abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 februari 2010 @ 09:09:59 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_77797191
quote:
DEN HAAG - Volgens bijna de helft (44%) van de Nederlandse jongeren is het veilig om persoonlijke informatie op een sociale netwerksite te zetten. Van de Nederlandse jongeren heeft 51 procent wel eens uit nieuwsgierigheid gereageerd op een online benadering door iemand die ze niet kenden.

Dat blijkt uit een peiling van Microsoft die in elf Europese landen op MSN door ruim veertienduizend respondenten werd ingevuld in het kader van Safer Internet Day, de Europese dag voor internetveiligheid.

Uit een Nederlandse peiling van Digivaardig&Digibewust op MSN.nl onder bijna tienduizend respondenten, blijkt dat jongeren tot 25 jaar bijna allemaal van zichzelf vinden (88%) dat zij goed nadenken voordat zij iets online zetten. Maar is dat ook echt zo? Met de game ‘Think before you post’ kunnen de jongeren dat bewijzen. Het gaat om een spel waarin de fictieve Anna adviezen vraagt over wat ze wel en niet online moet posten op sociale media als Facebook, Hyves, Twitter en MSN. De game kan vanaf vandaag gespeeld worden op MSN.nl of via www.thinkbeforeyoupost.nl.

In het kader van Safer Internet Day bezoekt staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken vanmiddag de Haagse middelbare school Haganum. Met circa honderd jongeren, en diverse experts op het gebied van sociale media, praat de staatssecretaris over wat je wel en niet moet achterlaten op sociale netwerksites.

Heemskerk: “Internet biedt enorm veel mogelijkheden om je sociale netwerk te vergroten; je kunt banen aangeboden krijgen via online netwerken, oude bekenden weer ontmoeten en foto’s en van je vakanties met vrienden delen. Maar staan jongeren ook voldoende stil bij de gevolgen van het posten van persoonlijke gegevens? Daar willen we met de campagne ‘Think before you post’ op inspelen. Want het gaat lang niet altijd goed en jongeren lopen soms onnodig allerlei risico’s en belanden in vervelende situaties”.

Safer Internet Day
De Safer Internet Day is een jaarlijks terugkerende dag (elke tweede dinsdag in februari) waarop in heel Europa aandacht wordt gevraagd voor veilig internetgebruik door jongeren. De dag, die als thema heeft: ‘Think befor you post’, is een initiatief van de Europese Commissie. In Nederland vraagt het programma Digivaardig & Digibewust, dat mede wordt gefinancierd door de Europese Commissie, het ministerie van Economische Zaken en het bedrijfsleven op deze dag aandacht voor veilig gebruik van internet. Op www.saferinternetday.nl en www.saferinternet.org staat meer informatie over de diverse activiteiten in Nederland en andere landen op deze dag. Dit jaar besteden ook niet-Europese landen aandacht aan het onderwerp.

Over het programma Digivaardig & Digibewust
Digivaardig & Digibewust is een samenwerkingsverband tussen bedrijfsleven, overheid en maatschappelijke organisaties om het aantal mensen dat niet of nauwelijks digitale vaardigheden heeft terug te brengen en om het verantwoord en veilig gebruik van digitale middelen te stimuleren. Het programma wordt gesteund door het ministerie van Economische Zaken, de Europese Commissie en diverse bedrijven (KPN, UPC, Microsoft, NVB, IBM, NVPI, SIDN). Meer informatie is te vinden op www.mijndigitalewereld.nl.
Persbericht.

Volgens mij is dat dikke onzin. Er zijn genoeg mensen die zomaar alles online pleuren op hyves en andere sites. Foto's info adressen....

Jonge meisjes die hun hele leven openbaar maken op hyves. Een openbaar profiel met al je informatie is imho al verkeerd. Je weet nooit wie er allemaal op je hyves loopt te loeren naar info om er vervolgens verkeerde dingen mee te doen.

Dit is ook een van de weinige campagnes van de overheid die ik wel zinvol vind. Dagelijks blijkt dat er weer iemand zo naďef is geweest om te geloven dat iedereen op internet goede bedoelingen heeft... Ook op FOK!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 09:12:24 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77797245
Tijdens een enquete weet iedereen hoe het moet, maar 1 sec daarna zijn het alweer vergeten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77797414
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:12 schreef Netsplitter het volgende:
Tijdens een enquete weet iedereen hoe het moet, maar 1 sec daarna zijn het alweer vergeten.
Dat dus... En sowieso een onderzoek gebaseerd op bezoekers van msn.nl, die resultaten kan ik niet echt serieus nemen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:20:17 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_77797438
Op basisscholen geven ze tegenwoordig les in 'Veilig Internetten' waarvoor de leerling een diploma kan krijgen. Da's imo een goede manier om iig al tijdig aan te geven wat wel en wat niet verstandig is op the webzzzz.
Je moeder is een hamster
pi_77797549
Het is inderdaad maar net wat je online zet. Voorzichtigheid is altijd op z'n plaats, temeer omdat potentiële werkgevers tegenwoordig ook volop googlen. En dat is lastig wanneer je een unieke naam hebt, zoals ik (Ik ben namelijk nog nooit iemand op internet tegengekomen met exact dezelfde naam als ik) of wanneer bepaalde informatie eenvoudig naar jou valt te herleiden.
pi_77797585
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:20 schreef Crutch het volgende:
Op basisscholen geven ze tegenwoordig les in 'Veilig Internetten' waarvoor de leerling een diploma kan krijgen. Da's imo een goede manier om iig al tijdig aan te geven wat wel en wat niet verstandig is op the webzzzz.
wat mij betreft is dat niet nodig. zo filter je de retards eruit.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:29:30 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_77797661
Op werk zoeken we ook potentiele werknemers op via google, naar hyves, facebook e.d. Mensen waar zo min mogelijk info over te vinden is krijgen de voorkeur. Is een stilzwijgend beleid sowieso snap ik de behoefte van mensen niet om zichzelf in the picture te gooien via allerlei sites.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_77797880
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:29 schreef controlaltdelete het volgende:
Op werk zoeken we ook potentiele werknemers op via google, naar hyves, facebook e.d. Mensen waar zo min mogelijk info over te vinden is krijgen de voorkeur. Is een stilzwijgend beleid sowieso snap ik de behoefte van mensen niet om zichzelf in the picture te gooien via allerlei sites.
Nou ja... zo min mogelijk.... - Als er echt helemaal NIKS over je valt te vinden, lijkt me dat ook geen goede zaak. Als je op mijn naam zoekt, ontdek je een hobby waar ik tijd in steek. Diezelfde hobby zou ik trouwens ook netjes onderaan mijn CV vermelden, aangezien het een creatieve tijdsbesteding is en dat is mijn vakgebied een pluspunt. Het is denk ik maar net wat er over je valt te vinden. Met de opmars van zaken als Twitter en Facebook gaan bedrijven (en hun werknemers) zich ook via die media manifesteren en bepaalde netwerken opbouwen. Ik merk bij mezelf de behoefte om mijn privé- en zakelijke leven toch echt gescheiden te houden.
pi_77798052
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Volgens mij is dat dikke onzin. Er zijn genoeg mensen die zomaar alles online pleuren op hyves en andere sites. Foto's info adressen....
Die 88% denken zelf dat ze goed bezig zijn, dat zegt eigenlijk alleen maar dat ze niet begrijpen wat de consequenties kunnen zijn van wat ze online zetten.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:47:53 #10
189978 controlaltdelete
pi_77798149
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nou ja... zo min mogelijk.... - Als er echt helemaal NIKS over je valt te vinden, lijkt me dat ook geen goede zaak. Als je op mijn naam zoekt, ontdek je een hobby waar ik tijd in steek. Diezelfde hobby zou ik trouwens ook netjes onderaan mijn CV vermelden, aangezien het een creatieve tijdsbesteding is en dat is mijn vakgebied een pluspunt. Het is denk ik maar net wat er over je valt te vinden. Met de opmars van zaken als Twitter en Facebook gaan bedrijven (en hun werknemers) zich ook via die media manifesteren en bepaalde netwerken opbouwen. Ik merk bij mezelf de behoefte om mijn privé- en zakelijke leven toch echt gescheiden te houden.
Ik zeg ook zo weinig mogelijk. Maar mensen die zichzelf te kijk zetten met allerlei foto's e.d. kunnen het vergeten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:51:01 #11
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_77798238
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zeg ook zo weinig mogelijk. Maar mensen die zichzelf te kijk zetten met allerlei foto's e.d. kunnen het vergeten.
In wat voor richting moet ik denken als we praten over jouw werk? Ik denk dat dat nogal een groot verschil uit kan maken namelijk.
Je moeder is een hamster
pi_77798301
Wat een kul. Sociale netwerksites zijn per definitie niet veilig om persoonlijke informatie op te zetten.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:54:35 #13
189978 controlaltdelete
pi_77798332
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:51 schreef Crutch het volgende:

[..]

In wat voor richting moet ik denken als we praten over jouw werk? Ik denk dat dat nogal een groot verschil uit kan maken namelijk.
Overheid waar en wat hou ik liever voor me.
pi_77798484
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:54 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Overheid waar en wat hou ik liever voor me.
Doe je ook aan waterboarding voor de overheid ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')