Achtergrond:Ik ben bezig met een online boekings-systeem voor Indonesische luchtvaartmaatschappijen (het ontbreekt daar nog vrijwel aan helaas). Ik heb hiervoor toegang tot een boekings-engine van een Indonesisch bedrijf, maar daar kan het in voorkomen dat vlucht-tijden niet 100% correct vermeld zijn. Om fouten te voorkomen heb ik daarom besloten voor het boeken een controle uit te voeren op de website van de maatschappij om te kijken of de vlucht wel op dat tijdstip vertrekt.
Probleem:Voor de meeste maatschappijen kan ik gewoon een HTTP POST doen met PHP die de juiste gegevens tevoorschijn tovert. Tot zo ver gaat alles goed. Echter zijn er een paar websites waarbij dit niet werkt. Althans, ik krijg het niet werkend voor die websites.
Ik maak gebruik van
Snoopy om een browser te emuleren en de gegevens op te halen, maar als ik een post doe naar de website van
Mandala Air dan krijg ik steevast een 500 internal server foutmelding terug, teken dat er iets niet goed gaat met het posten van de gegevens.
Ik heb het vermoeden dat het fout gaat omdat er gebruik wordt gemaakt van postbacks, waardoor bepaalde gegevens (POST/GET/Cookie) anders doorgegeven worden dan ik denk/kan zien met the addon HttpFox.
Vraag:Heeft er iemand tips over hoe dit op te lossen op een fatsoenlijke manier? Of is er iemand die 'toevallig' wel de post-data terug kan krijgen van die website door gebruik van een emulator? Ben beperkt tot PHP op mijn webserver en ik ben zelf geen geleerde in PHP, dus mochten termen vreemd over komen, dan weet je waardoor het komt.