abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79266801
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:24 schreef Modus het volgende:
Omdat ze niet geassocieerd willen worden met VMBO Marocmooiboys die allemaal al bij de C1000 werken? .
Onder andere. En ze doen dit ook omdat wanneer de de omaatjes en de opaatjes, die sowieso al niet tuk zijn op Marokko, boodschappen gaan doen worden aangesproken in verstaanbaar Nederlands.
pi_79267897
Wat ik dan weer niet snap is dat AH het blijkbaar toelaat dat menig vakkenvuller tegenwoordig in zijn onderbroek staat te werken, oftewel met zijn broek onder zijn reet.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:15:50 #103
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79268261
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:35 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Er werd mij links en rechts verteld dat je minstens Havo nodig hebt om koffiejuf te worden. En Havo.VWO moet doen om bij de AH aangenomen te worden.

Zou je als groot groot bedrijf dat tot in Amerika reikt, het beter doen op de beurs dmv. het niveau van het personeel dat je bezit. En dat er alleen gekekn wordt naar de diplomas/CV's of toekomstperspectieven van je werknemers.. Zou het?

Dat is mijn wilde idee dus ^^
Dude.. wat een redenatie ...

...

...wat was jouw school-advies?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_79268333
Ligt geheel aan de normen en waarden van het management per winkel.
Net als aanname van alleen havo/vwo leerlingen.

Gewoon gebaseert op onzin gezien het criteria is om teamleider te worden binnen AH, VMBO niveau is (al prefereren ze havo/vwo-ers voor de functie omdat men wil dat mensen doorstromen binnen de organisatie)
pi_79281001
22 jaar geleden deed ik mijn boodschappen bij, wat toen de torro was. Aan de kassa zat een vlotte meid die vertelde dat ze HAVO deed en aan de kassa was echt een bijbaan. Maar, vertelde ze er meteen achetraan, ik heb van de kassa meiden de laagste opleiding. Na dat ze mijn verbaasde gezicht meldde ze dat de eis HAVO/VWO was op het niveau aan de kassa hoog te houden. Er was immers keuze genoeg.
Later merkte je dat met het afnemen van de economische crisis het niveau van de kassadames omlaag ging. Ik wil iig niet kijken naar een kauwgom knauwende bliepmiep. Meer zijn ze niet want terugtellen met geld terug geven , snappen wat het wisselgeld wordt met bijgeven . Treurig, diep treurig! Van mij mag het niveau aan de kassa hoger. En min inziens doet AH dat nu. Aanbod genoeg.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_79281761
Bij ons in de AH nemen ze juist het liefst Marokkanen aan van 16, vmbo niveau. Die werken het hardst.

Er is weleens geklaagd door de buurt dat er teveel Marokkanen werken, daarna zijn ze wat Nederlanders gaan aannemen havo/vwo niveau. Maar daar hadden ze niks aan...
pi_79281821
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:37 schreef Buschetta het volgende:
-MBO'ers zullen minder snel dingen aannemen, autoriteits problemen hebben etc. Dommer dus.
Ben het met je eens op deze opmerking na, als er iets is dat "dom" is, is het wel alles zomaar aannemen wat iemand zegt.
<hr>
pi_79294951
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 02:36 schreef ABombali het volgende:
Bij ons in de AH nemen ze juist het liefst Marokkanen aan van 16, vmbo niveau. Die werken het hardst.

Er is weleens geklaagd door de buurt dat er teveel Marokkanen werken, daarna zijn ze wat Nederlanders gaan aannemen havo/vwo niveau. Maar daar hadden ze niks aan...
Sorry, daar heb ik andere ervaringen mee!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:13:08 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_79299450
Omdat havo/vwo-ers wat serieuzer en minder crimineel op dezelfde 15 jarige leeftijd zijn dan hun vmbo leeftijdsgenoten.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:13:49 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_79299488
quote:

Wat een gelul
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:18:08 #111
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_79299683
Minder crimineel, dus. Waar haal je die nonsense vandaan als ik vragen mag? Iets van een valide bron, gaarne?

Stigmatiseren en generaliseren.
pi_79303968
quote:

Dat zullen dan toch echt wel de Marokkanen zijn die rechtstreeks naar hier zijn gekomen en niet diegenen die afstammen uit een familie die hier al enkele generaties verblijft...
pi_79304041
Ik doe ook vwo , maar bij ons gaat het niveau van Tl t/m Vwo
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:24:47 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79316074
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vermoed van wel. Je personeel is toch verantwoordelijk voor het beeld dat je bedrijf oproept bij de klanten. En Havisten/VWOers zijn over het algemeen toch wat beter gemanierd dan VMBOers.
Blanke nederlanders uit een rijke buurt ook, meteen alle allochtonen maar buitensluiten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79317484
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Blanke nederlanders uit een rijke buurt ook, meteen alle allochtonen maar buitensluiten?
Generaliseren is cool
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79324429
Ts weet het antwoord zelf ook wel
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:18:32 #117
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_79329134
Omdat vmbo'ers meer stelen dan havo en vwoklanten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_79329353
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:54 schreef yosander het volgende:
Raar, merk hier anders niets van.
Ken mensen die VMBO doen en gewoon bij de Albert Heijn werken.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:16:21 #119
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_79336215
Toen ik er werkte (tot 3 jaar geleden) was het ook zo dat ze toch liever mensen aannamen die op zijn minst havo deden. Na een tijdje namen ze ook vmbo'ers aan, en toen kregen we behoorlijk wat klachten dat het niveau van de kassamiepen flink achteruit gegaan zou zijn. Er werd niet goed teruggegeven en/of slecht te woord gestaan.

Toen is 'mijn' AH eens gaan kijken waar dit aan lag. Toen bleek dat ook de havisten en hoger er vaak niks van bakken. Deden geen moeite geld netjes terug te tellen, vouwden de bon niet op of vergaten te vragen naar bonus/airmiles/acties. Dit lag volgens de mensen die hierop aangesproken werden ook aan de manier waarop ze zijn ingewerkt. Dit gaat in tijden dat het bedrijf krap zit met personeel snel en gehaast. Maar er zijn een paar ook gewoon ontslagen omdat ze gewoon echt het minimale van het minimale deden.

Het heeft dus ook te maken met hoe je wordt ingewerkt, wat je motivatie is om te gaan werken (doe je het voor het geld, of vind je het ook leuk om te werken en ergens voor te staan) en in welke mate je gestimuleerd wordt om je best te doen door je baas en/of collega's.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_79338732
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat is wat ik mij afvraag. Waarom moet je tegenwoordig op zn minst havo/vwo doen om bij een AH filiaal te mogen werken. Althans dat is wat ik heb begrepen.
Omdat ik zulke types als klant liever niet tegenkom als personeel.

Dood aan iedereen met een diploma onder havo/vwo
pi_79389437
bij de snackbar hier in de buurt durven ze tegenwoordig ook al minimaal vwo te vragen waarom zo hoog? gewoon omdat het kan! Overaanbod aan enthousiaste jongeren die de handen willen laten wapperen en een groot tekort aan bijbanen, dan krijg je dit soort absurde eisen.

vwo om patat te kunnen bakken
  zaterdag 20 maart 2010 @ 23:54:55 #122
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_79392221
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:18 schreef Emu het volgende:

[..]

Fuck you, ga zelf maar je muren stucken, je auto APK-keuren en je vaatwasser repareren.

Of zijn ze op dat moment opeens wel goed genoeg voor je?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_79392474
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:18 schreef Emu het volgende:

[..]

Je schrijft anders wel als iemand die een flink stuk onder het HAVO/VWO zit..

Ja wat wil je nou? Welke types wil je liever niet tegen komen. En dude als klant / als personeel...
pi_79399062
Dit verschilt gewoon van supermarkt tot supermarkt, lijkt me.

Zo werk ik bij een supermarkt waar de gemiddelde leeftijd vrij hoog is. Veel mensen in de leeftijdscategorie van 22-27. Daar heb je gewoon meer aan dan jongetjes en meisjes van 15, 16 en 17. Meer ervaring, beter inzetbaar, representatiever, etc.

Bij mijn werk wordt ervaring/leeftijd dus wel gewaardeerd, opleiding doet er werkelijk niet toe hier, en terecht, in dit geval. Maar ik kan me voorstellen dat een selectie aan de poort (havo+) al dat ook ten goede komt, afhankelijk van bijvoorbeeld de omgeving waar de supermarkt gevestigd is.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:35:21 #125
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_79402855
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:24 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik vind dit de beste opmerking tot nu toe. Maar vakkenvullen kan toch iedereen.
Ben het niet eens met je 2de zin. Er zijn echt mensen die er niets van bakken
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')