familie) helemaal op voorbereid hebt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_77902075
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:26 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Een oud patiënt van mij met ALS wilden ze niet hebben, lijkt me best bizar als je je er (als mens en als familie) helemaal op voorbereid hebt
Wie wil dat niet hebben? Lichamen (nou ja, hersenen + ruggenmerg) van ALS-patiënten wil de Hersenbank denk ik wel hebben.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:35:17 #50
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77902141
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
Studie? Ik oefende eerst gewoon op huisdieren en nu kan ik met een zogenaamde 'liston knife' een ledemaat amputeren en afknellen in de tijd waarin een normale chirurg niet eens klaar is met het wassen van zijn handen.
[..]

Oudere arts waarmee ik werk heeft als tropenarts gewerkt, één van zijn nog oudere (:P) leermeesters werkte als arts in het leger, kwam in nare situaties in oorlogsgebieden en naar zeggen kon hij in 1 minuut een been of arm amputeren. Genoeg oefening, want verder kon hij daar toch practisch niks anders doen, als er nog wat te redden viel was het een leven, door een been er letterlijk af te kappen.
Pretty weird dat dat nog zo kort geleden gebeurde, geen verdoving of mooie technieken, gewoon afkappen die extremiteiten
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:36:59 #51
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77902236
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:33 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wie wil dat niet hebben? Lichamen van ALS-patiënten wil de Hersenbank denk ik wel hebben.
Ze hebben nog aardig lopen leuren met het lichaam, universiteiten en ziekenhuizen bellen, maar nope, geen behoefte aan.
Wel raar he, terwijl het toch wel een ziekte is die onderzoek behoeft en je ook zeker liever niet wilt krijgen.

Ik zou trouwens mijn lichaam niet schenken, zeker niet in de VS, met de bodyfarm enzo, brrr
pi_77902327
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ze hebben nog aardig lopen leuren met het lichaam, universiteiten en ziekenhuizen bellen, maar nope, geen behoefte aan.
Wacht, lopen leuren toen die persoon al was overleden? Nee, dan accepteert men het niet meer.
quote:
Ik zou trouwens mijn lichaam niet schenken, zeker niet in de VS, met de bodyfarm enzo, brrr
Maakt het verschil of je lichaam wegrot voor wetenschappelijk onderzoek of aan stukken wordt gesneden om studenten op te leiden? W.m.b. niet.

Mij maakt het weinig uit, maar ik denk dat mijn nabestaanden het een wat minder goed plan vinden.
pi_77902479
Ook de minor Human Osteoarchaeology voor archeologie en geneeskunde studenten. Weliswaar botten en geen verse lijken, maar toch.
pi_77902629
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:41 schreef netflanders het volgende:
Ook de minor Human Osteoarchaeology voor archeologie en geneeskunde studenten. Weliswaar botten en geen verse lijken, maar toch.
Verse lijken ziet een geneeskundestudent ook niet hoor, dat zijn allemaal geconserveerde preparaten die minstens een paar maanden dood zijn.

Verse lichamen worden wel gebruikt: ze worden ingevroren en daarna kunnen specialisten (in opleiding) er chirurgische technieken op oefenen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:10:07 #55
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77903863
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:38 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wacht, lopen leuren toen die persoon al was overleden? Nee, dan accepteert men het niet meer.
Was nog niet overleden, ze heeft uiteindelijk euthanasie gepleegd dus dat was redelijk te voorspellen
quote:
Maakt het verschil of je lichaam wegrot voor wetenschappelijk onderzoek of aan stukken wordt gesneden om studenten op te leiden? W.m.b. niet.

Mij maakt het weinig uit, maar ik denk dat mijn nabestaanden het een wat minder goed plan vinden.
Snijden maakt me niet zoveel uit, maar in de fik steken om te kijken hoe de ledematen van stand veranderen door de hitte, in zuur leggen om te kijken hoe snel/langzaam de ontbinding gaat, insectenlarven erop leggen om te kijken hoe dat gaat etc. gaat mij te ver. Al vind ik het wel nuttig onderzoek, dus dat is eigenlijk ook weer erg hypocriet van me, maar goed, so be it
Voor mijn nabestaanden lijkt het me inderdaad ook vrij naar.

Maar goed, weer terug ontopic denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')