abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77734097
Post-rock elementen, synthesizers die je eargasms bezorgen, zwelgen in de zang, zeer diverse albums die stuk voor stuk érg lekker zijn, fijne lyrics, kortom: Archive.

MySpace
Wiki

Archive is een relatief onbekend (en onderschat ) bandje, maar zeker een eigen topic waard.

15 jaar geleden begonnen, met als eerste album Londinium (1996) met alleen maar triphop.

Daarna volgde Take My Head (1999).

Het 3e album You All Look The Same To Me (2002) is wat psychedelischer en lijkt wat invloeden van Mogwai en Pink Floyd te hebben.

Noise (2004) is - wat samenhang betreft - nog het minst sterke album, maar kent wel sterke nummers.

Lights (2006) compenseert dat gebrek aan samenhang echter ruimschoots.

De laatste uit de reeks is Controlling Crowds (2009).

Een half jaar later volgde de sequel Controlling Crowds IV (2010).

Oh ja, en tussendoor hebben ze de soundtrack van de film Michel Vaillant (2003) gedaan.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:15:08 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_77734428
Goede band. Beetje jammer dat je Again alleen niet neerzet...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_77734900
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:15 schreef TC03 het volgende:
Goede band. Beetje jammer dat je Again alleen niet neerzet...
Goeie. Hij was bij mij nog nooit 'gevallen', totdat ze 'm op hun één na laatste concert in Nederland speelden.
pi_80177789
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 03:27 schreef krioro het volgende:
Over Archive las ik laatst wat, moet ik nog gaan ontdekken, want voor zover ik gehoord heb is dat ook hele toffe muziek.
Goed topic! Nog niet alles wat hier gepost is geluisterd, maar iig al meer dan voorheen, en alles wat ik tot nu toe gehoord heb is nog steeds allemaal tof.
full stops and exclamation marks
pi_83270699
quote:
Op zondag 11 april 2010 04:23 schreef krioro het volgende:

[..]

Goed topic! Nog niet alles wat hier gepost is geluisterd, maar iig al meer dan voorheen, en alles wat ik tot nu toe gehoord heb is nog steeds allemaal tof.
Ik raak niet uitgeluisterd. Londinium blijf ik overigens nog steeds het minst sterke album vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 55% gewijzigd door Xa1pt op 25-06-2010 02:46:30 ]
pi_83270813
Deze liveversie van Bullets klinkt echt onwaarschijnlijk goed:

(even voorbij de Fransen spoelen)
pi_83271068
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 02:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik raak niet uitgeluisterd. Londinium blijf ik overigens nog steeds het minst sterke album vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ik wilde dit topic al opzoeken om te vragen met welk album ik moet beginnen volgens de kenners.

Jij vindt Londinium het minste zie ik, is dat omdat het uitsluitend trip hop is? Dat zou voor mij namelijk geen negatief punt zijn, aangezien ik daar erg van houd.
pi_83271071
Nieuwe album vond ik erg goed, met name Bullets en Collapse/Collide.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_83271146
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 03:33 schreef krioro het volgende:

[..]

Ah ik wilde dit topic al opzoeken om te vragen met welk album ik moet beginnen volgens de kenners.

Jij vindt Londinium het minste zie ik, is dat omdat het uitsluitend trip hop is? Dat zou voor mij namelijk geen negatief punt zijn, aangezien ik daar erg van houd.
Dan moet je 'm zeker luisteren. Ik heb over het algemeen ook niets tegen trip hop, maar dit heeft me nog niet echt weten te pakken.

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Xa1pt op 25-06-2010 07:52:43 ]
pi_88313835
Zo, eindelijk eens mijn eerste Archive album aangeschaft!

Ik ben toch gegaan voor You All Look The Same To Me, omdat dat volgens velen het Archive-geluid goed weergeeft. In eerste instantie zag ik er een beetje tegenop omdat ik Again wat zwaar vond, maar het album in z'n geheel is prima te doen. Enigszins donker, maar niet te, door de afwisseling.

Nu ben ik om en kan ik de rest eens goed gaan beluisteren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2010 04:09 schreef Xa1pt het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_88313855
Londinium is ook tof hoor! :) Zeker als je van Portishead e.d. houdt, ik vind het een heerlijke warme sound hebben.
pi_88389410
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 02:01 schreef StormWarning het volgende:
Londinium is ook tof hoor! :) Zeker als je van Portishead e.d. houdt, ik vind het een heerlijke warme sound hebben.
Nou, Londinium inmiddels ook geluisterd. Slecht vind ik het niet, maar het doet me verder weinig moet ik zeggen. Idd een warme sound, en ik heb m'n trip hop juist graag kil en scherp.

Goed dat ik daar niet mee begonnen ben, ik vind het latere werk toch echt een stuk beter.
pi_148554054
Zo kennen we Archive niet, maar ze kunnen het goed hebben ^O^

Beste track van het album:

Album is uit/gelekt.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: