abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77854139
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:30 schreef Etimm het volgende:
Volgens mij kan het gewoon, ik heb de transformator overgenomen van iemand die H7 lampen had. De transformator werkt nu al 1,5 jaar probleemloos met mijn H1 lampen.

Persoonlijk zou ik alleen aftermarket xenon inbouwen als je projector lampen hebt. De lens in projector lampen zorgt ervoor dat het licht gefocussed wordt en minder verblind dan xenon in conventionele lampen.

Een afbeelding zou mijn verhaal wat duidelijker moeten maken... maar kan geen goede vinden
Eerste hit op Google met "FK Golf":
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 20:18:16 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77857934
Als xenonlampen in gewone reflectorkoplampen een slecht lichtbeeld geven, waar ligt dat dan aan ? Zelf denk ik dat het iets met de brandpuntsafstand te maken heeft. Kan dat kloppen ? Want dan moet het niet zo moeilijk zijn om daar een oplossing voor te verzinnen en uit te voeren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_77874552
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:18 schreef 2cv het volgende:
Als xenonlampen in gewone reflectorkoplampen een slecht lichtbeeld geven, waar ligt dat dan aan ? Zelf denk ik dat het iets met de brandpuntsafstand te maken heeft. Kan dat kloppen ? Want dan moet het niet zo moeilijk zijn om daar een oplossing voor te verzinnen en uit te voeren.
Volgens mij ligt dat aan het feit dat (ouderwetse, dus niet heldere) koplampen helemaal zijn ontworpen om het licht van halogeenlampjes zo goed mogelijk te verstrooien. Xenon is feller, moet (lijkt mij) meer gericht worden toegepast omdat ander het licht te veel verstrooid wordt door de behuizing die dus eigenlijk voor halogeenlampjes is ontworpen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 10:17:14 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77874670
Hmz, zolang ik dus geen glas kan slijpen kan ik gewone koplampen niet aanpassen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:32:14 #30
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_78620790
De lampjes van mijn H4 Bi-Xenon zijn zo ontworpen dat er geen verstrooid licht toonbaar moet zijn, zit een kapje overheen die dat voorkomt..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:04:27 #31
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_78647133
Een heleboel mensen weten niet dat er verschil in xenonlampen zit voor wat betreft de unit waar ze in horen.
Een belangrijk verschil is de codering D2R of D2S kan ook d1r of d1s zijn afhankelijk van de uitvoering van de lamp.
De 'R' is een lamp met afdekkingen op bepaalde gedeeltes om raar strooilicht te voorkomen. Deze lamp is bedoeld voor gebruik in reflectorunits

Voorbeeld van een D2R lamp.

Een 'S' lamp heeft deze afdekkingen niet en is bedoeld voor gebruik in projectorunits.

Voorbeeld van een D2S lamp.

Ga je nu 'S' lampen in een reflectorunit zetten dan kan je net zo goed de hele tijd met grootlicht aan rijden

Echter is het niet aan te raden om xenon te monteren in koplampen die geen helder glas hebben om verstrooiing (en dus verblinding van de tegenligger) te voorkomen

Ik rijd zelf nu een jaartje of 3 rond met een aftermarkt setje welke goed afgesteld is. De eerste die seint omdat hij (of zij) verblind word door mijn dimlicht moet ik nog steeds tegenkomen
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_78649539
Dat vind ik interessante en plausibel klinkende informatie, maar ik heb bij mijn H4 bi-xenon er een kapje overheen zitten. Als je grootlicht inschakelt dan schijnt het ding langs het kapje. Geldt dat dan daar niet voor? Heb je wellicht een link naar meer informatie over het verschil tussen S en R?
Hier had uw reclame kunnen staan.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:21:46 #33
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78651177
TVP, interessant materiaal hier
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:32:57 #34
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_78655831
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:53 schreef FransDeens het volgende:
Dat vind ik interessante en plausibel klinkende informatie, maar ik heb bij mijn H4 bi-xenon er een kapje overheen zitten. Als je grootlicht inschakelt dan schijnt het ding langs het kapje. Geldt dat dan daar niet voor? Heb je wellicht een link naar meer informatie over het verschil tussen S en R?
Ik ben vergeten te melden dat dit verhaal niet voor H4/Bi-xenon opgaat. Bij H4 lampen zitten groot en dimlicht in hetzelfde lampje. Als je een H4 gloeilamp bekijkt zie je dat er 2 gloeispiralen inzitten. 1 spiraal waar aan de onderkant een plaatje/spiegeltje zit, dit is je dimlicht en 1verder voorin het lampje waar niets omheen zit.
datt is jouw grootlicht. De H4 xenonlamp heeft echter maar 1 lichtbron in het glas. Afhankelijk van de plaats van het plaatje/lensje in de lamp word het brandpunt en dus groot/dimlicht bepaald.

Mijn auto heeft alleen xenon dimlicht (H7) en voor grootlicht aparte lampen/untis (H1)

Zal nog even kijken of ik verder wat info over S en R lampen kan vinden. Het is een tijdje terug dat ik dat opgezocht heb omdat ik toen een lagere kleurtemperatuur wou
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_78656671
Mijn bi xenon h4 had een mechanische groot en dim licht. Als ik groot licht aan deed hoorde je een klik en zag je het lampje bewegen.
pi_78673376
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn bi xenon h4 had een mechanische groot en dim licht. Als ik groot licht aan deed hoorde je een klik en zag je het lampje bewegen.
de mijne ook..
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_78703101
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

de mijne ook..
ok
pi_78723273
Ik wil een 6000K setje in laten bouwen bij de knakkers van Sky-cars.nl in Rotterdam. Heeft iemand ervaring met hun of een ander adresje waar het voor een betere prijs kan?
pi_78724263
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:29 schreef zoz het volgende:
Ik wil een 6000K setje in laten bouwen bij de knakkers van Sky-cars.nl in Rotterdam. Heeft iemand ervaring met hun of een ander adresje waar het voor een betere prijs kan?
En wat is de prijs daar?
pi_78724413
99,- voor een setje van infinity en 50,- voor het inbouwen.
pi_78724738
Zou ik niet doen, 6 tientjes bij heuts & inbouwen heb je zo gedaan zonder gereedschap oid.
Quote van Tjabbo:
pi_78724845
Ik neem aan dat zoz kwaliteit wil. Zou daarom wel gaan voor een goed merk maar laten inbouwen hoeft niet. Kan je best zelf met een rechterhand en de handleiding erbij.
pi_78724879
Maar zij stellen de lampen wel goed af. En daar heb ik geen kaas van gegeten
pi_78724955
Bij mijn punto is het rechter dimlicht zo moeilijk bereikbaar dat ik me afvraag of ik daar wel mee wil kloten.
pi_78725018
Dan moet je het laten doen en niet zeuren over de extra kosten.
pi_78725122
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan moet je het laten doen en niet zeuren over de extra kosten.
Ik zeur ook niet over de extra kosten.
pi_78725172
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:29 schreef zoz het volgende:
pi_78725262
Ik noem dat mijzelf laten informeren over de prijzen die er gevraagd worden.

Zeuren is als ik zou zeggen dat ik het te duur vind.

schatje
pi_78725278
wehhehehehe

Goedmerk voor 99 euro? Dacht het niet Als je toch cheap ass gaat kun je direct die van heuts pakken (ik ben er iig tevreden mee)..

Inbouwen stelt niks voor.
Quote van Tjabbo:
pi_78725302
en als je in de buurt van 077 woont pm me en doe ik het voor 100 euro all in.
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')