Het lijkt er inderdaad wel op ja. Nee, geen verzekering voor ziektekosten oid.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:40 schreef Adfundum het volgende:
Ze betaalt je niet bruto uit, ze betaalt je gewoon zwart en jij werkt zwart, met alle consequenties die daar aan vast zitten.
Ze ontduikt namelijk zo ook de andere werkgeverspremies. Ben je nu wel verzekerd voor ziektekosten/bedrijfsongevallen en derglijke?
Maar er zijn zoveel AIO's. Is daar geen speciale regeling voor? Kun je niet alsnog via de uni betaald worden? Desnoods betaalt je promotor het geld aan de uni, en de uni weer officieel aan jou.
Thanks!! Dat is zeker interessant! Ik mail het even naar de andere AIO door.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:57 schreef ijsklont het volgende:
Misschien is dit interessant voor je: http://www.hetpnn.nl/index.php?id=newsmanager&s=pnnbiz&news=fc1bd1ed12&lang=nl . Volgens mij is het niet meer toegestaan om bursalen aan te stellen.
quote:Op zondag 7 februari 2010 15:06 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Thanks!! Dat is zeker interessant! Ik mail het even naar de andere AIO door.
Alleen, ik heb mijn contract natuurlijk wel al getekend. Heb ik nu nog wel een poot om op te staan? Zij had mij van tevoren gewaarschuwd dat ik geen ziektekostenverzekering ed had. Ik had er toen eigenijk te weinig bij stil gestaan.
Oh zo, ja nee ik heb gewoon een ziektekostenverzekering. Maar als ik ziek wordt krijg ik van mijn promotor geen geld oid. Geen sociale voorzieningen dus.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:57 schreef desub het volgende:
[..]
Een ziektekostenverzekering is verplicht. En zolang je de nominale premie aan je verzekeraar betaalt ben je verzekerd. De vraag is wel wie de inkomensafhankelijke premie mag betalen.
Als jij een contract hebt getekend, waarbij na enige tijd blijkt dat je promotor je zwart uitbetaald en geen sociale premies ed afdraagt..... dan zal JIJ niet de persoon zijn wie dit aangerekend wordt. Bursalen mogen niet meer, exact om dit soort slavernij-constructies te voorkomen.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:06 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Thanks!! Dat is zeker interessant! Ik mail het even naar de andere AIO door.
Alleen, ik heb mijn contract natuurlijk wel al getekend. Heb ik nu nog wel een poot om op te staan? Zij had mij van tevoren gewaarschuwd dat ik geen ziektekostenverzekering ed had. Ik had er toen eigenijk te weinig bij stil gestaan.
De werkgever, het is immers een werkgeverslast. Allen voor specifieke uitzonderingen mag en 'bruto' uitbetaald worden. Al het andere is netto....quote:Op zondag 7 februari 2010 18:57 schreef desub het volgende:
[..]
Een ziektekostenverzekering is verplicht. En zolang je de nominale premie aan je verzekeraar betaalt ben je verzekerd. De vraag is wel wie de inkomensafhankelijke premie mag betalen.
Dus er wordt niet voldaan aan het BWquote:Op zondag 7 februari 2010 19:37 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Oh zo, ja nee ik heb gewoon een ziektekostenverzekering. Maar als ik ziek wordt krijg ik van mijn promotor geen geld oid. Geen sociale voorzieningen dus.
Het gesprek met mijn belastingman is 4 maart pas. Dat wacht ik eerst af, voordat ik verdere stappen richting belastingdienst of promotor onderneem. Helaas ligt mijn promotor al sinds december uitgeschakeld thuis, en ik bespreek het liever (nog) niet over de telefoon of mail. Als zij gewoon op het instituut was geweest had ik het waarschijnlijk wel al opgegooid, maar nu wacht ik het eerst even af.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:32 schreef aloe_vera het volgende:
Hoe is het hier nu verder mee gegaan? Ben je een gesprek met je promotor aangegaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |