"Hi allemaal!"quote:Op maandag 8 februari 2010 10:59 schreef Floor-Sofie het volgende:
Hi allemaal,
Ik ben vorige week geslaagd voor spw3 kinderopvang en ben nu druk aan het solliciteren.
Veel vacatures zijn er niet op dit moment in mijn regio (oost NL) dus ik zal veel open sollicitaties moeten sturen.
Natuurlijk zijn er meer mensen die zo denken, dus ik wil graag dat mijn brief er uitspringt![]()
Wat is een goede openingszin voor een sollicitatiebrief, kan iemand me helpen?
Dankjewel!!
Ook al zo'n afgezaagde schoolregel.quote:
Ik vind deze eigenlijk wel erg sterk. Mits je beide punten verder goed uitwerkt in je brief natuurlijk.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:03 schreef eleusis het volgende:
Kwaliteit verhogen én geld besparen? Dat kan! Lees verder...
Tja, afgezaagd of niet, regel of niet, mensen kijken er naar.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ook al zo'n afgezaagde schoolregel.
Ligt er een beetje aan. Als het voor een of andere serieuze functie is in een of ander stijf bedrijf, dan niet.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:15 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Ik vind deze eigenlijk wel erg sterk. Mits je beide punten verder goed uitwerkt in je brief natuurlijk.
quote:Op maandag 8 februari 2010 11:03 schreef eleusis het volgende:
Hoi ik ben FLoor-Sofie en ik zeok een baan.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
Ls,
Via deze weg wil ik u graag vermaken met de inhoud van deze brief.
quote:Op maandag 8 februari 2010 11:20 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Hoi ik ben FLoor-Sofie en ik zeok een baan.
Haha bedankt he,quote:Op maandag 8 februari 2010 11:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
hoi
ik ben floor-sofie en ik ben egt heel goed!!! ben 22 jaar en eindeljik klaar met mn studie. vond mn studie egt nie leuk meer, hep maar 1 dag in de weke steeds naar me studie gegaan, rest werken. zo niet leuk vont ik het. wil nu graag iets met kinderen doen of zo, maakt me niet zo veel uit wat. ben al bij diverse mensen in deventer al weggestuurd omdat ik niets met kinderen zou hebben maar dat is niet zo hoor!!! o ja, mijn studie heet trouwens spw.
xxx floorsofie
quote:Op maandag 8 februari 2010 11:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
hoi
ik ben floor-sofie en ik ben egt heel goed!!! ben 22 jaar en eindeljik klaar met mn studie. vond mn studie egt nie leuk meer, hep maar 1 dag in de weke steeds naar me studie gegaan, rest werken. zo niet leuk vont ik het. wil nu graag iets met kinderen doen of zo, maakt me niet zo veel uit wat. ben al bij diverse mensen in deventer al weggestuurd omdat ik niets met kinderen zou hebben maar dat is niet zo hoor!!! o ja, mijn studie heet trouwens spw.
xxx floorsofie
ps: hep referensies in mijn cv gezed maar bel ze anders maar niet. beter van niet, ze hebben het misschien wel heel druk :-S
Allereerst: GEFELICITEERD!quote:Op maandag 8 februari 2010 10:59 schreef Floor-Sofie het volgende:
Hi allemaal,
Ik ben vorige week geslaagd voor spw3 kinderopvang en ben nu druk aan het solliciteren.
Veel vacatures zijn er niet op dit moment in mijn regio (oost NL) dus ik zal veel open sollicitaties moeten sturen.
Natuurlijk zijn er meer mensen die zo denken, dus ik wil graag dat mijn brief er uitspringt![]()
Wat is een goede openingszin voor een sollicitatiebrief, kan iemand me helpen?
Dankjewel!!
Al die meiden vinden zichzelf altijd een beetje gek, dus dat hoort er ook nog bij.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
hoi
ik ben floor-sofie en ik ben egt heel goed!!! ben een gekkke meid van 22 jaar en eindeljik klaar met mn studie. vond mn studie egt nie leuk meer, hep maar 1 dag in de weke steeds naar me studie gegaan, rest werken. zo niet leuk vont ik het. wil nu graag iets met kinderen doen of zo, maakt me niet zo veel uit wat. ben al bij diverse mensen in deventer al weggestuurd omdat ik niets met kinderen zou hebben maar dat is niet zo hoor!!! o ja, mijn studie heet trouwens spw.
xxx floorsofie
ps: hep referensies in mijn cv gezed maar bel ze anders maar niet. beter van niet, ze hebben het misschien wel heel druk :-S
quote:Op maandag 8 februari 2010 11:46 schreef 54cm het volgende:
[..]
Al die meiden vinden zichzelf altijd een beetje gek, dus dat hoort er ook nog bij.
Denk eerst na over de volgorde in de brief, dus idd eerst je aanhef enzo, maar daarna eerst hoe je in contact bent gekomen met het bedrijf/advertentie.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:16 schreef Floor-Sofie het volgende:
Geachte mijnheer/mevrouw,
Creatief, zorgzaam, enthousiast, flexibel.
Mijn naam is *** , ik ben 22 jaar en zojuist geslaagd voor de opleiding SPW 3 Kinderopvang.
Deze opleiding heb ik in de BBL richting gevolgd; 1 dag school, en 4 dagen werken. Op diverse peuterspeelzalen in Deventer heb ik werkervaring opgedaan.
op school leer je inderdaad de standaard sollicitatiebrief schrijven, maar heb liever iets wat opvalt
Want? De situatie in Friesland is hetzelfde als in de rest van Nederland?quote:Op maandag 8 februari 2010 12:30 schreef willempjewever het volgende:
Ik zie het zo in tientalle kinderdagverblijven e.d. hier in Friesland , neem aan dat het overal zo geregeld is.
Vergelijk het met de situatie in de supermarktbranche. Iedereen die 18 wordt krijgt geen nieuw contract. Of je nu in Limburg of in Friesland werkzaam bent.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:34 schreef error_404 het volgende:
Want? De situatie in Friesland is hetzelfde als in de rest van Nederland?
Dat is wel verdacht snel?quote:Op maandag 8 februari 2010 15:28 schreef Floor-Sofie het volgende:
Iedereen bedankt,
heb een brief gemaakt en gemaild,
binnen 10 minuten een reactie: volgende week sollicitatiegesprek!!
ja, goedgelovig enzo... komop zeg, als het daadwerkelijk 10 minuten was is je brief niet eens gelezen / beoordeeld.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:36 schreef Floor-Sofie het volgende:
hoezo verdacht, ik ben er wel blij mee haha
succes. Ik zal aan je denkenquote:Op maandag 8 februari 2010 15:28 schreef Floor-Sofie het volgende:
Iedereen bedankt,
ik ben niet naief,quote:Op maandag 8 februari 2010 15:42 schreef willempjewever het volgende:
[..]
ja, goedgelovig enzo... komop zeg, als het daadwerkelijk 10 minuten was is je brief niet eens gelezen / beoordeeld.
Bij de stichting kinderopvang waar ik contacten mee heb gaan de sollicitatieprocedures toch heel anders (gelukkig). Maar in iedergeval veel succes en trap niet te snel in de 0 uren contractvalkuil en doe wat onderzoek naar het bedrijf als je het niet kent, er wordt ook aardig wat gerommeld in deze branche.
quote:Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef Chinless het volgende:
[..]
succes. Ik zal aan je denken
Deventer, is dat nie vlakbij Wilp?
Maar de vraag die ons allen natuurlijk bezighoudt: wat was nou je openingszin?quote:Op maandag 8 februari 2010 15:28 schreef Floor-Sofie het volgende:
Iedereen bedankt,
Eigenschappen opnoemen heeft geen zin. Dan kan ik ook wel een hele lijst oprakelen waarbij ik mezelf een veer in den aarsch steek. Zulke zaken komen wel naar voren in het gesprek. Daar kan je ze dan ook toelichten.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:16 schreef Floor-Sofie het volgende:
Geachte mijnheer/mevrouw,
Creatief, zorgzaam, enthousiast, flexibel.
Mijn naam is *** , ik ben 22 jaar en zojuist geslaagd voor de opleiding SPW 3 Kinderopvang.
Deze opleiding heb ik in de BBL richting gevolgd; 1 dag school, en 4 dagen werken. Op diverse peuterspeelzalen in Deventer heb ik werkervaring opgedaan.
op school leer je inderdaad de standaard sollicitatiebrief schrijven, maar heb liever iets wat opvalt
Geld besparen?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:03 schreef eleusis het volgende:
Hmmm, SEX en dan je voorliefde voor kinderen kenbaar maken? Lijkt me geen goede binnenkomer bij een KDVquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:13 schreef Dwan het volgende:
*** S E X * S E X * S E X * S E X * S E X * S E X * S E X * S E X * S E X * S E X ***
Zo nu ik eindelijk jullie aandacht heb wil ik je attenderen op mijn voorliefde voor...........
Het wordt toch invalwerk en dan mag je opdraven als iemand ziek is, meer dan 1300 bruto in de maand scoor je dan echt niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 07:41 schreef Bassfly het volgende:
Dan komt er zeker een salarisvoorstet van ¤ 1300,- bruto.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:02 schreef Kaza het volgende:
[..]
Hmmm, SEX en dan je voorliefde voor kinderen kenbaar maken? Lijkt me geen goede binnenkomer bij een KDV
Nah, kan wel imo.. Bij een functie met een relatief laag denkniveau is hier niets mis mee. Als iemand solliciteert voor een leidinggevende functie met minimaal HBO/WO denkniveau is dit idd een no-go... Maargoed: congrats TSquote:Op maandag 8 februari 2010 19:00 schreef Fortitudo het volgende:
en bovendien je hebt je naam al onderaan je brief staan en je leeftijd staat in cv
waarom zou je dat in hemelsnaam opnoemen?
dit is wel een erg informele simpele inleiding. Ik zou je er direct uitfilteren. En dit bedoel ik niet in positieve zin.
Maar je hebt je gesprek, congrats.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:24 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Bij een functie met een relatief laag denkniveau is hier niets mis mee.
Zet eens voor de gein in je brief dat je een vast aantal uren wilt werken op vaste dagen, moet je zien hoeveel reacties je dan krijgt...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:53 schreef Floor-Sofie het volgende:
heb dezelfde brief (aangepast natuurlijk) naar een ander KDV gestuurd,
donderdag gesprek, ze belde net
Nee he, eerst de schoonmaakbranche met de interieurverzorgsters en nu de mbo opleidingen die het etiketje pedagogisch medewerker geven? Hoe kwamen ze op het idee? Even een dagje meekijken op de universiteit bij de faculteit der maatschappij- en gedragswetenschappen en het woord pedagogie is blijven hangen? Afschuwelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:23 schreef Trusten het volgende:
Enthousiaste pedagogisch medewerkster met positieve instelling biedt zich aan!
I rest my case en zal niet wederkeren in dit topic, ik kan het niet meer aanzienquote:De pedagogische kwaliteit van de opvang in Nederlandse kinderdagverblijven is opnieuw gedaald, zo blijkt uit een landelijke meting van het Nederlands Consortium Kinderopvang Onderzoek (NCKO). Het NCKO, een samenwerkingsverband van de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit Nijmegen, constateert dat pedagogisch medewerkers in onvoldoende mate beschikken over de vaardigheden die nodig zijn om de ontwikkeling van het kind te bevorderen.
quote:Op maandag 8 februari 2010 17:44 schreef Floor-Sofie het volgende:
Creatief, zorgzaam, flexibel.
Mijn naam is *** , ik ben 22 lentjes jong, aantrekkelijk, zie bijbehorende foto, kortom alles wat een bedrijf zoals u zoekt. Tevens ben ik ook zojuist geslaagd voor de opleiding SPW 3 Kinderopvang.
dat was mijn openingszin. Kort en krachtig vind ik zelf, en het werkte blijkbaar haha
Het is geen etiketje voor mensen die de opleiding hebben gedaan maar een functienaam van mensen die op een kinderdagverblijf/BSO werken. Als je je bezig houd met de opvoeding van kinderen dan is dat toch niet zo'n vreemde functienaam? Ze noemen je toch geen pedagogisch expert of orthopedagoog ofzo?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:07 schreef willempjewever het volgende:
pedagogisch medewerker geven
quote:Pedagogiek of opvoedkunde is de studie van de manier waarop volwassenen (ouders, opvoeders, onderwijzers) jeugdigen grootbrengen met een bepaald doel.
Gelijk heb je! You go girlquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:10 schreef Floor-Sofie het volgende:
@ Trusten: dankje, iemand die het snapt!
Werken met kinderen (KDV) wordt vaak als 'dom' werk gezien, maar het is zoveel meer. Zeker de kinderen van mij hebben al veel problemen, en het wordt alleen maar erger.. Ik kan een bijdrage leveren aan verbetering en dat doe ik graag.
MBO-ers worden vaak als minder of niet slim gezien, dat vind ik zo'n onzin, het werk wat ik nu doe en wil gaan doen vind ik geweldig en past bij me, wat interesseert het mij dan wat voor niveau het is..
Je bent al moeder?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:10 schreef Floor-Sofie het volgende:
Zeker de kinderen van mij hebben al veel problemen
Zoals?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:04 schreef Floor-Sofie het volgende:
oops haha nee,
dat moest kinderen van tegenwoordig zijn, ik werk nu op een peuterspeelzaal en wat die kleintjes allemaal al meemaken
Ze moeten buiten spelen, in de frisse lucht! Eek!quote:
De dingen die je opnoemt, zijn van alle tijden en hedentendage niet erger dan 10 of 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:25 schreef Floor-Sofie het volgende:
kinderen van net 2 waarvan de ouders al uit elkaar zijn,
kinderen van bijna 4 die naar de basisschool gaan en geen woord Nederlands spreken en verstaan,
kinderen die mishandeld worden (kras in het gezicht 'mama was boos op mij'),
kinderen die ontvoerd worden (helaas meegemaakt),
een meisje (3) waarvan de moeder in de gevangenis zit,
een kindje dat haar ouders niet kent en opgroeit bij opa en oma,
een jongetje van 2 uit een arm gezin, zodat hij de hele dag in dezelfde luier loopt,
meisje van 3 jaar dat veel te dik is voor haar leeftijd, omdat ze constant snoep en suiker te eten krijgt..
en nog zoveel andere dingen..
Jij zegt dat je spw3 doet. Dan ga ik er vanuit dat jij MBO niveau 3 hebt gehaald. MBO valt niet onder hoger onderwijs, dus hoe zou jij het dan noemen TS?quote:
Gefeliciteerdquote:
Van Harte: uit de voorbeelden die je geeft blijkt hoe belangrijk je werk is ! .quote:
quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:21 schreef AnneX het volgende:
Overigens vond ik de aanhef van je brief geniaal.
Ongezien had je al kunnen komen werken voor mij.
Zijn ze in Friesland allemaal zo positief? Wat een gigantische (af)zeiker(d) ben jij!quote:
quote:Op maandag 8 februari 2010 17:44 schreef Floor-Sofie het volgende:
Creatief, zorgzaam, flexibel.
dat was mijn openingszin. Kort en krachtig vind ik zelf, en het werkte blijkbaar haha
Dat dus jaquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Een Woody Woodpeckerbrief (mijn naam is ***, ik ben zeven jaar en ik doe Woody Woodpecker na).
Nou ja, fijn dat ie toch gewerkt heeft!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |