abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:42:59 #1
1169 BigDick
size DOES matter
pi_4102169
Zoals ik hem ken
is dit geen politieke moord. Volkert heb ik in 89 leren kennen in de tijd dat ik in wageningen studeerde.
Zoals veel studenten in Wageningen vol idealisme. Intelligent ook, maar met een overdadige interesse voor dieren en planten, en veel minder in mensen. Vanuit dat idealisme ook de vereniging Milieu-offenief opgericht, een zeer succesvolle juridisch strijdende club, die gemeenten voor het gerecht daagde als er illegaal uitbreidingen van Bioindustrie plaatsvonden. Daarvoor kende de veiligheidsdienst hem in relatie tot dierenbevrijdingsacties, razende rooiers en ziedende bintjes (tegen gentechnologie).
De overgang van 'wilde' acties naar succesvol en gecoordineerd juridisch strijd leveren is een lijn die niet aansluit op de moord op Pim Fortuyn. Het sluit zeker niet aan op waar milieuoffensief en zijn omgeving voor staan. Bovendien speelde Pim Fortuyn hoegenaamd geen enkele rol in het Milieudebat. (op een paar bontfok issues na)
Al helemaal niet speelde mee (meen ik) dat Pim Fortuyn tegen immigratie of de islam zou zijn, milieuactivisten houden zich met andere dingen bezig.
Wat overblijft is (en hier baseer ik me op info uit de media) dat Volkert sinds de geboorte van zijn kind overspannen thuis zat. Dat daar persoonlijke oorzaken aan ten grondslag liggen, en dat er uiteindelijk iets geknapt is. Of het een wanhoopsdaad is geweest, een black out, een hoop op roem (zijn advocatenkantoor is meen ik ook bekend van de verdediging van de extreem linkse RAF terroristen) blijft gissen, maar ik denk dat we het in die hoek moeten zoeken.

Dus geen demonisering van Fortuyn door de Media, geen haatcampagne, maar een optimaal slachtoffer voor een krankzinnige actie.

Na de schok van gister, nu dan de schok voor mij dat ik de dader ken. Ken als een intelligente, bevlogen jongen. Met geweldig leuke mensen om hem heen, waarvan ik zijn naaste medewerker ken als in en in goed, iemand die letterlijk geen vlieg kwaad zou doen.

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar ergens ben ik blij en opgelucht dat het geen buitenlander is, geen links of rechts georienteerde politieke activist. Geen groepering, maar een geflipte eenling die toevalig ook voor het milieu opkwam.

Hoe dieptriest het uiteindelijk ook is.

Erik

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_4102184
*stil*
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:44:43 #3
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4102187
te simpel
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4102198
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:44 schreef Strolie75 het volgende:
te simpel
Ik vind van niet. Soms kunnen dit soort dingen gewoon heel banaal, heel simpel en heel zonder flauwekul zijn. Sterker nog, dat zijn ze meestal.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_4102206
*heel stil*
pi_4102211
quote:
te simpel
Idd, standaard "kletspraatje van bekende van de dader"...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4102214
uit elke hoek en onder elke stoeptegel kruipen ze vandaan..
om maar vooral te melden dat de laffe aanslag op Pim niets te maken heeft met hun clubje.
pi_4102226
.
pi_4102234
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:46 schreef Koos Voos het volgende:
om maar vooral te melden dat de laffe aanslag op Pim niets te maken heeft met hun clubje.
om hun politieke standpunten over Pims lijk heen te verkondigen.
pi_4102236
quote:
te simpel
Hoezo?

Teleurgesteld dat er geen groen links complot achter zit ofzo?

pi_4102241
Zoals ik al eerder aangaf, dit is geen profiel van een moordenaar. Ik geloof nog steeds niet dat hij het heeft gedaan. Wat dat aangaat loopt de media over van tegenstrijdigheden.
Elke kont heeft twee gezichten
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:49:05 #12
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4102249
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef RJ.81 het volgende:

[..]

Hoezo?

Teleurgesteld dat er geen groen links complot achter zit ofzo?

Denk niet dat ie dat bedoelde ..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_4102262
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef proximity het volgende:

Zoals ik al eerder aangaf, dit is geen profiel van een moordenaar.

Waarschijnlijk was degene die Mijndert Tjoelker doodschopte ook eerst geen moordenaar. En degene die zijn pistool leegschoot op een discotheek. Etc...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:49:46 #14
23614 greesy
always fun
pi_4102264
Weet niet zo goed wat ik hier over moet zeggen.

Ik denk dat veel (bijna alle) mensen, die de dader verder niet kende, hier absoluut geen begrip voor kunnen opbrengen. Hij heeft nou eenmaal Pim Fortuyn vermoord. Daar verandert niets aan of hij nou gestoord was ja of nee.

Hij woonde in Harderwijk. Ik woon er nog geen 5 minuten vandaan. Net niet in Harderwijk. Daar ben ik blij om!!!! Ik zou me doodschamen als ik er woonde. Ookal is dat nergens voor nodig, weet ik. Maar het gevoel is er wel. Ik werk er wel namelijk.

Of het nou een beste vent was ja of nee, hij heeft heel Nederland geschokt door Pim te moorden, en hoe! Dan ben je niet gezond.

sorry, ik kan hier wel uren over praten zonder er uit te komen.
Ik ben er nog helemaal kapot van!

just be who you want to be
pi_4102267
quote:
te simpel
Je wilt gewoon dat het komt door de media en politiek. Je moet een zondebok hebben. Anders ben je niet tevreden.
It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:51:28 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4102293
Ik geloof hier niet in. Zo'n biefreakje doet zoiets niet, zeker niet als hij net vader is, dat gaat er bij mij niet in. Bovendien, was mi de aanslag goed gepland! En dat zonder dat zijn vrouw er van af wist...

Nee hoor, ik geloof er niet in...!

pi_4102294
We kennen de motieven van de dader nog steeds niet, maar ik moet steeds denken aan die aanslag op Ronald Reagan, gepleegd door een idioot die indruk wilde maken op Jody Foster.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:53:13 #18
24964 Frggl
»» »»
pi_4102311
Ongelofelijk hoe de Fortuyn-aanhangers maar willen blijven geloven dat het om een politieke moord gaat. Kijk eens verder dan je neus lang is en probeer niet meteen het slechtste te denken van de links-aangangers plz ..
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:53:35 #19
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4102324
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Meneer_Aart het volgende:
Je wilt gewoon dat het komt door de media en politiek. Je moet een zondebok hebben. Anders ben je niet tevreden.
Onzin, ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat zij voor een deel medeverantwoordelijk zijn maar dat die idioot die de trekker overhaalde de hoofdschuldige is.

Als je de dader als ENIGE hiervoor verantwoordelijk stelt, dan creëer je pas een zondebok.

Het was een "lone nutcase" en geen links complot, maar hij is niet zomaar tot zijn daad gekomen. De hetze tegen Fortuyn heeft hier zeker aan bijgedragen!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 07-05-2002 20:56]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:53:51 #20
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_4102327
*wil vloeken en tieren en @#$^#^@#$!@$*

Laat ik m'n kop maar houden ook...

*tot 10 telt*

dinsdag 7 mei 2002 @ 20:53:52 #21
1169 BigDick
size DOES matter
pi_4102328
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef greesy het volgende:
Weet niet zo goed wat ik hier over moet zeggen.

Ik denk dat veel (bijna alle) mensen, die de dader verder niet kende, hier absoluut geen begrip voor kunnen opbrengen. Hij heeft nou eenmaal Pim Fortuyn vermoord. Daar verandert niets aan of hij nou gestoord was ja of nee.

Ik wil benadrukken dat ik geen begrip probeer te kweken, en dat ik er zelf in de verte verte er geen begrip voor op kan brengen. Wat dat betreft voel ik hetzelfde als ieder ander.

Wat ik wil zeggen is dat, naar mijn mening, geen complot, haatcampagne of politiek daad ten grondslag ligt aan het afgrijselijke gebeuren.

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:53:53 #22
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4102330
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was degene die Mijndert Tjoelker doodschopte ook eerst geen moordenaar. En degene die zijn pistool leegschoot op een discotheek. Etc...

dat zijn "spontane daden"daar lijkt mij deze aanslag te goed gepland voor...
pi_4102332
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:51 schreef Frenkie het volgende:
Ik geloof hier niet in. Zo'n biefreakje doet zoiets niet, zeker niet als hij net vader is, dat gaat er bij mij niet in. Bovendien, was mi de aanslag goed gepland! En dat zonder dat zijn vrouw er van af wist...

Nee hoor, ik geloof er niet in...!

Die ouders van die jongen in Erfurt wisten het toch ook niet. Mensen die geesteziek zijn kunnen heel goed dingen verbergen. Dat is juist het gevaarlijke er aan.
pi_4102335
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Nee, deze verklaring oogt gewoon iets 'te gemaakt'.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:55:56 #25
19105 Noayla_
Love me tender
pi_4102360
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef proximity het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf, dit is geen profiel van een moordenaar. Ik geloof nog steeds niet dat hij het heeft gedaan. Wat dat aangaat loopt de media over van tegenstrijdigheden.
Maar wat is volgens jou dan het profiel van een moordenaar?
Uiteindelijk is ieder mens in staat tot moord.

De moord op Pim Fortuijn wijst echter wel op verregaande ontoerekeningsvatbaarheid van de dader.

Hoe lief hij ook voor z'n vrouw, kind en collega's mag zijn geweest....

Veel psychopaten of andere engerds blijken toch ook vaak een of ander huisdier te hebben waar ze liefdevol voor zorgden terwijl ze aan de andere kant de meest vreselijke misdaden begingen...

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 07-05-2002 20:57]

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')