quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:45 schreef Slickk het volgende:Er is nog veel discussie en vaagheid over wat 'electro' nou precies is. Een genre zoals Rock is vrij makkelijk, als je een nummer hoort weet je ook dat het Rock is. Met Electro heb je dit niet zo snel. Je hebt veel nummers die allemaal onder electro vallen, maar die soms ook heel erg verschillend kunnen zijn.
Dat vind ik ook wel echt het mooie aan dit muziekgenre - veel afwisseling, veel verschillende stijlen maar toch ongeveer dezelfde richting. Iets harde electro noem ik al gauw techno en iets softere, langzamere electro noem ik zelf house.
Bij drum n bass is dat bijvoorbeeld heel wat gestructureerder. Daar maken alle nummers gebruik van een break op een tempo ergens tussen de 170 en 180 bpm. Qua sfeer kan het dan uiteraard alle kanten op gaan.
Daarom ook mijn opmerking over elektro. Want bijvoorbeeld techno heeft dan weer een heel andere feeling eigenlijk. Volgens mij is het tempo ook anders.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.