Jij bent ver weg, maar mijn verlangen voor jou dichtbij
Het is koud en nat buiten, het is weer aan het sneeuwen.
"Jakkes" zei: Felix starend uit het raam, "moet ik hier in fietsen?".
na een kreun en een sjor trekt hij zijn kleding aan,
"wakker worden slaapkop! je komt nog te laat op school" roept de moeder van Felix.
"Ik ben al wakker" kreunt Felix die net het laatste kwijl van zijn mond veegt.
Felix staat en kijkt rond in zijn kamer.
De kamer heeft 2 ramen uitkijkend op een veld, bedekt met sneeuw.
zijn donkerpaarse tapijt is bedekt met-"Felix, kom je nou? straks kom je echt te laat".
Niet realiserend dat hij in gedachten wasweggezonken, pakte hij zijn tas en rent naar beneden, pakt een appel en sprintte naar zijn fiets.
terwijl hij aan het rennen was dacht hij zijn moeder te horen zeggen iets over niet zo te moeten dromen,
maar dat kon hij ook gedroomdt hebben.
Terwijl Felix zijn best deed om stabiel te blijven in de vele sneeuw op zijn barrelende fiets, reflecteerde hij
over de avond daarvoor.
plotseling voelde hij een opwelling, een traan kroop tervoorschijn, hij wou zo graag nog eens haar voelen.
een kus, een knuffel.
maar nee, zij woont hier niet, ze woont hier ver vandaan, Noorwegen.
Felix kon nog net een auto ontwijken, "klooio" gromde hij.
Toen hij aankwam op school deed Felix zijn sociale masker voor, aardig en leuk voor iedereen,
dat hield ze wel op afstand.
School had hem slecht gesteld, de leraar was onredelijk over zijn 5 minuten te laat komen en de rest van de tijd leek traag voort te kruipen, alles wat hij kon doen was aan Line denken, en zijn reizen naar Noorwegen.
het gevoel van haar lichaam, haar lippen, haar armen, de geur van haar zweet en de smaak van haar lippen.
Nu kon hij tenminste naar huis, achter zijn computer, wachten op haar en gamen tot ze er is.
hij keek terug op hoe hij haar had ontmoet, een jaar geleden, toen hij nog 18 was.
alles wat er gebeurde was het lot, alles wat hij deed, was buiten zijn normale omgang.
zelfs de leeftijd zou niet kloppen, zij 41, hij 18.
de week daarna gierde de hormonen en emotie's door hun lijf, ze konden niet stoppen, ze wouden het niet.
na 6 maanden kon hij niet wachten, niet smachten, niet langer verlangen, hij moest haar vasthouden, hij moest weten of ze echt was, en of hij niet dit geluk zelf bedacht.
Felix schrok, dat bekende geluid, de Skijp (trademark) toon.
zij was hier ! Line is hier !
die hele avond zaten ze gezellig te praten, te plagen en te lachen.
achterin Felix zijn hoofd bleef het maar krabben.. "ik wil je vasthouden, voor altijd.." zei hij tegen haar.
ze lachde zachtjes, "og jeg, deg" zei ze zachtjes..
[ Bericht 0% gewijzigd door Silverchip op 11-02-2010 14:52:42 ]