http://www.gva.be/antwerp(...)leraars-klappen.aspxquote:* 0 reacties
* E-mail bericht
* Bookmarken/Delen
21:54 Twee leerkrachten van basisschool De Tandem 2 werden vrijdagmiddag aangevallen en geslagen door een 35-jarige moeder, haar zonen van 15 en 17 jaar en drie kennissen (16, 19 en 23), allen uit Mortsel. Een leraar is een week werkonbekwaam, een collega raakte lichtgewond.
De zes waren verhaal komen halen nadat het dochtertje van de vrouw in de voormiddag door een leraar was terechtgewezen. “Omdat ze een grote mond opzette, werd ze apart gezet om af te koelen”, luidt de versie van de school. “Ze werd hardhandig aangepakt”, stelt de familie.
De verdachten worden alleszins allen voorgeleid voor het parket. Na verder onderzoek wordt beslist of ze zich later voor de jeugd- en/of strafrechter moeten verantwoorden.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
http://www.gva.be/antwerp(...)leraars-klappen.aspx
moeder + 2 zonen + 3 kennissen komen dus basisschool binnenvallen en tuigen 2 leerkrachten af...
ik mag hopen dat hiervoor effectieve celstraffen worden uitgedeeld... dit moet een traumatische gebeurtenis zijn geweest voor de aanwezige kinderen... wat een kansloos volk zeg... bah.
Begrijpend lezen is moeilijk? Haar zonen van 15 en 17 worden niet bedoeld als de aanwezige kinderen dat waren de klasgenoten van die jongere dochter natuurlijk. Die zonen waren meegenomen om te komen meppen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Idd, arme zielige kleine kindertjes, direct een traumateam naar die school toesturen en de kindertjes wekenlang laten tekenen wat voor vreselijks ze hebben meegemaakt, ze moeten vooral veel steun en psychische begeliding hebben. Is slachtofferhulp al ingeschakeld?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:40 schreef mirved het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk? Haar zonen van 15 en 17 worden niet bedoeld als de aanwezige kinderen dat waren de klasgenoten van die jongere dochter natuurlijk. Die zonen waren meegenomen om te komen meppen.
Ik ben het niet eens met ouders die verhaal komen halen op deze manier máár, het is Belgie en daar gaan leerkrachten soms iets anders om met kinderen dús kan ik mij na het lezen van zo'n krantenstukje wél voorstellen dat er mogelijk iets meer aan de hand is. Uiteraard ontkennen leerkrachten dat áltijd.quote:De zes waren verhaal komen halen nadat het dochtertje van de vrouw in de voormiddag door een leraar was terechtgewezen. “Omdat ze een grote mond opzette, werd ze apart gezet om af te koelen”, luidt de versie van de school. “Ze werd hardhandig aangepakt”, stelt de familie.
En dit?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:43 schreef Stuart het volgende:
Zulke asociale mensen moet je gelijk opsluiten voor enkele maanden en het kind uit huis plaatsen. Uitkeringen stopzetten en daarna naar een heropvoedingskamp sturen
Dat kan ik me nog wel herinneren. Ontslag op staande voet en aanklagen voor mishandeling. Sluit ook maar voor een paar (minstens 6) maanden op. Vind geweld immers onacceptabel en barbaars.quote:
Zie daar een leraar die nog echt weet hoe het moetquote:
Dat is ook maar een momentopname. Dat was in het Bijzonder Onderwijs. Ik wil die leerkracht niet goedpraten, maar werd naar het schijnt het bloed onder de nagels gehaald.quote:
Het was bij collega's bekend dat het niet de eerste keer was dat hij zo 'leuk' met de leerlingen omgingquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:14 schreef pagadder het volgende:
[..]
Dat is ook maar een momentopname. Dat was in het Bijzonder Onderwijs. Ik wil die leerkracht niet goedpraten, maar werd naar het schijnt het bloed onder de nagels gehaald.
En als het dochtertje in het krantenartikel uit de OP nu jouw dochter zou zijn en was thuisgekomen met een soortgelijk verhaal over haar leraar en je dochter zat onder de blauwe plekken?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat kan ik me nog wel herinneren. Ontslag op staande voet en aanklagen voor mishandeling. Sluit ook maar voor een paar (minstens 6) maanden op. Vind geweld immers onacceptabel en barbaars.
dan ga je niet met 6 mensen er naar toe om de betreffende persoon en zijn collega af te rossen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En als het dochtertje in het krantenartikel uit de OP nu jouw dochter zou zijn en was thuisgekomen met een soortgelijk verhaal over haar leraar en je dochter zat onder de blauwe plekken?
Ah, kinderverkrachters en mensen die leven op een uitkering allemaal de doodstraf...dat ruimt wel op, denk ik zo.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:51 schreef Valluik het volgende:
Laat al die zielige personen toch een kogel tussen de ogen krijgen.
En daarmee bedoel ik vooral:
-Kinderverkrachters.
-Tokkies/Asociale mensen.
-Mensen die leven op een uitkering, die gewoon kunnen werken en geen werk zoeken.
Mwoh ik wel. Mijn kinderen kennende zullen ze niks uitgehaald hebben dat ze het zouden verdienen met verwondingen afgestraft te worden. Begrijp me niet verkeerd, ze kunnen vervelend en ongehoorzaam zijn en dan mogen ze wat mij betreft alle straffen uit de kast halen en ook nog stevig bij de arm gepakt worden, groot gelijk, dan zou de juf er nog een pluim van mij bij krijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan ga je niet met 6 mensen er naar toe om de betreffende persoon en zijn collega af te rossen.
Ooit was het:quote:
Hoezo steriliseren? Ze mag nog best kinderen krijgen, alleen niet meer opvoeden, dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef mirved het volgende:
Vrouw in de cel zetten en steriliseren. Oudere kinderen naar heropvoedingskamp en jongste naar pleeggezin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |