Eerste hit op Google met "FK Golf":quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:30 schreef Etimm het volgende:
Volgens mij kan het gewoon, ik heb de transformator overgenomen van iemand die H7 lampen had. De transformator werkt nu al 1,5 jaar probleemloos met mijn H1 lampen.
Persoonlijk zou ik alleen aftermarket xenon inbouwen als je projector lampen hebt. De lens in projector lampen zorgt ervoor dat het licht gefocussed wordt en minder verblind dan xenon in conventionele lampen.
Een afbeelding zou mijn verhaal wat duidelijker moeten maken... maar kan geen goede vinden
Volgens mij ligt dat aan het feit dat (ouderwetse, dus niet heldere) koplampen helemaal zijn ontworpen om het licht van halogeenlampjes zo goed mogelijk te verstrooien. Xenon is feller, moet (lijkt mij) meer gericht worden toegepast omdat ander het licht te veel verstrooid wordt door de behuizing die dus eigenlijk voor halogeenlampjes is ontworpen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:18 schreef 2cv het volgende:
Als xenonlampen in gewone reflectorkoplampen een slecht lichtbeeld geven, waar ligt dat dan aan ? Zelf denk ik dat het iets met de brandpuntsafstand te maken heeft. Kan dat kloppen ? Want dan moet het niet zo moeilijk zijn om daar een oplossing voor te verzinnen en uit te voeren.
Ik ben vergeten te melden dat dit verhaal niet voor H4/Bi-xenon opgaat. Bij H4 lampen zitten groot en dimlicht in hetzelfde lampje. Als je een H4 gloeilamp bekijkt zie je dat er 2 gloeispiralen inzitten. 1 spiraal waar aan de onderkant een plaatje/spiegeltje zit, dit is je dimlicht en 1verder voorin het lampje waar niets omheen zit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:53 schreef FransDeens het volgende:
Dat vind ik interessante en plausibel klinkende informatie, maar ik heb bij mijn H4 bi-xenon er een kapje overheen zitten. Als je grootlicht inschakelt dan schijnt het ding langs het kapje. Geldt dat dan daar niet voor? Heb je wellicht een link naar meer informatie over het verschil tussen S en R?
de mijne ook..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn bi xenon h4 had een mechanische groot en dim licht. Als ik groot licht aan deed hoorde je een klik en zag je het lampje bewegen.
En wat is de prijs daar?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:29 schreef zoz het volgende:
Ik wil een 6000K setje in laten bouwen bij de knakkers van Sky-cars.nl in Rotterdam. Heeft iemand ervaring met hun of een ander adresje waar het voor een betere prijs kan?
Ik zeur ook niet over de extra kosten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan moet je het laten doen en niet zeuren over de extra kosten.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:29 schreef zoz het volgende:
Ik wil een 6000K setje in laten bouwen bij de knakkers van Sky-cars.nl in Rotterdam. Heeft iemand ervaring met hun of een ander adresje waar het voor een betere prijs kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |