abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77819318
Als volgt is aan de hand, Mijn vriendin zit op de middelbare school waar ik zelf ook op heb gezeten, nu heeft een docent bij haar in de les, en ook in andere lessen verteld dat ik ooit op een schoolfeest (waar ik als oud-leerling aanwezig was) mijn broek heb laten zakken zodat mijn boxershort te zien was.

Dit beschouw ik als smaad, welke acties kan ik hiertegen ondernemen?? naast een bericht naar de schoolleiding, om te melden wat er is voorgevallen???
pi_77819375
waarom laat je dan ook je broek zakken op een schoolfeest
pi_77819397
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:32 schreef nealzzz het volgende:
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77819400

[ Bericht 63% gewijzigd door nealzzz op 09-02-2010 19:33:40 ]
pi_77819432
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:32 schreef nealzzz het volgende:
Doe nou niet of jij roomser dan de paus bent, dit doen we allemaal!!!!
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_77819507
1 Was het waar? zo ja, dan is het geen smaad.
2 Was ie schoon? zo nee, dan is het smet, geen smaad
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_77819554
Is je vriendin niet gewoon te jong?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:40:18 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77819718
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:30 schreef Legwieh het volgende:
Als volgt is aan de hand, Mijn vriendin zit op de middelbare school waar ik zelf ook op heb gezeten, nu heeft een docent bij haar in de les, en ook in andere lessen verteld dat ik ooit op een schoolfeest (waar ik als oud-leerling aanwezig was) mijn broek heb laten zakken zodat mijn boxershort te zien was.

Dit beschouw ik als smaad, welke acties kan ik hiertegen ondernemen?? naast een bericht naar de schoolleiding, om te melden wat er is voorgevallen???
Dus je heb je onderbroek aan het publiek laten zien en nu zie je het als smaad dat iemand dat vertelt? Blijkbaar ben je een lafbek. Sta gewoon achter je acties joh.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:40:35 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77819728
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:35 schreef Adfundum het volgende:
1 Was het waar? zo ja, dan is het geen smaad.
2 Was ie schoon? zo nee, dan is het smet, geen smaad
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_77819883
de wet zegt het volgende
1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift , gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

ook al was het waar, het algemeen belang eiste geen telastlegging.
pi_77819898
quote:

aangifte doen bij de politie,daarna stenigen, is t mens nou helemaal gek om te zeggen dat je je boxer hebt laten zien?? Belachelijk zeg, je hele carriere bij AH is nu naar de klote door dit ranzige verhaal wat over je de ronde doet
pi_77819959
Legwieh, dan moet je zulke dingen ook niet doen. Ik vind dat zo onsmakelijk. Waar is het plezier met cola en vrienden gebleven, zonder die gekke fratsen...

Als het onwaar is, dan heb je een klein puntje. Hooguit ben je nu bekend als lolbroek bij die pubers. So what?
pi_77820123
Dat soort dingen zeggen leraren wel vaker tegen brugklassers.
pi_77832431
het gaat om het aanranden van iemands GOEDE naam, kan je van jou toch niet echt zeggen.

Serieus: Als het waar is, heb je pech, anders heb je eigenlijk ook pech, want niemand die je serieus neemt.
pi_77833731
Ik zou eerst een brief naar de betreffende docent sturen waarin je vertelt dat je hebt vernomen dat hij dergelijke verhalen over je vertelt en dat je dat liever niet hebt. Mocht dat niet genoeg zijn, kan je sowieso een brief naar de schoolleiding sturen met hetzelfde verhaal.
Is dat nog niet genoeg dan komt het erop neer hoe de docent het verhaal aan zijn leerlingen vertelt, denk ik. Als het anekdotisch/voor de lol is dan heb je weinig kans. Maar als je kan aantonen (dmv leerlingen die daarvoor willen getuigen) dat hij je imago opzettelijk schade aan wilt brengen, sta je wat steviger.

Conclusie: Eigen schuld, leuk verhaal, natuurlijk vertellen mensen dat door
Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
pi_77833744
TS denkt hier ¤ 10.000,- voor te krijgen.

Helaas, dat gaat niet op bij Nijntje boxers.

pi_77835514
Smaad:
quote:
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
Is nu je reputatie geruineerd dan?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 08:57:13 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77835568
quote:

Vraag 1 van de rechter:
In welke zin bent u nu beschadigd in het normale leven?
Kunt u hierdoor niet meer normaal uw werk uitvoeren?
Bent u emotioneel zo beschadigd dat u professionele hulp nodig heeft?

Antwoord vraag 1:
Nee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:09:53 #19
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_77835812
En wie wil je nu aanklagen? De toiletdame omdat ze heeft gezegd dat je stinkt?

Get a life!
  Admin woensdag 10 februari 2010 @ 09:23:41 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_77836118
We zijn niet in amerika
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 februari 2010 @ 09:26:33 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77836177
*iets met billen branden en blaren... Dan had je je broek maar aan moeten houden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:34:04 #22
92279 N.icka
Windforce 11
pi_77836317
Je had gewoon je broek zo laag hangen dat je boxer te zien was en nu lacht iedereen je uit
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:35:57 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_77836355
*proest* Is dit serieus bedoeld?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:53:54 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77836733
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:44 schreef Legwieh het volgende:
3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

ook al was het waar, het algemeen belang eiste geen telastlegging.
Dat zeg jij. Een docent op de middelbare school handelt in het belang van het algemene fatsoen om de grootste loser uit de schoolgeschiedenis aan te halen, zodat de nieuwe generatie zulke fratsen niet meer uithaalt.

Dat docenten de publieke moraal hoog houden is in het algemeen belang.
pi_77836794
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Een docent op de middelbare school handelt in het belang van het algemene fatsoen om de grootste loser uit de schoolgeschiedenis aan te halen, zodat de nieuwe generatie zulke fratsen niet meer uithaalt.

Dat docenten de publieke moraal hoog houden is in het algemeen belang.

Plus natuurlijk dat ALS je reputatie verwoest is door een mededeling van een docent dat je je broek hebt laten zakken tijdens een schoolfeest, dat je reputatie op zijn minst 'kwetsbaar' is geweest om mee te beginnen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')