abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2010 @ 13:22:40 #51
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77727713
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Die collega's mogen ze ook zo hebben van me hoor, ik kan ze missen als kiespijn. En de hele week overdag opgesloten zitten in een hok zonder ramen, dát is pas deprimerend. Thuis heb ik in ieder geval nog daglicht. En dan nog de hele dag moeten doen alsof je het leuk vindt.

(Ja, ik overdrijf ook nu, maar ik zou serieus liever thuisblijven met behoud van levensstandaard, alleen mag ik dat van mezelf niet omdat ik vind dat ik iets bij moet dragen).
Je kan ook eens kijken of ZZP wat voor je is? Ik kon eerder ook niet in bedrijven werken vanwege de sfeer die er vaak hangt. "geld verdienen voor de baas, plezier hebben doe je maar in je eigen tijd"

Toen heb ik gekozen om maar systeembeheer te gaan doen voor mij zelf.

En zo zijn er tal van mogelijkheden. Alleen door de zogenaamde crisis word het wel allemaal wat moeilijker om een gezond bedrijf te starten en te blijven houden. mensen houden het geld liever in de pocket doordat er aangepraat wordt dat wij in een crisis zitten, maar dat is een mistekend beeld want iedereen zegt het, maar als je het op de man af vraagt heeft niemand het echt slecht.
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:20 schreef Maeghan het volgende:

[..] Ik zou mezelf in ieder geval echt niet als zielig bestempelen (tenminste niet om het financiele deel).
En zo hoort het ook
pi_77727735
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:18 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het geeft je wel een ding, dat absoluut niet onderschat mag worden: sociale status
Hoeveel sociale status denk je dat je hebt in laaggeschoold werk? Mensen hebben in sommige functies totaal geen respect voor je. Hiervoor werkte ik in een supermarkt, m'n familie was teleurgesteld in me en klanten behandelen je als vuil. Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor meer mensen.

Ik schaam me nu gewoon als ik zeg wat ik doe, terwijl ik gestudeerd heb.
Sanity is (not) statistical
pi_77727812
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:13 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Ja ik snap het soms ook niet echt.

Ik heb elke maand een vast inkomen via UWV van ¤750 het zou meer moeten zijn ¤940 maar op de een of andere manieren willen ze niet over de brug komen

Maar ik werk daarnaast wel gewoon voor mijn geld. Waardoor ik per maand op 11/1200 uitkom. OK het is geen topinkomen maar je kan er zekerwel goed van leven hoor.

Kijk als je een jaar of 40 bent en je komt in de ww dan heb je pech, want dan kan je met zo'n laag inkomen geen leuk spaarvarkentje opbouwen voor de oudere dag maar als je nog jong bent komt het echt wel allemaal een keer goed met je hoor.
Dan klopt het wel hoor. De Wajong is 714 euro bruto als je 65-80% arbeidsongeschikt bent (als je die uitkering hebt). Die uitkering vult je inkomen aan. Iemand die volledig arbeidsongeschikt is, krijgt 1071 euro bruto.

Wajong + werk is helemaal niet gek als je geen schulden hebt. Het is geen vetpot, maar je kunt je eigen inkomenspositie relativeren, wetende dat er mensen in de schulden zitten. Met die insteek ben ik de bijstand positief doorgekomen.
pi_77727874
Hey tof n serieus topic over autisme, nja autisme is niet tof, maar goed kheb het zelf ook.
*doet doorlezen*
Big boys toys!!
pi_77727881
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:22 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Je kan ook eens kijken of ZZP wat voor je is? Ik kon eerder ook niet in bedrijven werken vanwege de sfeer die er vaak hangt. "geld verdienen voor de baas, plezier hebben doe je maar in je eigen tijd"

Ik ben naar de open dag van de KvK geweest, maar dit soort dingen is nu juist een van de problemen waar ik tegenaan loop. Het is te veel info, te veel regelgeving, te veel geregel. Ik kom er gewoon niet uit, ik krijg geen overzicht voor mezelf van hoe ik dat moet doen.

Maar goed, ik wil dus weer gaan studeren, maar naast m'n baan. En dan deze keer iets waarvan ik denk dat ik er wel werk mee kan vinden, en het liefst ook werk bij de overheid of een adviesbureau, omdat te commercieel me niet zo ligt. En als dat niet werkt, dan denk ik dat het maar gewoon opgeef =P

Overigens, ik heb bij GL dus heel erg het gevoel dat mensen daar veel ruimdenkender zijn, makkelijker, meer begrip hebben voor mensen met andere ideeen of mensen met problemen. Ik heb het daar met niemand gehad over mijn vermoedens over asperger, maar ik voel me daar gewoon niet zo onder druk gezet. Ik doe wat ik kan en dat wordt gewaardeerd. Dus ik voel me wat dat betreft daar heel erg thuis. <3 Geitenwollensokken <3
Sanity is (not) statistical
pi_77727957
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:23 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hoeveel sociale status denk je dat je hebt in laaggeschoold werk? Mensen hebben in sommige functies totaal geen respect voor je. Hiervoor werkte ik in een supermarkt, m'n familie was teleurgesteld in me en klanten behandelen je als vuil. Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor meer mensen.

Ik schaam me nu gewoon als ik zeg wat ik doe, terwijl ik gestudeerd heb.
Ik doe niet zo zeer laag geschoold werk, alleen doe ik het wel zonder opleiding, ik leer tijdens mijn werk elke dag.
Maar de ene klant behandeld mij als oud vuil en de ander ziet me staan, vraagt, let op me, werkt mee, Die laatste, daar kom ik er het meeste van tegen gelukkig!
Big boys toys!!
pi_77727997
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:22 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

En zo zijn er tal van mogelijkheden. Alleen door de zogenaamde crisis word het wel allemaal wat moeilijker om een gezond bedrijf te starten en te blijven houden. mensen houden het geld liever in de pocket doordat er aangepraat wordt dat wij in een crisis zitten, maar dat is een mistekend beeld want iedereen zegt het, maar als je het op de man af vraagt heeft niemand het echt slecht.
[..]

En zo hoort het ook
Ik lees hier best veel over. Mensen die een eigen bedrijf starten. Maar daarvoor moet je toch goed kunnen netwerken met mensen en relaties onderhouden? Ja, voor veel functies kun je beter een of meerdere benen missen dan dat je Asperger hebt. Maar los daarvan, is het een beetje te doen om als ZZP'er te werken?
pi_77728094
quote:
Op zondag 7 februari 2010 01:04 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Net als: Mark my words. Ook zo'n zelfde uitspraak
O dat waren de woorden die ik eigenlijk moest gebruiken
quote:
Leuk voor je maar aan dat soort uitspraken hebben anderen echt helemaal niks
Waarheid is altijd hard
quote:
Het komt er gewoon op neer dat bedrijven tot nu vrij de keuze hebben gehad om vrijwillig mensen aan te nemen die wat meer aandacht nodig hebben.
Het is allemaal veel te vrijblijvend. Dat is het probleem. Het huidige stelsel is puur gebaseerd op zoveel mogelijk geld verdienen. Winstmaximalisatie, winner takes it all leidt altijd tot ratrace...... Ik vind het echt naïef met de gedachte dat bedrijven "sociaal"kunnen zijn onder die randvoorwaarden.
quote:
Dat lijkt te falen dus nu gaat UWV met subsidies strooien om autis aan de bak te helpen en dat lijkt wel aan te slaan. Maarja dat weten we pas over 5 jaar natuurlijk
Wensdenken. Bedrijven willen ze gewoon niet. Tja.
pi_77728168
quote:

[..]

Dat bedoel ik. Die collega's mogen ze ook zo hebben van me hoor, ik kan ze missen als kiespijn. En de hele week overdag opgesloten zitten in een hok zonder ramen, dát is pas deprimerend. Thuis heb ik in ieder geval nog daglicht. En dan nog de hele dag moeten doen alsof je het leuk vindt.

(Ja, ik overdrijf ook nu, maar ik zou serieus liever thuisblijven met behoud van levensstandaard, alleen mag ik dat van mezelf niet omdat ik vind dat ik iets bij moet dragen).
Ik wil ook gewoon werken. Thuis zitten is af en toe best leuk. Maar op den duur gaat dat ook vervelen.
quote:
[..]

Nou ja, voor mij is het makkelijk in ieder geval. Ik weet stedelijk al op wie ik precies wil stemmen, maar in m'n eigen deelgemeente is de keuze wat moeilijker.
Deelgemeente heb ik geen last van.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:40:44 #60
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77728224
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:32 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik lees hier best veel over. Mensen die een eigen bedrijf starten. Maar daarvoor moet je toch goed kunnen netwerken met mensen en relaties onderhouden? Ja, voor veel functies kun je beter een of meerdere benen missen dan dat je Asperger hebt. Maar los daarvan, is het een beetje te doen om als ZZP'er te werken?
Het is wel zwaar, mensen claimen je vaak. dat vind ik een van de mindere kanten. Ik zet namelijk niet snel dingen van mij af. En als ik een klant niet direct kan helpen voor een oplossing maar beloof het op te zoeken dan zijn ze wel eens bot want ze verwachten van een systeembeheerder dat ie een lopende database is

Maar goed. op den duur leer je het wel van je af te zetten of beter gezegd je leert het om je er niet druk om te maken.

En van dat netwerken en socializen, ik was ook geen prater totdat ik met mensen over mijn hobby kon praten wat dus computers was. en daardoor is het balletje bij mij gaan rollen.

Zoek dus uit waar je goed ijn bent en kijk of er markt voor is
pi_77728259
quote:
Op zondag 7 februari 2010 05:20 schreef Perico het volgende:
Arbeidsreintegratie buro Maecon in Heerlen heeft zoveel aan mij verdiend in het verleden.. was lucratief voor hen om mij steeds verder met de rug tegen de muur te zetten. En de sociale dienst maar voor hun diensten betalen.

Erg dat het kantoor nog bestaat. Incompetentie ten top.
Ik vraag me nog af hoe lang dit nog zo kan doorgaan. Ook ik ben goed voor de gek gehouden. Buro lacht zich kapot.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:43:49 #62
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77728296
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Wensdenken. Bedrijven willen ze gewoon niet. Tja.
Wel als er subsidies tegenover staan
pi_77728343
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik moet nog kijken op wie ik ga stemmen in maart. Waarschijnlijk wordt het GL of een andere linkse partij.
Gelukkig. Je bent ene wijs man. Garnalen hersens stemmen op rechts.
pi_77728394
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:43 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Wel als er subsidies tegenover staan
Ja, het is te triest voor woorden. Puur een geldelijke motivatie.

Maar goed, ik zal er maar niet meer woorden aan vuil maken . Ik heb gewoon ernstige bedenkingen aan een kapitalisme zoals we dat nu in een doorgeslagen vorm kennen.

Goed, tijd voor iets leuks
pi_77728408
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig. Je bent ene wijs man. Garnalen hersens stemmen op rechts.
Waar stem jij op?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77728441
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar stem jij op?
SP.

Helaas hebben wij in onze gemeenteraad deze partij niet. Dan wordt het PvdA
pi_77728494
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

SP.

Helaas hebben wij in onze gemeenteraad deze partij niet. Dan wordt het PvdA
Hier doet de SP ook niet mee. Maar Pvda vind ik geen alternatief eigenlijk
14 SHADES OF GREY
pi_77728530
quote:

[..]

Mag volgens mij niet van de arbeidsinspectie. Knap onmenselijke situatie trouwens
pi_77728561
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mag volgens mij niet van de arbeidsinspectie. Knap onmenselijke situatie trouwens
Tuurlijk mag dat wel. Waar ik werk komt ook geen direct daglicht binnen. Ik zit opgesloten in een fabriek
14 SHADES OF GREY
pi_77728572
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hier doet de SP ook niet mee. Maar PvdA vind ik geen alternatief eigenlijk
Ben ik eigenlijk met je eens

PvdA is vandaag de dag veel te rechts geworden. Zelfs PVV is op onderdelen zelfs linkser dan PvdA

Maar ja, geen ander alternatief bij ons......Bij ons is PvdA de meest linkse.
pi_77728640
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat wel.
Ow.......Nou ja, misschien dat het voor kantooromgeving dat geldt oid. Ik weet het niet.
quote:
Waar ik werk komt ook geen direct daglicht binnen. Ik zit opgesloten in een fabriek
Tja Maar wat doe je daar voor werk?
pi_77728686
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:53 schreef Juup© het volgende:
Politiek
Het is jammer dat autisten zo eerlijk zijn anders zouden wij goeie politici zijn. Emapthie hebben de meeste autisten namelijk niet veel.

Verder +1
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben ik eigenlijk met je eens

PvdA is vandaag de dag veel te rechts geworden. Zelfs PVV is op onderdelen zelfs linkser dan PvdA

Maar ja, geen ander alternatief bij ons......Bij ons is PvdA de meest linkse.
Ik stem inderdaad ook altijd op de minst erge partij.
14 SHADES OF GREY
pi_77728701
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow.......Nou ja, misschien dat het voor kantooromgeving dat geldt oid. Ik weet het niet.
[..]

Tja Maar wat doe je daar voor werk?
Kwaliteitscontrole van koffie, thee en instantproducten
14 SHADES OF GREY
pi_77728911
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Kwaliteitscontrole van koffie, thee en instantproducten
Vind je dat niet leuk werk? Ik vind je wel een kwaliteit mannetje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')